Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nougat :hjerte: Deilige, deilige markedet med digge ting!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

^Å spise nougat i brisen form var derimot ikke så jævlig smart. Jeg kosa meg masse med nougaten, var blid og fornøyd og skikkelig sånn "nå er jeg brisen OG har munchies, så NÅ skal jeg KOSE meg"..

La meg jo i senga etterhvert, og da ble jeg skikkkeelig kvalm. Faktisk, så er sist gang jeg husker at jeg var så kvalm, da jeg grønnet på noe ulovlig substanser.. Men jeg spydde jo heldigvis ikke da. Bare lå i senga og prøvde å ikke flyte bort liksom.. Haha.

Men nå er det bra igjen.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Brainfart #1: skal lene meg ut av dusjen, for å hente en barberhøvel som ligger på vasken. Legger ikke merke til at pappas barberhøvel har falt ned på dusjgulvet. Lener meg ut, og får den kalde glassdusjveggen rett på rumpa og korsryggen. Blir mildt sagt ubekvem og hyler og bukter meg og ser sikkert ut som en hegre på syre. Tråkker heldvis ikke på barberhøvelen til far.

Brainfart #2: dusjen har to regulatorer. En kran man vrir for å få mer eller mindre vann, og en som man styrer kaldere eller varmere vann.

Jeg skal skru dusjen av. Ender i steden opp med å skru varmtvannet av. Jeg innser tabben og roper "JAMEN DET VAR JO JÆVLIG SMART DA IIIIIIIIHHHHÆÆÆÆÆÆÆÆÆ" før jeg klarer å skru dusjen av.

Glad pappa ikke er hjemme, ja.. Herreghud.

Skrevet

loooooool XD

dusjing er noe herk as.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Ah, innholdsrikt døgn igjen.

Festen var kjempekoselig, kom ikke så voldsomt mange folk (mellom 20 og 25 kanskje?) men det var god stemning og vi holdt det gående til ca fem om morgenen, så jeg kan si meg fornøyd.

I dag har jeg gjort litt ymse, våkna bakfull hos dragen, spiste god frokost, så på Leo Bassi flyte rundt på elva på en femti meter stor badeand (!) var hjemme et par timer, dro tilbake til byen og så flammeshow og tok noen bilder av dem, satt på brygga og drakk en øl, og opplevde bussmarerittet.

For det første er bussen JÆVLIG forsinka. Den skal være på bussholdeplassen 00:23. Den kommer ikke før klokken 00:48. Men det var forsåvidt ok, jeg hadde følge med Maling. Vi snakket med noen skikkelig ålreite gutter også. Da jeg og Maling gikk på bussen, ble vi møtt av et jævla leven. Det var fire fjortissfulle jenter som okkuperte en fireseter og drakk cider og vin. De var sikkert mellom 17 og 18 år. De hylte og skrålte og sang sanger skikkelig tonedøvt og jævlig og hele bussen bare hata dem intenst. De snakker seg imellom om hvorvidt de kommer inn på utestedet de skal på (som har attenårsgrense)

Etter et par minutter er det en dame som sier ifra til dem (hun var riktignok ikke særlig fin i språkbruken) og det ender opp med at de SLÅR HVERANDRE og peker på hverandre og roper dritstygge ting til hverandre og sånn. Det var utrolig ubehagelig.

Og jeg ble bare så sinna på bussjåføren som for det første var alt for sen, og for det andre ikke gadd å gjøre noe med situasjonen. Det er vel strengt tatt hans plikt å

a) be dem roe seg ned

b) kaste dem av bussen

c) ringe politiet

eller

d) alle de overnevnte

Fy faen. Nuff said.

Skrevet

Herregud, ubrukelig bussjåfør! Han skulle bare satt av hele gjengen. Det er ikke lov å sitte å drikke på bussen, så han kunne kastet dem ut bare for det.

Forøvig tror jeg anda var femten meter lang, ikke femti. Men svær var den uansett!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Den var femti meter i diameter tror jeg..? :S

--

Å herregud, for en ubrukelig måte å våkne på.

Først finnerj eg ut at klokke er halv tre. Det gjør meg forbanna. Jeg skulle jo våkne tidlig, det er fint vær. Men neida. Så jeg står opp. Oppdager i det jeg reiser meg at menstrasjonen bare har ligget og bygget seg opp, og bestemt seg for å emigrere ut av kroppen min i det jeg reiser meg.

(Det er forsåvidt greit, da slipper jeg blod i senga)

Jeg oppdager kjapt at pappa ikke har noe tamponger eller bind liggende. Jeg hadde ikke tenkt at jeg hadde behov for dem heller..

Så jeg går ned på butikken, tenker at jaja, det er jo bare å kjøpe nye.

Innser da jeg prøver å åpne den stengte døra til rema tusen at HEIHEI DET ER SØNDAG.

Yessda..

Heldigvis er pappa litt i overkant opptatt av medisinske ting, så jeg klarte å få sydd sammen et provisorisk bind av sånne myke, store kompresser i tykk bomull og noe dobbeltsidig teip. herregud.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Liten tankeoversikt ang foto før jeg reiser:

-Hockney-shoot med Felgen om hun er hypp

-Fotografere jobben til pix+ektemann

-Prøve å komme meg til gartneriet med modeller

-Ta bilder i kjellern her (den er skikkelig kul)

-Komme meg til Oslol og prøve å få tatt noen bilder av Fitteservietten

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

-Forsov meg fordi jeg våknet opp og var sliten som om jeg hadde løpt fem maraton.

-Tvang meg selv til å stå opp halv tolv (alt for sent, da jeg har avtalte med Pix klokka tolv..) og innså at jeg svettet som en gris.

-Ble fort iskald igjen

-Innså at dette kunne være feber

-Målte temperaturen min til 36.5, ergo ingen feber. Fy faen.

-Fikk vondt i hodet

Men jeg har fortsatt planer om å få kommet meg til pix. Må bare.. samle krefter + kle på meg først.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Å faen, glemte at jeg skulle kjøpe plastøyne til dragen og meg. Nå har vi nesten ingen, og det er laaangt til pandurosjappa i arendal.. sucky. :///

Skrevet

HEI! :nissevink:

Jeg har sniklest her ganske lenge nå, på tide å gi seg selv til kjenne! Du er kul! :5:

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

HEI! :nissevink:

Jeg har sniklest her ganske lenge nå, på tide å gi seg selv til kjenne! Du er kul! :5:

Heihei, det syntes jeg var veldig tøft å høre. Bra at du gjør deg til kjenne, og velkommen :klemmer:

----

Akkurat dumpa inn døra, endelig hjemme fra Hovefestivalen. Har hatt det masse gøy, både med jobb, fotografi, øl, konserter, venner og ymse annet. Kom hjem og åpnet brev fra staten. Skatteoppgjør. Jeg får igjen 9096 kroner. Jeg er mildt sagt fornøyd. Nytt fotoutstyr? Ja.

Kommer tilbake sterkere etter mat, dusj, rensing av negler og repareringspils med pix, dragen og nott+ektemennene. :P

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Våknet med jævlig hes stemme. Festivalsyk? Ja.

Hadde det skikkelig bra med Nott, Pix+ ektemennene, dragen+pandaen og BJ. Vi var på den britiske pubben i Skien, og den var skikkelig ålreit. Kosa meg masse der.

Nå er det akkurat en uke til jeg sitter på flyet til australia igjen.

På tide med en liste:

--

I dag: spise fiskegrateng hos bestemor, kanskje besøke Pix litt mot kveldinga

Mandag: aleneshopping på kjøpesenteret (jeg trenger bher, og et par gaver til mine australske venner) samt hente film på Japan Photo. Scanne film. Krølle med vennene.

Tirsdag: tja.. hvem vet? leke med maling og felgen kanskje?

Onsdag: pannekakeonsdag + øl og evt krøll med BJ på kvelden

Torsdag: fotoeskusjon med BJ

Fredag: veganergrillings?

Lørdag: kan møte vennene på formiddagen, men må jo pakke på kvelden..

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

ÆGG. Nå huska jeg plutselig hvorfor jeg ikke er så fan av sommern over lengre perioder: sol i dataskjermen.

jeg må få jobba meg igjennom bildene jeg har tatt her i Norge, før jegk ommer til aus, sånn at det ikke blir for mye arbeidsmengde nå jeg kommer dit.. Men det er så jævlig mye sol hele jævla tida, så man får jo aldri tid til det.. faen ass. Skal nok bli en skikkelig kveldsjobb nå i kveld kanskje.. Blir sprø av å ville gjøre noe og ikke kunne det.

Gjest MorAase
Skrevet

Da er det en ide å ta Mac'en i håndbagasjen og bruke tiden på flyet effektivt. Hvem flyr du med? Riktig flyselskap vil gi deg strøm hele turen.

Skrevet

Jeg gleder meg så til å se bildene du tok av meg as!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jamen, Aase, jeg har jo sånn stor 27" iMac her, som er litt freshere å jobbe på enn den kjedelige macbooken pro'en min.. Vil liksom utnytte storskjermen så mye som mulig :D

Gjest MorAase
Skrevet

Så da er det umulig å se til at solen ikke skinner på iMac'en?

Skrevet

Det var veldig koselig å se deg i går. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...