Gå til innhold

Morsomme/spesielle ting dyrene dine gjør


Fanta Exotic

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28

Fikk forresten lastet opp innestemmen hans på video :rodmer:

Bamse lyden er lit føre var tydeligvis, men det er den lyden du hører på slutten, det er "bjeffet" hans

Hælledussan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En katt vi hadde før:

Han var kjempestor, hvit, lang pels og døv.

- Han klatra opp i en telefonstople på gården, og satte seg så fint på toppen. Problemet hans kom når han skulle ned igjen, med snuta først. Det gikk bra i ca 1 skritt, så deisa han i bakken stakkars. Litt fortomla når vi kom bort til han da ja, alt gikk heldigvis bra me han :)

- En annen gang hørte vi no fryktelig rabalder utefra, kikka ut vinduet og der satt katta 2 meter fra en rev som bar seg. Pusen satt å vaska labber og gjorde sine ting, før han snudde seg mot reven, kom med et par velretta knurr/mjau, og reven pila avgårde :P

- Han syns også det var supert å ta me firfisler og fugler inn, og slippe de løs levende, helst i stua.

Gamle hesten til tante elska å spise appelsin, og drikke appelsinjuice fra kopp.

Har en hund nå, en puli.

-Ho furter hvis vi sovner på sofaen, så ho ikke får skjønnhetssøvnen sin på soverommet. Ho samler sammen klæra våre på gulvet og danderer en pen haug som ho legger seg i.

- Ho syns det er greit å bade, men ikke å bli løfta opp i badekaret. Og hårfønern er hennes verste fiende. Ingen godbit i verden tar ho imot da nei. Når ho er ferdig dusja går ho amok på gulvet/inntil veggene/sofaen. Ho er helt hysterisk morsom å se på. Tilslutt legger ho seg på plassen sin, med det furteblikket og bare ser på oss som om vi har ødelagt hennes verden.

- Ho har lært "å skamme seg". Dvs. ho ligger og legger labbene på snuta så det ser ut som om ho gjemmer seg, så hver gang ho vil oppnå noe så gjør ho dette. Det er siste kommandoen ho har lært. Ho er en omplasseringshund så vi øver oss på klikkertrening ;)

- Hvis vi ligger i sofaen og og ser på tv feks, og ho har fått beskjed om å være på plassen sin, så sniker ho seg cm for cm nærmere mens ho tror vi ikke ser. Hvis vi ser på ho så legger ho seg ned og ser en annen vei

- Maten må ho ta me seg fra skåla, en og en bit, bort på teppet! (ofte støvsuging :P) spiser biten og går for å hente seg en ny. og ho vil bare spise om natta.

Ble langt det her :P Så stopper her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hesten jeg hadde var livredd for sauer. Så han en snudde han og løp. Kuer derimot ville han gjerne hilse på.

Marsvina vi hadde da jeg var mindre begynte å hyle når de hørte skrittene til noen i familien utafor, men kom det noen andre var det helt tyst. De begynte også å hyle når vi åpna kjøleskapsdøra, hørte de deretter en pose som rasla hylte de ennå høyere for å få grønnsaker(ikke bortskjemte i det heeeele tatt). Jeg pleide forresten å dele druer med han ene, jeg spiste skallet så fikk han resten. Åh, har så lyst på marsvin igjen.

Katten min hopper på meg når jeg går forbi, skikkelig bakholdsangrep(ikke alltid da, men gjerne flere ganger om dagen). Han hopper også opp i senga til meg hver morgen(når samboern står opp først) med et helt merkelig ansiktsuttrykk og skal "drepe" meg. Dette er bare med meg, aldri med samboern. Kunne skrevet en hel bok :) Må legge til at han egentlig er snill da, og han er mest knytta til meg. Er vel derfor han tør å kødde mer med meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Mauna Lee

Jeg oppdaget en ny egenskap hos den lille jenta mi i dag (valpen min). Hun er en skikkelig sladrehank! Jeg satt og hadde akkurat spist opp frokosten min i stua i dag tidlig, da jeg måtte en tur på kjøkkenet. Et par sekunder senere stormer valpen min inn på kjøkkenet, ser på meg og boffer forsiktig før hun går ut i stua igjen. Det var tydelig at jeg skulle følge etter henne. Når jeg kommer inn i stua ser jeg at hun ser på den andre hunden min mens hun boffer/kjefter på han. Han sto nemlig å spiste smuler av tallerkenen min, noe den lille jenta mi reagerte sterkt (evt misunnelig) på. Morsomt, men jeg skal vedde på at hun også hadde spist de smulene om hun fikk sjansen.

Den lille jenta mi er også morsom når jeg tar henne med på badet når jeg skal dusje (f.eks når hun har løpetid og jeg må passe på å skille hun fra hanhunden). Hun liker nemlig ikke å bli forlatt aleine på gulvet på badet. Så hver gang jeg går inn i dusjen og lukker igjen dusjpanelet, så stikker hun snuta mot panelet og bruker hodet til å få det mer opp. Når hun ser meg går hun fornøyd å legger seg igjen, helt til jeg lukker dusjpanelet. Da tar hun seg en ny tur og åpner panelet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to katter skal alltid være med å hente posten :rodmer: De mjauer mens de springer rett bak meg bort til postkassen, og den ene gjør det samme tilbake. Lillepus klatrer litt oppå meg for å bli løftet opp, for han vil sitte på armene mine og bite på dagens post. :rodmer:

Mammapusen har, helt siden hun var liten, vært plagsom når man skal på do. Hun skal være med! Når vi har gjester passer jeg ofte på, så de ikke skal skyve opp do-døren :fnise: Når jeg sitter på do, og hun får skyvet opp døren, kommer hun og hopper opp på fanget. Hun hopper sjelden opp på fanget ellers, men hun skal altså sitte på fanget og male og stryke seg inntil meg når jeg sitter på do. Raringen..

Lillepus åpner også dører! Han hopper opp på dørhåndtakene og åpner døren.. Sånn vi hører at han vil inn også, for da hopper han på dørhåndtaket ute :rodmer: Han klarer ikke å åpne den døren, siden den er litt tung. Nytter ikke å lukke soveromsdøren her i huset, nei.. Han skal ligge sammen med oss :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammel hunkatt som av en eller annen uforståelig grunn har lagt seg til en forferdelig uvane de siste årene: Hun tar alltid tak i vannskålen og drar den rundt over gulvet, noe som fører til vann utover hele parketten. Vi har forsøkt ulike typer skåler, sette skålen ulike steder - vi har til og med prøvd en slik sklisikker, stor hundeskål, men hun drar den også utover alt. Vi har resignert oss med det faktum at det er noe hun alltid vil gjøre uansett, selv om jeg ikke aner hvorfor. Så nå står det en liten katteskål med vann i dusjen. :fnise:

Mauna Lee nevnte at hennes valp var en sladrehank. Det samme var min hund. Jeg fikk valp og to kattunger bortimot samtidig, så de vokste opp samnen. Den ene katten (den samme som drar vannskåla) hadde en periode i sine yngre dager der hun hoppet opp på kjøkkenbenken, noe hun ikke fikk lov til, og jeg husjet henne ned så fort jeg så det. En dag satt jeg og leste, og fikk ikke med meg at hun hadde hoppet opp på benken. Da kom hunden bort til meg og bjeffet, kikket først på meg, så på katten på benken, så på meg igjen, mens hele hunden sitret av leke/jaktlyst. Jeg reiste meg for å gå gå og husje bort katten, hun kikket på meg, kikket på hunden, kikket på meg - og så hoppet hun ned og løp gjennom leiligheten med hunden hakk i hæl. Utrolig morsomt å se all tankevirksomheten og vurderingene de gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Når mitt ene dyr våkner om morgenen (vil ikke si hva slags dyr for da kan jeg lett bli gjenkjent), så blir hun helt vill om jeg ikke tar henne opp i fanget med en gang.

Da hopper hun rundt og kurrer og lager lyder, prøver å klatre opp på buksebeina mine eller enda verre, inni buksa mi.

Hun gir seg ikke før jeg tar tak i henne og legger henne på fanget. Da ligger hun bare å "smiler" fra øre til øre, vrir seg rundt, slikker meg på hendene og vil ha meg til å klø henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke si hva slags dyr for da kan jeg lett bli gjenkjent

Nå ble jeg nysjerrig! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to katter skal alltid være med å hente posten :rodmer: De mjauer mens de springer rett bak meg bort til postkassen, og den ene gjør det samme tilbake. Lillepus klatrer litt oppå meg for å bli løftet opp, for han vil sitte på armene mine og bite på dagens post. :rodmer:

Mammapusen har, helt siden hun var liten, vært plagsom når man skal på do. Hun skal være med! Når vi har gjester passer jeg ofte på, så de ikke skal skyve opp do-døren :fnise: Når jeg sitter på do, og hun får skyvet opp døren, kommer hun og hopper opp på fanget. Hun hopper sjelden opp på fanget ellers, men hun skal altså sitte på fanget og male og stryke seg inntil meg når jeg sitter på do. Raringen..

Lillepus åpner også dører! Han hopper opp på dørhåndtakene og åpner døren.. Sånn vi hører at han vil inn også, for da hopper han på dørhåndtaket ute :rodmer: Han klarer ikke å åpne den døren, siden den er litt tung. Nytter ikke å lukke soveromsdøren her i huset, nei.. Han skal ligge sammen med oss :rodmer:

Her er det akkurat det samme! Bare at hun ene jeg har står for alt dette ene og alene :fnise:

I tillegg griser hun som en helt når hun spiser, mat i ansiktet, pelsen, og på gulvet et stort område rundt matskålen.

Hun skal alltid ligge oppå meg når jeg soler meg i solsengen, og visst det blir for varmt ligger hun under og klorer etter beina mine :fnise:

Noe som er veldig dumt er når jeg har gjort min flid og ryddet skikkelig i klesskapene (brettet alt nyydelig), så hopper hun inni skapene og velter ALT ut igjen fordi hun skal ligge der :rodmer:

Da hun var yngre stakk hun av med ting også. Feks tørkeruller med papir, sminkekoster,smykker, pinsett, doruller med papir osv. :fnise:

Edit: Jeg måtte legge til at jeg ikke kan ha smør stående uten lokk, eller skiver med smør uten pålegg liggende visst jeg skal i et annet rom et lite øyeblikk, for hun elsker Brelett, og da forsvinner smøret til jeg er tilbake.

Er det rart man blir sjarmert? :hjerte:

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysjerrig! :fnise:

Jeg også! Det er nok en ilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen min er en ordentlig raring!

Hvis han synes jeg har sovet for lenge, så vekker han meg med å stå på brystkassa mi og klage.. maaaamaaaa maaamaaa maaamaaa hehe lurer på om han skjønner at jeg er mamma?

Han elsker ligge i vasken og bade.. vrir seg rundt hvis springen står på og kurrer som en fugl..:)

Han hopper oppover benet mitt som hund..

Og så nusser vi.. han kommer helt opp i fjeset mitt og lager nusselyd mens han dytter nesa på leppene mine! :D

Det morsomste i verden er å spille fotball med en isoporkule, den sparker vi frem og tilbake til hverandre kjempelenge..hehe

Det er ingen vits å sove, hvis man ikke sover oppå matmor! nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bikkja mi var lita, brukte hun å sove med hode på en dukkepute. Tok den med seg og danderte seg godt før hun sovnet :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden min sitter alltid å tigger når jeg spiser. Hvis jeg overser henne puster hun så høyt som mulig og sukker overdrevent :fnise: Også legger hun hodet på fanget mitt og ser på meg med verdens fineste øyne. Vanskelig å si nei da dessverre.

Også er hun så trøtt om morgenen. Er ikke helt til stede når hun skal ut på tur tidlig på morgenen. Er så søt når hun prøver å stable seg ut av sengen sin :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

den ene katta jeg hadde var veldig sky, når noen kom på besøk åpnet hun baderomsdøra, gikk inn og lukte etter seg, inne på badete åpnet hun en av skapene og lukte den etter seg...

ene hunden jeg har nå er litt egen på godbiter, hvis noen kommer for nære mens hun har eks en tyggepinnebit, svelger hun biten, knurrer og når andre hunden har gått sin vei gulper hun den opp igjenn å tygger videre.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...