Gå til innhold

Morsomme/spesielle ting dyrene dine gjør


Fanta Exotic

Anbefalte innlegg

Katten vår er en skikkelig vanepus som har bestemte oppfatninger om hvordan ting skal foregå i hjemmet:

- dersom jeg kommer hjem først MÅ vi kose på sofaen med engang.

- dersom min samboer kommer hjem først, MÅ han børste henne. Helt snodig men det slår aldri feil, en vane med meg og en med ham.

- hun "gir beskjed" når hun skal på do eller legger seg for å sove. Da kommer hun inn i stuen, sitter på gulvet og "snakker", før hun så går på do eller for å legge seg. Tror hun prøver å si at "nå skal jeg sove, nå må dere være stille"? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katten vår er en skikkelig vanepus som har bestemte oppfatninger om hvordan ting skal foregå i hjemmet:

- dersom jeg kommer hjem først MÅ vi kose på sofaen med engang.

- dersom min samboer kommer hjem først, MÅ han børste henne. Helt snodig men det slår aldri feil, en vane med meg og en med ham.

- hun "gir beskjed" når hun skal på do eller legger seg for å sove. Da kommer hun inn i stuen, sitter på gulvet og "snakker", før hun så går på do eller for å legge seg. Tror hun prøver å si at "nå skal jeg sove, nå må dere være stille"? :klo:

*Kniiiiiiiis* Så utrolig skjønn! Hunden min vil helst at alle skal legge seg samtidig med henne. For når det blir kvelden så må vi sove på soverommet, og ikke på sofaen eller andre steder... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere hadde jeg en Golden Retriever og en katt samtidig. Hunden var der først, og jeg er hellig overbevist om at da kattungen kom i hus, trodde den at den var en valp...

Første gang jeg hørte hunden bjeffe, var den ca. 9 mnd. gammel - da det kom et bjeff, skvatt den til og så helt forvirret ut... Katten, derimot, var en skikkelig "vakt-katt". Hvis den hørte noe "skummelt", begynte den å knurre (jeg tuller ikke! Skikkelig knurring fra dypt nede i magen!), mens hunden ikke sa et pip.

Disse to var "samboere" på ordentlig. Hunden jagde andre katter av tunet, og katten freste og klorte etter fremmede hunder. Det var en bølle av en katt i nabolaget som var ute etter katten. Hvis hunden sto ute i bånd, løp katten hjem og gjemte seg bak den mens hunden skremte bølla avgårde. Og det første katten gjorde da den kom inn etter å ha vært ute, var å løpe bort til hunden og vaske den rundt snuten og i pannen. :rodmer::fnise: Det var ganske søtt å se katten ligge langs magen til hunden på stuegulvet mens de begge sov også...

Og ja - en ting til om denne merksnodige katten: Favorittforet var Eukanuba Large Breed... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

I det siste har ene pusen vår begynt å gå og legge seg sammen med samboeren min eller det vil si hun blir ikke lenge da men :)

Hun merker at han går inn for å legge seg eller han sier til henne "skal vi gå og legge oss,pusen?" Da kommer hun inn,mjauer og skal ha kos :)

Hun gjør aldri sånn med meg,men hun har alltid hatt et spesielt forhold til samboeren min.

Er så søtt og se henne komme med halen i været når han går og legger seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund jeg passer, kan jo tida som alle dyr kan.

For noen dager siden sa jeg til eieren når hun kom hjem at han ventet på deg. Javel, sa hun.

Ja, han så på klokka.

Da begynte hun å le og jeg forstod ikke hva jeg hadde sagt med en gang.

Når jeg sover over og det hender enkelte helger, har hunden et rituale og vil først opp i min seng, og hvis ikke hun inviterer han og ber han komme på sitt rom, går han frem og tilbake med bamsene sine, rene tvangsnevrotikeren.

Men nå har jeg jo lest og hørt at hunder helst vil sove sammen med de som har lavere rang, men han hopper ned etter å ha fått kos og oppmerksomhet.

Han er spesiell, kan skrive side opp og ned om akkurat han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene hesten jeg hadde trodde han var en hund innimellom. En gang pappa hjalp meg å sette opp gjerde, gikk han bort fra lederhesten og kom helt bort til pappa, så han holdt på å slå ham på mulen med spettet, fordi han ikke så at hesten kom helt bort til ham og la hodet på skuldra hans, som for å spørre "hva driver du med daa". Han kom nærmere og nærmere og ville visst helst sitte på fanget. Samme hesten var vant til å komme når pappa plystra på ham :)

Dette var en ganske stor og kraftig hest, han var så kraftig at det tok meg flere måneder å finne en sal som passa ham. Derfor red jeg ham uten sal de første månedene jeg hadde ham. Det virka ikke som han selv visste hvor stor og tøff han så ut, for han var alltid redd de merkeligste ting. En gang vi galopperte bortover en skogsbilvei hoppa han putselig en meter til siden og fortsatte å galoppere der (jeg hadde jo ikke sal, så det gjorde ikke jeg), fordi han hadde sett en stor stein!! Herreguuud! Skummeeelt! Han slutta aldri å være redd for store steiner :fnise:

Endret av Dyreelskern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Ene hesten jeg hadde trodde han var en hund innimellom. En gang pappa hjalp meg å sette opp gjerde, gikk han bort fra lederhesten og kom helt bort til pappa, så han holdt på å slå ham på mulen med spettet, fordi han ikke så at hesten kom helt bort til ham og la hodet på skuldra hans, som for å spørre "hva driver du med daa". Han kom nærmere og nærmere og ville visst helst sitte på fanget. Samme hesten var vant til å komme når pappa plystra på ham :)

Dette var en ganske stor og kraftig hest, han var så kraftig at det tok meg flere måneder å finne en sal som passa ham. Derfor red jeg ham uten sal de første månedene jeg hadde ham. Det virka ikke som han selv visste hvor stor og tøff han så ut, for han var alltid redd de merkeligste ting. En gang vi galopperte bortover en skogsbilvei hoppa han putselig en meter til siden og fortsatte å galoppere der (jeg hadde jo ikke sal, så det gjorde ikke jeg), fordi han hadde sett en stor stein!! Herreguuud! Skummeeelt! Han slutta aldri å være redd for store steiner :fnise:

Hehe Ååå så søt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emily25

Haha mange morsomme historier! Har selv en 8 måneder gammel Jack Russel terrier. Hun er helt herlig!

- Hun svarer oss når vi snakker med henne. Det kommer pipelyder eller noe som ligner på knurring

- hun snur også hodet veeeeeldig på siden når vi sier "mat?" elelr "Tur?" da blir hun helt sånn O_O og snur hodet 90 grader.

- Hun ELSKER å ligge sammen med meg om nettene. Det skjer at hun vekker meg midt på natta ved å døtte snuta si på hånda mi eller trynet mitt for å si ifra at jeg må løfte opp dyna slik at hun kan krype under der og legge seg.

- Hun blir helt gærn når hun ser en bruskork på gulvet... hiver den rundt og knurrer til den med rumpa opp i været osv.

- Hver gang etter at hun har blitt badet, noe hun hater, så får hun noe adhd-anfall lignende. Løper fram og tilbake i leiligheten i stor fart! Det er helt hysterisk å se på! Noen ganger legger hun seg langflat på gulvet og titter opp på oss, som om hun finner dekning eller noe.. x)

- Og hun ELSKER å bli kysset og klemt på når jeg eller samboern kommer hjem fra jobb/skole. Når vi tar av oss jakkene og sånt, piper hun noe voldsomt og setter seg ned på rumpa. Helt desperat etter å få kyss! Og når vi endelig bøyer oss ned mot henne begynner hun å bjeffe og hoppe og slikke oss ihjel i trynet. NOen ganger skjer det at hun biter i genserermene våre og bare henger der mens vi går... haha avhenig?

Det er noe jeg kommer på! Dyr er herlige!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkel og tante har en liten tispe. Hun hadde eget soverom, det gamle jenterommet til min kusine, men en sommer kom det tre gjester som lånte rommet hennes og da ville hun ikke sove der mer men valgte et soverom i 1.etasje. Følte vel at hun ikke fikk ha rommet sitt i fred, de har et stort hus.

Onkel bruker legge seg før sin kone og frøkna legger seg hver kveld i dobbeltsenga sammen med han. Når tante kommer og skal legge seg par timer senere, blir han vekket av at hunden slår han i ansiktet med labben. Da går han sammmen med hunden og legger seg på gjesterommmet i 1.etg.

Hun vekker han også når han har sovet middag, da skal de jo ut og gå tur. Men tante får alltid sove i fred.

Tante er litt mer bestemt med hunden men onkel blir manipulert også fra sin egen seng.

Ellers er hunden rolig og sosialisert både med folk og andre dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Onkel og tante har en liten tispe. Hun hadde eget soverom, det gamle jenterommet til min kusine, men en sommer kom det tre gjester som lånte rommet hennes og da ville hun ikke sove der mer men valgte et soverom i 1.etasje. Følte vel at hun ikke fikk ha rommet sitt i fred, de har et stort hus.

Onkel bruker legge seg før sin kone og frøkna legger seg hver kveld i dobbeltsenga sammen med han. Når tante kommer og skal legge seg par timer senere, blir han vekket av at hunden slår han i ansiktet med labben. Da går han sammmen med hunden og legger seg på gjesterommmet i 1.etg.

Hun vekker han også når han har sovet middag, da skal de jo ut og gå tur. Men tante får alltid sove i fred.

Tante er litt mer bestemt med hunden men onkel blir manipulert også fra sin egen seng.

Ellers er hunden rolig og sosialisert både med folk og andre dyr.

Hehe høres ut som en skikkelig "pappajente" den hunden der. Tvinner han rundt lillefingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aria.

Haha! Hunden min gjorde akuratt noe morsomt.

Hun er veldig fan av å gjemme alle tyggebein og denta stix vi gir henne, så nå gav jeg henne et lite tyggebien. Hun tok det imot og sto og glodde på meg en stund (med benet i munnen, ser ganske komisk ut), så går hun rundt, HELE huset, inn på alle rom, stopper og bare står der og "funderer", med benet i munn.

Når hun kommer inn i stua igjen står hun der og ser på meg. Så løfter jeg opp puta i kurven hennes, og joda, det syntes hun visst var strålende! Dytter bort puta, legger benet under, og holder på en god stund med å "dekke til". Så tusler hun videre, svært fornøyd! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Haha! Hunden min gjorde akuratt noe morsomt.

Hun er veldig fan av å gjemme alle tyggebein og denta stix vi gir henne, så nå gav jeg henne et lite tyggebien. Hun tok det imot og sto og glodde på meg en stund (med benet i munnen, ser ganske komisk ut), så går hun rundt, HELE huset, inn på alle rom, stopper og bare står der og "funderer", med benet i munn.

Når hun kommer inn i stua igjen står hun der og ser på meg. Så løfter jeg opp puta i kurven hennes, og joda, det syntes hun visst var strålende! Dytter bort puta, legger benet under, og holder på en god stund med å "dekke til". Så tusler hun videre, svært fornøyd! :skratte:

Åå så søt. hun ville ha hjelp til å finne et gjemmested?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aria.

Åå så søt. hun ville ha hjelp til å finne et gjemmested?

Haha, tror nok det ja. Hun var tom for ideer! Det jeg lo mest av var hvor fornøyd hun virket å være med dette hjemmestedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Haha, tror nok det ja. Hun var tom for ideer! Det jeg lo mest av var hvor fornøyd hun virket å være med dette hjemmestedet.

Hehe dyr er bare så herlige.

Kommer på en morsom episode med en katt foreldrene mine hadde. Den var ikke den skarpeste kniven for å si det sånn.

Foreldrene mine har et vitrineskap i stua. En gang satt katten på gulvet foran dette skapet og satt lenge og nistirra på skapdørene. vi lurte på hva i all verden det var han stirret på og vi spurte: Hva er det du ser åpå da pusen?

Og PLUTSELIG så tar katten sats og hopper rett i skapet (Ingenting som knuste heldigvis og katten tok ingen skade). Og landet så på ræva på gulvet og så passe så forfjamset ut og rista på huet akkurat som en tegneseriefigur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den yngste bjeffer mye. Og mange ganger når vi kjefter på henne og sier hun skal være stille ser hun litt på oss, før det kommer ett bestemt "Voff!". Hun skal ha siste ordet ja :fnise:

Hehe, det samme gjør jenta mi, gjerne med eit litt frekt/utfordrende blikk.

Gamlehunden til samboeren budde hos hans foreldre de siste årene før han måtte avlives (likte seg bedre med "besto" og hunden deres). Ein dag skulle de ha steik til middag så mora til sambo hadde lagt den på disken for tining. Gamlehunden kom ut fra kjøkkenet og slapp ut ein kjempehøg rap før han la seg til rette i sofaen. Han hadde spist heile steika. :gjeiper:

Hannbikkja vår var ein skikkelig sleiping når han var liten. Vi spiste på stua siden vi ikkje hadde kjøkkenbord og om det var pizza så kom han løpende, strakk seg innover bordet og tok ein god sleik på pizzaen før han sprang ut av rommet igjen. Ramp.

Han pleide også å leike racerbil eller noe når han var liten. Vi hadde ein lang rett gang der vi budde for noen år siden. Han sprang ned den, smalt i veggen, snudde og spurta tilbake og opp i sofa nr 1, hoppa over til sofa nr 2, ned på gulvet og ned gangen og rett i veggen igjen.

Samme bikkja blir om til ei skikkelig "siklemaskin" bare man kommer nær han med mat. Slikker seg vilt rundt munnen mens han grynter.

Får han godbit så tar han den med seg inn i eit annet rom slik at han får ha den i fred for våre "grådige" øyne.

Når han spiser tar han ofte ein munnfull, går noen meter vekk fra matskåla og slipper all maten ut, før han spiser ein og ein bit fra gulvet mens han ser på oss og vifter med halen. Så glad. :)

Jenta mi på 50 kg insisterer på å ligge trangt og krølla sammen. Svist mellom sofa og bordbein er heilt topp. Om ho må ligge midt på gulvet krøller ho seg sammen som om ho låg skvist mellom noe. Dess smalere det er, jo bedre. Så her i huset forflytter sofaene og bordene seg ganske mye innimellom når ho jakter på trange steder å legge seg.

Frøkna ligger ofte og grynter, snorker eller boffer i søvne. Hører både bjeffing, piping, huffing, fnysing og noen ganger uling. Men med munnen lukket så det blir dempet. Vittig å høre på.

På tur må vi alltid holde ekstra godt tak i båndet når vi går forbi rene biler, for ho trur speilbildet sitt er ein annen hund og den vil ho hilse på og om ho ikkje får lov til det så går ho og kikker etter denne andre hunden lenge etterpå.

Ho sitter også gjerne og studerer oss grundig og fnyser oss i trynet når vi endelig legger merke til det. :fnise:

Tyggebein er farlige saker, for jenta mi kan godt finne på å slenge de avgårde under egenleik. Har nesten truffet tv eit par ganger, har hørt noen smell i veggen og eine gangen suste det forbi like foran hodet mitt. Ho klarer også å knyte opp endene på tyggebeina slik at det blir om til ei klissen våt lefse. Ei slik har eg fått kasta etter meg eit par ganger, eine gangen traff den meg i sida av hodet og la seg til rette på skuldera mi. Æsj.

Ho kan være riktig så sleip, selv om ho til vanlig er ganske grei. Mat på bord får stå i fred selv om det er i rekkevidde, kan være ho sniffer på det eller slikker bittelitt, men tar aldri. Bortsett fra om det er noe vi har i hendene. Tjuvradden stjal 3-4 brødskiver fra hånda til sambo når han hjalp meg med noe på pc'en, uten at sambo merka det. La ikkje merke til at skivene var borte før han kikka på ho og ho sto med munnen full i brød som ho prøvde å snike med seg til senga si. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mennesker generellt sett er de snåle som gjør rare ting jeg da. Hunden min opptrer helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Før hadde vi en katt som oppførte seg som en hund. Han kom når han ble ropt på/plystret på og elsket å hente pinner og andre ting som vi kastet.

En annen katt var helt umulig å ha i samme rom mens vi baket. Hun gikk alltid over deigen så det var kattefotspor på alt!

Da jeg var liten hadde vi utrolig mange katter. Noen av den var tamme mens andre var villkatter vi matet. Pappa bygde om den gamle lekestua vår til et kattehus, som var en miniatyrversjon av huset vårt, med samme farger og til og med et lite husnummer. Kattene var så utrolig søte i det huset, som en liten familie! Åå, det var herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa hadde også en slik moped med tre hjul og tilhenger på bakparten. Han pleide å kjøre oss ungene rundt i nabolaget med dem, og da var det noen av kattene som elsket å sitte på! Haha det må ha vært litt av et syn, en voksen mann som kjører rundt med en tilhenger fylt av små barn og katter!

Endret av Xaphan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg ha dyr akkurat nå pga jobb og bolig, så jeg føler jeg har lov til å mimre. :)

Gamle katten som døde 20 år gammel, glad og fornøyd. Familiemedlem, type og opphengt i tallet fem...:

Putte fem (nøyaktig fem) tørrforbiter i våtforet for å spise de sammen... Så stolt på oss, for så å spise.

Hente meg og kompisen min på bussholdeplassen hver dag etter skolen. Mye humring på bussen gitt. 1 km hjemmefra. Gikk ikke hjemmefra lørdag eller søndag selv om jeg hadde dratt på noe annet om morgenen på helg (fotball etc). Fem dager i uken.

Sitte på bestefar, som hatet katter. Mye gjensidig skuling.

Spise bare en sort våtfor i månedsvis i strekk for så å bli lei. Og så måtte vi teste 20 sorter før hun ble fornøyd. Og så var det den i fem måneder, så påen igjen.

Hatet omøblering og var sur i dagesvis (fem??) pga juletreet som den egenhendig forsøkte å ta livet av. Den var diger så en ganske fair fight.

La sokker og doruller som den først hadde "drept" på gulvet i gangen i en sirlig rekkefølge. Også alltid fem. Av og til hadde den veltet dorullholderen for å få tak i ofrene sine. Men den var tydeligvis ikke god til å telle ting som var stående. Så når det var veltet og det bare var fire på den, så lot hun de bare ligge på gulvet. Hvis det var seks på stangen så lot den en være igjen og drepte og plasserte fem.... Mystisk. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...