Gå til innhold

Morsomme/spesielle ting dyrene dine gjør


Fanta Exotic

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å finne en tråd om dette, men jeg fant ingen.

Dyr er snåle, og ingen er like, og jeg syns det er gøy å høre historier fra venner om morsomme ting dyrene deres gjør.

Jeg kan jo starte med noe fra hunden til mamma. Hunden til tante heter "Scott", og bikkja til mamma hater virkelig den hunden. Det virker som han vet hva han heter, for hver gang vi sier "Scott" spisser han ørene og går bort til vinduet og ser om han kan se han. Uansett om han ser han eller ikke begynner han å knurre/bjeffe for seg selv.

En gang lå han og sov (snorket og greier), og søstra mi sa "Har vi noe mer lørdagsgodt?". Bikkja begynte å knurrer og bjeffe i søvne :fnise: Så hjemme hos mamma har vi sluttet og si "har du sovet godt?" og andre ting som kan minne om Scott fordi bikkja vår blir så stressa.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mynona83

Min pleide å dykke i vannskåla. Hun elsket å bade, så det var kanskje ett slags badekar-substitutt.. Høres jo ut som hun var liten og hadde stor skål, men det var en golden retriever med normal skål. Hun stappet snuta helt ned i bunn av skåla, og blåste ut så det kom bobler, og prøvde å fange de med labbene. veldig søt når hun holdt på!

Også prøvde hun å gå opp i badekaret når pappa hadde sitt fredagsbad (med badedøra åpen for å høre på nyheter).

Endret av Mynona83
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: hunden min gir alltid bort yndlingstingene sine og godteri til andre hunder, dyr og mennesker, han er så nydelig!!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang lå han og sov (snorket og greier), og søstra mi sa "Har vi noe mer lørdagsgodt?". Bikkja begynte å knurrer og bjeffe i søvne :fnise: Så hjemme hos mamma har vi sluttet og si "har du sovet godt?" og andre ting som kan minne om Scott fordi bikkja vår blir så stressa.

:skratte: Genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund SNORKER! Og det verste er at jeg ikke får sove uten den lyden lenger :fnise: også gir han seg ikke før han får suss når jeg kommer hjem fra jobb... han er så søt... :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Livretten til hunden min er pølse. Han får det riktignok ikke så veldig ofte.

En gang hadde jeg lagt fra meg en kokebok i trappa før jeg skulle ut, Når jeg kom hjem lå kokeboka i senga og hvilken side var det som var bladd opp? Jo en side med pølser i alle former og fasonger.

Fikk meg en god latter da, samme fikk samboeren når han kom hjem et par timer seinere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde hengt opp brudekjolen (i kjolepose) i skapet og skulle ut og hente noe annet. Da jeg kommer inn igjen har hunden lagt seg til å sove på kjolen... klarte bare ikke å vekke henne. Så ut som at hun dov sååå godt :sovne:

En annen gang da hele familien var på besøk (en av de første gangene både min og hans familie var samlet) så hun sitt snitt til lynraskt å stikke hodet opp ved kaffebordet og ta seg en solid sleik av bløtkaka før hun løp videre. Det løsnet godt på stemninga for å si det sånn :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår pleide å snorkle etter snegler og steiner på grunt ferskvann. Lille dachsen stakk nesa ned i vannet, blåste så det kom bobler opp, fant etterhvert snegler, løftet dem opp og knaste i seg hele greia med skall og alt. Var det stein han fant pleide han å gjøre noen forsiktig forsøk på å tygge før han kom bort og ga stenen til oss. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappas rottweiler har en tendens til å gjemme godbitene han får for så å glemme hvor han har gjort av dem. Det er alltid like herlig når jeg skal overnatte der og finner råtne pølsebiter i senga mi, spesielt siden jeg er vegetarianer. :lol:

Da jeg bodde hjemme passet den samme hunden bedre på min katts kattunger enn hun gjorde selv. Det er jo ikke akkurat uvanlig med beskyttende rottweilere, men at en diger hannhund hadde sterkere morsinstinkt enn ei søt lita pusi som i tillegg var kattungenes mor var det mange som reagerte på. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livretten til hunden min er pølse. Han får det riktignok ikke så veldig ofte.

En gang hadde jeg lagt fra meg en kokebok i trappa før jeg skulle ut, Når jeg kom hjem lå kokeboka i senga og hvilken side var det som var bladd opp? Jo en side med pølser i alle former og fasonger.

Fikk meg en god latter da, samme fikk samboeren når han kom hjem et par timer seinere.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Mauna Lee

Den pølsespisende hunden min (se lengre opp) og samboeren min er på guttetur på hytta, mens jeg og tispa vår er igjen her og har en jentehelg. Hu er ikke så vant til å være helt aleine i huset (siden den andre hunden også pleier å være her). Så i sta når jeg tok en dusj åpnet hun først døra til badet (som går utover), før hun tuslet inn på badet og dyttet opp dusjkabinettet med nesa, også var hun helt overlykkelig når hun fant meg igjen i dusjen. Veldig søtt, men kaldt å dusje med både døra og kabinettet åpent..

(det var nemlig ikke snakk om å lukke kabinettet igjen, da kom hun med snuta og dyttet det opp igjen, for hun skulle ha full kontroll over hvor jeg var)

edit: og med dette dytter jeg litt i tråden igjen, for det er så koselig å lese om dyra deres =)

Endret av Mauna Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før katten min forsvant, så pleide familiens katt og min drikke av springen samtidig. Nå er springen ganske liten, og begge kattene er svære hannkatter, så det så litt komisk ut når begge hadde trykka trynet nedi vannstråla for å få drikke.

Hunden min derimot var litt redd for å gå på gulvet her en periode, og når han skulle krysse gulvet fra et teppe til et annet, så pleide han å gå skikkelig forsiktig bortover. Når han var halvveis, så snudde han seg og gikk resten av turen baklengs :fnise:

Også skal bikkja alltid trykke trynet sitt på deg når han vil ha kos. Ganske koselig, men han skal jo gjøre det så veldig hardt også, så hender han hopper opp for å kunne presse enda mer. Dette er en svær schæfer-hann. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min store fugl likte godt å være løs i huset og noe av det morsomste den visste var når jeg tok en drue med meg ned på gulvet, og knipset den av sted. Da løp han på sin utrolig lattervekkende og hjulbeinte måte fort som et lyn for å dytte til den med nebbet, tilbake igjen til meg. Bruste med fjøra, hoppet i vei og laget glade "skwææke" - lyder. Vi hadde mange morsomme turneringer og latterkick sammen... :fnise:

R.I.P.

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Min store fugl likte godt å være løs i huset og noe av det morsomste den visste var når jeg tok en drue med meg ned på gulvet, og knipset den av sted. Da løp han på sin utrolig lattervekkende og hjulbeinte måte fort som et lyn for å dytte til den med nebbet, tilbake igjen til meg. Bruste med fjøra, hoppet i vei og laget glade "skwææke" - lyder. Vi hadde mange morsomme turneringer og latterkick sammen... :fnise:

R.I.P.

Det gjorde hunden min og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mynona83

Hunden min derimot var litt redd for å gå på gulvet her en periode, og når han skulle krysse gulvet fra et teppe til et annet, så pleide han å gå skikkelig forsiktig bortover. Når han var halvveis, så snudde han seg og gikk resten av turen baklengs :fnise:

Hahaha.. så søt! Og litt stakars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Den pølsespisende hunden min (se lengre opp) og samboeren min er på guttetur på hytta, mens jeg og tispa vår er igjen her og har en jentehelg. Hu er ikke så vant til å være helt aleine i huset (siden den andre hunden også pleier å være her). Så i sta når jeg tok en dusj åpnet hun først døra til badet (som går utover), før hun tuslet inn på badet og dyttet opp dusjkabinettet med nesa, også var hun helt overlykkelig når hun fant meg igjen i dusjen. Veldig søtt, men kaldt å dusje med både døra og kabinettet åpent..

(det var nemlig ikke snakk om å lukke kabinettet igjen, da kom hun med snuta og dyttet det opp igjen, for hun skulle ha full kontroll over hvor jeg var)

--------------

hehe, det minnet meg om min puddel :o) hvis mamma og jeg er i hvert vårt rom, løper hun frem og tilbake mellom oss HELE tiden, til vi er i samme rom igjen! og hvis jeg ligger i badekaret, klarer hun å få opp døra, så løper hun frem og tilbake da også. hun liker ikke å bade, og når jeg ligger i badekaret, er hun nok litt redd for å måtte bade hun også, så hun bare forsikrer seg om jeg er der, så løper til mamma igjen. Jeg synes det er litt gøy å synke langt ned å gjemme meg i badekaret, for når hun løper for å se til meg igjen, men får ikke øye på meg i døråpningen, lager hun en sånn søt lyd, sånn" hallooo? er du der?" før hun tar et par engstlige steg inn på badet, og strekker seg opp på 2 bein for å titte over badekaret-kanten. hehe :fnise:

edit: og med dette dytter jeg litt i tråden igjen, for det er så koselig å lese om dyra deres =)

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to katter og det er mange andre katter i nabolaget... Hannkatten vår har av et eller annen grunn sitt eget verste fiende som kommer bort til terassen vår fra en tid til en annnen så da blir det mye bråk (gjennom vidu) fra katten vår som vil gjerne ut og ta han... (det gjør vi selvfølgelig ikke!)... Men det verste/morsomste er at katten vår tror at han er ute på terassen HELE tiden så når det er mørk står han på vakt ved døra ut mot terassen og ved det minste lyd eller skygge begynner han igjen å hisse seg opp som om det var noen ute... åååå... synes det er veldig morsomt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hengt opp brudekjolen (i kjolepose) i skapet og skulle ut og hente noe annet. Da jeg kommer inn igjen har hunden lagt seg til å sove på kjolen... klarte bare ikke å vekke henne. Så ut som at hun dov sååå godt :sovne:

En annen gang da hele familien var på besøk (en av de første gangene både min og hans familie var samlet) så hun sitt snitt til lynraskt å stikke hodet opp ved kaffebordet og ta seg en solid sleik av bløtkaka før hun løp videre. Det løsnet godt på stemninga for å si det sånn :skratte:

Noe lignende skjedde med meg også men det var også rett før bryllupsfeiringen... Vi skulle feire bryllupet hos oss og da hadde vi lagde stor bord meg mat og sånt... Bikkja måtte selvfølgelig ha en prøvesmak og stjalt et stykke brødsnitt... Heldigvis var det bare få gjester enda... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...