Gå til innhold

Morsomme/spesielle ting dyrene dine gjør


Fanta Exotic

Anbefalte innlegg

Den ene pusen min er utrolig renslig av seg, så da hun har vært på kattedoen sin, så må hun tørke av seg på labbene mot veggen til hun får vekk resterende perler :P Hun står å balanserer på kanten av doen med de allerede rengjorte labbene mens hun nøye tar resten... :P vurderer å henge opp en håndkle eller lignende til henne så det ikke går så hardt utover tapeten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Åå savner å ha katt. Min første katt hatet alle andre dyr og var gira på å drepe hva som helst, uansett størrelse, den yppa på alt fra hunder til å reise bust når den så en hest.

Skikkelig slosskjempe var hun og, hadde flere hakk i ørene etter slosskamper med andre katter.

Det kunne hende hun var redd noen katter. Da sto hun utafor å remja så sårt, når en av oss da gikk ut, ble hun plutselig råtøff og begynte å jage den andre katten.

Den kunne finne på å klatre oppi et tre for så å remje om hjelp for å komme ned, selv om hun egentlig fint klarte det selv så lenge ingen så henne. Slik var hun for det meste. Spilte hjelpesløs for å få ekstra service. Lille luringen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi :) de vet hvordan de skal skaffe seg oppmerksomhet ja :)

Hu ene vi har hu er så ypp på hunden vi har fått oss hu, skal liksom banke han hele tiden, selvom han sover også, og han gjør ingen verdens ting med det.. lar hu bare drive på..

utspekulerte kranglepus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

hihi :) de vet hvordan de skal skaffe seg oppmerksomhet ja :)

Hu ene vi har hu er så ypp på hunden vi har fått oss hu, skal liksom banke han hele tiden, selvom han sover også, og han gjør ingen verdens ting med det.. lar hu bare drive på..

utspekulerte kranglepus :P

Katter er bare verdens kuleste dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Absolutt!! Deres særegne personlighet skinner veeeeldig godt frem :P

Hihi, ja. Kommer på flere ting.

Den samme katten hadde fått smaken på helt fersk fisk. Etter det så var ikke vanlig våtfor bra nok. Den likte bare våtfor når den var nyåpna, slikket av sausen og lot resten ligge igjen.

Fisk fra dagen før var heller ikke bra nok. Man kunne bare se dyret snuse opp i maten for å snu seg vekk og gå i vemmelse, halen bare sank ned og dyret så rett ut fornærmet ut. Hvordan våger dere å servere meg denne dritten her liksom..

Luksusdyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi hi! Vår var det samme. Våtfor var supert, men til og med slemme bestefar ble venn (en kort stund) dersom han sto med en nyfisket fisk og ga henne helt rå.

Da ble hun plutselig helt rovdyr og ville IKKE at vi skulle se henne spise den som med all annen mat. Hørte det knake i fiskebein. Men vi hørte den murre. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hi hi! Vår var det samme. Våtfor var supert, men til og med slemme bestefar ble venn (en kort stund) dersom han sto med en nyfisket fisk og ga henne helt rå.

Da ble hun plutselig helt rovdyr og ville IKKE at vi skulle se henne spise den som med all annen mat. Hørte det knake i fiskebein. Men vi hørte den murre. Merkelige greier.

Hehe. Katten hadde ikke rørt rå fisk tror jeg. Den måtte være nykokt og benfri hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en til om frøkenen vår :) Når hun er ute, har hun alltid halsbånd på. På dette halsbåndet er det en liten bjelle. Når hun kommer inn for å spise, så slår denne bjellen på matskålen hennes, og det liker hun tydeligvis ikke :nei: Da kommer hun inn til oss, mjauer og strekker hals så vi kan ta av henne båndet - FORT! Om vi ikke er i nærheten og tar av henne båndet, drar hun maten ut på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en til om frøkenen vår :) Når hun er ute, har hun alltid halsbånd på. På dette halsbåndet er det en liten bjelle. Når hun kommer inn for å spise, så slår denne bjellen på matskålen hennes, og det liker hun tydeligvis ikke :nei: Da kommer hun inn til oss, mjauer og strekker hals så vi kan ta av henne båndet - FORT! Om vi ikke er i nærheten og tar av henne båndet, drar hun maten ut på gulvet.

Off topic, men hvorfor har dere bjelle på halsbåndet hennes? Har hørt at de ikke bør ha det, ettersom det ødelegger for dem når de f.eks skal jakte... (Ikke meningen å kritisere, bare lurer :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men hvorfor har dere bjelle på halsbåndet hennes? Har hørt at de ikke bør ha det, ettersom det ødelegger for dem når de f.eks skal jakte... (Ikke meningen å kritisere, bare lurer :))

Før hun kom til oss, var hun innepus (hun er rasekatt )og hadde aldri vært ute før. Nå går hun ut, men holder seg stort sett rundt huset, men det har vært ganger hun har blitt skremt av hunder, unger osv, og da har det vært veldig greit å ha bjellen på henne, så finner vi henne lettere igjen. Døren står alltid åpen når hun er ute da, så hun har alltid muligheten til å komme fort inn igjen. Så det rett og slett for å ha litt kontroll med henne. Hadde det vært en annen katt med mer normalt forhold til utelivet, så hadde jeg aldri hatt bjelle på. Har litt hjerte i halsen når hun er ute, siden hun har så lite instinkter, men hun elsker det, så kan ikke holde henne inne heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Da min nåværende katt var liten var hun en dag alene og romsterte inne på soverommet. Jeg tenkte at det var jo ikke noe der inne hun kunne finne på så mye galt med, så jeg satt og jobbet med en oppgave i stua og ante fred og ingen fare. Der tok jeg skammelig feil! :fnise:

Noen dager før hadde jeg feiret bursdag og hadde en liten pose sølvstjerner liggende i sidelommen på en bag som sto på soverommet. Denne hadde jo selvsagt lille nysgjerrige pusen fått fatt i, og dermed hadde hun klart å strø sølvstjerner over hele senga og på gulvet rundt! Det var litt av et syn, sølvstjerner overalt og en veeeldig uskyldig liten pusekatt som satt på gulvet med store gule øyne (og en glorie rundt hodet). Jeg tenkte med skrekk på hvordan jeg skulle få bort alle disse stjernene og burde egentlig ha gitt pusen en skjennepreken, men lo så jeg holdt på å tisse på meg. Man kan jo ikke kjefte på søte lille pusen som hadde pyntet mors soverom med sølvstjerner! :rodmer::skratte:

Samme katta er forøvrig veldig pratsom og vil alltid ha et ord med i laget. Hvis hun synes jeg gir for lite oppmerksomhet, hopper hun bestemt opp i fanget på meg, deiser hodet sitt oppunder haka mi og legger seg malende over datamaskinen eller ene armen min. Hun er også veldig glad i kjæresten min og må alltid gå forbi han med jevne mellomrom så han kan dra henne i halen. Hun elsker at han drar henne lett i halen :)

Dyr er så herlige personligheter :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Off topic, men hvorfor har dere bjelle på halsbåndet hennes? Har hørt at de ikke bør ha det, ettersom det ødelegger for dem når de f.eks skal jakte... (Ikke meningen å kritisere, bare lurer :))

Hehe katten som jeg snakket om tidligere klarte fint å skremme bort ofrene sine selv. Hun ble så gira på jakt at hun begynte å lage bjeffelignende lyder, spesielt når hun jakta på fugler. Merkelig nok klarte hun å ta en del da.

Huskatter behøver jo ikke å jakte. De får jo mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huskatter behøver jo ikke å jakte. De får jo mat.

Neida, de trenger ikke jakte for matens skyld, men de vil jo instinktivt jakte. Det blir noe annet med rasekatter da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Neida, de trenger ikke jakte for matens skyld, men de vil jo instinktivt jakte. Det blir noe annet med rasekatter da. :)

Jojo selvfølgelig, jakte vil de jo gjøre uansett, jeg bare mener det er ikke så farlig om de ikke får fatt i det de prøver å ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er noen riktige luksusdyr ja, som noen av dere nevner over.

Katten vår får bare i seg geleen/sausen som er med boksmaten, den. Kjøttbitene må eventuelt moses med gaffel for at de skal bli spist. Jeez! :ler:

Ellers så spiser han kun tørrfor- dèt liker han aller best. Så det er ikke noe galt med tennene hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bamse er en liten Chinese crested powder puff gutt på to og et halvt år. Han er min lille bebis <3

Han gjør så mye rart, men de beste må være at nå han sitter på fanget og vi koser og klør han forsiktig på brystet, så lukker han øynene og smatter :rodmer:

og det morsomste jeg syns han gjør er når jeg skal gi han godt for å bjeffe (har lært han bjeff på kommando) så "hvisker" han bjeffet. Han åpner munnen og et hest veeeldig lavt nesten hviske bjeff kommer ut... han kan bjeffe skikkelig, men har gjør det ikke inne! Innestemme vetu du :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamse er en liten Chinese crested powder puff gutt på to og et halvt år. Han er min lille bebis <3

Han gjør så mye rart, men de beste må være at nå han sitter på fanget og vi koser og klør han forsiktig på brystet, så lukker han øynene og smatter :rodmer:

og det morsomste jeg syns han gjør er når jeg skal gi han godt for å bjeffe (har lært han bjeff på kommando) så "hvisker" han bjeffet. Han åpner munnen og et hest veeeldig lavt nesten hviske bjeff kommer ut... han kan bjeffe skikkelig, men har gjør det ikke inne! Innestemme vetu du :fnise:

:rodmer: helledussen!

Katten vår vekker oss hver morgen. Litt søtt og til tider irriterende ( helger etter en god fest..) men mest veldig sjarmerende, mye koseligere enn vekkerklokke. hver morgen kvart over 6- halv 7 vekkes vi av mjauing, og når vi kommer oss ut av dynene er hun sjeleglad og skal kose og leke og sloss og alt på en gang - skikkelig glad for at vi endelig er våkne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hihi, ja. Kommer på flere ting.

Den samme katten hadde fått smaken på helt fersk fisk. Etter det så var ikke vanlig våtfor bra nok. Den likte bare våtfor når den var nyåpna, slikket av sausen og lot resten ligge igjen.

Fisk fra dagen før var heller ikke bra nok. Man kunne bare se dyret snuse opp i maten for å snu seg vekk og gå i vemmelse, halen bare sank ned og dyret så rett ut fornærmet ut. Hvordan våger dere å servere meg denne dritten her liksom..

Luksusdyr.

Samme gjelder katten min. Han eter bare ferst våtfor. Har det stått i kjøleskapet i noen timer står han foran skåla, sniffer på det, og kikker opp på meg mens han mjauer klagende. Åpne en ny pose, tjener! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten lastet opp innestemmen hans på video :rodmer:

Bamse lyden er lit føre var tydeligvis, men det er den lyden du hører på slutten, det er "bjeffet" hans

Endret av Nenyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...