Gå til innhold

Morsomme/spesielle ting dyrene dine gjør


Fanta Exotic

Anbefalte innlegg

Gjest Footloose

Hunden min er helt RÅ på tigging! Han vet han ikke får tigge, og når jeg spiser skal han ligge pent i andre enden av sofaen (eller et annet sted i leiligheten) til jeg er ferdig, bare ikke tigge. Så han ligger i andre enden av sofaen med øynene lukket, for hver tygg jeg tar av maten kan jeg se i øyekroken at han glir nærmere og nærmere. Hver gang jeg snur hue for å se på ham, nei da ligger han helt stille og sover, så snur jeg meg vekk igjen og fortsetter å spise, og han åååler se nærmere og nærmere. Han er utrolig søt når han driver på, tigging på skikkelig lavt plan:D Er alltid ferdig med å spise før han når helt frem da:P

Han har også en skuff på soverommet mitt med klær, siden han ikke har pels. Han bruker det sjeldent inne, men innimellom så blir han nok kald, for da går han i skuffen, henter seg et plagg og slenger det i fanget på meg.

Goingen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to fisker og den ene fisken smiler til meg når jeg går forbi akvariet! :hjerte: Den gjør det bare når jeg kommer fra høyre og går mot venstre side av akvariet og ikke hvis tv-en står på (den blir nok distrahert av bassen). Søte fisken min. :fisk:

Tidligere hadde jeg et marsvin og han hostet hver halve time. Ett host på minuttet hel og halv. Trengte ikke gjøkur da, for å si det sånn. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde hunden min og

Å? Løp den på to bein og bruste med fjærene og ropte "skwæææk"? :skratte:

Hva slags hund har du egentlig? :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Å? Løp den på to bein og bruste med fjærene og ropte "skwæææk"? :skratte:

Hva slags hund har du egentlig? :tongue:

Hmm kanskje det var en Fuglehund. hehe. Nei fy den var dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Å? Løp den på to bein og bruste med fjærene og ropte "skwæææk"? :skratte:

Hva slags hund har du egentlig? :tongue:

Haha, var en fuglehund ja.. Men det var mer som å hoppe på to bein, og "bruse med fjøra" og lagde rare rope/skrike/ule lyder. Hun elsket å leke med druer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo har en liten, svært hårete miniatyr hund som er veldig spesiell. Hun er mer spesiell enn noen annen hund jeg har møtt, og det er fordi at hun er som en baby! Ikke bjeffer hund. Vi har hørt henne bjeffe èn gang og det var fordi det stod tre svære elger i hagen og hun stod ute i bånd så hun trengte å varsle fra om at hun var alene med disse svære elgene. Men hun snakker veldig mye! Hun er en ivrig tigger, noe som vi ikke tillater, så når hun tigger sier vi "nei", og da svarer hun "nei" etterfulgt av masse rare hoff-lyder. Man kan virkelig høre på stemmen hennes at hun vil noe.

Hun er veldig atletisk, kanskje litt for mye for størrelsen. Jeg er helt sikker på at hun tror at hun er en hund på 50 kilo, men egentlig er hun nærmere 5. Hun tar salto ned fra bordet, hopper opp i vinduskarmer og ned fra trapper som ei katt. Så er hun helt ufattelig sosial. Hun ELSKER andre dyr og mennesker, og er ikke redde for noen, men hun underkaster seg med en gang hun lukter eller ser noen. Hun bruker å være med i fjøsen sammen med kuene og høns, og der går hun bare rundt å lukter på de og skal hilse. Og så liten som hun er så er ikke andre dyr redd henne heller.

Det er noe av det jeg kommer på i farta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Dette er ikke min katt, men naboens katt som bor i samme bygg. Nesten alltid når jeg kommer hjem fra jobb, vil den inn. Først så piler han opp trappen opp til naboen, men så snart jeg rasler med husnøklene så kommer han snikende ned trappen og smetter inn døra mi.

Den katten er ikke redd noen og er sinnsykt kosesyk. Den oppfører seg som at han tror han er min katt. Smyger seg mellom bena mine når jeg går og maler, og går etter meg overalt hvor jeg går inne i leiligheten. Jeg lar den være på besøk fordi den bare er snill. Den pleier å ligge å kose seg på flisene på kjøkkenet og legger seg ved siden av meg i soffan og sovne når jeg ofte pleier å sovne etter jobb. Men om jeg står opp og skal noe, så tar det ikke lange tiden til han er der han også. Virker som den skal ha full oversikt over hvor jeg er til enhver tid. Den er så søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, katten min elsker å bli børstet av neglebørsten. Da stiler hun seg opp i vasken og strekker seg ut, så jeg skal komme til.

Hun hater vann, er ikke snakk om å bade, men synes det er koselig å være med på badet når jeg dusjer. Hun legger seg ned på teppet der og "holder vakt".

Hun kommer og drar i sokken min hvis det er noe jeg har glemt, eller at hun vil ut. Veldig grei å forstå sånn.

Hun kommer og legger seg oppå tastaturet når hun synes at hun ikke får nok kos og oppmerksomhet.

Elsker å hente kjøleskapsmagnetene mine!

Digger ostepop!

Vil ikke ligge på fanget, med mindre jeg har et teppe eller dyne over meg.

Trenger egentlig ikke å følge etter så mye når vi er inne, men ute kan hu gjerne være med på tur og opp og ned til postkassa og sånne ting.

Elsker reiseburet sitt! Moren hennes er livredd (svigerinnen min sin katt), men hu ligger gjerne og sover der et par timer eller sånne ting. Trenger bare å peke, så tusler hun pent inn. Og elsker å kjøre bil. Sovner som oftest, men synes det er veldig stas å sitte på fanget og følge med på veien når hun en sjeldent gang får lov :) Hvis hun ikke sovner, eller får sitte på fanget, ligger hun stille i buret, men er veldig glad i å "hente inn" handa di, bare sånn for å ha den i nærheten lissom :oP

Vet ikke om det var så mye spesielt, men hun er verdens herligste! Nesten synd vi har sterilisert henne, for hadde vært koselig å hatt hennes gener videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Katten min har en ting med å plassere saker og ting i vesker/sekker. En dag da jeg kom på skolen lå det flere sammenrullede sokker i sekken min, nyvaskede og alt. Kanskje katten min prøvde å fortelle meg noe...? :fnise:

Det har også vært tilfeller av at folk som har besøkt oss har måttet kjøre tilbake dagen etter, ganske enkelt fordi de hadde en del småting fra huset vårt gjemt i vesken sin. Så vi ber alltid folk som er på besøk om å lukke igjen veskene sine slik at katta ikke legger ting nedi de.

Han snakker også i søvne, og det har vært flere tilfeller av at han har svart meg:

"Mamma, hva går på tv?"

Blir svart av et høyt og bastant "Mjau!"

"... Sover du?"

"... Mjau!"

:rodmer:

Han stjeler også ting, og legger de på bestemte plasser rundt i huset. Det kan være alt fra busskort, sokker, hårstrikk, leppestifter og mascaraer... koselig i begynnelsen, men nå er det bare plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Katten min har en ting med å plassere saker og ting i vesker/sekker. En dag da jeg kom på skolen lå det flere sammenrullede sokker i sekken min, nyvaskede og alt. Kanskje katten min prøvde å fortelle meg noe...? :fnise:

Det har også vært tilfeller av at folk som har besøkt oss har måttet kjøre tilbake dagen etter, ganske enkelt fordi de hadde en del småting fra huset vårt gjemt i vesken sin. Så vi ber alltid folk som er på besøk om å lukke igjen veskene sine slik at katta ikke legger ting nedi de.

Han snakker også i søvne, og det har vært flere tilfeller av at han har svart meg:

"Mamma, hva går på tv?"

Blir svart av et høyt og bastant "Mjau!"

"... Sover du?"

"... Mjau!"

:rodmer:

Han stjeler også ting, og legger de på bestemte plasser rundt i huset. Det kan være alt fra busskort, sokker, hårstrikk, leppestifter og mascaraer... koselig i begynnelsen, men nå er det bare plagsomt.

Hehe. Kul katt. Men får håpe dere ikke får innbruddstyver, for kanskje katten hjelper dem hihi.

Hadde og en katt som svarte.

Sa man hei, svarte hun mjau

sa man ifra om at hun måtte ut og hun ikke ville, kom et hardt mjau tilbake. Virket som gun forstod ordet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør han hver gang vi går ut for å gå på tur. Han ELSKER snø. Men det er så mye styr når han holder på sånn mens han er i bånd. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Dette gjør han hver gang vi går ut for å gå på tur. Han ELSKER snø. Men det er så mye styr når han holder på sånn mens han er i bånd. :roll:

Helledussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en omplasseringskatt på 5 år. Hun er under gjennomsnittet i størrelse, og bærer derfor navnet Smula med stolthet. Hun er virkelig verdens sørteste, rareste lille skapning :hjerte:

Jeg og sambo setter veldig pris på stillhet, vi kan derfor støtt bli sittende i hver vår krok av sofaen og lese, skrive, tegne osv. Ingen musikk, ikke tv, ingen lyd. Da hender det ofte at vesla går inn på soverommet, opp i sokkeskuffen til sambo, henter seg det største og tykkeste paret raggsokker hun finner for så å komme mjauende inn på stua med sokkeballen i munnen. Hun setter seg midt på stuegulvet med sokkene foran seg og mjauer til vi ser på henne og sier hun er flink :fnise:

Hun pleier også å komme og legge seg under dyna om kvelden, ofte mellom oss. Her om kvelden kom hun og skulle legge seg. Både jeg og sambo løftet på hver vår dyne for å lage plass til henne. Sambo dyttet på dyna mi så hans "inngang" ble mye større en min inngang. Da gikk hun bort og sleiket han et par ganger på hånden, før hun kravlet seg inn den lille sprekken der dt fremdeles var mulig å komme inn i dyna mi. Her vet vi hvem som er mamman ja! :fnise::hjerte:

Endret av Envy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en Golden retriever-valp på 8 måneder. Han ser veldig intenst på en når man prater til han, og så blunker han plutselig med det ene øyet! Likner da på en distre og smågæren professor...

For nylig ble han innvilget en plass i sofaen. Han storkoser seg der, men skal jo bytte stilling noen ganger i løpet av kvelden. Favorittstillingen er rumpa i sofaen, forbeina på gulvet og hodet hvilende på salongbordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For nylig ble han innvilget en plass i sofaen. Han storkoser seg der, men skal jo bytte stilling noen ganger i løpet av kvelden. Favorittstillingen er rumpa i sofaen, forbeina på gulvet og hodet hvilende på salongbordet...

Haha, ser han for meg! :ler: Så søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også skal bikkja alltid trykke trynet sitt på deg når han vil ha kos. Ganske koselig, men han skal jo gjøre det så veldig hardt også, så hender han hopper opp for å kunne presse enda mer.

Haha, det gjør min også. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest ThatWoodcut

Jeg har to tisper, begge blandingser.

Den minste, og eldste, er veldig delikat: hun raper, promper og snorker så det holder. Prompingen er gjerne når hun ligger i sengen min med rompa helt oppi ansiktet mitt :tristbla:

Den yngste bjeffer mye. Og mange ganger når vi kjefter på henne og sier hun skal være stille ser hun litt på oss, før det kommer ett bestemt "Voff!". Hun skal ha siste ordet ja :fnise:

Hun er også veldig følsom når det kommer til kjefting og ting hun ikke får lov til: Buret hennes står under trappen og er hennes sted. Hun går dit for å slappe av, vi tar henne dit når hun må roe seg ned osv.

I hvert fall, hun hoppet rundt i gangen og jeg var på vei opp trappen. På toppen står katten min og gjorde et eller annet galt for jeg sa "NEI, FY!" ganske høyt. Når jeg kommer ned igjen har hunden lagt seg i buret og ser forferdelig lei seg ut :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...