Gå til innhold

Betties Andre Sider

Bettie

Anbefalte innlegg

Vel overstått jul, kjære Bettie!

Nå tror jeg kanskje du er glad for at den mest "sosiale delen" av jula er over... Jeg for min del synes det holder nå. Det er så utrolig godt å ha noen dager hjemme og bare sløve uten å være måtte være sosial! Det går til et visst punkt, og så trenger man rett og slett å lade batteriene.

Det virker som om du har greid deg fint i jula, på alle måter, og det er jeg utrolig glad for! Men prøv å puste ut litt nå, da, og tenke litt på deg selv - og ikke bare på alt du skal ordne for alle andre! :wink:

Nye dyner hørtes veldig bra ut! Vi skiftet ut våre dyner for 2-3 år siden; kjøpte skikkelige dundyner i ekstra lengde...mmm...nydelig!!! Håper du får sove riktig godt - omtrent som Prinsessen på erten! Det fortjener du - nemlig!!!

Ha en fin romjul, snuppa!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søndag 28.desember

Det er jo9 bare noen få dager igjen av dette året, jo - Hvor ble 2003 av????

Da 2003 startet, hadde jeg ingen nyttårsforsetter, men hadde gode håp om et rolig år. Det ble det ikke. Det ble derimot et turbulent år. Men mye har vært positivt også.

Skal prøve å lage et regnskap over året i +:

1. Etter mye strev og ordning og fram og tilbake, og en viss bruk av egen possisjon har frøkna det bra nå. Skolebyttet var godt for henne, og hun fikk oppleve at noen satte pris på henne slik hun er. Det ga henne mot til å begynne på skolen igjen i høst - og ta opp noen fag.

Hun har også fått tilbake lysten til å spille håndball og har funnet et lag med en god sosial tone. Og hun tjener penger selv og er flinkt til å disponere dem.

2. Selv om poden har vært veldig uheldig med arbeidsgivere dette året, har han blitt styrket i troen på seg selv og egne evner, også yrkesmessig Og han har fått oppleve at venner setter pris på ham. Han har blitt mer voksen. Han sliter litt med å klare å disponere penger, men er så snill som dagen er lang - noe som ofte får pengene til å løpe fort.

3. Ungene flyttet ut fra heimen. Og siden de er gode venner, flytter de nå sammen. De har fått tak i en grei leilighet, så de bor bra - og ikke alt for dyrt.

4. Vi har fått et bra sted å bo. Passe stort for to + en katt, - og noen gjester. Passe sentralt - i det hele tatt - passe.

5. Halvdelen har gjort en kjempejobb. Han klarer seg bedre enn fryktet, og holder fast ved det opplegget som er snekret for ham nå. Stakkar - han har jo mye vondt, både i nakke, armer og ben, så akkurat det er ikke så bra. Men - den jobben han gjorde i løpet av et halvt år - den står det respekt av. Slitsomt - absolutt, men det er jo resultatene som teller tilslutt. Det vil nok ta en tid enda før vi kan si at han er helt bra, men han er nå langt på vei ihvertfall.

6- Jeg klarte å gjennomføre studiene - med god hjelp, men jeg gjennomførte dem. Aner ikke resultatet enda, men jeg vet at jeg sto.

7. Jeg er i gang med meg selv. Diagnosen er ikke akkurat til å juble over, men samtidig er det noe håndfast på en måte, og det er en diagnose med håp. Angst kan man lære å mestre (tror og håper jeg). Depresjoner kan man jobbe seg ut av - med hjelp, selvsagt.

Så selv om det har vært et ganske så jobbigt år, og et år jeg synes jeg har gått veldig mye i motvind, har det hatt sine lyspunkter, og akkurat i dag er jeg på en lys side, så da forter jeg å skrive ned lyspåunktene slik at jeg har dem neste regnværsdag.

Jeg er alene hjemme nå, og det er i dag deilig. Følte meg litt "omringet" en stund. Jeg kjenner jo at det er særlig den sosiale biten som tapper krefter, samtidig som jeg vet det ikke er lurt å isolere meg, for da blir dørstokkmila vel lang.

Men en huleboerdag i ny og ne kan vel neppe skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare lyst til å gi deg en *klem* jeg om jeg får lov.....

"Vis ærbødighet for følelsene dine. De forteller sannheten om hvordan du egentlig opplever verden"..

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Kjære bettie !

Så flott at ungene dine flytter sammen - ikke alle søsken har et så godt forhold. Der må dere ha gjort en kjempekobb !

Depresjoner går faktisk ofte over av seg selv. Dype også, men det tar tid. Dessuten er det ofte greit å rote litt rundt i årsakene til depresjonen, det kan mange ganger bare være nok å få snakket om ting man aldri har snakket om før til noen. Og at noen sier at "det må ha vært vondt for deg".

Angst finnes der mange og gode metoder for å få bukt med.

Øyner jeg at du ser et klarere lys i tunnelen ? For der er en ende i alle tunneller !

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for klem, fredslilja. Hyggelig å få en klem en søndag ettermiddag.

Du sier mye klokt, Hilde. Og Hilde - det lyset jeg ser i tunnelen - i dag tror jeg ikke det er et møtende tog på en ensporet bane.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Tenker du har møtt alle de motgående togene og klarer å kjøre fint fram til endestasjonen nå, jeg. Det er derfor man har skinner ! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag 31. desember 2003

I morgen skal jeg skrive 2004. Det er like rart hvert år det der, å skifte årstall. Tar litt tid før det gamle året slipper og det nye året sitter.

Romjulen har foregått i sakte tempo. Var i juleselskap 2. juledag -. sånn full familiefest. Det var hyggelig , men slitsomt. 3. juledag monterte vi opp lampe hos svigermor. Vi ga henne ny lampe til jul, for hun sitter i halvmørket og klager over at hun ikke ser.

Jeg gjetter vel at hun i liten grad kommer til å bruke lampa fullt ut. Den blir vel stående på lav lysstyrke, den også. Men da har hun mulighet til å ha mer lys hvis hun vil.

Poden har blitt i litt bedre humør. Han får hjelp fra forbundet til å kjøre saken for å få den lønna han har krav på. Heldigvis har han valgt å være fagorrganisert. Men - han er fortsatt pengelens, og husleia forfaller i morgen. Håper huseier kan vente litt med husleia, så har jeg lovet å hjelpe til med strømregninga til han får penger. Og så vil jo militære overta kostnadene med leilighet mens han er i kongens klær.

Selv har jeg "flatet" litt mer ut. Det svinger ikke så mye akkurat nå, men jeg kan jo ikke si at jeg har hatt noe særlig press eller stress rundt meg. Har kjøpt en del garn, så nå sitter jeg og strikker vesker som jeg tover. De blir ganske fine.

I dag skal Halvdelen og jeg kose oss sammen, spise godt og ta en tur ut rundt midnatt for å se på fyrverkeriet. Ungdommen regner jeg med har sine planer

Ønsker alle som er innom et godt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag, Bettie!

Hadde lyst til å takke for "det gamle", og gi uttrykk for hvor hyggelig det har vært å bli "kjent" med deg i året som gikk. Et positivt bekjentskap for mitt vedkommende! Du har alltid så mye å gi til andre. :D

Jeg ønsker, håper og tror at det nye året vil føre med seg mye godt for deg og dine, og at du nå - ettersom vi liksom har havnet litt inn i denne "tog-terminologien" - ser lyset i tunnelen og øyner bedre dager lengre der fremme. Du fortjener virkelig alt godt, Bettie. Det mener jeg fra bunnen av mitt hjerte!

Med håp om fortsatt god kontakt i det nye året, og med ønske om en fin kveld og et Godt Nytt år for deg, halvdelen, poden og frøkna - uansett hvor dere enn måtte befinne dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Bettie!

Her har du en :blomst: fra meg. Og en til :blomst: Og en til :blomst: Det er fordi jeg har satt pris på bekjentskapet ditt i året som gikk. Fordi jeg setter pris på deg akkurat nå. Og fordi jeg planlegger å sette pris på deg i året som kommer også.

Du kan forresten godt spare på den bøtta med sympati til meg til i morgen. Just in case. I tilfelle jeg begynner å klage på hodeverk. :ler: Men da har det neppe noe med forkjølelsen å gjøre.

Ha en riktig fin nyttårsaften, og alle gode ønsker for det nye året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg skrive 2004. Det er like rart hvert år det der' date=' å skifte årstall. Tar litt tid før det gamle året slipper og det nye året sitter.[/quote']

Rart, det der... Like vanskelig hver gang og jeg går gjerne fem på noen ganger ( spes. på offisielle papirer :o )...

Riktig godt nyttår til deg, Bettie :D

Setter stor pris på at du er her på KG, og det er supert å ha blitt kjent med deg.

Ønsker deg og dine alt godt for det nye året :)

Nyttårsklem fra Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie,

Tenkte jeg ville tilbringe et lite øyeblikk av årets siste dag i boken din. Takk for din hilsen i min også. Det er alltid hyggelig med et nytt ansikt. Håper du får et riktig godt nyttår og at livet ditt utvikler seg i positiv retning.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Hei Bettie

Håper du har kost deg masse i julen, og at du fikk slappet av litt.

Ønsker deg og dine et riktig GODT NYTT ÅR :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riktig godt nyttår til deg!

Håper så inderlig at du hadde en fin nyttårsaften og at inngangen til et nytt og blankt år var en hyggelig opplevelse, og at du har klar fargestiftene til å farge det nye året i gode farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.januar 2004

Jeg klarte å skrive det nye året på første forsøk.

Tusen takk for nyttå+rshilsner dere. Jeg setter kjempestor pris på dere, skal dere vite.

Gårsdagen var en hyggelig dag. Vi hadde litt å holde på med på formiddagen - litt handling og rydding og sånt. Men da kvelden kom disket Halvdelen opp med riktig så deilig mat.

En stund før midnatt dro vi til byen - opp til utkikspunktet vårt. Vi har vært der de siste årene, for å bneskue rakettene. MAn kan vel kanskje kalle oss snyltere, for ikke sendte vi en eneste rakett i været - vi bare så på alt andre sendte opp mot en nydelig, klar nyttårsnatthimmel. Litt kaldt var det å stå der på toppen. men vi hadde jo nesten 360 graders utsikt, så det ble vanskelig å bestemme seg for hvilken himmelretning man skulle se i - det var så flott på alle kanter. Kunne jo ikke stå der som en snurrebas heller, ville blitt for svimmel.

Etter rakettene dro vi hjem igjen, Halvdelen og jeg og koste oss videre.

Bøllepusen - hun hadde lagt seg i vasken på badet, og hun våget seg ikke ut før langt over midnatt, og da en kjemperask tur. Hun klarte forøvrig å få opp døra til soverommet i natt, og hoppet opp på meg, krafset med klør og snudde seg ørten ganger rundt før hun la seg til å sove oppå en våken meg. Jeg lempet henne over til halvdelen og sovnet igjen, jeg.

I dag har jeg sett nyttårskonserten - må liksom ha med den, og ellers har jeg gjort fint lite.

Men jeg går med forhåpninger inn i det nye året. Fikk brev fra den psykologen sykehuset henviste meg til, med time allerede neste uke. Jeg håper han og jeg kan finne tonen slik at jeg kan begynne på mitt videre arbeid med meg selv. Vi får se hvordan den første timen går. Men jeg er veldig glad for at det brevet kom så raskt. Hadde på en måte belaget meg på å måtte vente, men slipper forhåpentligvis det.

I kveld kommer begge ungene hjem til middag. Det blir koselig. Det er jo ikke så lenge før poden forsvinner i militæret. Vi får se hvilken tredel han hører til - en av de to/tredelen som dimmer med en gang, eller den tredelen som skal avtjene verneplikt (litt av et system).

Har sittet litt med strikketøyet en stund nå. Forsøker meg fram med ulike mønstre på vesker jeg skal tove. Det blir spennende å se om de blir som jeg tror. Hvis ikke, så vet jeg det til en annen gang. De jeg har laget til nå har vært vellykkede, men nå forsøker jeg meg med noen gamle, norske rosemønstre, og jeg vet ikke hvordan det blir i tovinga. Noen som har erfaring med det, tro? Blir det helt galt, får jeg bare avskrive arbeidet og begynne på nytt. Det er noen bursdager over nyttår som en slik gave passer til, nemlig.

Men - nå skal jeg ta en liten ruinde her inne før jeg strikker videre, så om det ikke er blanke ark og fargestifter, så er det blanke pinner og farget ullgarn. Farverikt er det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikker innom for å takke for koselige og gode hilsener i boka mi, samt ønske deg Godt Nytt År! Ja, også var det disse jeg skulle gi deg:

:kysse: :kysse:

LH :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Bettie. :klø: Jeg kom på noe jeg skulle stikke innom her for å si, men så glemte jeg det igjen.

Om du skjønner...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag 5.januar

Og vi er på full fart mot våren!

neida - det finnes ikke noe vårlig her. Snøen har lagt seg og på gradestokken driver kuldegradene en glideflukt - den "gale" veien. Bare siden jeg sto opp har det blitt 2-3 grader kaldere,

Men - sola har snudd, så da går det mot vår - nemlig!

Og jeg har kastet ut jula. Fikk nok av rødt og grønt og lys og glitter og nisser, så i helga fosvant hele stasen. Så nå står juletreet ute, og jula er pakket ned i esker og satt i kjelleren - til neste jul. Har igjen å vaske juledukene, da, men det tar jeg når det passer sånn.

Bortsett fra å hive ut jula, har jeg gjort fint lite siden sist. Er så trøtt at det halve kunne vært nok. Lurer på om jeg kanskje skal foreslå for legen en reduksjon i medisiner, for jeg mistenker at den coctailen setter meg litt ut. Jeg har vanligvis ingen problemer med å "overse" huslige oppgaver, men akkurat nå, er det gått fra å overse til å totalt ignorere, hvis jeg ikke tar meg sikkkelig i nakken for å komme meg opp av stolen. Det er ikke bra å være så trøtt.

Bøllepusen er jo fornøyd med at jeg er "lat". Hun protesterer mot å være for mye ute. Sånn snø-greier - det har hun lite til overs for. Det blir så fort istapper og snø i den store, rufsete pelsen hennes. Så hun vil mye heller ligge på fanget.

Forresten - de veskene jeg strikket med stjernemønster etc. De ble ikke så verst i tovinga. Mønsteret kom fram akkurat som jeg ønsket. Så nå skal jeg fore veskene. Kanskje jeg lager en innvendig lomme eller to også. Får se hvordan jeg kan få det til. Har tenkt ut to måter å gjøre det på - som å sy på lomme utenpå, eller som å sy en lomme som skal inni. Får prøve meg fram for å se hva som blir best.

Men først - et par kopper kaffe til sånn at jeg våkner litt mer. Om ei uke lurer jeg på om jeg så smått skal begynne å jobbe litt igjen. Kan ikke gå rundt å være så trøtt da. Har ikke tenkt å være overoptimist, men et par dager i uka, noen timer, det tror jeg er bra for meg.

Men først skal jeg en tur til psykologen og høre litt med ham - og håper at vi "finner tonen" slik at jeg kommer godt i gang og ikke må lete etter en annen psykolog. Og så en tur innom sykehuset til oppfølging der. Tipper de "slipper" meg hvis psykologtiltaket tegner bra. Og SÅ vurdere jobbing.

Uansett - jeg kan ikke gå hjemme hele uka, for da blir jeg bare mer og mer giddesløs. Må ha et lite press på meg, noe annet innhold i tilværelsen. Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal fortsette med studiene - begynne på en master, eller ikke. Fordelen med å begynne er at jeg synes det er morsomt å studere. Ulempen er at jeg vet det blir mye å gjøre på kort tid, og da vet jeg ikke hvor lurt det er å legge det presset på meg selv. Har enda ei uke å tenke på før jeg må bestemme meg. Kan jo utsette det et år også.

Men nå - kaffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Heisann Bettie - og tusen takk for koselig hilsen i boken min!

I går skinte solen her i Bergen (ihvertfall en pitteliten stund) og snøen lå hvit og fin. Og hva kjente jeg? Jo, et aldri så lite snev av vårstemning! Det merkes at vi er på "rette" siden av jul, neste milepæl er påske.

Miepusen ligger nå og slapper på sofaen - intet sjelden syn - pus er ikke nevneverdig glad i snø på potene sine! Jeg lurer i grunnen litt på hvordan det er mulig å sove i 23 timer i døgnet - uten snev av kjedsomhet - tvert i mot - pus nikoser seg!

Det kan vel beskrives som å gå i dvale - noe jeg føler at jeg også gjør enkelte ganger, ihvertfall på den sosiale fronten.

:vinke:

Ha en fortsatt fin uke, Bettie - jeg registrerer at du høres mer optimistisk ut nå - FLOTT :D

Klem fra Mie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...