Gå til innhold

Betties Andre Sider


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helledussen, Bettie!

Makan til forsøksdyrbehandling på deg da ? :o

Håper de treffer bedre neste gang.

Godt å høre fra deg her i allefall :D

Lykke lykke til : - )

:: storklem ::

D :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda... Medisiner kan være ganske slemme noen ganger. Men jeg har vært heldig, og har sluppet unna de verste bivirkningene. Heldigvis!

Håper det snart blir vår for deg. Om ikke utenfor, så i hvert fall inni. Kan tenke meg at du er en mønsterpasient, men man trenger ikke være det. Ganske slitsomt bare det.

Flott å høre at det går greit med deg! Ta vare på deg selv så lenge, da.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først - tusen takk for mange hyggelige hilsner i dagboka mi.

Har akkurat tatt en lite oppdateringsrunde, så nå vet jeg litt om hva som har foregått i adventstiden.

Nå er jeg hjemme igjen. Og hjemme skal jeg bli ihvertfall til over nyttår. Så får vi se hva som skjer etterpå.

Om jeg har blitt bedre - tja - kan vel ikke si det, men jeg har fått hvilt hodet mitt og kroppen min, slik at jeg har mer krefter, og det er bedre. Resten må jeg bruke tid på - antagelig lang tid.

Jeg slapp å prøve mer medisin, og har fått en diagnose - depresjon med angst. Så da er det bare å jobbe med angsten (bare......), og finne ut av årsakene til depresjonen. Tror nok ikke det blir så vanskelig - men å finne mottiltak - det kan bli verre.

Det er alså fredag i dag. På kjøkkenbordet mitt står en del juleproduksjon, og ellers bærer huset preg av at jeg bare har vært innom den siste måneden.

Julegavene er snart ferdig produsert, og julematen har Halvdelen handlet inn, så da gjenstår julevask (av den enkle typen), juledukstryking (grøss), sølvpuss (hurtigvarianten), juletrehandling og julepynting. Blir nok ferdig til julaften - for den kommer nå uansett 24.deseember, den.

Begynte å bli lei av sykehusrutiner nå. Det er vel et tegne på at man kvikner til - eller......

Og det skal bli godt å kunne sitte i go'stolen og glo på TV - sammen med Halvdelen. Jo - det er vel et par andre ting som også er godt å gjøre sammen med halvdelen, da.

Jeg skal innom sykehuset på dagtid noen ganger framover, mens et nytt system snrekres rundt meg. Vil jo være med på den snekringa, da.

Sånn - nå skal jeg male litt til, for de første strøkene er nå tørre i julenissens verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekt å se at du er tilbake på forumet, Bettie!

Ja julen nærmer seg enten vi er klar eller ikke, for min del er det slik at enhver aktivitet tar den tid som er til rådighet - så det er altid noe som skal gjøres helt til sist, men jul blir det uansett.

I morgen tenkte jeg å få kjøpt juletre, det er nå i grunnen viktigere enn å vaske ned huset.

Klem, Mie ;blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk i dagboka mi, Bettie! Og velkommen hjem - til halvdelen og til oss på KG! Godt å ha deg her igjen!

Og når du har fått en diagnose, vet du i hvert fall hva det er du skal forholde deg til. Det er et framskritt! Men å finne årsakene, det er nok ikke alltid like enkelt.

Håper du får en riktig koselig, varm og god førjulstid hjemme!

Vi snakkes etterhvert!

Nattiklem fra meg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Bettie! Godt å se deg her igjen. Jeg synes du er ei tøff jente - rett og slett råtøff. :Nikke:

Blir du med bort og pynter juletreet på badet til Lady Heather? Husk at pynten bør stå til fargene i toalettflygelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du med bort og pynter juletreet på badet til Lady Heather? Husk at pynten bør stå til fargene i toalettflygelet.

Men rosa paljetter passer liksom ikke så godt i jula....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Rosa paljetter passer fint hos LH.

Hei bettie !

Nå som du har fått en diagnose, så vet dere i alle fall mer om hva dere skal jobbe med. Når våren kommer er du mye bedre.

Nå må du ta vare åp deg selv i julen, slappe av og så får helingen av ditt indre komme på nyåret. Å slappe av er viktig før du tar fatt igjen !

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille julaften - og det er kaldt. 14 kalde grader og litt snø er det ute. Rene julekortet!

I morgen skal alt være klart her. Det skulle ingen tro når de ser mitt kaotiske hus, - og at jeg sitter her og ikke står med rompa opp og nesa ned på jakt etter lodotter og andre morsomheter som skal vekk.

Skulle vært klar med dette i går, var planen, men planer - de blir er ikke virkelighet, så det ble en helt annerledes dag i går enn jeg hadde tenkt.

Måtte bruke tid på poden i dag. Han har jobbet masse for å legge opp penger til¨å ha når han skal i militæret snart, men fikk beskjed i går om at restauranteieren ikke hadde penger til å betale lønninger. Egentlig skulle poden hatt lønn 1. desember, men var enig i å utsette lønningsdag til 12. desember. Da hadde eieren ikke penger, men innen uka skulle han få lønn osv. osv.

Så nå satt han der, uten å ha få betalt husleia, eller kjøpt julegaver eller ha penger til noe som helst. Vi har selvsagt hjulpet ham så langt vi kan, men han var deppa i går, poden. Så for at han skulle få gitt en juleoppmerksopmhet til sine venner, satt jeg igang storproduksjon i går. Jeg malte og lakket diverse gjenstander non-stop fra kl. 13.00 til 21.00. Skal hilse og si jeg var lei maling og lakk da. Men nå kan i hvert fall poden gi en gave til sine nærmeste venner, og også til søstra si og besteforeldre.

Så det ble null julerent eller pynting i går. Og da må det gå unna i dag. Måtte bare f¨igang kroppen først. Den tablett-coctailen jeg går på nå, gjør meg nok rolig slik at panikken ikke kommer så fort, og selvskadingen blir mindre, men det er kjempetungt å komme igang om morgenen. Men nå har jeg fått i meg fire kopper kaffe, så nå hjelper det.

I morgen skal vi feire tradisjonell jul, med ribbe og riskrem og alt som hører med. Jeg har vært litt flink siden jeg kom hjem, da. Jeg har bakt slik at jeg har fire sorter julekaker (berlinerkranser, serinakaker, krumkaker og kokosmakroner) og har laget to slag julegodt (rissjokolade om müsli-sjokolade) En kransekake har jeg også i frysern.

I morgen kommer begge ungene hjem, og vi får besøk av noiese med en venn og svigermor. Så nå får jeg gi meg her, og sette i gang.

Juletreet får Halvdelen hjelpe meg med.

Ønsker alle som kommer innom her en rikgit god jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie :D

Tusen takk for hyggelige hilsner i boka!

Det er veldig hyggelig å se deg på forumet igjen og jeg synes det er bra du har fått en diagnose å gå ut ifra i allefall. Ting går sikkert framover nå, selv om det tar litt tid.

Synes du er flink jeg som står på og baker og ordner, og samtidig er der for mann og barn. Pass på å være der for deg selv og ;-)

Håper dere får en fin julaften og en hyggelig høytid.

Benytter samtidig sjansen til å takke for mange gode innspill,- føler at jeg kan ta litt lærdom fra det du opplever,- på en måte.

Ønsker deg alt godt og et supert nyttår :D

Stor klem fra meg :briller::nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Bettie. Du er ordentlig snill, du. Familien din er virkgelig heldige som har en som deg. Håper dere får det riktig fint og trivelig i julen. Og forresten - takk for hjelpen hos LH. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for hyggelig melding i forumet, da ble jeg litt stolt!

Håper du får en fin julaften. Med en liten pekefinger må jeg også si at jeg håper du liker å drive med all denne bakingen, særlig din situasjon tatt i betraktning. Man må ikke være flink pike bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 27. desember

Tusen takk skal dere ha som har vært innom med julehilsner.

Nå er første del av jula over, og det er godt. Kjenner at jeg har forbrukt krefter i høyere takt enn jeg hadde trodd, slik at jeg har ikke så mye å gå på igjen. Har antagelig bare to gear jeg - full fart eller bråstopp. Må prøve å legge inn et gear eller to mellom disse ytterpunktene.

Juleaften ble helt etter tradisjonen. Jeg ble ferdig med å sette ut alle nissene, fikk tørket støv og ryddet (ihvertfall ryddet tiing ut av syne), støvsuget og vasket gulv. Så selv om siste gulvet ble vasket samtidig som julegjenstene kom (de kom litt tidlig) BLE det altså en tradisjonell juleaften.

Jeg er glad jeg klarte å produsere en del gaver for poden, for han var nesten knekt. Hann hadde ikke lyst til å sitte hos oss juleaften uten å kunne bidra med noen gaver. Men nå fikk han gitt gaver både til sin søster, sin farmor og sin niese - og oss, og han hadde vært rundt til gode venner med gaver, så da slappet han litt mer av. han er ganske forbannet på sin arbeidsgiver, for han har nesten 50.000 utestående lønn før skatt, og skal ut med husleie og strømregning nå rett over nyttår. Vi får se om ikke vi kan hjelpe ham litt gjennom knipa og papirmølla. Han har mest av alt lyst til å filleriste sin arbeidsgiver (for å uttrykke det forsiktig), men vi har fått ham til å innse at han må følge spillereglene og håpe på oppgjør gjennom lønnsgarantifondet eller noe sånt.

Men juleaften var det ribbe, pølser ,medisterkaker, grøt og riskrem. Det var julekaker og konfekt, nøtter og frukt og alle var mer mette enn godt var.

Svigermor satt veldig pris på oppvartningen og gavene. Vi kjørte henne hjem ut på kvelden.

Etterpå sendte jeg mann og frøken på legevakta. Frøkna hadde så vonmdt i munnen at hun nesten ikke klarte å spise, så hun fikk bare i seg litt mat etter at jeg hadde gitt henne en dose smertestillende. Hun har sår i ganen, og det er noe som kan komme og gå. Det tar en 7 - 10 dager å bli kvitt, men hun fikk noe salve som er smertedempende, og noe å skylle munnen med slik at det ikke blir betennelse i sårene. Stakkar - hun hører ikke til de som bør ha en slankekur, og hun begynner å bli lei av å spise lunken grøt.

1 dag er en lat familiedag. Ikke noe middagsstyr da. Vi setter fram rester og så kan vi hente oss mat når vi selv føler for det. Vi manglet en gave, i forhold til poden, så mens resten av familien spilte kort (også tradisjon), strikket jeg et skjerf.

2. juledag er det feiring hos mine foreldre. Vi samles alle der. Det er hyggelig, det også. Mer mat og flere gaver.

Så i dag er jeg godt fornøyd med julefeiring.

Jeg kjenner at jeg tar meg veldig sammen når jeg er sammen med så mange mennesker over så lang tid, så i går kveld var angsten nesten ikke til å holde ut. Jeg vet at det nå er angst, denne utoen jeg har, men det holdt hart å ikke lette på trykket gjennom en tur i knivskuffen. Men jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal rispe meg i juleferien - en dag om gangen, men skal klare akkurat det.

I kveld skal vi en tur til svigermor og montere opp den lampa vi kjøpte til henne til jul. Får vel ta oss tid til en kopp kaffe også.

Men jeg er altså mindt inne i heksedansen min igjen. Lite lurt - men hvordan slipper man unna????? Må jo hjelpe ungene så langt det er mulig, og kan ikke overlate alt til Halvdelen heller. Han blir like hissig som poden, og akkurat i denne situasjonen er det en lite lur strategi. Vel - jeg har roet dem, så nå får vi vente til mandag, så får jeg se hvilket system det er lurest å kjøre lønnskravet gjennom.

Men jeg fikk noen herlige julegaver.

Har fått tre-fire bøker og litt musikk.

Og så har vi fått nye dyner! Skal skifte på senga i dag, for i natt skal jeg ha ny dyne. De dynene vi har er temmelig slitte og godt brukt. Lerreten er litt "mør", så fjæra tyter ut. Og de fjærene som er igjen - de havner alltid i forenden av dyna. Så når jeg da snur dyna for å få litt varme lengre opp, må jeg samtidig ruste dyna litt, og får da en fjærstorm. Så de gamle dynene skal kasseres. De blir ikke omskrevet til reservedynere engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...