Gå til innhold

Betties Andre Sider


Bettie

Anbefalte innlegg

Søndag 16. november

Er bare litt lei grå dager, men i dag har jeg ingen planer om å bevege meg ut, så da kan været være som det vil! Det er ikke kuldegrader i dag heller - og det er et gode.

Takker for hilsen, mie. Konfirmasjon - bare ordet får det til å gå kaldt nedover ryggen. Neida. Det er en flott og hyggelig fest, men - det drar så mye med seg - som opp-pussing.

Og i dag har jeg altså bestemt meg for å gjøre absolutt ingenting av fornuft. har en bok jeg lurer på om jeg skal lese - hvis jeg gidder. Poden skal komme en tur, men han skal vel i like stor grad besøke PC'n som meg......

Og hei fru Vær.

Har ikke så mye krefter igjen, men er fornøyd med at dagen i går gikk greit, så da behøver jeg ikke gjøre noe annet enn å late meg i dag (og vaske litt klær).

Jeg kunne ha skrevet maaaaange sider om svigerfamilie. Svigermor en en sak. Hun er såpass syklig at det ikke er noen vits i å legge seg mer ut med. Synes nesten synd på henne. Og hun har sikkert gjort mye ut fra beste mening, selv om det ikke har passet meg.

Og jeg har en "uavklart" situasjon med svigerinnen min. et brev jeg skrev, der jeg fortalte at dersom hun hadde noe å utsette på meg, så fikk hun være voksen nok til å ta det opp med meg, og ikke syte i øst og vest eller til halvdelen, ble ikke tatt nådig opp. Så nå holder hun god avstand både til meg og til Halvdelen. Det er nok verst for Halvdelen, men han leste gjennom brevet før jeg sendte det, og han mente jeg ikke hadde gått over streken, selv om han forutså en meget fornærmet søster. han fikk altså rett, og hun kommer aldri til å tilgi meg. Men det kan jeg leve med. Møter jeg henne er jeg høflig og gjør gode miner til slett spill.

Men - det hjelper lite å klage over det. jeg har, som du fru Vær, bestemt meg for å ta lærdom av dette, og har planer om å være en annerledes svigermor når det blir aktuelt. Ungene "mine" er jo ikke MINE på den måten at de er min "eiendom". De må leve sine egne liv, og gjøre det som er riktig for dem. Og den de velger som kjæreste, velger de jo fordi de mener det er riktig for dem - og da spiller det ingen rolle hva jeg mener. Må jo bare ta imot dem, for de vil jo bli en del av familien. De skal slippe å føle seg som "hår i suppa".

Kanskje jeg skal prøve å jobbe litt med oppgaven i dag??? Begynner å bli ganske dårlig tid, nå. Men jeg har funnet ut av presentasjonsform, så da et det en detalj mindre å tenke på.

Men beina skal helt sikkert opp på krakken i dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mandag 17.november

I dag hang skodda tett og god over tretoppene på morgenen, men det klarnet litt opp ut over dagen, for å tykne til mot kvelden igjen. Novembervær med nullføre, altså.

Har jobbet med oppgaven i dag. Var først på "studiebesøk" med påfølgende intervju, og skrev deretter en kladd/disposisjon. Så det ble full arbeidsdag.

Og i kveld har jeg laget tomatsild. Halvdelen skal på førjulslunsj - spleiselag, og ville gjerne ha med et glass tomatsild. Tror jeg fikk den skikkelig godt til denne gangen. Tomatsausen ble perfekt!

Skulle kopiere en CD med avspenningsøvelser, men det ville maskinen ikke i dag. Grrrr! Får rope på poden og se om han forstår hva jeg har gjort feil, for jeg fant ikke feilen

Har vært litt innom rundt omkring her, og skal gi meg nå, for i natt sov jeg bare tre timer, og det er for lite. Må prøve å ta igjen litt i natt, selv om jeg kanskje tror det blir en litt søvnløs natt også denne natta. Er trøtt, men er urolig, og det er en dårlig kombinasjon.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Det er vondt med familietrøbbel / uvennskap.

Synes det virker fælt at svigerinna di har imot deg.

Det sårer... Godt du sendte henne brevet i allefall. Selv om det sikkert er sterk kost for noen å høre litt kritikk. Nå vet hun i allefall hva du føler, og så får det nok være opp til henne hvordan hun takler det. Det høres i allefall ut som du har ditt på det rene og spiller med åpne kort.

Synes du er tøff jeg :D

Ønsker deg en riktig god kveld : - )

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 19. november

Morn fru Vær. Dessverre ble ikke natta god. det vil si - den ble god, den bare varte så alt for kort.

Det hjalp nok litt med en dyneinnpakking Poirot.

Takk for hilsen, Diva. Ja - noen ganger må man bare si ifra, sånn er det bare.

Klokka er nå snart 6 om morgenen, og jeg har ikke sovet i natt. Prøvde å sove, prøvde å lese en kjedelig bok, prøvde telle sauer, prøvde avspenning, men samma søren - sove fikk jeg ikke. Så da klokka ver fem gadd jeg ikke ligge lenger, og nå sitter jeg her.

Til natta må jeg hvertfall få sove for da er jeg vel så trøtt at jeg sovner til barne-tv.

Det er egentlig ingen grnn til at jeg ikke skulle få sove nå. Tirsdagen gikk ganske så greit. Klarte å konsentere meg om oppgaven og fikk systematisert stoffet og fikk mye ned på papiret, og kom så langt at jeg begynte så se konturene av presentasjonen. Var skikkelig fornøyd med meg selv.

Og tenkte at en slik fin dag - det var deilig.

Det var det også, men kvelden ble ikke noe god, for uroen snek seg mer og mer inn i meg. Og tankene begynte å gå i sirkel igjen.

Og det er nok tankene, eller rettere sagt, stemningen, som har holdt meg våken noen netter nå. De andre nettene har jeg i hvert fall fått sove noen timer.

Vet nesten ikke hvordan jeg skal beskrive det, men tankene går i retning av episoder som har formet meg. Og at jeg tror jeg ser noen mønstre i hvordan jeg reagerer på ulike ting. Det gjør det ikke akkurat lettere når jeg tror jeg finner et handlingsmønster jeg repeterer, for fornuften min sier at det er svært uhensiktsmessig. Men noen reaksjoner er så grundig lært at jeg ikke forstår hvordan jeg kan avlære det igjen, for å gjøre noe som er mer hensiktsmessig. Og så går jeg i ring i tankene.

Bare surr, altså.

Men dagen min var ganske bra lenge - det er et pluss. Og jeg hadde både konsentrasjon og energi til å gjøre mye, og det er bra. Men energien varer ikke lenge hvis jeg ikke får sove.

Jeg kjenner at jeg er trøtt nå, og hadde kanskje fått sove litt hvis jeg la meg, men jeg har lovet å komme på jobben i dag, og da er det "stå opp til" om en liten stund. Får ta en kort dag med mange kaffekopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Heiii, Bettie -

takk for jevnlig besøk og kommentarer i dagboken min. Jeg må bare beklage at jeg ikke klarer å være like flink tilbake, men nå har jeg internett bare på jobben for tiden, og det tar vel en liten stund før jeg får det hjemme igjen også. Noen uker i hvert fall.

Jeg synes du er så imponerende sterk!! Jeg er så imponert over alt du må styre med og som du kommer igjennom og kommer igjennom. Tøff er du!!!

:tommelsmil::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom og klemmer masse, jeg! :klem2:

Jammen santen; vi er nok alle et produkt av den oppvekst, de erfaringer og de episoder som opp igjennom årene har "blitt oss til del"... Ikke alle er like greie å forholde seg til.

Men kanskje er det nettopp det som må til før vi skal kunne gå videre; at vi stopper opp og tar oss tid til å sortere og rydde litt i "skuffer og skap", ser gjennom ting, kaster litt, henter fram noe som vi kanskje ikke har sett på lenge, finner nye måter å bruke gamle ting på, og kanskje finner vi ut at noe rett og slett bare får ligge i skapet og være med videre - selv om vi helst burde kastet det. Ikke alt er like lett å kvitte seg med, dessverre, selv om man virkelig vil... Men noe får vi forhåpentligvis kastet, før vi gjør plass for noe nytt i skapet! :wink: Enkelte opplevelser har jeg nok låst inn i et mørkt kott - og nøkkelen tror jeg at jeg har gjemt på et veldig lurt sted...

Håper du får en god dag tross en dårlig natt, Bettie! Det fortjener du!

God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstatt onsdag

Og nå skal jeg snart legge meg.

Takk for hilsner Væren og Diva.

I dag dro jeg på jobb, jeg hadde ikke lyst i går, men fant ut at jeg fikk ta meg sammen og komme meg avgårde. Det gikk med noen kaffekopper på jobben. Veldig produktiv var jeg ikke, men litt småtteri og siste nytt pluss litt sladder fikk jeg nå med meg.

Jobbet med oppgaven da jeg kom hjem, så den er omtrent klar til presentasjon. Det er jo allid noe man kan file på, men en gang er nok, nok.

Sitter her og glipper med øya, så jeg skal krabbe meg i seng om noen få strakser. I natt VIL jeg SOOOOOVE. Og jeg skal IKKE ha noen vekkerklokke på i morgen. Kommer til å bli smellvakker hvis jeg får en lang skjønnhetssøvn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie.

Stikker bare innom og klemmer deg godt, jeg. Det er ikke bare Poirot som har et stort hjerte, også du. Jeg er glad for at du finnes her på KG. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ingen skjønnhetssøvn for å bli vakker, for du er så fin innvendig likevel!

Man trenger litt søvn uansett, for at kroppen skal fungere. Ha en så god dag som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torsdag 20. november

I natt sov jeg maaaaaange timer, og var tilnærmet uthvilt da jeg våknet. Det var godt å få sove. Våknet bare et par ganger i natt, men sovnet igjen.

I dag har jeg holdt på med finpussen på presentasjonen, så nå er den klar.

Etter at jeg hadde vært ute i det fine, men kalde høstværet fant jeg et brev fra sykehuset i postkassa. De venter meg i morgen. Har venta på det brevet en stund, men det ble kort varsel, da. På den andre siden - jeg rekker ikke grue meg.

Så da blir jeg borte en liten stund.

Kommer til å savne det, for det har vært så mange oppmuntringer og hyggelige hilsner i dagboka. Og det finnes så mange flotte folk her inne som jeg setter pris på.

Neida - jeg har IKKE tenkt å bli lenge borte. Sykehusene hiver pasientene ut så snart de klarer å røre litt på seg. Men det skal bli litt ogdt å kunne ligge i en seng uten å ha ansvar, og få maten servert uten å måtte vaske opp etterpå. Skal nyte akkurat den delen.

Og jeg har tatt med meg en murstein av en bok og et kryssord.

Men nå skal jeg snart legge meg.

Hei så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle

Hei Bettie

Endelig fant jeg dagboken din :P Har tenkt mye på deg, og på dine koselige meldinger i dagbok min, og nå fikk jeg endelig muligheten til å skrive noen ord tilbake til deg :P

Soverommet er som sagt ferdig, og det ble kjempe fint. Gleder meg til å kunne legge meg i sengen uten å se blomster overalt :ler:

Ønsker deg god bedring, og håper du får servert mye god mat på sykehuset :wink:

mange :klem2: fra Madammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 21. november

Hei mie og madam. Takker for hilsner.

Og jeg som trodde jeg ikke skulle få tid til å grue meg......

Om et par timer skal jeg av gårde, og allerede nå har jeg kaffen klar, har vannet blomster, tatt en dusj og vaket håret (må jo være ren og pen), lest og skrevet litt her, lest aviser - og enda er ikke klokka 8.

Så jo - jeg rekker å grue meg.

Og så lurer jeg på hvordan Halvdelen skal få det. Han er ikke flink til å være alene. Han mistrives egentlig med det, og han er jo litt "fersk" her hjemme. Kan bli lange kvelder for ham. Skal mobilisere ungene litt, slik at de kan ta en tur innom ham og prate litt med ham i helgen.

Det har jo gått veldig bra med ham etter at han ble utskrevet. faktisk mye bedre enn jeg fryktet. Så det kan jo hende bekymringen min er ubegrunnet, men dette med å være alene....... ikke bra.

På en annen side - han må jo takle det også, for jeg kan jo ikke sitte hjemme og være i beredskap i tilfelle han skulle få en akutt ensomhetsfølelse. Det er en del av livet å være litt alene også, og siden dette antagelig ikke blir over lang tid, kan det være en fin "trening".

Nei - nå får jeg vekke Halvdelen også.

Ha det så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære Bettie!

Tusen takk for alle oppmuntrende og trøstende ord i dagboka mi. Dessverre har jeg vært litt sløv til å skrive tilbake, men nå er jeg iallefall her.

Det er så leit at det kommer til feider mellom familier, men det virker da som om du taklet det bra. Kan tenke med svigerinna di ble lang i maska da hun leste brevet fra deg. Måtte bare humre litt for meg selv da jeg leste det :lol: Du er en riktig tøffing du.... :Nikke:

Det går sikkert bra med deg på sykehuset også. Riktig god bedring Bettie. Gleder meg til du er tillbake sammen med oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie :D

Nå har jeg vært lite aktiv de siste dagene, du får unnskylde :(

Du er sikkert opptatt på sjukehuset, men legger igjen noen klemmer, så de er klare til du kommer tilbake :D

Håper inderlig det går bra med deg....

Storklem fra meg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...