Gå til innhold

Betties Andre Sider


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fredag 28. november

Så mange hyggelige meldinger det var i dagboka mi igjen. Tusen, tusen takk, alle sammen.

Jeg skal skrive litt her, og så skal jeg på dagboktur og oppdatere meg på hva som har skjedd den siste uka.

Jeg er hjemme på helgeperm, og har ville planer om å kose meg med litt julegavelaging + adventspynting her hjemme.

Fredag skjedde det lite på sykehuset, men jeg regnet ikke med at noe ville skje innskrivingsdagen heller. Lørdag var jeg i Oslo. Fikk permisjon til å presentere oppgaven. Presentasjonen gikk greit.

Søndag - vakum

Mandag fikk jeg audiens hos en lege - overlegen faktisk. Og han provoserte meg. Fikk hele 20 minutter av hans tid, avbrutt av tre telefoner og to dørbank. Og han skal avgjøre min behandling...... Får håpe han er godt til å lese, da.

Ellers er hjerneaktiviteten min grundig kartlagt, og CT tatt.

Dagene er belagt med mye aktivitet egentlig, og på ettermiddagen kan jeg for så vidt gjøre som jeg vil, for da er det ingen leger eller andre som skal ta prøver eller snakke eller hva det nå er de skal gjøre med oss pasienter.

Og så jeg som hadde gledet meg til å ligge i en god sykehusseng og få maten servert. Jeg får maten servert - god mat også, og fritt valg mellom ulike middagsretter - hver dag, men å ligge i senga - se det er umulig annet enn om natta. Pasienter som ikke trenger ligge i senga, må stå opp, og vekkinga foregår kl 07.00.

Bortsett fra en overlegen overlege, er personalet kjempehyggelig og veldg omsorgsfulle.

Men jeg føler meg jo litt som en gullfisk, da, inne i en bolle, og titter på livet som går forbi på utsiden.

Men nå - nå skal jeg oppdatere meg både på verden og verden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å se deg igjen, Bettie! Og takk for hilsen i dagboka mi!

Håper du får en fin helg hjemme! At ingen sleper deg ut av dyna kl. 07.00 eller er overlegne mot deg! :ler: Det er noen som iblant har en yrkestittel som virkelig forklarer litt om dem. Overlegen kan være en sånn! :wink: Heldigvis finnes det mange unntak.

Her hos oss er det full husvask pga. støv og skitt etter flisleggerne som har holdt på her i 5 dager. Nå skal vi kose oss med rent hus og tandoori chicken! Og en øl!

Ha en kjempefin helg, kose deg MASSE, MASSE!!!

:klem2: God klem fra ei som syntes det var fint å ha deg her igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å se deg igjen, Bettie! Og takk for hilsen i dagboka mi!

Håper du får en fin helg hjemme! At ingen sleper deg ut av dyna kl. 07.00 eller er overlegne mot deg! :ler: Det er noen som iblant har en yrkestittel som virkelig forklarer litt om dem. Overlegen kan være en sånn! :wink: Heldigvis finnes det mange unntak.

Her hos oss er det full husvask pga. støv og skitt etter flisleggerne som har holdt på her i 5 dager. Nå skal vi kose oss med rent hus og tandoori chicken! Og en øl!

Ha en kjempefin helg, kose deg MASSE, MASSE!!!

:klem2: God klem fra ei som syntes det var fint å ha deg her igjen!

:Nikke:, minus det med husvask og tandoori chicken. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØndag 30. november

Hjelp - noen har stjålet tiden min..... Det er jo desember i morgen, og snart er det slutt på 2003.

I dag er det nok en grå-grå dag. Menn det er fortsatt mildt, da.

Lady Heather og Væren - det var kjempekoselig å se dere her igjen.

I går måtte jeg opp ganske tidlig. Jeg skal levere en mappe med oppgavene mine fredag, og alt er ikke helt klart enda. Mappelevering er på en måte eksamen. De første oppgavene er jo ferdige, og med godt resultat, men de to siste oppgavene - de må bli ferdig i løpet av uka. Så derfor sto jeg tidlig opp og dro til min medstudent. Vi fikk ferdig rapporten. Jeg skal bare legge inn innholdsfortegnelse og litteraturhenvisning, så er den i boks.

Siste oppgaven skal vi jobbe med mandag og tirsdag. Og da er det bare kopiering og innsending som står igjen. Blir med andre ord ferdig.

Men da vi var ferdig, hadde jeg brukt opp energien min, så resten av dagen og kvelden ble en tv-tittende og vegeterende greie. Sleit også litt med å roe meg ned, men kom gjennom kvelden sammen med Halvdelen. Han laget en kjempegod biff til meg.

I dag skal Halvdelen og jeg lage julegaver, og så ser jeg at jeg burde tatt huset et lite tak. Tørke litt støv og hale fram støvsugeren. Skal se om jeg ikke får med meg Halvdelen på det.

Ellers gruer jeg meg litt til å dra tilbake til sykehuset igjen. Jeg lurer jo litt på om de fant noe på EEG-en eller CT-en. Antagelig gjorde de ikke det, men - man lurer jo. Jeg fikk nemlig ingen forklaring på hvorfor de ville ha CT etter at jeg hadde vært til EEG, for CT lå ikke inne i den planen jeg fikk skissert. Tipper det bare er rutine, men at de glemte å si noe om det.

Så jeg blir altså borte noen dager igjen. Vet ikke hvor lenge, men regner uansett med å være hjemme til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Hei !

Bare innom en snartur for å si at jeg er i live og for å forsikre meg om at du også er det ! :D

Ser det skjer ting i livet ditt og at du har begynt å gripe fatt i noen av frustrasjonene dine og det er kjempeflott !

*Stolt av deg*

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og tror at det går bra med deg, vennen, og at du er snart tilbake igjen. Ønsker deg lykke til med alt som skal skje, og så skal jeg vente tålmodig til du er tilbake igjen her på KG! Det går nok bra, skal du se. Men engstelsen din forstår jeg jo bare så altfor godt; det vet du nok også at jeg gjør... Antagelig er det nok like mye for å utelukke som for å bekrefte noe at du skal gjennom en ekstrasjekk nå. Som regel er det jo det. Men det er lett for utenforstående å si. Hadde det vært meg, hadde jeg jo ikke likt det, heller. Vi er nå en gang laget sånn at vi engster oss litt for mye iblant.

Men husk nå at jula kommer uansett; det hjelper ikke å stresse. Ta det litt etter litt, så går det nok bra! Selv har jeg ikke kommet så veldig langt mht. julegaver og sånt, men jeg får ta meg en runde på fridagen min på onsdag. Forhåpentligvis får jeg gjort noe vettugt da...

Alle gode ønsker og 1000 varme klemmer til deg, min venn!

Det skal komme lysere tider, jeg lover!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Hyggelig å høre fra deg!

Håper alle undersøkelsene som blir tatt, er helt ok og at du kommer hjem snart.

Leger ( mange i allefall ) er en egen rase, føler jeg.

Sett fra både pasientsiden og helsepersonellsiden..

Ta tak i legen dersom noe er uklart i allefall og sett litt krav. Mange har altfor "dårlig tid". Men i realiteten er det stort sett for turnuslegene og assistentleger. Det er i bunn og grunn de som gjør mesteparten av jobbinga, overleger har mye ansvar, men de trenger ikke GJØRE så mye

Håper ellers at det går bra med deg og at de andre på sykehuse er ålreite :D

Stor klem så lenge :)

D :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag 12. desember

Nå er det lenge siden jeg har vært her....

Så koselig med noen ord fra dere.

Jeg - jeg er fortsatt pasient, men har permisjon nå i helgen.

Noen diagnose - det er det visst vanskelig å sette på meg. Jeg kaller det å være utbrendt, men legene er ikke enige om det er angst/depresjon eller noe helt annet som feiler meg. Jeg passer visst ikke helt inn i mønstrene de har....

............................. og så jeg som er den mønsterpasienten, da!!!!!!

Det kan hende det er noe galt med hodet mitt, men det er ikke av den typen som synes på bilder i alle fall. Så da er hjernesvulst lignende forferdelige diagnoeser bort-eliminert-ut. Og det er kjempebra.

Noe spesielt bedre har jeg likevel ikke blitt. Har nok fått roet meg ned, noe som tydeligvis var nødvendig, og selvskading er ikke helt borte, men det går lengre perioder mellom hver gang. Og noen dager er bare flotte, og jeg tror det blir vår igjen også etter denne vinteren.

Siden det ikke er hjernesvulst og ikke et virus (har tappet noen "liter" blod den siste tiden), har legene prøvd seg med medisiner- En god medisin kan jo kurrere det meste, ikke sant?

Første medisin - tålte jeg ikke, og fikk laget litt dramatikk på tv-stua. De førte til et brått blodtrykksfall. Så i det ene øyeblikket satt jeg i stolen, og i neste øyeblikk (trodde jeg) lå jeg i senga med beina høyt og masse leger og pleiere rundt meg. Det gikk jo over, men det var altså feil medisin.

Så prøvde de en ny - og fikk en allergisk reaksjon, så nå er tunga sår som fy, så jeg sluttet med dem også, jeg.

Blir spennende å se hva de skal prøve neste uke..........

Men - jeg er oppe og går på mine to bein, og skal ta en skikkelig runde her inne i løpet av helgen. Skal kose meg litt med Halvdelen også da. Stakkar - ikke før er han frisk, så klapper kjærringa sammen. Men han klarer seg bra, sier han og det tror jeg også han gjør.

Nei - over til dagbokrunde.

Skriver sikkert mer her seinere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hilde K S

Hei !

Ser det er positivitet å spore her ! :D

Bra det ikke var noen hjernesvulst da. Det meste er lettere å kurere enn akkurat det.

Angst / depresjon eller utbrenthet - det lar seg i allefall fikse på.

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Så godt å se deg igjen, Bettie!

Vi får håpe du får god hjelp og evt. riktig medisin etterhvert, uansett hva det er du trenger. Håper de passer riktig godt på deg, alle sammen! Pass litt godt på deg selv, også!!!

:blomst: 1000 varme klemmer fra meg som tenker masse på deg! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...