Væren Skrevet 25. oktober 2004 #441 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg vet du er sterk, Bettie - og at du vil vinne til slutt! Det virker som om du er inne i en omfattende sortering og rydding i "skuffer og skap" - noe som bør gi resultater på sikt. En dag håper jeg det du nå går gjennom skal være et tilbakelagt kapittel, og at solen igjen vil skinne! I mellomtiden så skal vi sørge for å være her og dele ut klemmer og tenke på deg. Fordi vi er mange her inne som har blitt skikkelig glade i deg, nemlig! Du er helt utrolig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 26. oktober 2004 #442 Del Skrevet 26. oktober 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2004 #443 Del Skrevet 1. november 2004 Hei Bettie - godt å se at du klarer å komme opp til overflaten for å trekke litt luft innimellom og at ikke tunnellen din er oversvømmet. Jeg ønsker deg lykke til på turen gjennom til den andre siden, det er jo alltid lys i den andre enden av tunnellen, og er det noen som skal klare å komme seg dit, så er det deg - det har du vist allerede. Vi krysser fingre og tær og tenker på deg, og er hos deg i tankene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 1. november 2004 #444 Del Skrevet 1. november 2004 Jepp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 22. november 2004 #445 Del Skrevet 22. november 2004 Vet ikke om du finner denne klemmen, Bettie - men jeg gir deg en likevel. "Fordi du fortjener det"... Håper det går bra med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. november 2004 Forfatter #446 Del Skrevet 29. november 2004 Mandag 29.november Kjære Væren, mysan og Naturelle - tusen takk for klemmer. Jeg titter litt over kanten igjen og prøver å orientere meg i verden. Nå føler jeg at jeg har fått tatt loftsryddinga mi. Jeg har snudd og vendt på livet mitt, og ser en del mønstre. Så nå må jeg bruke tid på å finne ut hva jeg skal gjøre med de mønstrene jeg ser. Det er en del jeg vil gjøre noe med, i hvert fall- Jeg kjører fortsatt berg-og-dalbane med humøret mitt - men det er i hvertfall noen topper der - ikke bare daler. Jeg håper fortsatt at medisinene vil stabilisere meg videre, selv om jeg ikke akkurat er glad i piller. Angsten bor fortsatt sammen med meg, men jeg er på jobb hver dag, og det er da noe. Jeg fikser jobben min nå som jeg har redusert litt på arbeidsmengden. I den siste tiden har jeg hatt juleverksted for meg selv. Har sittet ved kjøkkenbordet og malt julemønster på treboller. Skal fylle dem med litt julegodt og gi dem bort. I går var frøkne og en venninne her og hadde juleverksted. Det er så greit å ha slikt hos mor, for hun har jo litt av hvert man kan bruke i en stor skuff. Jeg har vært litt flink, da. Stua og vinduene fikk en grundig julevask i helgen, så nå henger adventsstjerner på plass, og lilla lys står i staken. Vi har jo "arvet" et lite menasjeri. Fuglen lever fortsatt, selv om kattene stadig er på jakt. Vel - det er lillepusen som stadig prøver seg. Hun forstår ikke at fuglen sitter inne i et bur og dermed er utenfor rekkevidde. Lille-pusen og Bøllepusen har funnet en måte å leve sammen på. Så lenge Bøllepusen får være i fred er alt bra. Lillepusen lurte oss. Før vi rakk å sterilisere henne hadde hun vært på vift, og vi venter resultatet en av dagene. Hun har funnet fødestuen sin og tilbringer ganske mye tid der nå. Halvdelen har det bra. Han jobber og trives. Det er godt å se at han har fått tilbake livsgleden og energien igjen. Han fortjente det etter så lang tid med motgang og problemer. Så - jeg er fortsatt i livet, men litt nedgravd enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2004 #447 Del Skrevet 29. november 2004 Heisann, Bettie. Lenge siden jeg har "sett" deg her inne, men det er alltid kjekt å se livstegn fra deg. Håper inderlig at livet kan fare fint med deg nå, at det kan gå fremover. Håper at julen gir deg den roen og freden den skal gi, og at du får en fin førjulstid med dine og ikke minst med deg selv. til deg fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 29. november 2004 #448 Del Skrevet 29. november 2004 Bettie, jeg kan ikke annet enn å støtte Mie i det hun sier! Håper det snart kommer bedre dager for deg - og at de blir mange! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. november 2004 Forfatter #449 Del Skrevet 29. november 2004 Det er snart natta-tid for en sliten dame. Hyggelig med hilsner, mia og væren. En eller annen gang snur det - det er jeg sikker på! Rapport fra fødestua under skapet i stua. I løpet av kvelden har fire nye kattunger kommet til verden. De er mørke alle sammen, og vi har allerede avsetning på to av dem. Utrolig hvilket mål det er i de små skrottene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2004 #450 Del Skrevet 30. november 2004 Så godt å se at du fortsatt er her!!! Og så flink du har vært som får ting unna selv om du sliter med angsten din. Jeg sliter ikke med noen ting, men jeg får ikke unna noe som helst.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 30. november 2004 Forfatter #451 Del Skrevet 30. november 2004 Tirsdag 30. november Så raske dere er, mysan, mie og væren - og så hyggelig at dere kommer innom meg. I dag er det den siste dagen i november, og i morgen er det julemåned. Tiden går jammen fort. Det er varmegrader og sølete i dag. Det har vært så fint noen dager med snø og passe kaldt. Blir det kald nå, skal det bli "moro" å bevege seg ute. Jeg er trøtt i hodet mitt i dag. Har hjemme-eksamen og har sittet og slitt over bøkene i hele dag. Det er ikke bare-bare når jeg har lest litt lite i høst. Jeg har klart å følge forelesningene og har levert oppgaver i rett tid, så jeg har vært deltidsstudent også i høst. Er litt stolt over det. Men jeg liker ikke eksamen. Jeg har som mål å stå med i hvert fall en middels karrakter. Jeg håper på litt bedre enn middels, men - siden jeg ikke har lest nok, tror jeg at en middels karrakter er det jeg realistisk kan håpe på. Jeg har fått sett nøyere på kattungene i dag. Når de er så små er de ikke akkurat vakre..... To er grå, en er mørk - men ikke sort, og en er trefarget. Siden jeg har vært så flink student i dag, skal jeg bare vegetere ved tv'n i kveld. Skal starte tidlig og være flink i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 30. november 2004 #452 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har sendt hannsauen på foreldremøte, og har fått hengt opp adventspakker sammen med de to minstelammene. Eldstelammet tviholder på sin rett til ikke å ha kalender! I kveld har jeg også seriøse planer om å vegetere foran TV'n. Det blir Amy og senere den nye serien med Joey. Har forventninger til den!!! Ungene maser om når vi skal bake julekaker, men jeg utsetter det en uke eller to til. I alle fall en... Ha en kjempefin og lat kveld, kjære Bettie! God klem fra sauen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. november 2004 #453 Del Skrevet 30. november 2004 Vel overstått eksamen og kattefødsel! Jøss, småpuser...så spennende. Pusen vår er sterilisert, dessuten er hun så rasende på at andre katter at jeg vet ærlig talt ikke om noen hannkatter hadde turd å prøve seg....Jomfrupus, pleier jeg å kalle henne. Mannen kaller henne tjukke-pus, grunnen til det er i grunnen ganske klar. Ihvertfall rundt magen... (Har ikke tall på alle de naboene som har ledd og sagt at "nå blir det snart kattunger ja" ) Nei, nå slenger jeg meg på sofaen. Amy og så Joey - akkurat som Væren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. desember 2004 Forfatter #454 Del Skrevet 1. desember 2004 Onsdag 1. desember Vi hadde tenkt å sterilisere pusen, mie, men hun var litt for kjapp ute på vift - og så var det for seint. Det står fortsatt på lista over ting som må gjøres, for et kull er nok! Nå er hodet mitt helt tomt. Hvis jeg gjesper nå vil det være ekko i stua! I går laget jeg disposisjonen til eksamensoppgaven, og i dag har jeg sittet i tolv timer og skrevet. Har tatt meg noen små pauser innimellom, men det har jammen blitt noen sider i dag. Jeg er ferdig med det første utkastet til besvarelse av eksamensoppgaven (har god tid - en og en halv uke til oppgaven skal leveres) 12 sider tørr tekst, har det blitt. Så i morgen skal jeg lese gjennom oppgaven med et kritisk blikk. Klarer ikke det i kveld. Har vært flink synes jeg. (selvskryt er velskryt) Har så vidt vært utafor døra i dag. Til eksamen hører sjokolade og kaffe - og her i huset var det verken - eller. Det var helt nødvendig å skaffe begge deler, så jeg sklei mer eller mindre (helst mindre) elegant bort til butikken og tilbake. Kjøpte meg et ukeblad også, for jeg ville ha en belønning til meg selv i kveld. I morgen skal jeg fortsette - håper jeg er ferdig fredag, for jeg har litt å gjøre til jul også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 1. desember 2004 #455 Del Skrevet 1. desember 2004 Så flink du har vært, Bettie! Herligheten, det var ikke verst å jobbe så mange timer. Forresten: Når det gjelder selvskryt, så har vi et ordtak her hos oss: "Selvskryt skal man høre på, for det kommer fra hjertet!" Ha en fin onsdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. desember 2004 #456 Del Skrevet 3. desember 2004 Hei Bettie - stikker kjapt innom med en liten førjulshelgehilsen til deg. Jamen meg ble det ikke fredag og helg denne uken også. Jeg hadde fredagsfølelsen min i går, men i dag har jeg torsdagsfølelse, så det er neimen ikke lett. Burde jeg stikke innom polet som snarest på vei hjem og kjøpe meg en god rødvin tro? Det er jo ryddig og pent hjemme for jeg måtte plutselig brårydde igår da mine foreldre meldte sin ankomst... (hadde bursda' nemlig... 46 og på full fart mot det store 50? :o ) Det gjør jeg, god spansk rødvin, og så er det NRK1 hele kvelden... jeg tar en skål for deg, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #457 Del Skrevet 3. desember 2004 Fredag 3. desember Hei mysan - skal innom å gratulere deg i boka di. Og væren - jeg skal ta med meg ordtaket deres. I går jobbet jeg litt videre med oppgaven. Vi er to som tar samme eksamen, så vi samarbeider litt og hjelper hverandre. I går var jeg mer hjelper for jeg er flink til å sette opp en disposisjon og følge den, så der kunne jeg hjelpe venninnen min. Så filte jeg litt på min oppgave på ettermiddagen. Og ellers gjorde jeg ingenting fornuftig bortsett fra å sette på en klesvask. Jeg tittet litt nærmere på kattungene også. De skal bli vant til å bli håndtert fra første stund. I dag måtte jeg bort til venninnen min igjen. Hun hadde sittet og jobbet til seint i går kveld - men hadde glemt å lagre - så da hun skulle lese gjennom oppgaven i dag, var masse borte. Hun trengte litt oppmuntring rett og slett - og litt rekonstruksjonshjelp. Jeg fant en feil i min egen oppgave når jeg leste gjennom den, så den fikk jeg rettet. Egentlig er jeg ferdig nå, men kjenner at jeg kommer til å lese gjennom og smårette litt før jeg sender oppgaven inn. Jeg har ikke lyst til å være tålmodig lenger. Jeg er lei av grå og svarte dager. Jeg er lei av å være redd. Lei - lei - lei. Det var dagens utbrudd! Tålmodigheten min har vært svært prøvet i denne situasjonen jeg er i. Det er ille når man har fått utdelt litt lite i utgnspunktet. Halvdelen har det stort sett bra - heldigvis. Han trives i jobben sin, og jobber ganske mye. Stort sett holder kroppen hans også, selv om han har hatt noen vonde dager innimellom. Det hender at han har noen tilbakeslag, og da prøver han å lure meg, men vi har gjort en avtale slik at han sørger for at jeg får vite - uten at han behøver å si så mye. Jeg er veldig stolt over ham. Det er like før jeg kan ro at dette vil vare...... I morgen skal jeg være litt flink. Jeg skal lage sursild og tomatsild i morgen. Det er godt å bli ferdig med noe til jul. Og så skal jeg lakke det jeg har malt slik at jeg kan rydde vekk litt juleverksted. Men det er i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #458 Del Skrevet 4. desember 2004 Lørdag 4. desember Nå har jeg satt meg ned for kvelden. Skal bare henge opp litt tøy og sette igang en vaskemaskin til før jeg gir meg helt. I dag har jeg laget julesilda. Vanligvis kjøper jeg ferdig fileter, men det hadde de ikke i dag, og jeg kan ikke fordra å filetere sild. Det er så innmari mange bein i den fisken, og jeg er ikke akkurat verdensmester i filetering heller. Men - jeg skred til verket og fikk det sånn nogenlunde til. Og så skrellet og delte jeg en haug med løk og laget både tomatsaus og eddikslake. Så på kjøkkenbordet står det nå mange glass med tomatsild og sursild - mest tomatsild. Jeg lager ikke bare til oss - poden må ha et glass av hver sort, og det må svigermor også. Og så har Halvdelen lovet bort litt, og så må vi ha noen "smake-før-jul"-glass. Men nå er den delen av jula i boks - eh - glass. Før jeg laget i stand silda, gjrde jeg ferdig en del julegaver. Jeg måtte klarlakke alle julebollene. Så nå står 20 juleboller klare til å bli fyllt med julegodt. I morgen skal jeg lage noen av de spiselige julegavene. Jeg har ikke så mye som sett på eksamensoppgaven i dag. den skal få hvile til i morgen. Bøllepusen er litt krevende om dagen. Hun trives ute når det er så mildt som det er nå, så akkurat nå sitter hun foran døra og stiller vekselsvis på den og på meg. Lukk-opp-døra blikket er det. Hvis jeg ikke reagerer innen rimelig tid, vil hun begynne å mjaue ganske intenst. Lillepusen er en god kattemor. Hun er nesten ikke ute av "barnerommet", og hun liker ikke helt at jeg kommer og plukker opp ungene hennes. Hun aksepterer det, men liker det ikke. Frøkna kom en liten tur innom. Hun skulle låne internettet litt - det var en regning som måtte betales - og så måtte hun låne litt lim - og litt.... Det endte med at hun forsvant ut av huset i full fart - og bare hadde lånt litt - = en bærepose. Jeg ba henne huske adressen..... Nei - jeg får henge opp den vasken som er ferdig og sette på en maskin til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 4. desember 2004 #459 Del Skrevet 4. desember 2004 Takk for besøket i dagboka mi, alltid koslig! Høres ut som du har en produktiv helg gitt, jeg er imponert!! Ha en fortsatt fin helg, og lykke til med oppgaven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 4. desember 2004 #460 Del Skrevet 4. desember 2004 Heisann, Bettie. Stikker innom med en lørdags- Nei, forresten - en til! Selv om jeg ikke er så fryktelig pratesyk for tiden, så følger jeg med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå