Gå til innhold

VI SOM SKAL TA PRØVERØR I ÅR 2011


synnylove

Anbefalte innlegg

Hva er Litinus? Er det sånne vaginalpiller? Må man ikke gå på de så lenge eller?

Ååååå. husker den hersens Crinonen!! for noe svineri! tålte ikke den jeg, ble så sår og tørr etterhvert. For å ikke snakke om hvor lenge man må gå på den. Grøøøøøssssssss.

Så moro at dere er rugere :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff og huff... nå virker jo denne veien min veldig dyrevennlig... stakkars kjæreste - sikkert ultradårlig samvittighet!!! :( Lillepus er 5mnd, og han har vært ute hele dagen. Holdt seg i hagen vår og snust rundt omkring. Vi var delvis ute sammen med han og gjorde hagearbeid. Nå ligger han langflat på sofaen - utslitt! :rodmer:

Merker jeg noe? Tja... Oppblåst og ekkel, trøtt, sur, sliten i korsryggen, og småkvalm. Hvor mye av dette som er bivirkninger av Lutinus, vet jeg ikke.. men det er jo lov å håpe! ;) Slapp heldigvis Crinone denne gangen, utrolig mye klin. Ikke at Lutinus er veldig renslig, men det er i alle fall mindre søl akkurat med innsettingen! Det blir i alle fall fint å slutte med eklegreiene og teste og få to blå streker og ha et problemfritt svangerskap med en velskapt, sunn baby om en 8 måneders tid! Ser fram til det! ;)

(Telles det som "symptom" at jeg er mye mer positiv denne gangen enn sist? Hadde en veldig dårlig følelse hele tiden sist, mye bedre denne gangen!)

Ja, det telles at du er positiv :gjeiper:

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke syntes det er noe pes med Crinone!!

Hører mange sier det, men syntes ikke den renner mye, og ikke er den ekkel eller vanskelig og sette..

MEN den gjør meg litt sår jah, kjennes litt ut som når man har sopp... men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Litinus? Er det sånne vaginalpiller? Må man ikke gå på de så lenge eller?

Ååååå. husker den hersens Crinonen!! for noe svineri! tålte ikke den jeg, ble så sår og tørr etterhvert. For å ikke snakke om hvor lenge man må gå på den. Grøøøøøssssssss.

Så moro at dere er rugere :nigo:

Lutinus er et synonympreparat til crinone :)

Man jo gå på begge deler like lenge, altså 2 uker.. Så tidsmessig så slipper man vel ikke unna..

Jeg blir også litt sår av den, men ellers syntes jeg at den går heelt fint :sjenert: hittils..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crinonen får meg til å føle at jeg tar avstøpning :fnise: Nei takke meg til kapslene/stikkpillene jeg bruke på fryseforsøket :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crinonen får meg til å føle at jeg tar avstøpning :fnise: Nei takke meg til kapslene/stikkpillene jeg bruke på fryseforsøket :Nikke:

hahahahhahah... avstøpning???? WTF :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Kan se den parallellen ja! Liker Lutinus bedre, og håper at den fungerer bedre også! ;) Strikker tøfler til lille tantebarn, og håper jeg snart kan strikke til mitt eget barn! Ellers er det jo et stort nok marked hos tassene, men de er liksom større barn!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lutinus er et synonympreparat til crinone :)

Man jo gå på begge deler like lenge, altså 2 uker.. Så tidsmessig så slipper man vel ikke unna..

Jeg blir også litt sår av den, men ellers syntes jeg at den går heelt fint :sjenert: hittils..

Er det bare to uker? Trodde det var lengre jeg :fnise: Sist jeg gikk på de, så gikk det dårlig, og gikk bare to uker på de.

Men da vi hadde frys etterpå, som resulterte i snuppa vår, så gikk jeg på stikkpiller/kapsler... Progestan (?) og de måtte jeg gå på til jeg var i uke 10-11.... :daane: DA var jeg lei....

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm.. skjelden jeg nevner det, for jeg syntes det var så forferdelig!!

Min daværende kjæreste satte på kles vask når han dro på jobb, uten og sjekke om lillepus var inni der(Han pleide alltid krype inn, så vi prøvde og huske lukke døren) Jeg skulle dra litt senere, og syntes det var rart at lille pus ikke kom inn på soverommet til meg.

Så fikk jeg en skikkelig dårlig magefølelse, løp inn på badet................. Og der så jeg ansiktet til pus i vasken!!

Jeg fikk ikke opp døra, så jeg slo den istykker med en kjele og dro pus ut!

Han hadde mest sannsynelig slått hodet iløpet av den første tiden, og dødt momentant(er hvertfall det jeg klamrer meg til) Jeg tørket og ristet på han, men til ingen nytte..

Jeg er såååå innmari glad i dyr, lar edderkopper leve, slipper ut veps, er medlem av alle dyrevernorg osv osv.. Og har en nydelig hund som er som barnet mitt, så når dette skjedde så tok det meg laaang tid og komme over det!!

Fortsatt blir jeg skikkelig lei meg :(

Oy. Det var trist å høre om :klem: Skjønner du at sjelden nevner det. Da jeg var tolv, hadde jeg en undurlat. Den var jo grønn og teppe vi hadde var grønt.. Hugo likte å fly rundt å sitte over alt og hadde til og med lært seg navnet sitt og komme når vi ropte på han.. En dag etter skolen løp jeg inn i stua å i det jeg skulle ta steget på teppet så jeg Hugo satt der men reaksjonen var ikke kjapp nok og dermed kjente jeg den lille nakken knekke.. :grine: husker den følelsen den dag i dag, heldig vis skjedde det fort noe jeg tror det gjorde med kattepusen din og... Uff, godt en ikke vet hva som skjer i fremmtiden... Hunder er bra =) Har selv 4 stykke og jeg digger over alt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, mye skrivefeil det ble med iphone i forige innlegg.. :angry:

Vel, skal forresten starte på nesespray 21 okt. :danser: Gleder meg, håper Ivf funker bedre for oss en AID... :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, har fulgt dere litt på avstand ei stund, men føler det er på tide å presentere seg!

Er i gang med mitt første IVF-forsøk på St Olavs nå, 28 år, har PCOS. Tredje dag med Gonal F, på fredag starter vi med Cetrotide og ultralyd blir etter helgen. Da får vi vite om det ser greit ut med modning av egg. I tillegg tar jeg metformin og folat.

Er så utrolig spent, og så har jeg nesten ingen å snakke med! Vi ønsker nemlig å holde dette litt for oss selv, til vi vet om det går. Greit å slippe alle spørsmål, og at folk følger så nøye med og sånt. Har riktignok fortalt det til sjefen, men det var for å unngå sniking ifbm legetimer, og hvis jeg skulle blir dårlig. Er redd for å bli overstimulert.

Er generelt litt redd, for uttaket, for cetrotiden, for å bli dårlig på jobb, for at det ikke blir noen modne egg, og for at det ikke skal funke for oss. Kjipt, når man endelig er kommet hit i livet, og så går det ikke. Må være så utrolig mye lettere å bli gravid på vanlig måte, enn å måtte gjennom denne møllen av motbør, hormoner, piller, sprøyter, ultralyder, medisiner osv osv.

Et lite hjertesukk fra meg. Åhh, det var godt å få det ut å :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, har fulgt dere litt på avstand ei stund, men føler det er på tide å presentere seg!

Er i gang med mitt første IVF-forsøk på St Olavs nå, 28 år, har PCOS. Tredje dag med Gonal F, på fredag starter vi med Cetrotide og ultralyd blir etter helgen. Da får vi vite om det ser greit ut med modning av egg. I tillegg tar jeg metformin og folat.

Er så utrolig spent, og så har jeg nesten ingen å snakke med! Vi ønsker nemlig å holde dette litt for oss selv, til vi vet om det går. Greit å slippe alle spørsmål, og at folk følger så nøye med og sånt. Har riktignok fortalt det til sjefen, men det var for å unngå sniking ifbm legetimer, og hvis jeg skulle blir dårlig. Er redd for å bli overstimulert.

Er generelt litt redd, for uttaket, for cetrotiden, for å bli dårlig på jobb, for at det ikke blir noen modne egg, og for at det ikke skal funke for oss. Kjipt, når man endelig er kommet hit i livet, og så går det ikke. Må være så utrolig mye lettere å bli gravid på vanlig måte, enn å måtte gjennom denne møllen av motbør, hormoner, piller, sprøyter, ultralyder, medisiner osv osv.

Et lite hjertesukk fra meg. Åhh, det var godt å få det ut å :gjeiper:

:velkommen: Saturday!

Du er jo godt i gang da, det må jeg si.... Jeg bare var innom her og leste i starten jeg å, til jeg følte veldig på behovet for "snakke" med noen likesinnede.

Jeg er ruger på min andre runde uvf nå, og har vært gjennom 2 fine runder.. den første mer trøblete en nmr 2!

jeg var nå i runde 2 også redd for overstimulering, men man må nå bare lytte til kroppen og være obs.

cetrotide aaaner jeg ikke hva er, så der må du oppdatere meg :)

Ang det og konstant bekymre seg for det som kommer, så er det jo ganske naturlig..... MEN jeg bestemte meg tidelig i runde 1. for å ta tak i "gruinga mi" JEG må oppleve ting selv, og slutte å lese alle skrekk historier på nett osv. Når jeg endelig klarte og få gruinga litt under kontroll, så opplevde jeg at situasjonene var skjelden så ille som jeg hadde sett for meg :tommelsmil:

Ang uttak som de fleste gruer seg til, så har du sikkert sett på tråden her at folk har som regel veldig

ok uttak og de fleste forbinder det med kun ubehag og ikke direkte smerte.

Det går utrolig fort, og jeg syntes spentheten døgnet før, er værre!!

Men som sagt, jeg jobber veeeldig med meg selv rundt sånne ting.... For jeg hadde en tendens til og grue meg vanvittig, ble kvalm og kunne riste/hyperventilere litt liksom, ikke gøy.

Hvor lenge har dere vært prøvere? vi er på vårt 3.år... Jeg syntes litt av den vonde følelse har blitt lettere med årene, men har fortsatt perioder hvor jeg syntes det er vanvittig tungt, urettferdig, trist, og leit.

Spesielt rundt venners graviditeter, fødsler osv osv er ikke så flink til og glede meg over andre lengre gitt!

De har det litt lettere en oss ivf slitere.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei prøvere :) er det noen som har hatt blødning mens de går på synarel spray? Jeg blør ganske mye...som en mens liksom. Er det noen som har opplevd dette? Er redd jeg blør ut alle egg og alt nå... Huff orker ikke å ringe sykehuset å spørre i frykt for at de sier at jeg må aVbryte forsøket pga denne blødningen... Så derfor håper jeg jo litt at noen her har opplevd dette før at d er normalt? Ha en fin dag alle sammen , vi er i samme båt og ingen forstår bedre enn vi i denne gruppen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde ganske kraftig da jeg gikk på Synarela denne gangen, og resultatet var bedre enn sist!! Ingen grunn til bekymring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Saturday .. Velkommen =)

Noen spm til dere som har gjort ivf-forsøk eller holder på. Jeg er jo helt grønn på dette feltet. Har blitt satt på suprecur i 11 dager med 5 doser om dagen, Skal gå ned til 4 etter dette i 11 dager til. når jeg starter med Puregon hvor jeg har fått en startdose på 116 enheter. Er dette lite, normalt eller mye i forhold til dere som har gjort dette litt?

Takk for svar :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!.

fikk tlf fra Ullevål i går om at de kan ta meg inn fredag 14.10. Så da er vi enda et stykke på veien. Gruer meg masse, men godt å få en dato for inngrepet.

Fikk vite her om dagen at en bekjent av meg fikk ut 21 egg på UNN på tirsdag, og 15 egg befruktet...så nå krysser jeg det jeg har for dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Saturday .. Velkommen =)

Noen spm til dere som har gjort ivf-forsøk eller holder på. Jeg er jo helt grønn på dette feltet. Har blitt satt på suprecur i 11 dager med 5 doser om dagen, Skal gå ned til 4 etter dette i 11 dager til. når jeg starter med Puregon hvor jeg har fått en startdose på 116 enheter. Er dette lite, normalt eller mye i forhold til dere som har gjort dette litt?

Takk for svar :biggrin:

Jeg har alltid gått på 4 doser om dagen med suprecur, men har gått mye lengre på det en 11 dager da. Da vi hadde vårt første forsøk gik jeg på 75 IE (enheter) og det ga lite resultat, så denne gangen når vi prøvde på søskenforsøk, så gikk jeg rett på 150 IE og det ga flere egg for meg. Men er jo alltid en risiko for overstimulering, så høres ut som 116 er en bra dose i grunn :) Er jo derfor man er på sånne UL kontroller for å se hvordan ting ligger an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid gått på 4 doser om dagen med suprecur, men har gått mye lengre på det en 11 dager da. Da vi hadde vårt første forsøk gik jeg på 75 IE (enheter) og det ga lite resultat, så denne gangen når vi prøvde på søskenforsøk, så gikk jeg rett på 150 IE og det ga flere egg for meg. Men er jo alltid en risiko for overstimulering, så høres ut som 116 er en bra dose i grunn :) Er jo derfor man er på sånne UL kontroller for å se hvordan ting ligger an :)

Takk for svar :) blir 21 dager til sammen på suprecur da, men som sagt jeg er jo helt grønn på dette. Håper dosene stemmer for meg å ja nok av UL i løpet av den tiden. :biggrin:

Hvordan går det med Rugerne våre da???? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid gått på 4 doser om dagen med suprecur, men har gått mye lengre på det en 11 dager da. Da vi hadde vårt første forsøk gik jeg på 75 IE (enheter) og det ga lite resultat, så denne gangen når vi prøvde på søskenforsøk, så gikk jeg rett på 150 IE og det ga flere egg for meg. Men er jo alltid en risiko for overstimulering, så høres ut som 116 er en bra dose i grunn :) Er jo derfor man er på sånne UL kontroller for å se hvordan ting ligger an :)

Takk for svar :) blir 21 dager til sammen på suprecur da, men som sagt jeg er jo helt grønn på dette. Håper dosene stemmer for meg å ja nok av UL i løpet av den tiden. :biggrin:

Hvordan går det med Rugerne våre da???? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei prøvere :) er det noen som har hatt blødning mens de går på synarel spray? Jeg blør ganske mye...som en mens liksom. Er det noen som har opplevd dette? Er redd jeg blør ut alle egg og alt nå... Huff orker ikke å ringe sykehuset å spørre i frykt for at de sier at jeg må aVbryte forsøket pga denne blødningen... Så derfor håper jeg jo litt at noen her har opplevd dette før at d er normalt? Ha en fin dag alle sammen , vi er i samme båt og ingen forstår bedre enn vi i denne gruppen:-)

Jeg hadde vanlig mens på synarel... Om det er det du mener??

Jeg MÅTTE jo ha det for og få lov til og begynne på sprøyter :D

Tror ikke du trenger og bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) blir 21 dager til sammen på suprecur da, men som sagt jeg er jo helt grønn på dette. Håper dosene stemmer for meg å ja nok av UL i løpet av den tiden. :biggrin:

Hvordan går det med Rugerne våre da???? :sjenert:

Jeg gikk nesten 5?? uker på den forbanna suprecuren :sjenert:

Dosen din hørtes ut som en midt på treet dose, de sjekker deg grundig på u.l som devilina sier så ta det med ro :) Du blir sikkert tatt godt vare på.

Rugingen går veldig bra :rodmer: Jeg syntes dagene bare flyr jeg....

er på rd 7 i dag.

Symptomer?? ikke mange... litt mensmurringer etter at jeg har tatt crinonen, og veeeldig sliten korsrygg.

Bortsett fra det, nada :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...