Gå til innhold

Stygegste dialekten du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er du klin kokos? Sørlandsdialekter er blant de fineste synes jeg. Deilige damer blir bare enda deiligere når det viser seg at de er fra sørlandet.

Til info, det er svært stor forskjell på Sørlandsdialekter. Slik jeg snakker, er selvsagt vakkert, men Arendal og Lyngdal. Grøss! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østlendinger flest snakker tilgjort synes jeg.

Tilgjort? Det ække tilgjort, det er bare sånn dialekta vår er! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen trøndere snakker fælt. :( Og så synes jeg det er trøndere over alt for tiden. De holder seg ikke lenger til sin landsdel, men de finnes nå i et stort antall overalt, særlig her på østlandet. Kom dere hjem til bygda deres. Hehe. :Hehe:

Nordmøredialekten er også fæl. :(

Oslo vest språket får meg til og tenke at disse menneskene tror de er så jævla mye bedre og finere enn alle andre, noe mange av de også tror de er. :( Folk på Oslo vest har jo flust med penger, noe som dessverre gir dem litt for høy selvtillit og makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østlendinger flest snakker tilgjort synes jeg.

Jyllandsk. Nærmere bestemt, Nord-Jyllandsk.

er et eksempel på det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jente1990:)

Til info, det er svært stor forskjell på Sørlandsdialekter. Slik jeg snakker, er selvsagt vakkert, men Arendal og Lyngdal. Grøss! :nigo:

Åssen snakker du da? Jeg synes i hvert fall Arendals dialekta er mye finere enn Kr.sand dialekta f.eks. Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Bergens dialekten takler jeg bare ikke! Sorry men det høres helt grusomt ut.

Samme med folk som snakker sunnmørsk. :haar:

Men jeg elsker Rogaland dialekten. Og sørlandsdialekten siden jeg er herfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Østlandsdialekt. Høres oppblåst og glætt ut. Uten karakter.

Hva mener du med østlandsdialekt? Østlandet er stort med mange dialekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styggeste dialekten jeg har hørt må være halling. Det høres skikkelig bondeland ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Østlands dialekt synest jeg er direkte stygg.

Se mitt innlegg over ditt.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergensk dialekten og den dialekten der man sier "itte" er de styggeste jeg vet om. Den peneste må være sørlandsdialekten :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, syns vestland- og sørlanddialektene er penest hvertfall;) Er selv fra Stavanger!

Syns østlanddialekt er sinnsykt kjedelig, alle snakker likt og man hører "oslosk" overalt på tv, radio osv. Liker bedre dialekter med litt særpreg.

Nord-norske dialekter og ikke minst Trondheimsk (?) er irriterende!

Men når rett person snakker dialekten er det fint uansett;)

Hm. jeg hører begensk dialkekt på tven hele tia, så blir rimelig gal i hodet når den dialekten er så stygg

Endret av Caylee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med østlandsdialekt? Østlandet er stort med mange dialekter.

Jeg antar at vedkommende sikter til standard østlands, alternativt til oslodialekten(misvisende navn, da den nesten utelukkende benyttes av dem som er fra østkanten)?

Det er igrunnen litt artig å se hvordan dialektene i Vestfold, Burkseud, Akershus og Oslo plutselig blir "østlandsdialekten", som om det bare var der de snakket østlandsk...En god del personer(ikke bare her i forumet, men også IRL)ser ut til å overse at østlandske dialekter(som skiller seg nokså vesentlig fra dialektene i Vestfold og Oslo)også blir snakket i både Østfold, Hedmark og Oppland...

Endret av Monica1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bergensk dialekten og den dialekten der man sier "itte" er de styggeste jeg vet om. Den peneste må være sørlandsdialekten :rødme:

DEN dialekten de sier "itte"? De bruker da det i rimelig mange dialekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes egentlig de fleste dialekter er fine på sin måte. Men liker ikke særlig dialekter fra Østfolds området. Ellers syntes jeg "Jærsk" ikke er særlig pent. Men dere som snakker om Rogalandsdialekt. Det er stor forskjell mellom dialektene fra f.eks. Haugesund og Egersund (begge er vel ytterkantene av Rogaland) Dialekten fra Egersund, syntes jeg er den peneste i distriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...