Gå til innhold

Stygegste dialekten du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trøndersk eller molde-dialekten. Huff, forstår ikke hva som blir sagt.

Synes også bergens-dialekten er ganske grusom. Er selv fra Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du ville henge ut noe slikt?

Hva skulle være hensikten med det.. bare fordi du kjeder deg liksom...

Get a life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det handler så mye om stygg dialekt lenger, hvis man finner en man elsker med nettopp en slik dialekt :)

Det blir litt overfladisk.. Man velger ikke hvilken dialekt man selv vil ha.. Ihvertfall ikke som barn.

Klart jeg liker noen dialekter fremfor andre, men hvis man er glad i en person med "stygg" dialekt, tror jeg dette faller langt bak i køen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Moldensere som prøver å snakke veldig pent synes jeg er slitsomt å høre på. Men det kan ha mye med at det er her jeg bor, og jeg hører det mye så det irriterer meg mer enn andre. Tror det skal en del til før jeg synes en dialekt er regelrett stygg. Bergensere kan også være litt slitsomme, men bare hvis de snakker veldig høyt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen dialekter jeg direkte misliker, men jeg har møtt en del mindre hyggelige personer med nordmøredialekt, og jeg må ærlig innrømme at det nok har gjort meg mindre begeistret for dialekten(men da grunnet disse menneskene, ikke dialekten som sådan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Liker alle dialekter! Dialekter er for det første geniale for å finne samtaleemner med fremmede, og for det andre utvider det både vår språkforståelse og ordforrådet vårt.

Men det er enkelte dialektkjennetegn jeg synes er fæle, for eksempel:

Når vestlendinger sier tsykling i stedet for kylling, synes den lyden er litt vond å høre på.

Og det samme med shøttkaker i stedet for kjøttkaker, men det er ingen dialekt.

Endret av Kevlarsjäl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlandsdialektene, dialektene rundt Stavanger og Bergen, noen nordnorske dialekter ( f.eks. Tromsø der de drar på r'ene )klinger ikke videre vakkert i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlandsdialektene, dialektene rundt Stavanger og Bergen, noen nordnorske dialekter ( f.eks. Tromsø der de drar på r'ene )klinger ikke videre vakkert i mine ører.

Er du klin kokos? Sørlandsdialekter er blant de fineste synes jeg. Deilige damer blir bare enda deiligere når det viser seg at de er fra sørlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergensk. Spiller ingen rolle hvor pen en fyr er, er han fra Bergen så er han ikke no for meg.

Slemt sagt. Jeg blir lei meg når du sier slikt, nemlig. Karma will bite your ass. :gjeiper:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klin kokos? Sørlandsdialekter er blant de fineste synes jeg. Deilige damer blir bare enda deiligere når det viser seg at de er fra sørlandet.

Ja! 100 % sprø! :bond:

Hvorfor spør du så dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spørsmålet var retorisk :gjeiper:

Men det fremstår som en tanke underlig å presentere det du skrev som en objektiv sannhet, og det var dèt Sequax påpekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det fremstår som en tanke underlig å presentere det du skrev som en objektiv sannhet, og det var dèt Sequax påpekte.

Whatever :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...