Gå til innhold

Stygegste dialekten du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

mhm, det gjør jeg ialfall

Du er fra Oslo, men snakker Grenlandsmål? Hvorfor det? Har du vokst opp i Skien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg dialekter jeg syns er mindre fine? JA! Men jeg velger å ikke si hvilke fordi jeg syns det er slemt og skaper bare sur stemning.

Norge har kjempe mange dialekter. GET OVER IT! Sinnssykt barnslig når voksne mennesker er nødt til å krangle over hvilken dialekt som er best. Jeg holder meg for godt til slik oppførsel. Det er ikke særlig pent. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg dialekter jeg syns er mindre fine? JA! Men jeg velger å ikke si hvilke fordi jeg syns det er slemt og skaper bare sur stemning.

Norge har kjempe mange dialekter. GET OVER IT! Sinnssykt barnslig når voksne mennesker er nødt til å krangle over hvilken dialekt som er best. Jeg holder meg for godt til slik oppførsel. Det er ikke særlig pent. :snurt:

Haha, tråden var da ikke ment til å krangle om hvilke dialekter som er best. Ha litt humor :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tråden var da ikke ment til å krangle om hvilke dialekter som er best. Ha litt humor :gjeiper:

Jeg syns det ikke er særlig morsomt når halve tråden hater dialekten min. Er ikke min feil at jeg ble født i Bergens området.

Hvis det skal være sånn... :rope: Så hater jeg din også!

:danse:

Edit: Altså... mente ikke Tonje. Bare hvilken som helst bruker.

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ikke er særlig morsomt når halve tråden hater dialekten min. Er ikke min feil at jeg ble født i Bergens området.

Hvis det skal være sånn... :rope: Så hater jeg din også!

:danse:

Haha, det er du tydeligvis ikke alene om. Men det driter jeg i, folk er bare misunnelige vøtt, på min perfekte og dannede Bærumsdialekt :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ikke er særlig morsomt når halve tråden hater dialekten min. Er ikke min feil at jeg ble født i Bergens området.

Hvis det skal være sånn... :rope: Så hater jeg din også!

:danse:

Noen som har pms i dag, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, det er du tydeligvis ikke alene om. Men det driter jeg i, folk er bare misunnelige vøtt, på min perfekte og dannede Bærumsdialekt :takke:

Jeg mente ikke at jeg hatet din dialekt. Jeg mente de som ikke liker min. Har ikke problemer med Bærums dialekt. Har familie der. Tre små Bærums pratende søskenbarn.

Men så kan det være at du ikke liker min. I så fall: Da liker jeg ikke din. Ellers er du safe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har pms i dag, eller?

Vet ikke har mistet tellingen. Godt mulig. Har vært litt kranglete i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at jeg hatet din dialekt. Jeg mente de som ikke liker min. Har ikke problemer med Bærums dialekt. Har familie der. Tre små Bærums pratende søskenbarn.

Men så kan det være at du ikke liker min. I så fall: Da liker jeg ikke din. Ellers er du safe.

Ja, sånn apropos å være barnslig liksom? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da ingen stygge dialekter i Norge, bare mange som jeg ikke er vant til. Og noen av dem kan oppfattes som ganske underlige, men om "mannen i mitt liv" snakket en av de litt utilgjengelige, så hadde det blitt som vakker vellyd i ørene mine. :rodmer:

JA til dialekter og et fargerikt språk! :biggrin:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn apropos å være barnslig liksom? :P

;P

Man må kunne være litt barnslig av og til. Spesielt når man går gjennom det jeg gjør akkurat nå (tjueårs-krisen). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;P

Man må kunne være litt barnslig av og til. Spesielt når man går gjennom det jeg gjør akkurat nå (tjueårs-krisen). :fnise:

Vil du helst fortsette å være tenåring resten av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du helst fortsette å være tenåring resten av livet?

Altså nå er ikke jeg tenåring da. Så jeg er fordi det stadiet. I am 20 going on 21. Tiden går for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du helst fortsette å være tenåring resten av livet?

Altså nå er ikke jeg tenåring da. Så jeg er fordi det stadiet. I am 20 going on 21. Tiden går for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da ingen stygge dialekter i Norge, bare mange som jeg ikke er vant til. Og noen av dem kan oppfattes som ganske underlige, men om "mannen i mitt liv" snakket en av de litt utilgjengelige, så hadde det blitt som vakker vellyd i ørene mine. :rodmer:

JA til dialekter og et fargerikt språk! :biggrin:

Ja, møter man en veldig sjarmerende person så lærer man seg som regel fort å like dialekten og, selv om man i utgangspunktet ikke er så begeistret for den.

Og jeg er helt enig, ja til et fargerikt språk! Uten en hel haug med dialekter hadde vi jo f.eks. ikke kunnet ha denne tråden :gjeiper:

Altså nå er ikke jeg tenåring da. Så jeg er fordi det stadiet. I am 20 going on 21. Tiden går for fort.

Bare vent til du blir 23 og gikta, demensen og rynkene kommer og tar deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til du blir 23 og gikta, demensen og rynkene kommer og tar deg!

Ja grøss og gru. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kaster inn håndkle med en gang. :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mhm, det gjør jeg ialfall

Jeg er fra Porsgrunn, og jeg hører forskjell på Grendlandsdialekta og Oslodialekta. Så det er en liten forskjell på folk fra Grenland og Oslo, skal jeg si deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Oslodialekta. Jeg takler å høre på den, men jeg foretrekker resten av Norges dialekter for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jyllandsk. Nærmere bestemt, Nord-Jyllandsk.

er et eksempel på det.

Det der er sønderjysk. Nordjysk er bare sjarmerende. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...