Gå til innhold

September-oktober 2011

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Hei!

Da tror jeg at jeg tar en tur innom her jeg også! Er vel 10+4 i dag med nummer to og er sykemeldt på fjerde uka grunnet kvalme. Nå om dagen er jeg sofasliter og prøver å spise så ofte som mulig for å holde det hele i sjakk. Kresen på det meste er jeg blitt også, det største hatet er å åpne kjøleskapet - alt for mye lukt der inne... Luktesansen min jobber på høygir om dagen og er sterkere enn aldri før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Var ute med skjønneste mennesket i går (forloveden). Forloveden og jeg var ute og gikk her i hjembyen hans og vi så på babybamser. Utrolig nydelige bamser med klassisk musikk (Für Elise). Har bestemt oss for en slik når vi vet kjønnet.

Snart 12 uker! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah... Da tusler jeg ut herfra etter å ha fått konstatert MA på Ullevål i går. Lykke til videre, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest najki

Det var triste greier, *Joyce*! Håper det går bra med dere, og at at en ny mini sitter fort om dere ønsker det!

Dere andre, har dere begynt å få mage? Jeg er litt usikker på dette, egentlig... Har googlet masse og ser at en mage i uke 12 varierer VELDIG! Er usikker på om det er Micro som begynner å vises, eller om det er all chipsen jeg har crava i det siste, hehe! Nå har magen aldri vært flat, så det er liksom ikke noe mål på ting.

Formen min er fortsatt fortreffelig, men jeg håper at denne sovetrangen begynner å gå over snart. Sulten også forsåvidt, men det er vel utopi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Utrolig trist *Joyce* :klemmer: håper ting klaffer snart!

Magen viste seg litt i går, men så viste det seg å være litt luft. Haha, for den forsvant i dag. Er like "slank" som alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender også :klemmer: til Joyce. Var utrolig trist å lese. Har egentlig ikke ord for hvor trist jeg synes det er...

Føles litt rart å endre tema sånn oppi det her, men... Jeg hadde i hvertfall mage som "kom og gikk" ganske tidlig. Nesten fra uke 10 mener jeg å huske. Synes den ble mer "permanent" ca i uke 14-15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, nei det var kjempetrist Joyce :klemmer:

Tenker på deg!

Jeg tenkte litt som Andemor at det føltes litt rart å skifte tema til hvor fort magene våre vokser... Men vi tenker på Joyce og må jo fortsatt bare glede oss over livet i magene våre...

Jeg er jo litt kortere enn dere - så her er det nok litt tidlig med mage enda. Selvom den i perioder ser enorm ut. Men etter et lite toalettbesøk har den gjerne krympet litt igjen... Gleder meg så kjempemasse til jeg får den lille kulen som ikke levner noe tvil om hva som er på gang :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at det gikk galt *Joyce*, en god :klemmer: til deg! Håper du kommer sterkt tilbake om ikke lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder mage er er den visstnok kjappere på plass med nr to, er litt spent på det. Forrige runde hadde jeg ikke synlig mage før jeg nærma meg 5,5 mnd... Nå har jeg ikke noe, men jeg føler at jeg er litt "forskjøvet" - noe som innebærer at alt er forskjøvet til midja og ikke normalt fordelt. Ikke sikker det var helt forståelig, men men :sjenert:

Blir kos med babymage igjen! Synes det var så koselig sist :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er lenge til, men jeg har begynt å tenke på sommeren, jeg... Har kjøpt litt klær som vil passe meg når magen har blitt større og som er lette og fine i varmen. Men hva med badetøy? Har dere tenkt på det? Kjenner at jeg ikke har så lyst til å bruke bikini. For det første må jeg uansett kjøpe noe nytt, og for det andre vet jeg ikke hvor komfortabel jeg vil føle meg med mage og pupper som velter ut av bikinien (uten å overdrive såklart. :fnise: ) Vet dere om noe sted man får kjøpt badetøy til gravide? Har ikke sett noe verken på H&M eller ELLOS. Faktisk ikke på mamaliscous heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også tenkt på badetøy! For tenker det må jo være superdelig å bade og svømme når en er gravid! Har foreløpig ikke funnet noe, men mulig det kommer når det nærmer seg sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en rimelig badedrakt som jeg kan bruke inne i basseng nå frem til magen begynner å vokse. Etterpå tror jeg det blir bikini på meg. I utgangspunktet synes jeg gravide med bikini bare er fint. Men tiden får vise om jeg føler det samme om meg selv... De fleste sier de jo føler seg mer som en hval enn en vakker gravid...

Jeg har vært inne og sett litt på denne siden tidligere, fordi de selger mama licious der. Jeg ser de også har badetøy for gravide :) Aner ikke hvordan de merkene er, men det var jo ganske rimelig.

http://www.asos.com/Women/Maternity/Maternity-Swimwear/Cat/pgecategory.aspx?cid=11839 Hvis noen bestemmer seg for å bestille får dere melde tilbake her!

edit: ser forresten at noen av de er bikinitruse med en lang topp til og det kunne jo vært et fint alternativ til badedrakt :)

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Der fant jeg en badedrakt jeg likte! Takk for tipset, Ripsy! Blir nok å kjøpe den stripete badedrakten etterhvert. Tenkter det er lurt å vente og se. Plutselig kan jeg jo legge på meg andre steder enn over magen også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Jeg var på UL i går, og gud hvor himmelsk det var! Et stykk bankende hjerte (så alle fire kamre). Gynekologen hadde knapt nok satt proben i meg, og det første vi så var hodet, da lille lå med ansiktet vendt mot livmorhalsen. To stk ben, to stk armer, et hode med hjerne og øyne. Trodde buken til baby var et hode til. Gjett om jeg ble glad! Etter blødningen for en måned siden har jeg ikke greid å glede meg helt over graviditeten, da jeg har vært bekymret over at lille ikke var med oss lengre.

God og sterk hjertelyd også! Magisk opplevelse :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i går, og gud hvor himmelsk det var! Et stykk bankende hjerte (så alle fire kamre). Gynekologen hadde knapt nok satt proben i meg, og det første vi så var hodet, da lille lå med ansiktet vendt mot livmorhalsen. To stk ben, to stk armer, et hode med hjerne og øyne. Trodde buken til baby var et hode til. Gjett om jeg ble glad! Etter blødningen for en måned siden har jeg ikke greid å glede meg helt over graviditeten, da jeg har vært bekymret over at lille ikke var med oss lengre.

God og sterk hjertelyd også! Magisk opplevelse :ler:

Så gøy Delphina! Det er helt fantastisk hva en kan se så tidlig :rodmer: Jeg skal i morgen - og da er jeg akkurat 12 uker på vei - gleder meg veldig - og er selvfølgelig også veldig spent og bittelitt redd.

Håper du klarer å glede deg over graviditeten fremover nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så gøy Delphina! Det er helt fantastisk hva en kan se så tidlig :rodmer: Jeg skal i morgen - og da er jeg akkurat 12 uker på vei - gleder meg veldig - og er selvfølgelig også veldig spent og bittelitt redd.

Håper du klarer å glede deg over graviditeten fremover nå :klem:

Så artig med UL i morgen! Det kommer til å gå bra, og det kommer sikkert til å komme noen gledestårer, om ikke nok til å fylle flere bøtter. Det er så spesielt, spesielt når det er første.

Har begynt å glede meg nå. Sitter og ser på barneleker :fnise: For første gang har jeg greid å smile over at jeg skal bli mamma! (dog jeg ligger langflat med kvalme og trøtthet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med UL! :) Gleder meg masse til det blir min tur.. bare to uker til nå! :fnise:

Men jeg kan rapportere om en sterk og fin hjertelyd da jeg var hos jordmor idag! Litt rart at lyden kom fra magen min men det må den vel ha gjort! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med UL! :) Gleder meg masse til det blir min tur.. bare to uker til nå! :fnise:

Men jeg kan rapportere om en sterk og fin hjertelyd da jeg var hos jordmor idag! Litt rart at lyden kom fra magen min men det må den vel ha gjort! :fnise:

Ja, det er rart :fnise: Jeg var jo på ul i uke 9 også og skjønte ikke at det lille fosteret på skjermen kom fra magen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Herlig! og om 2 uker, så får du vite om det blir en frøken eller en herremann. Misunner deg!

Hørte lyden hos fastlegen, og selvfølgelig måtte mobilen gå av så.. Raske hjerteslag avbrutt av mobilen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! og om 2 uker, så får du vite om det blir en frøken eller en herremann. Misunner deg!

Hørte lyden hos fastlegen, og selvfølgelig måtte mobilen gå av så.. Raske hjerteslag avbrutt av mobilen. :fnise:

Hei jenter:)

Da hopper jeg inn her:) Er 15+4 i dag:) Formen er overraskende fin:) Magen begynner å vise seg frem, men med noen triks er den fortsatt mulig å skjule:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...