Gå til innhold

SVANGER

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Magen min er ikke glad idag.. Har hatt skikkelig treg mage de siste 1-2 ukene, og typisk oppblåst. Idag gikk det plutselig litt i andre retningen, og magen er stooooor og full av luft. ahhhhh..... Håper den roer seg i løpet av formiddagen.

Noen tips til hvordan jeg får best mulig kontroll på magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer:

Sliter også med treg mage, men har hatt noen episoder innimellom med det motsatte problem. Tar i grunnen imot de dagene med åpne armer. Kanskje kroppen sin måte å rydde opp litt på? ;) For å unngå for treg mage hjelper det å drikke mye vann og spise mye fiber (her er jeg nok ikke så flink selv... :sjenert:). Nå i plommesesongen spiser jeg masse plommer med god samvittighet for å få fart på magen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med treg mage :sukk: Sviske yoghurt med masse linfrø oppi gjør susen her :) Og ikke minst plommer :Nikke: Systemet fungerer jo saktere nå, men slitsomt å gå sånn oppblåst og ikke få kommet seg på do....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er det noe jeg ikke savner så er det magen min når jeg var gravid.

Jeg fulgte alle trix i boka og var like oppblåst og hadde like treeeg mage. Prøvde svisker, mye vann, egen frokostblanding med masse knust linfrø, wesublim og sånn flytende guffe fra apoteket... ja... Det meste. Det eneste som hjalp for meg var de frukt og fiber tablettene man får på helsekosten. De står det at ikke er anbefalt for gravide.. sånn som så mye annet.. but in desperare times....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ;) Skjønner absolutt at dette er et vanlig problem, men det er jo litt kjedelig da..

...

Tok en sånn fruktogfiber i går før jeg la meg, var sikkert det som ga effekten! Visste ikke at de ikke var anbefalt for gravide, vet du hvorfor det? Trodde det bare vare tettpakka frukt og fiber jeg, helt naturlig...

har ikke vært kjempeflink med fiberrik kost, får prøve sviskeyoghurt, rugbrød, masse grønnsaker osv fremover.. og se om det har noen effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter med det samme her og! Magen fungerer på en helt annen måte virker det som. Nå spiser jeg rimelig mye fiber og grønt til hverdags, men det eneste som funker for meg er faktisk fysisk aktivitet. Dess mer jeg trener (gjerne jogging), samtidig som jeg drikker masse vann og spiser fiber - jo "snillere" er magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det står at det ikke er anbefalt for gravide og ammende er etter hva jeg har forstått at de må skrive det så lenge det ikke er testet ut på gravide og ammende. Og svært få sånne ting blir jo testet på den måten.

Men jeg leste meg litt opp på det på nettet når jeg var gravid og det er som du sier helt naturlige greier, og de flere av ingrediensene er tilogmed anbefalt til gravide i feks Japan. Så jeg spiste med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info, Ekornet! Tror jeg skal prøve å ta litt frukt og fiber innimellom dersom behovet er der. Har ikke veldig stor tro på at det gjør stor skade. Er jaggu mye vi gravide skal være forsiktige med...

Igår var jeg forresten på Fitness Fusion... følte meg like sprek som en sekk poteter... :tristbla: Ble litt nedfor nesten..

Jaja, det bedrer seg kanskje? Jeg har jo ikke akkurat vært veldig aktiv i det siste.. mye søvn og sofaligging...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laber start på søndagen idag... føler meg helt dau, svimmel og uvel.. er vel kanskje kvalm da, lite matlyst osv. Sendt ut samboer for å kjøpe solfrokost, da jeg fikk så lyst på dette... mm knasende sprøtt...

Kjenner formen kommer seg bittelitt nå.. det er nice. zombiestate er så lite givende, liksom... (får tenke på lille frø som vokser og koser seg inni magen min akkurat nå :rodmer: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk daenerys:) hjertlig velkommen!

Da ligger jeg søvnløs på hotell. Sov veldig lite i natt også, var så gåen i hele går. Tror kvalmen er kommet. Idag morges var jeg skikkelig uvel på flyet, det var fælt. Generelt lite matlyst, særlig varm mat. Men kjempelykkelig:) nå gleder jeg meg til en 3-4 ukers tid, da skal vi etter plan fortelle familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi :transe: Ny bh idag, endelig... Nå har jeg 70 D!!! :eeeh: Ble helt sånn i butikken... fikk heldigvis god hjelp av 2 voksne damer. Ble en nydelig Chantelle.. Må vel ha flere også etterhvert.

Også har jeg kjøpt meg mammabukser. Jeans fra HM. Genialt!! Har de på meg allerede, og føler jeg har lyst å bo i de... Tror jeg har en ganske stor mage til å være 8 uker på vei. (sikkert mest gass, but still..).

Har ikke spist middag, bare solfrokost.. og pepsi.. matlysta mi er på tuuuuur...

Happy :smilyblomst:

Også har jeg bestilt tidlig UL neste uke, og legetime i uke 11. Sambo blir med ;) åhh tenk at VI skal på UL... :rodmer:

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke så veldig oppblåst mage enda, men fiser hele tida.. :sjenert: Og fising og ekstra god luktesans er jo dårlig kombinasjon.. :fnise:

Så spennende med UL! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre om mammabukser! :fnise: Magen min er så oppblåst at jeg vurderer det samme selv etterhvert, men en stund til så gjør hjemmekosebuksen samme nytte :)

Tenk, det er bare noen måneder frem i tid, så er det ikke gassen som tar plass inni der :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ul :rodmer:

Skulle også hatt meg noen nye bh'er :sjenert: Og ender da også opp med D cup :daane:

Endret av Lucky?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh så spennende med UL og legetime:)

Gleder meg vilt til mine:):)

Veldig glad for å høre at det er flere som hiver seg på mammabuksene allerde. Har ikke helt tatt skrittet, men burde nok. Gass eller ikke, magen er jammen meg noe større enn vanlig ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Spennende å følge deg Aurelia! Kjenner meg så igjen i de første symptomene; oppblåst, trøtt, kvalm, ikke lyst på varm mat, friheten med å dra på seg en mammabukse som ikke strammer over magen osv.

Håper du føler deg litt bedre om ikke så lenge ifht. trettheten og kvalmen.

Gøy å telle ned ukene til UL. Det blir et veldig spesielt øyeblikk :hjerte:

Ha en fortsatt fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så veldig oppblåst mage enda, men fiser hele tida.. :sjenert: Og fising og ekstra god luktesans er jo dårlig kombinasjon.. :fnise:

Så spennende med UL! :Nikke:

mye fising her også... uff! Men jeg er mest glad til for å få det ut..

Herlig å høre om mammabukser! :fnise: Magen min er så oppblåst at jeg vurderer det samme selv etterhvert, men en stund til så gjør hjemmekosebuksen samme nytte :)

Tenk, det er bare noen måneder frem i tid, så er det ikke gassen som tar plass inni der :gravid:

Kan nesten ikke bruke kosebuksen på jobb, var mest derfor jeg kjøpte en mammabukse. Funker bra!

Så spennende med ul :rodmer:

Skulle også hatt meg noen nye bh'er :sjenert: Og ender da også opp med D cup :daane:

Bare til å kjøpe deg noen nye bh er det! Du må ta vare på de voksende brystene dine.. fikk et tips om å kjøpe litt store amme-bh er, så har man de lengre. Gikk jo for vanlig modell, jeg da.

Åh så spennende med UL og legetime:)

Gleder meg vilt til mine:):)

Veldig glad for å høre at det er flere som hiver seg på mammabuksene allerde. Har ikke helt tatt skrittet, men burde nok. Gass eller ikke, magen er jammen meg noe større enn vanlig ja:)

Jeg gleder meg til UL, men er litt spent også.. For tenk om ikke alt ser fint ut. Men er jo positiv, og tror det kommer til å bli suuuupert. Håper iallfall det. *snufs*

Hei :goodbye:

Spennende å følge deg Aurelia! Kjenner meg så igjen i de første symptomene; oppblåst, trøtt, kvalm, ikke lyst på varm mat, friheten med å dra på seg en mammabukse som ikke strammer over magen osv.

Håper du føler deg litt bedre om ikke så lenge ifht. trettheten og kvalmen.

Gøy å telle ned ukene til UL. Det blir et veldig spesielt øyeblikk :hjerte:

Ha en fortsatt fin helg! :klem:

ja, føler jeg har ganske klassiske symptomer. Nyter å være gravid, det er veldig spennende. Og tida går heldigvis relativt fort.

:klemmer:

...

nærmer meg 9 uker nå :gjeiper: (ticker går noen dager for fort)

Nå har den oppblåste magen min bedre seg noe, så jeg ser ikke så gravid ut lengre.. Noe som er heeelt greit enn så lenge. (men mammabuksene er fremdeles gooode)

Er heller ikke så trøtt som jeg var i starten. Sover mindre, litt fordi jeg av og til ikke får sove. Også har jeg fått diller, antidiller på mat da... det kom ca uke 8 for fullt. favoritten til nå er EGG :rodmer: med litt salt og meierismør til.

Og puppene er store og ømme (og sambo elsker å skvise de nå som de strutter så store... :eeeh: ), har litt uren hud, får lett fett hår føler jeg.. har ikke følt meg megasexy glowing gravid enn så lenge for å si det slikt. Føler tom. at hårveksten har begynt å øke rundt om kring.

Akkurat nå drikker jeg pepsi max(guuuuuuud så godt!)(og litt fy, prøver å begrense meg) og har varmepute på skuldene (stiv/hodepine). That`s nice!

God lørdagskveld til alle mine KG-girls! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...