Nattens rytter Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 (endret) Blir dere mer provosert av damer med hijab enn nonner? Satt på bussen i dag og bevitnet en mann som hisset seg skikkelig opp da han så en vestlig utseende "hijabdame". Da han oppdaget at det var en nonne beklaget han seg veldig og rødmet fælt. Endret 10. januar 2011 av Nattens rytter
Rights Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Har faktisk aldri sett en dame i hijab her jeg bor.. Er vel fordi alle hijab damene er låst inne i huset med kjetting. Men jeg blir provosert når jeg ser de forlanger å få gå med den dritten i politet og slikt. (Er vel en stund siden det var i nyhetene nå men..) 1
The Kitten Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Jeg blir ikke provosert over at folk kler seg annerledes enn meg, uansett. 3
Tabris Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Jeg blir ikke provosert av verken nonner eller kvinner med hijab. 3
antibac Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Skjønner ikke helt hvorfor damer med hijab eller nonner skal provosere meg. Oppfører de seg kjipt mot meg derimot, er det godt mulig at jeg blir provosert, men det gjelder alle mennesker. Ikke bare de som kler seg annerledes. 2
Brunhilde Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Jeg reagerer ikke på verken hijab eller nonnedrakt. Jeg syns det er trist å se kvinner i burka, men det er ene og alene fordi jeg vet at de mister en god del synsinntrykk når den bæres, ikke av noen annen grunn.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #7 Skrevet 11. januar 2011 Blir dere mer provosert av damer med hijab enn nonner? Satt på bussen i dag og bevitnet en mann som hisset seg skikkelig opp da han så en vestlig utseende "hijabdame". Da han oppdaget at det var en nonne beklaget han seg veldig og rødmet fælt. Ja. Fordi nonner har valgt et liv i sølibat, men krever ikke at andre skal leve slik som dem. De har bare valgt sin egen vei og lever i fred med det valget de har tatt. Kvinner med hijab derimot gjør det ofte fordi de blir tvunget til å gå med det for hvis ikke risikerer de å bli forvist av familien eller at andre muslimer ser ned på dem og kaller dem horer, eller de ser tydelig ned på jenter som ikke bruker hijab 3
Gjest Raina Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Kvifor skulle nokon bli provosert av nonnedrakt? Det er jo kvinnene sjølv som har valgt å bli nonner, og det synst eg skal bli respektert. Hijab kan eg skjønne nokon blir provosert av, for det er eit kvinneundertrykkande plagg. Men det provoserar ikkje meg, folk får kle seg i det dei vil. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #9 Skrevet 11. januar 2011 Kvifor skulle nokon bli provosert av nonnedrakt? Det er jo kvinnene sjølv som har valgt å bli nonner, og det synst eg skal bli respektert. Hijab kan eg skjønne nokon blir provosert av, for det er eit kvinneundertrykkande plagg. Men det provoserar ikkje meg, folk får kle seg i det dei vil. Ja hadde jeg bare hatt en garanti for at hijab var noe de hadde på seg helt hundre prosent frivillig og ikke fordi de må eller føler de må..
CafeLatte Skrevet 11. januar 2011 #10 Skrevet 11. januar 2011 Blir ikke provosert, men burka folk irriterer meg litt da du ikke vet om det er mann eller dame under.
Gjest Raina Skrevet 11. januar 2011 #11 Skrevet 11. januar 2011 (endret) Ja hadde jeg bare hatt en garanti for at hijab var noe de hadde på seg helt hundre prosent frivillig og ikke fordi de må eller føler de må.. Mange går faktisk med hijab frivillig, utrulig nok. Må jo bli grusomt varmt om sommaren. Men dei fleste blir nok tvinga. På grunn av kultur, religion og mannfolka. Endret 11. januar 2011 av Raina
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #12 Skrevet 11. januar 2011 Mange går faktisk med hijab frivillig, utrulig nok. Må jo bli grusomt varmt om sommaren. Men dei fleste blir nok tvinga. På grunn av kultur, religion og mannfolka. Mulig det, mulig det, men er umulig å vite hvem av de som gjør det frivillig og ikke. Også umulig å vite om de snakker sant når de sier de bruker det frivillig eller om de er blitt manipulert eller hjernevasket til å tro de gjør det frivillig. Jeg tenker bare på strenge religiøse sekter der folk blir hjernevasket til å tro at det de gjør og tror på er det eneste riktige og at de er med helt frivillig.
mysan Skrevet 11. januar 2011 #13 Skrevet 11. januar 2011 Jeg syns det er trist å se kvinner i burka, men det er ene og alene fordi jeg vet at de mister en god del synsinntrykk når den bæres, ikke av noen annen grunn. Ikke engang når sjansen er tildels stor for at hun er pålagt dette av far, bror, mann eller andre slektninger?
Envy Skrevet 11. januar 2011 #14 Skrevet 11. januar 2011 Jeg blir ikke provosert over noen av dem, begge er stort sett stillfarne grupper i samfunnet. Nonner er forøvrig noe av det minst provoserende jeg ser, synes nesten det er litt "koselig" på et vis, fordi nonner er et så sjeldent syn her i Norge.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #15 Skrevet 12. januar 2011 Folk får gå med hva de vil. Jeg synes folk som bryr seg om hva slaks tøy et menneske går i har store problemer 2
Brunhilde Skrevet 12. januar 2011 #16 Skrevet 12. januar 2011 Ikke engang når sjansen er tildels stor for at hun er pålagt dette av far, bror, mann eller andre slektninger? Ikke engang da. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 13. januar 2011 #17 Skrevet 13. januar 2011 Ikke engang da. Så da støtter du kvinneundertrykkelse da?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #18 Skrevet 13. januar 2011 Ja. Fordi nonner har valgt et liv i sølibat, men krever ikke at andre skal leve slik som dem. De har bare valgt sin egen vei og lever i fred med det valget de har tatt. Kvinner med hijab derimot gjør det ofte fordi de blir tvunget til å gå med det for hvis ikke risikerer de å bli forvist av familien eller at andre muslimer ser ned på dem og kaller dem horer, eller de ser tydelig ned på jenter som ikke bruker hijab Hva i alle dager har skjedd med deg Betty? Du har - unnskyld meg - pleid å si så utrolig mye dumt, men de siste ukene har du rett og slett skrevet veldig mye klokt!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 13. januar 2011 #19 Skrevet 13. januar 2011 Hva i alle dager har skjedd med deg Betty? Du har - unnskyld meg - pleid å si så utrolig mye dumt, men de siste ukene har du rett og slett skrevet veldig mye klokt! Jeg mister evnen til å uttrykke meg skikkelig når jeg blir frustrert eller sint tror jeg og da kommer ting ut på feil måte.
Brunhilde Skrevet 13. januar 2011 #20 Skrevet 13. januar 2011 Så da støtter du kvinneundertrykkelse da? Nei, har jeg sagt at jeg gjør det? :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå