Gå til innhold

Treningsboka til Violet Hill


Violet Hill

Anbefalte innlegg

Innså at det kanskje er greit å kunne følge med på progresjonen nå som jeg skal trene mer strukturert enn tidligere. Det har ikke kommet vekt på det nye treningssenteret foreløpig, men da jeg veide meg før jul lå vekten rett under 60 kg, med klær. Målene mine er:

Bryst 90 cm

Midje 75 cm

Hofte 95 cm

Lår 55 cm

Var litt usikker på hvor jeg skulle måle, så jeg valgte de bredeste partiene, minus midjen hvor jeg målte på det smaleste :lur:

Problemområdet mitt er magen og "kjærlighetshåndtakene" - håper selvfølgelig at treningen skal ha en positiv effekt her, men det er ikke så viktig i første omgang - nå vil jeg bare komme i gang og bli fortrolig med styrketreningen.

Vi så for øvrig kun ett menneske fra vi kom da senteret åpnet og til vi dro nærmere halv åtte, det er jo lovende for meg som synes det er skummelt å løfte vekter blant bolerne her på østkanten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Imponert! Jeg løper alltid med minst 0,5% helning, det gjør visst at faren for belastningsskader synker har jeg hørt. Men 5 høres døden ut :ler: kanskje ikke RYP er noe for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje det var 0,5 jeg løp på da? Bare trykket på pilen til det stod 5. Hvis det er det samme skjønner jeg at du sliter litt med progresjonen, det var jo kjempetungt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, det står 0,5 % når jeg løper, ikke 5,0 :ler: Merker nesten ikke forskjell på 0 og 0,5 :)

Hmm, jeg er fortsatt ikke overbevist, fordi på tredemøllen der jeg trener tror jeg ikke atd et går an å velge "halveprosenter" en gang... men jeg merket jo ganske stor forskjell, så la gå :fnise: snakk om å føle seg flink på lørdag og elendig på mandag liksom!!

Heihei :vinke:

Bare titter litt :) Masse lykke til med å nå målene dine!

Hei og takk for det :biggrin: i like måte, får jeg vel si! Kult at du skal starte på RYP igjen :)

Endret av Violet Hill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fremdeles ikke blitt noe særlig støl etter gårsdagens styrkeøkt, og har litt lyst til å trene... men gnagsår og tilstanden hjemme tilsier at jeg begrenser treningen til å støvsuge og vaske gulvet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere alle sammen :nigo: det er heldigvis en fordel med liten leilighet,og det er at husvasken går fort som bare det :fnise:

Nettopp hatt ukens andre styrkeøkt. Noen justeringer fra mandag:

Knebøy 3x12 30 kg

Skråbenk 2x12 6 kg

Roing bredt 2x12 25

Arnold press 2x12 5

Biceps curl 2x12 5

Tricepspress 2x12 3

Mage abdominal 3x12 36

Man skal jo egentlig øke litt i tyngde fra gang til gang, men når man løfter så lite som meg blir det litt vanskelig.. I tricepspress skulle jeg for eksempel ha økt fra 3,20 forrige gang til 3,40 i dag. Prøvde meg på 4 men det var altfor tungt :sjenert: men, men! Herfra kan det bare gå oppover, er det ikke det man sier? :)

God treningsdag til alle som ramler innom :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasking og støvsuging er ingenting i kimse av! Får opp pulsen da og ja ;)

Hehe! Får egentlig mest opp pulsen i irritasjon over alle tingene som står der hvor jeg skal støvsuge :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke skrevet inn resultatene fra fredagens økt ettersom forumet var nede mens jeg var i nærheten av pc. Startet med å løpe intervaller:

Tid: 35.55.1

Avstand: 4,11 km

Max HR: 160 (82%)

Avg HR: 135 (70%)

Kalorier: 238

Løpingen gikk mye lettere enn på mandag, og jeg hadde problemer med å få opp pulsen til nivået den skal ligge på og samidig holde meg til programmet, som sier at man skal øke hastigheten med 5% på siste intervall. Jeg la meg sent torsdag og var nok ganske i ørska fredag morgen, det tok meg i alle fall halve dagen å innse at grunnen til at det hadde gått så lett var at jeg hadde glemt å sette på 5% stigning på tredemøllen :fnise: så ds tipper jeg det blir desto hardere når jeg skal på'n igjen i morgen tidlig!

Styrkeøvelsene:

Knebøy 3x12 30 kg

Skråbenk 2x12 6 kg

Roing bredt grep 2x12 25 kg

Arnold press 2x12 5 kg

Bicepscurl 2x12 5 kg

Tricepspress 2x12 4 kg

Mageapparat 3x12 36 (?) kg

Etterpå gikk jeg og en venninne tur fra sentrum og ut på Bygdøy. Vi brukte et par timer totalt og gikk raskt ettersom det var så kaldt :) kjente det godt i beina etterpå, men har ikke vært noe støl i helgen!

Ellers har det vært en rolig helg uten altfor store fysiske anstrengelser :)

Gruer meg litt til morgendagens styrkeøkt, tror jeg må øke vekten på en del av øvelsene siden jeg driver og runder av, og nå har jeg rundet nedover litt for lenge :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, Sarah! ser ut som at forrige uke var en bra treningsuke for oss begge, får håpe det varer :)

Da har jeg gjennomført den første økten i uke 2 på RYP. Startet med å løpe 4x4 intervaller, denne gangen med 5% stigning :fnise: det er ganske mye tøffere enn å løpe uten stigning! Fra pulsklokka:

Tid: 32:44:5

Max HR: 177 (91%)

Avg HR: 152 (78%)

Kalorier: 263

(Avstand: glemte å se etter på tredemølla da jeg var ferdig. Ca 4 km)

Ble litt overrasket da jeg så at jeg ikke hadde forbrent noe særlig mer kalorier enn da jeg løp uten stigning, siden jeg ble såå mye mer sliten :sjenert: men poenget med intervallene er vel å bli i bedre form, slik at jeg etter hvert kan løpe fortere på kortere tid og dermed forbrenne flere kalorier (ikke det at det er mitt eneste mål, altså ;)).

Når det gjelder styrkeøvelsene, begynner jeg å innse at jeg kanskje ikke trener tungt nok. På de fleste øvelsene synes jeg egentlig ikke at det er noe særlig tungt, kanskje litt på de aller siste repetisjonene - mens samboeren min skjærer grimaser av en annen verden mens han holder på :fnise: I følge programmet skal jeg nå 10RM-nivå om to økter, riktignok med åtte repetisjoner i stedet for ti, men på grunn av de små forskjellene i økningen er jeg allerede på dette nivået, og når det kun er 2x8 repetisjoner i flere av øvelsene, blir det ikke særlig anstrengende... jeg tror nok at jeg ikke klarte å løfte så mye da jeg testet 10RM, fordi jeg ikke hadde peiling hvor jeg lå og måtte prøve meg frem med så mange forskjellige manualer, samt at jeg måtte fokusere veldig for å klare å gjøre øvelsene riktig :sjenert: så i dag har jeg økt litt mer enn det som følger av programmet på enkelte av øvelsene:

Knebøy 3x8 33 kg

Skråbenk 3x8 8 kg

Roing bredt 3x8 30 kg

Arnold press 2x8 7 kg

Bicepscurl 2x8 7 kg

Tricepspress 2x8 4 kg

Mageapparat 3x8 40,5 kg

Dette er antakelig ikke så interessant lesning for treningsdagbokvennene mine som ikke følger RYP (eller for noen andre, for den saks skyld), men jeg synes det er veldig motiverende å kunne sette seg ned og skrive her etter hver treningsøkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjennomført den andre økten i uke 2. Jeg rakk rett og slett ikke å trene på onsdag, så jeg bestemte meg for å hoppe over økt 2 og gå rett på økt 3. Det var tungt! Selv om jeg i utgangspunktet skulle løftet like mye på økt 2, på grunn av at jeg må runde av.

Startet med å løpe intervaller:

Tid: 32:59:6

Max HR: 176 (91%)

Avg HR: 147 (71%)

Kalorier: 253

Avstanden glemte jeg å sjekke på tredemøllen.

Styrkeøvelsene:

Knebøy 3x8 35 kg

Skråbenk manualer 3x8 7 kg

Roing bredt 3x8 30 kg

Arnoldpress 2x8 6 kg

Bicepscurl 2x8 6 kg

Tricepspress 2x8 4 kg

Mageapparat 3x8 40,5 kg

Jeg er nå på nivå med 10RM, og det er ganske tungt - spesielt roingen sliter jeg med. Vurderer å gå fra romaskin til stang på denne øvelsen, får se an på mandag.

Nå drar jeg på hytta, litt forsinket og stresset. Da vi kom til treningsstudioet 06.10 var det nemlig stengt, så da var det bare å snu... men, det ordner seg! Gleder meg til hyttekos og forhåpentligvis en god skitur i morgen.

God helg til alle som titter innom, jeg kommer sterkere tilbake i andres dagbøker over helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...