Gå til innhold

Treningsboka til Violet Hill


Violet Hill

Anbefalte innlegg

Hehe, min eller venninna mi sin? Får virkelig håpe at min ikke virker ja, 4 kalorier forbrent på 11 km skitur hadde jo vært supermotiverende :fnise:

Ble en ordentlig kosetur i kveld. Gikk med en halvsyk venninne og en venninne som ikke har gått noe særlig, pluss at det var veldig mange teknikkurs og masse unger i løypa. Men gøy å prøve noe nytt da! Gikk på Fossum i Bærum, kjempefin løype, men kanskje litt vanskelig å komme seg til uten bil (?) - det er en luksus jeg sjelden har :)

Nå kom akkurat min kjære inn døren og tok meg i å bare "måtte" på KG uten å i det hele tatt ha tatt av meg skiklærne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg meldt meg av zumba, så da MÅ jeg ut på skitur :) tror det er bra føre i dag etter nattens snøfall. Har faktisk aldri gått alene på skitur før (som jeg kan huske), så det blir spennende for meg. Tror jeg skal gå Sognsvann-Ullevålseter-Frognerseteren, og ta det som en treningsøkt. Får prøve å få dreisen på pulsklokka først. Wish me luck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg av zumba, så da MÅ jeg ut på skitur :) tror det er bra føre i dag etter nattens snøfall. Har faktisk aldri gått alene på skitur før (som jeg kan huske), så det blir spennende for meg. Tror jeg skal gå Sognsvann-Ullevålseter-Frognerseteren, og ta det som en treningsøkt. Får prøve å få dreisen på pulsklokka først. Wish me luck :)

Imponert over folk som går på ski jeg, håper du hadde en flott tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin skitur i sola i går! Gikk Sognsvann-Ullevålseter-Frognerseteren for første gang. Selv om det er kortere enn å gå Sognsvann-Ullevålseter og tilbake føltes det ett hakk lenger, og jeg var ganske sliten på slutten. Antakelig fordi det er mer stigning og fordi det var tredje dagen på rad med skitur. På starten tenkte jeg at jeg kanskje skulle prøve å gå den ruta en gang i uka for å kunne sammenlikne og se om formen blir bedre, men etterpå tenkte jeg at det orker jeg aldri i verden :fnise:

Hadde på pulsklokke, og i følge den gikk jeg i 1 time og 34 minutter og jeg mener å huske at gjennomsnittlig puls var 173, men det var jo inkludert ti minutter pause på Ullevålseter, så den lå nok litt høyere underveis... :sjenert:

Begynner å lure på om jeg har gjort et dårlig kjøp når det gjelder den klokka. I går leste jeg hele brukermanualen, og slik jeg forstår den får man ikke opp antall kalorier man har forbrent per økt, kun per uke?! Og når jeg gikk på loggen nå for å sjekke tallene fra i går står det kun når jeg startet og hvor lenge jeg gikk. Men jeg er jo fryktelig lite teknisk anlagt da :sjenert: så, er det noen der ute som tilfeldigvis har en polar rs300x og kan hjelpe meg? :)

Nå skal jeg snart trene styrke med en venninne. Det blir bra etter all kondisjonstrenngen i det siste! I morgen skal jeg ha treningsfri, men merkelig nok gleder jeg meg ikke. Betyr vel at jeg er i en bra treningsflyt om dagen, får håpe det varer!

Endret av Violet Hill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over folk som går på ski jeg, håper du hadde en flott tur! :)

Ikke glad i å gå på ski...? Det er så deilig å kunne trene utendørs om vinteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så flink du er til å trene! Må jammen si at du er flink til å komme deg ut på skitur :enig:

Håper det ordner seg med pulsklokka. Jeg er særdeles lite teknisk anlagt og kan dessverre ikke gi deg noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke glad i å gå på ski...? Det er så deilig å kunne trene utendørs om vinteren!

Lærte det aldri fra foreldrene ;)

Ang pulsklokka, jeg har en Polar RS100, og den viser cal på hver trening. Jeg vet ikke hvordan jeg spoler meg tilbake, så jeg skriver ned for hver. Jeg trykker meg inn på treningen, og så videre på knappen oppe til høyre for å sjekke soner, kalorier og HR. Kanskje din også er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det verkeleg ski som gjeld for tida!! :gjeiper: Du er så flink at du snart kan konkurrere ilag med Johaug (litt usikker på om ho skriv namnet sitt slik)!

Akkurat! Der har me grunnen til at eg har halde meg unna pulsklokker...det tekniske.. Ikkje gi opp! Du finn nok ut korleis den fungerar og så får du så mykje igjen for det i treninga!

Eg har bestilt abonnement hjå I FORM, og får med ei pulsklokke der. Håpar den er enkel å bruke, kryssar fingrar!

De som brukar pulsklokke, kva funksjonar brukar de? Skriv de ned resultata eller vert dei lagra i klokka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj!! Abbonoment på treningsblad var IKKE dumt. Kanskje det kan motivere enda mer, og er sikkert masse gode tips der! Hva betalte du, og for hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Det var kun 2 nummer og pulsklokka (hadde opprinneleg kosta nesten 800 kroner sto det...). Her finn du abonnementet ;) Ja, no kan det for alvor verte lærerikt å lese desse blada :)

Oj!! Abbonoment på treningsblad var IKKE dumt. Kanskje det kan motivere enda mer, og er sikkert masse gode tips der! Hva betalte du, og for hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka litt nærmere og det stod at det kostet 60kr per blad. Si hva din mening er du, så skal jeg vurdere det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka litt nærmere og det stod at det kostet 60kr per blad. Si hva din mening er du, så skal jeg vurdere det :jepp:

I will do, tuddeliduuuu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har det vært liv siden sist! Så koselig :)

Gina: jeg gikk heller ikke så mye på ski da jeg vokste, har alltid trodd at jeg ble dratt med ut hver søndag, men innser ut fra teknikken min nå at jeg aldri egentlig lærte meg det. Men det gjør ikke, går stort sett sammen med en venninne som er på samme nivå, og det blir stadig lettere og morsommere :) ulempen er jo at jeg ikke er så flink til å komme meg på treningssenteret og forbedre 5 kilometer-tiden min ;) når det gjelder pulsklokka, sjekker du da på summary eller exercise log? Hvis det er samme opplegg som på min da... vanskelig dette her gitt :sjenert:

Søtpotita, så gøy at du skal begynne med klokke! Da MÅ jo jeg også lære meg min, så kan vi poste resultater alle sammen! :fnise:

Jeg bestilte forresten også et iform-abonnement for et par år siden for å få noe treningstøy i velkomstgave. Mener å huske at bladet kom ganske ofte (hver andre eller tredje uke?), og til den prisen synes jeg egentlig ikke at det var verdt det. Men det gode, sunne oppskrifter der, det er jo alltids noe :) også er det jo bare å avbestille etter at man har fått gaven hvis man ikke er fornøyd ;)

Hadde treningsfri i går og det ser ikke ut til at det blir noe i dag heller. Litt redusert etter konsert og bytur i går. Blitt mye rangling i det siste :nei: Skal i bursdag i dag, men har bestemt meg for å kjøre. Er ikke noe vits i å trene mye og så bare drikke masse øl når man har lyst til å gå ned bittelitt :sjenert: I morgen tror jeg det blir skitur igjen, eller så skal jeg finne meg en kondisjonstime. Enn så lenge skal jeg bare ligge på sofaen, ha en fin lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går inn på File jeg... Trykker oppe til høyre en gang, så kommer jeg dit. Kanskje din er mer avansert? :)

Btw, hva holder du på med til vanlig? Studerer, jobber? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går inn på File jeg... Trykker oppe til høyre en gang, så kommer jeg dit. Kanskje din er mer avansert? :)

Btw, hva holder du på med til vanlig? Studerer, jobber? :)

Jeg ble ferdig med graden min til jul, så nå søker jeg jobb. Derav alle skiturene i det siste :) og du, på Blindern?

Å! Nå fant jeg ut at jeg kunne trykke meg enda et hakk videre og lese mer om hver økt. Så forrige økt (skitur Sognsvann-Frognerseteren via Ullevålseter) blir noe sånt som dette da:

Time: 01.34.05

Max HR: 189 / 97%

Avg HR: 169 / 87%

HR zone 1: High 79%, low 70%

Time in zone 1: 00:10:50, above 76:29, below 06:46 (!!)

Calories: 922

Må lære meg dette med soner. Lurer på hvorfor den måler ut fra zone 1, det ser jo helt vilt ut å ligge over i 76 minutter, selv om det nesten føltes sånn :fnise:

Det ble ingen skitur i dag. Var hos foreldrene mine i natt og stod opp tidlig for å måke innkjørselen, og merket fort at verken kropp eller hode hang med... Sånn er det noen ganger. så nå har jeg satt bolledeig istedet :fnise:

Sier meg fornøyd med fire økter denne uka.

Har forresten begynt å vurdere RYP. Noen som har erfaring med dette? :)

Endret av Violet Hill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ferdig grad! :) Jeg er litt her og der jeg, du får sende meg en pm om du er mer nysgjerrig ;)

Godt mulig at du har vært over i 76 minutter, når du har en gjennomsnittspuls på 169. Kanskje klokka di opererer med f.eks 165 som in zone? Tror man skal kunne stille på det et sted :) Og fy søren for et høyt antall kalorier du har brent da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er RYP?

Vi skulle lagd oss en "hemmelig" tråd hvor vi kunne delt litt mer om oss selv! Går det ann? :klø: Jeg studerer, men må enten skrive hva jeg studerer eller hvor jeg studerer. Skriver jeg begge deler kan jeg fort bli gjenkjent. Ikke at det er så farlig, men vil ikke at hele KG skal vite :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er RYP?

Vi skulle lagd oss en "hemmelig" tråd hvor vi kunne delt litt mer om oss selv! Går det ann? :klø: Jeg studerer, men må enten skrive hva jeg studerer eller hvor jeg studerer. Skriver jeg begge deler kan jeg fort bli gjenkjent. Ikke at det er så farlig, men vil ikke at hele KG skal vite :jepp:

Begynn med å skrive hvor du :ler: Vi kan jo uansett ta det på pm. Vet ikke helt om det finnes sånne hemmelige tråder noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings! Hatt litt lite å oppdatere i det siste, plutselig var det fire dager siden siste treningsøkt! Men nå har jeg saker på gang. I går ble jeg med samboeren min for å teste ut det nye senteret som har åpnet rett nede i gata. Han har bestemt seg for å starte med RYP, og jeg har lekt med tanken på å henge meg på. i går skulle vi sjekke hvor tung belastning vi skulle starte med på de ulike øvelsene i programmet... Trodde jeg! Men neida :nei:, vi skulle sjekke hvor mye vi overhodet var i stand til å løfte! Uææ, sier jeg bare :fnise: det ble ikke noe enklere av at jeg hadde en gutt som tydeligvis aldri noen sinne har trent styrke med en jente stående over meg og presse meg til å bare legge på "litt tikk, liiiiitt til". Ble støl på stedet! :fnise:

Ja, så da må jeg bare bestemme meg for om jeg skal hive meg på. Samboeren min har gjennomført det tidligere med veldig bra resultater, og jeg har jo de tre ekstra kiloene på magen... :sjenert: leker med tanken på å rett og slett melde meg inn på dette senteret, og forlate min kjære studentidrett som jeg har trent på de siste syv årene :sukk: i så fall betyr det å hoppe opp kl 05.45 tre dager i uka for - av alle ting - trene styrke!! og kjenner jeg min kjære rett, er det vel ikke noe vits i å sove lenger de andre dagene... Oh glede! :gjeiper:

Grattis med ferdig grad! :) Jeg er litt her og der jeg, du får sende meg en pm om du er mer nysgjerrig ;)

Godt mulig at du har vært over i 76 minutter, når du har en gjennomsnittspuls på 169. Kanskje klokka di opererer med f.eks 165 som in zone? Tror man skal kunne stille på det et sted :) Og fy søren for et høyt antall kalorier du har brent da!

Tusen takk! Det er veldig deilig etter (altfor) mange år på universitetet (byttet studie underveis), men samtidig litt skummelt :sjenert:

Ja, det var gøy å se at skigåing er såpass effektivt når det gjelder kaloriforbrenning! Selv om man blir veldig sliten i de lengste oppoverbakkene, føles det jo ikke akkurat som trening så fort man har litt hellinga nedover. Og teknikken min kan faktisk ikke bli så mye dårligere enn den er nå, så da må det jo bare gå en vei der også :fnise: så hvis du har det minste lyst til å gå - selv om du aldri lærte det hjemmefra - ville jeg bare hoppet i det!

Hva er RYP?

Vi skulle lagd oss en "hemmelig" tråd hvor vi kunne delt litt mer om oss selv! Går det ann? :klø: Jeg studerer, men må enten skrive hva jeg studerer eller hvor jeg studerer. Skriver jeg begge deler kan jeg fort bli gjenkjent. Ikke at det er så farlig, men vil ikke at hele KG skal vite :jepp:

RYP står for release your potential (:fnise:), Og er et trenings- og kostholdsprogram. Jeg er helt elendig på å forklare, men du kan lese mer her: https://www.tn.no/ryp - hvis du er interessert finner du masse info under "last ned RYP gratis her", eller så kan du sjekke treningsdagboka til en av jentene som driver med det her inne. Kanskje noe for deg den dagen du innser at styrketrening faktisk er det morsomte i hele verden? ;)

Begynn med å skrive hvor du :ler: Vi kan jo uansett ta det på pm. Vet ikke helt om det finnes sånne hemmelige tråder noe sted?

Å ja, hemmelig tråd!:fnise: kanskje vi rett og slett må lage vårt eget hemmelige forum? Eller kan man sende PM til flere på en gang? Jeg er helt uerfaren på den fronten, men meldinger mottas med takk! :jepp: da må jeg passe på å spare noen av de "spennende" detaljene om livet mitt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg tror jeg får vente med RYP til den dagen jeg syns styrketrening er gøy! Om det skjer :gjeiper:

Jeg vet ikke om man kan sende PM til fler på en gang, eller om man kan lage lukka forum. Skjønner knapt hvordan jeg skriver en kommentar, så vet liksom ikke helt hvor jeg skal lete heller . :forvirra: Hadde jo vært litt gøy å hatt en egen tråd hvor vi kunne prate sammen litt mer enn bare dette. :bigfoot:

Forlate din kjære studentidrett? Har jeg gått glipp av noe? Eller er det skiturene?

Jeg tør forresten ikke si hvor jeg bor, men kan si at jeg studerer til å bli førskolelærer. Så det blir nok av mosjon på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...