Gå til innhold

Treningsboka til Violet Hill


Violet Hill

Anbefalte innlegg

Nytt år, nye muligheter!

Blir 2011 året der jeg endelig blir kvitt de tre forhatte ekstra magekiloene? Eller året der jeg løper halvmaraton? Har jeg meldt meg på birken 2012 innen utgangen av 2011?

Etter å ha trent sånn ok mye uten verken mål eller mening de siste årene, er det på tide med en forandring. Akkurat hva forandringen skal gå ut på, er jeg fremdeles usikker på. De neste ukene vil jeg gå for en blanding av styrke og kondisjon mens jeg vurderer om jeg skal kjøre et mer seriøst opplegg.

Ønsk meg gjerne lykke til :)

Edit: datoen er 10. mai, og jeg kjører i gang med tredje RYP-periode, går for grunnprogrammet denne gangen :)

Endret av Violet Hill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn, da var det klart for innlegg nummer to. I dag har jeg vært på spinning, sterkt inspirert av en morsom samtale om "spinningproffer" og de enorme vannflaskene deres i en annen treningsdagbok her inne.

Timen gikk uten pulsmåler, og jeg hadde lagt igjen min egen pulsklokke hjemme. Kanskje like greit, ettersom beina mine nektet resten av kroppen å gasse på. Det var en litt rar opplevelse, normalt er det pusten som stopper meg. Men, det har blitt lite spinning det siste året og lite trening i det hele tatt de siste månedene, så jeg får smøre meg med tålmodighet.

Har meldt meg på en zumbatime i morgen, men jeg tror jeg får se an formen etter dagens økt. Dessuten har jeg aldri vært på zumba før og synes det virker ganske skummelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er du, jo! Velkomen som treningsdagbokskrivar! Håpa at du ville "slå ut håret" og lage deg ei bok du også! :jepp:

Ser ut som me har litt dei same tankane med omsyn til trening, sjølv om du ligg nokre store hestehovud framfor meg. Eg føler også at eg har drive for lenge utan mål og meining og er no klar for å verte litt meir seriøs og kjenne framgong ;)

Eg er sååå imponert over kor flink du er og kor godt i gong du allereie er i 2011! Fyrste dagen det er mogeleg å gjere noko, ja då set du i gong! Her kviler me ikkje ein einaste dag! :)

Tykkjer du at du får mykje igjen av å ha sportsklokke? Eg har også det, men har aldri brukt den :sukk: Det har nok litt med det at eg aldri har pressa meg sjølv eller prøvd å fylgje med på framgong.

Kroppen slit nok rett over jul og nyttår fordi den har ete mykje god mat og slappa myykje av (iallfall om alle er som meg :fnise: ). Skulle eg tatt ein spinningtime idag så hadde eg kanskje falt av sykkelen med eit brak og havna oppå ei eller fleire monsterflasker :fnise:

Så tøff du er som har meldt deg på Zumba! Høyrte mykje om dei timane for nokre år sidan og har vore veldig spent på dei, og ja som du, TERRIFIED ;) Vert gøy å høyre kva du meiner etter at du har prøvd det ut! Det er kjempegøy når ein kjem over den der skrekken for alt det nye på treningssenteret.

Flott start på året, Bliss84!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bliss84!

Stikker innom boka di for å si at zumba er kjempegøy! Jeg har tre venstrebein, men klarer å følge med på zumbatimer likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: til dere begge! Så hyggelig med hilsen :)

Ja, jeg tror vi tenker ganske likt Søtpotita! Jeg tviler på at jeg ligger noe særlig foran deg, kanskje bortsett fra at jeg er inne i rutinen med å trene på senter og har et program. Blir derimot ikke særlig imponert over egne prestasjoner når jeg tar meg en joggetur :sjenert: etter at jeg begynte å trene med pulsmåler, har jeg innsett at det jeg trodde var normal jogging, et slags "minimumsnivå", tydeligvis er nært total kollaps for den stakkars kroppen min ut fra den infernalske pipingen på klokka :fnise: er heller ikke noe flink til å bruke klokka aktivt for å følge med på fremgangen, men kanskje det kommer nå..?

Jeg har så godt som bestemt meg for å utsette zumbaen til i morgen. Kjenner at jeg er litt beroliget av det du skriver, Marshmallow! Koordinasjonen min er nemlig ikke mye å skryte av, jeg må fokusere veldig for å henge med på en enkel aerobictime. Men nå tror jeg nesten at jeg gleder meg litt :) og blir det for fælt, bare går jeg!

Ellers snør det i Oslo i dag! Har hatt veldig lyst til å gå på ski i det siste, og har demonstrativt plassert skiene mine midt i den bittelille gangen for å gi meg selv det siste lille sparket som trengs for å komme seg ut. Jeg er nemlig litt sånn at jeg er kjempepositiv til fysiske aktiviteter, men jeg er ikke sååå flink til å ta initiativ. Men nå har jeg alliert meg med en venninne og vi skal gå minst en gang denne uka. Blir gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var zumbaen overstått! Det var... hmm... annerledes! :) Salen var stappfull og smarte meg hadde stilt meg bakerst, så det var litt vanskelig å følge med på instruktøren. Men det var absolutt morsomt, og jeg kommer til å prøve igjen. I morgen blir det skitur, det er faktisk årets første. Spent på om jeg kommer meg opp bakkene! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemmen, sjå der! Du har jo nytt nick!! Grattis! Er det ein spesiell grunn til at du har valt deg det nicket? Eg tenkjer Coldplay når eg ser det :) Fin song iallfall!

Ai, kanskje eg ikkje skal få meg pulsklokke heeeilt endå. Betre at eg kan sjå på den og tenkje "YESSS" og ikkje "What?? Denne må jo vere budlande feil!?" :fnise:

Fekk reklamegreier frå bladet I FORM, 2 nummer og ei pulsklokke for 50 kroner... Kanskje eg skal slå til??

Det er jo litt kjekt å halde litt kontroll på treninga...det er jo det som har vore fullstendig utelatt tidlegare og som eg har sakna.. Berre klokkene ikkje er så veldig teknisk avanserte...Kva for ei har du? Dyr?

Flott med snøver! Eg har også hatt lyst å gå på ski og har fått skiene tilsendt :) Men dei har jo vorte ståande grunna skrantande helsetilstand... Har også plassert dei i gangen ;)

Har de gått på ski idag?? Nordmarka? Det er utruleg fint! Eg likte spesielt godt å gå ved Grorud, utruleg flotte løyper og litt mindre folk enn vestkanten av marka.

Kan du smøre skia dine? Det er det som er det avanserte med ski...og ja, svinging og bremsing ;)

Å kome seg opp bakkane er vel det som er mest enkelt for min del, nedover derimot :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønte først ikke hvem du var siden du hadde byttet nick!

Jeg har prøvd Zumba 2 ganger nå, 2 gang fikk jeg myyye bedre treningsutbytte fordi jeg stilte meg helt foran. jeg var KJEMPE støl i rompa og lårene dagen etter, og lærte mange steg. 1 gang stod jeg og bakerst, for var redd for å dumme meg ut, men fikk ingenting ut av timen, i og med at jeg så veldig lite!

Blir det helgetrening da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemmen, sjå der! Du har jo nytt nick!! Grattis! Er det ein spesiell grunn til at du har valt deg det nicket? Eg tenkjer Coldplay når eg ser det :) Fin song iallfall!

Ai, kanskje eg ikkje skal få meg pulsklokke heeeilt endå. Betre at eg kan sjå på den og tenkje "YESSS" og ikkje "What?? Denne må jo vere budlande feil!?" :fnise:

Fekk reklamegreier frå bladet I FORM, 2 nummer og ei pulsklokke for 50 kroner... Kanskje eg skal slå til??

Det er jo litt kjekt å halde litt kontroll på treninga...det er jo det som har vore fullstendig utelatt tidlegare og som eg har sakna.. Berre klokkene ikkje er så veldig teknisk avanserte...Kva for ei har du? Dyr?

Flott med snøver! Eg har også hatt lyst å gå på ski og har fått skiene tilsendt :) Men dei har jo vorte ståande grunna skrantande helsetilstand... Har også plassert dei i gangen ;)

Har de gått på ski idag?? Nordmarka? Det er utruleg fint! Eg likte spesielt godt å gå ved Grorud, utruleg flotte løyper og litt mindre folk enn vestkanten av marka.

Kan du smøre skia dine? Det er det som er det avanserte med ski...og ja, svinging og bremsing ;)

Å kome seg opp bakkane er vel det som er mest enkelt for min del, nedover derimot :sukk:

Takk! Nei, var først og fremst misfornøyd med det gamle nicket. Ingen grunn til å utbasunere hvilket år jeg er født i til alle og enhver hele tiden :) er egentlig ikke så stor coldplayfan heller, men den sangen er fin ja :)

Jeg føler egentlig ikke at jeg er den rette å spørre om pulsklokke.... fikk den til bursdagen min for halvannet år siden, men har foreløpig kun brukt den til å holde pulsen på et ok nivå når jeg jogger. Det er en polar rs300x, synes den er litt funky siden man kan kjøpe gps-sensor og spore hvor man har løpt og sånn, men tviler på at jeg noen gang kommer dit :) synes du bare skal slå til på iform-tilbudet, hvis du liker å trene med den kan du jo avansere etter hvert! Bare husk å si ifra hvis du ikke vil fortsette å abonnere, bladet er jo litt dyrt og kommer ganske ofte (hehe, gjort det samme selv ser du!). Kanskje vi blir flinke til å bruke klokke begge to, så kan vi sammenlikne resultater :fnise: hadde den faktisk på i går, men feiga ut siden det var første skitur og det hele. Neste gang, derimot..!

Ja, jeg gikk Sognsvann-Ullevålseter og tilbake i går. Langt nok for meg en torsdagskveld :fnise: har gått veldig lite på ski de siste ti årene egentlig, og kan verken skryte av god teknikk eller kondis. Er helt enig i at det enkleste er oppoverbakkene, jeg er en pingle av dimensjoner og bruker LANG tid nedover. Det sier vel sitt at jeg har gått fra hytte til hytte i Jotunheimen med familie noen ganger de siste årene, og at jeg går lett fra de på flat mark/oppover, men utfor kommer tante på 65 rasende forbi meg :fnise: og smøringen fungerer så som så. Jeg leser på boksen og velger ut fra temperatur :) i går brukte jeg lilla med blå stripe (?), men da fikk jeg hjelp, for å si det sånn :sjenert: men du! Grorud? Har du noen tips? Jeg er helt lost. Har bare gått i Nordmarka her i Oslo, men har lyst til å utvide horisonten litt. Temmelig mye folk i løypa i går, som du sikkert kan tenke deg.

Nei, dette ble jo rene skolestilen! Avslutter her jeg :) fortsatt god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønte først ikke hvem du var siden du hadde byttet nick!

Jeg har prøvd Zumba 2 ganger nå, 2 gang fikk jeg myyye bedre treningsutbytte fordi jeg stilte meg helt foran. jeg var KJEMPE støl i rompa og lårene dagen etter, og lærte mange steg. 1 gang stod jeg og bakerst, for var redd for å dumme meg ut, men fikk ingenting ut av timen, i og med at jeg så veldig lite!

Blir det helgetrening da?

:fnise: fant ut at det var på tide! Har lyst til å bytte avatar også, men da hadde det vel brått blitt helt umulig å gjenkjenne meg :)

Så bra at det fungerte bedre andre gang! Tror nok jeg skal stå ganske mye lenger frem neste gang ja. Det var jo uansett ikke noe vits i å stå bakerst når hele salen snudde seg gjentatte ganger og fikk se mine håpløse forsøk på hoftevrikking :fnise:

Jeg tror jeg skal ha treningspause i dag og i morgen, og så gå på ski igjen på søndag. Overraskende nok kjenner jeg ikke noe særlig til gårsdagens skitur nå, men regner med at det kommer utover dagen :) Hvis ikke, skal jeg vurdere en styrkeøkt. Synes det er litt kjedelig, men det er jo veldig viktig. Du som trener så mye, hvordan gjør du det med balanse mellom kondisjon og styrke? Å, gratulerer forresten med treningsdagbok, synes jeg så en link inne hos Søtpotita. Tror jaggu jeg skal ta en titt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh... er det forresten noen som kan forklare meg hvordan jeg multisiterer? Som dere sikkert har skjønt, er jeg både helt håpløs på pc og ikke inne i KG-systemet i det hele tatt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns styrke er gørr kjedelig for å være ærlig, så der er vi like :) Jeg finner aldri motivasjonen til å trene styrke egentrening etter en spinningøkt for eksempel, MEN jeg har funnet ut at å gå på en styrketime i sal etter en økt funker. Da har jeg liksom alt meldt meg på, så kan ikke snike meg unna.

Men jeg trener styrke bare 1 gang i uka ca. Da blir det hele kroppen.

Men når jeg tenker over det, så gjør det ikke så mye fordi spinning er mye ben styrke, så trener jeg corebar som går mye på armer. Zumba går jo på rompa :sjarmor: Også har jeg kjøpt meg en rockering med vekter i, som gjør susen for magetreningen!

Skulle vært litt flinkere med styrke kanskje, men en time med det går så utrolig sakte!

Jeg er like dårlig på dette her selv, jeg aner ikke hvordan man multisiterer :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ikke jeg heller får til multisitat, måtte jeg bare prøve! Og jeg fant ut av det! :jepp:

Trykk Multisitat på de to eller flere postene du vil quote, og så trykk på Svar nederst på sida, den rosa ved siden av Opprett nytt emne... Så dukker alt opp i samme post! :) Endelig! Ikke mer kopiering fra flere vinduer her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det både trenings- og pc-fri i helgen gitt :) skulle egentlig gå på ski i går, men så ble turvenninnen min syk på lørdag. Da benyttet jeg sjansen til å ta meg en ordentlig fest på lørdag, og det endte med at min kjære kastet ut de siste gjestene nærmere klokka seks om morgenen :fnise: holder veldig sjelden på så lenge, så synes jeg kunne ta meg en slapp dag på sofaen i går. Fikk høre at føret var ganske ille i går uansett. Har avtalt å gå med en venninne nå i ettermiddag, spent på om det er bedre enn i går.

Jeg syns styrke er gørr kjedelig for å være ærlig, så der er vi like :) Jeg finner aldri motivasjonen til å trene styrke egentrening etter en spinningøkt for eksempel, MEN jeg har funnet ut at å gå på en styrketime i sal etter en økt funker. Da har jeg liksom alt meldt meg på, så kan ikke snike meg unna.

Men jeg trener styrke bare 1 gang i uka ca. Da blir det hele kroppen.

Men når jeg tenker over det, så gjør det ikke så mye fordi spinning er mye ben styrke, så trener jeg corebar som går mye på armer. Zumba går jo på rompa :sjarmor: Også har jeg kjøpt meg en rockering med vekter i, som gjør susen for magetreningen!

Skulle vært litt flinkere med styrke kanskje, men en time med det går så utrolig sakte!

Jeg er like dårlig på dette her selv, jeg aner ikke hvordan man multisiterer :blink:

Jeg synes det høres ut som at du alt i alt er veldig flink til å trene styrke! Smart å melde seg på timer, for da har man liksom ikke det samme valget som å bare gå forbi apparatene etter styrketimen :fnise: akkurat nå tror jeg ikke den stakkars kroppen min hadde overlevd en styrketime etter en spinningtime, men kanskje etter hvert. Burde uansett starte å bare trene litt rygg og skuldre i det minste, merker at jeg blir ganske gåen av å sitte bøyd over sykkelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden ikke jeg heller får til multisitat, måtte jeg bare prøve! Og jeg fant ut av det! :jepp:

Trykk Multisitat på de to eller flere postene du vil quote, og så trykk på Svar nederst på sida, den rosa ved siden av Opprett nytt emne... Så dukker alt opp i samme post! :) Endelig! Ikke mer kopiering fra flere vinduer her :fnise:

Hei Gina :)

Tusen takk! Jeg prøvde meg også frem litt, men hadde nok aldri kommet på å prøve den rosa svar-knappen :sjenert: Jeg fikk det forsåvidt ikke til nå heller, men jeg tror det er fordi pcen er teit. Skal prøve igjen fra en annen pc ved neste anledning :)

Har tittet i boka di... så flink du er til å trene!! Tror jeg skal gå og legge igjen en hilsen jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Syns du også er flink :)

Psst - hvis du få vekk det gamle brukernavnet ditt fra undertittelen på boka, kan du bare redigere førsteinnlegget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en seig skitur i går. Gikk Sognsvann-Ullevålseter og tilbake slik som på torsdag, men brukte et hakk lenger tid på grunn av føret. Vekslet mellom å ha null feste og kladder under skiene. men, treningseffekten ble vel minst like bra :) jeg brukte pulsklokke, men da jeg var ferdig viste den en gjennomsnittlig puls på 43% av makspuls, samt at jeg hadde forbrent 4 kalorier.... :fnise: Det eneste fornuftige jeg fikk ut av den var altså å bli smertelig klar over hvor lang tid vi brukte. Men venninnen min sin klokke viste gjennomsnittspuls på 81% og 1200 forbrente kalorier, og det er jo bra!

Jeg tror vi skal prøve å gå i dag også, men det er mulig at vi drar inn i Sørkedalen eller et område hvor det kanskje er litt kaldere. I morgen har jeg meldt meg på zumba, men har blitt bedt i bursdag, så vi får se.... Er ikke så fan av å gå ut midt i uka, i hvert fall ikke når jeg skal på sosiale opplegg torsdag, fredag og lørdag. Ødelegger jo for treningen :fnise:

Takk skal du ha! Syns du også er flink :)

Psst - hvis du få vekk det gamle brukernavnet ditt fra undertittelen på boka, kan du bare redigere førsteinnlegget ;)

Ja! Takk! Det hadde jeg helt glemt! Ser litt rart ut ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe huff da, godt venninnen din også hadde klokke! :) Er jo et enormt antall kalorier der ser du. Kanskje den ikke virker helt som den skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...