Gå til innhold

Treningsboka til Violet Hill


Violet Hill

Anbefalte innlegg

Ska sei! Det skjer saker og ting her også :gjeiper: Skulle til å spørre hva tid Holmekollenstafetten skulle være, men der ser ut som du har gjennomført den allerede?? Hvordan gikk den? Sporty gjort isåfall!

Og 1 treningstime i uka innbakt i jobben?? Hva er det for noe?? :fnise: Har ikke slik vi, men sikkert fordi vi springer etter unger hele dagen så. Trening det også :gjeiper:

Joda, det gikk på et vis :) rent formmessig skulle jeg nok hatt en enklere etappe, men vi stilte jo lag på gøy, med et mål om å gjøre det over gjennomsnittlig bra, og jeg tror vi ligger på ca 180 av 450 i klassen, så det er jo greit det :)

Jeg tipper den treningstimen er et sånt frynsegode som også skal motvirke helseplager som kan ødelegge for jobbsituasjonen. Det er sikkert mer vanlig i typiske kontorjobber enn i for eksempel barnehage. Men det er vel også ganske tungt for kroppen? Fungerer det bra for deg?

Sprekt! Hvor lang var stafetten da? Morsomt med litt konkurranse :) Vant dere?

Øh, totalt tror jeg den er 18 km, mens min etappe var 1100 meter. Ikke ille det, bortsett fra oppoverbakkene :sjenert: som du ser over var vi rimelig langt unna å hevde oss, men vi hadde faktisk løpere som kom p hhv 14. og 15. beste tid på sin etappe, og det er jo kult med tanke på at det visstnok er verdens største stafett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrkeøkt i dag tidlig, jeg var så trøtt at jeg knapt husket nå at jeg faktisk har trent i dag :fnise:

Og så kommer det store spørsmålet: kommer Violet Hill og Ø seg opp kl 05.30 på selveste nasjonaldagen for å løpe intervaller?

For å være ærlig er jeg ganske spent selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane: Da blir jeg imponert :ler: Min plan er å lese til eksamen dagen etter, spise masse god mat, og kjøre på for fullt med treningen fra torsdag. Gleder meg!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innser at det spøker for morgenøkten her jeg sitter og ikke klarer å sovne for alt i verden. Å stå opp om temmelig nøyaktig tre timer for å løpe frister liksom ikke så veldig. Akkurat nå frister ingenting, bortsett fra å sove. Grr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med lesingen, Gina! Snart ferdig nå, ikke sant? Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, det vil jeg kalle over gjennomsnittlig bra :jepp: Uten tvil sporty gjort da!

Det er jo veldig bra at jobben legger tilrette for trening da. Og det er nok ikke uten grunn. Kontor jobber er jo veldig ensforming. Når du jobber i barnehage er det to forskjellige ting å jobbe med de store (3-5 år) og de små (0-3 år). Jeg jobber med de minste, det er der det er desidert tungst. Men det fungerer ganske greit, har mange hjelpemidler som gjør at arbeidet kommer i riktig høyde. Dessuten lærer vi barna opp til å klare mye selv (klatre opp på stellebord, på stolen og i vogna).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med lesingen, Gina! Snart ferdig nå, ikke sant? Stå på!

Hadde siste eksamen 18. mai, så jeg er ferdig ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bemerkelsesverdig stille for tiden :fnise:

Jeg har innsett at jeg ikke har tid eller ork til å følge opp treningsdagboken for tiden. Det er litt begrenset hvor interessant det er å skrive om treningen min når jeg trener det samme hver eneste uke. Oppsummeringsvis og for ettertiden, i tilfelle jeg plukker opp tråden igjen, kan jeg jo skrive at jeg trener styrke mandag, onsdag og torsdag, og kondisjon tirsdag og torsdag, likevel slik at jeg ofte skulker den ene kondisjonsøkten :sjenert: jeg har innsett at for meg fungerer det veldig fint å trene styrke om morgen, men at å løpe intervaller kl 06.00 rett og slett er for heavy. Som regel må jeg hoppe av enten fordi jeg får hodepine eller er kvalm. Regner med at jeg finner på noe annet innen kort tid.

Er snart ferdig med tredje runde av RYP. Har slitt litt med å øke, men i går klarte jeg 3x8 12 kg skråbenk manualer, og det føltes som en liten seier :fnise: drar på ferie neste fredag, regner med at jeg starter på ny runde når jeg er tilbake (kun styrkedelen, vel å merke).

Jeg skriver litt i den generelle dagboken min, og det blir kanskje litt treningsprat der også i og med at jeg lar denne hvile en stund. Alle som vil er hjertelig velkomne over i Livet i hovedstaden :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper også over i den andre boka:) Men du får skrive her om du har skikkelig treningsfrustrasjon eller glede du vil dele med oss :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...