Lilywhite Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #241 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg har forresten enda ikke fått utslag på EL-tester denne mnd, og tempen var fortsatt lav i morges, så mulig jeg må justere tickeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 16. mai 2011 #242 Del Skrevet 16. mai 2011 Har dere snakket noe mer om å få barn da, eller utsetter dere det til 2013? Vi snakker en del om det. Jeg merker at jeg får mer og mer lyst på baby nå, men kjære tenker "om en stund". For 3-5 år siden var det motsatt. Da var han veldig ivrig, men jeg sa at vi måtte vente til jeg var ferdig med studiene. Ikke så samkjørte altså. Det er jo ingen hast, men jeg håper han vil starte prøvingen i løpet av året. Vil ikke mase på han da, for dette er noe vi må ville 100 % begge to. Høres ut som du har hatt en festlig helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 16. mai 2011 #243 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg har forresten enda ikke fått utslag på EL-tester denne mnd, og tempen var fortsatt lav i morges, så mulig jeg må justere tickeren Det kan virke som om det er en syklus utenom det vanlige dette her, så da er det bare å Vi snakker en del om det. Jeg merker at jeg får mer og mer lyst på baby nå, men kjære tenker "om en stund". For 3-5 år siden var det motsatt. Da var han veldig ivrig, men jeg sa at vi måtte vente til jeg var ferdig med studiene. Ikke så samkjørte altså. Det er jo ingen hast, men jeg håper han vil starte prøvingen i løpet av året. Vil ikke mase på han da, for dette er noe vi må ville 100 % begge to. Høres ut som du har hatt en festlig helg. Så koslig at dere muligens blir prøvere i løpet av året Det håper jeg å! for da blir vi flere Men det forutsetter jo at begge definitivt vil som du sier. Har han gitt deg noen idé om hva "om en stund" vil si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #244 Del Skrevet 16. mai 2011 Vi snakker en del om det. Jeg merker at jeg får mer og mer lyst på baby nå, men kjære tenker "om en stund". For 3-5 år siden var det motsatt. Da var han veldig ivrig, men jeg sa at vi måtte vente til jeg var ferdig med studiene. Ikke så samkjørte altså. Det er jo ingen hast, men jeg håper han vil starte prøvingen i løpet av året. Vil ikke mase på han da, for dette er noe vi må ville 100 % begge to. Høres ut som du har hatt en festlig helg. Så dumt at dere ikke er helt synkroniserte der da Noen spesiell grunn til at han vil vente nå siden han var klar tidligere? Går jo gjerne litt i bølger det der, hvor verpesyk man er, har i allefall kjent på det selv tidligere Får håpe dere er på bølgelengde snart Satser på 2012-baby for oss begge! Jepp Veldig fin helg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #245 Del Skrevet 16. mai 2011 Det kan virke som om det er en syklus utenom det vanlige dette her, så da er det bare å Så koslig at dere muligens blir prøvere i løpet av året Det håper jeg å! for da blir vi flere Men det forutsetter jo at begge definitivt vil som du sier. Har han gitt deg noen idé om hva "om en stund" vil si? Ja, blir spennende å se i morgen om jeg har hatt EL. Er tom for tester, men går jo fint å tempe også. Har i allefall hatt mye utflod i dag, så det er jo et tegn. Har vært en del stress den siste uken, mye som har skjedd på jobb og privat (et par ting som jeg ikke har delt her også, kan evt sende PM, føler det blir litt lett gjenkjennelig og personlig hvis jeg skriver det her). Så tipper det er derfor EL har blitt forsinket. Tror også jeg anspenner meg litt fordi jeg har blitt enig med meg selv om å gå til lege dersom ikke noe skjer denne syklusen, siden jeg vet at jeg har hatt jevne sykluser med positiv EL-test, og at vi har hatt sex til riktig tid alle periodene... Muffin: Jeg lurer for øvrig på det samme som Tutta Ønsker dere alle en god 17. mai Vi skal egentlig på 17. mai-frokost kl 08, men tror jeg kan si med sikkerhet at jeg ikke orker det Må jo stå opp kl 06 for å dusje og kle på meg bunad, så når jeg ikke har greid å sovne til nå så har jeg nok ikke mye sjans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 17. mai 2011 Forfatter #246 Del Skrevet 17. mai 2011 Tempen hadde gått opp fra 36,2 til 36,6 i morges, så jeg regner med jeg hadde EL i går. Det som er litt snodig er at jeg ikke hadde utslag på EL-test på søndag, og har alltid fått utslag på CB før Har vært en fin dag. Sov lenge og orket ikke dra til byn, mest pga jeg ikke fikk sove før langt på natt på grunn av den dumme betennelsen Skal til tannlegen i morgen da. En venninne av meg har hatt det samme og fikk antibiotika. Jeg kan jo muligens være gravid nå, men det er jo veldig tidlig i såfall. Venninnen min gikk på antibiotika i en uke... Lurer på om det kan være farlig? Har ikke tatt antibiotika på år og dag, men har hørt at ikke alt er like bra dersom man er gravid... Føler det blir litt teit å forhøre meg fordi jeg kaanskje er gravid Hva tror dere? Var på lunsj hos svigers i dag, veldig koselig Vi var egentlig ganske trøtte når vi kom hjem, kjære var jo ute i går og jeg har denne betennelsen... Men plutselig ble det ganske heftig når vi kom hjem Er jo sannsynligvis for sent å bli denne syklusen om jeg ikke allerede har blitt det, men digg likevel Så nå har mannen gått og lagt seg, helt utslitt stakkars Håper dere har hatt en fin 17. mai alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLykkeLi Skrevet 17. mai 2011 #247 Del Skrevet 17. mai 2011 Spør tannlegen hvis du er usikker. Det er ikke teit i det hele tatt. Jeg var hos tannlegen rett etter jeg hadde funnet ut at jeg var gravid. Han var glad jeg sa fra om det for han ville ikke ta bilde på gravide uansett tidlig eller sent i sv.skapet og selv om mange mente at det ikke hadde særlig betydning pga lite røntgen-stråler. Det blir jo litt annerledes, men det er bedre å si fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 17. mai 2011 Forfatter #248 Del Skrevet 17. mai 2011 Spør tannlegen hvis du er usikker. Det er ikke teit i det hele tatt. Jeg var hos tannlegen rett etter jeg hadde funnet ut at jeg var gravid. Han var glad jeg sa fra om det for han ville ikke ta bilde på gravide uansett tidlig eller sent i sv.skapet og selv om mange mente at det ikke hadde særlig betydning pga lite røntgen-stråler. Det blir jo litt annerledes, men det er bedre å si fra. Takk for råd Kan jo bli aktuelt med røntgen i morgen også, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på, ble så opphengt i den antibiotikaen. Men nå leste jeg på nettet at med mindre man har veldig voldsom betennelse så har de andre behandlingsmåter enn antibiotika, så jeg kan jo håpe jeg uansett slipper antibiotika Får spørre om begge deler i forhold til eventuell graviditet. Er jo supertidlig hvis det har skjedd noe, men dumt å ta noen sjanser... Så da får jeg heller tåle at det blir litt pinlig :gjeiper: Tannlegen min er superhyggelig da, så det går vel helst bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 17. mai 2011 #249 Del Skrevet 17. mai 2011 Ja, blir spennende å se i morgen om jeg har hatt EL. Er tom for tester, men går jo fint å tempe også. Har i allefall hatt mye utflod i dag, så det er jo et tegn. Har vært en del stress den siste uken, mye som har skjedd på jobb og privat (et par ting som jeg ikke har delt her også, kan evt sende PM, føler det blir litt lett gjenkjennelig og personlig hvis jeg skriver det her). Så tipper det er derfor EL har blitt forsinket. Tror også jeg anspenner meg litt fordi jeg har blitt enig med meg selv om å gå til lege dersom ikke noe skjer denne syklusen, siden jeg vet at jeg har hatt jevne sykluser med positiv EL-test, og at vi har hatt sex til riktig tid alle periodene... Muffin: Jeg lurer for øvrig på det samme som Tutta Ønsker dere alle en god 17. mai Vi skal egentlig på 17. mai-frokost kl 08, men tror jeg kan si med sikkerhet at jeg ikke orker det Må jo stå opp kl 06 for å dusje og kle på meg bunad, så når jeg ikke har greid å sovne til nå så har jeg nok ikke mye sjans Stress kan definitivt har forskjøvet eggløsningen din. Du må gjerne sende pm Høres lurt ut å gå til legen. Vanligvis henviser man ikke før det har gått 1 år, men kan jo henne h*n gjør det tidligere allikevel. Uansett er det nok deilig å få luftet litt bekymringer og få bekreftet at en faktisk gjør alt riktig! Tempen hadde gått opp fra 36,2 til 36,6 i morges, så jeg regner med jeg hadde EL i går. Det som er litt snodig er at jeg ikke hadde utslag på EL-test på søndag, og har alltid fått utslag på CB før Har vært en fin dag. Sov lenge og orket ikke dra til byn, mest pga jeg ikke fikk sove før langt på natt på grunn av den dumme betennelsen Skal til tannlegen i morgen da. En venninne av meg har hatt det samme og fikk antibiotika. Jeg kan jo muligens være gravid nå, men det er jo veldig tidlig i såfall. Venninnen min gikk på antibiotika i en uke... Lurer på om det kan være farlig? Har ikke tatt antibiotika på år og dag, men har hørt at ikke alt er like bra dersom man er gravid... Føler det blir litt teit å forhøre meg fordi jeg kaanskje er gravid Hva tror dere? Var på lunsj hos svigers i dag, veldig koselig Vi var egentlig ganske trøtte når vi kom hjem, kjære var jo ute i går og jeg har denne betennelsen... Men plutselig ble det ganske heftig når vi kom hjem Er jo sannsynligvis for sent å bli denne syklusen om jeg ikke allerede har blitt det, men digg likevel Så nå har mannen gått og lagt seg, helt utslitt stakkars Håper dere har hatt en fin 17. mai alle sammen Jeg vet ikke hva sensitiviteten og spesifisiteten på de CB testene er, men det jeg mener er at det alltid er en viss sjanse for at et testsvar kan være falsk positiv eller falsk negativ... I forhold til tannlege ville jeg vært mer bekymret for røntgen-strålene som det nevnes over. Så ville nok sagt i fra til tannlegen at man prøver, slik at det er mulighet for at du kan være gravid. Når det gjelder antibiotika, så er det noen man skal holde seg unna, men det finnes også typer som er sikre for gravide. Og for helsepersonell så er en slik opplysning som at du kaaaanskje kan være gravid veldig viktig, og ikke noe du trenger å synes det er teit å si. Tilbake til antibiotikaen... Når det er så tidlig som det eventuelt er nå, så vil ikke du og barnet ha felles sirkulasjon ennå. Barnet fester seg ikke i livmorveggen før tidligst dag 5 etter eggløsning, og etter det tar det ennå noen dager med at fosteret "graver" seg inn i livmorveggen før det begynner å få felles sirkulasjon med mor. Vanligvis så sier man at man har opprettet felles sirkulasjon på dag 11-13. Fin lunsj Håper du har hatt en fin 17. mai du å Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 17. mai 2011 Forfatter #250 Del Skrevet 17. mai 2011 Stress kan definitivt har forskjøvet eggløsningen din. Du må gjerne sende pm Høres lurt ut å gå til legen. Vanligvis henviser man ikke før det har gått 1 år, men kan jo henne h*n gjør det tidligere allikevel. Uansett er det nok deilig å få luftet litt bekymringer og få bekreftet at en faktisk gjør alt riktig! Jeg vet ikke hva sensitiviteten og spesifisiteten på de CB testene er, men det jeg mener er at det alltid er en viss sjanse for at et testsvar kan være falsk positiv eller falsk negativ... I forhold til tannlege ville jeg vært mer bekymret for røntgen-strålene som det nevnes over. Så ville nok sagt i fra til tannlegen at man prøver, slik at det er mulighet for at du kan være gravid. Når det gjelder antibiotika, så er det noen man skal holde seg unna, men det finnes også typer som er sikre for gravide. Og for helsepersonell så er en slik opplysning som at du kaaaanskje kan være gravid veldig viktig, og ikke noe du trenger å synes det er teit å si. Tilbake til antibiotikaen... Når det er så tidlig som det eventuelt er nå, så vil ikke du og barnet ha felles sirkulasjon ennå. Barnet fester seg ikke i livmorveggen før tidligst dag 5 etter eggløsning, og etter det tar det ennå noen dager med at fosteret "graver" seg inn i livmorveggen før det begynner å få felles sirkulasjon med mor. Vanligvis så sier man at man har opprettet felles sirkulasjon på dag 11-13. Fin lunsj Håper du har hatt en fin 17. mai du å Ja, ringer nok som sagt etter IKM denne gangen Har flere ting jeg må ta opp uansett, så da føler jeg at jeg like gjerne kan ta opp hvor lenge vi har prøvd når jeg først er der, og se hva hun sier Du har nok rett ang. EL-tester Det er bra vi har deg til å rådføre oss med Takk for gode råd ang. tannlegen også Har hatt en kjempefin dag Jeg sender deg PM i morgen, er på høy tid å legge seg for en som skal tidlig opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærmuffin Skrevet 17. mai 2011 #251 Del Skrevet 17. mai 2011 Takk for koselig kommentar i dagboken min Krysser fingrene for to posestive tester om noen dager! Lykke til med tannlegetimen og god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 18. mai 2011 #252 Del Skrevet 18. mai 2011 Ja, ringer nok som sagt etter IKM denne gangen Har flere ting jeg må ta opp uansett, så da føler jeg at jeg like gjerne kan ta opp hvor lenge vi har prøvd når jeg først er der, og se hva hun sier Du har nok rett ang. EL-tester Det er bra vi har deg til å rådføre oss med Takk for gode råd ang. tannlegen også Har hatt en kjempefin dag Jeg sender deg PM i morgen, er på høy tid å legge seg for en som skal tidlig opp! Bare hyggelig Håper du får en fin fin dag i dag! Send meg pm når du har tid du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 18. mai 2011 #253 Del Skrevet 18. mai 2011 Så koslig at dere muligens blir prøvere i løpet av året Det håper jeg å! for da blir vi flere Men det forutsetter jo at begge definitivt vil som du sier. Har han gitt deg noen idé om hva "om en stund" vil si? Det er en skummel, men koselig tanke. Han har sagt et par år, men tror han tenker som jeg har gjort lenge: "snart, men ikke nå". Ettersom han vet at jeg har lyst på baby kan det jo hende idéen modnes litt hos han, og at han vil tidligere. Og jeg har jo fortalt han at babylaging kan ta litt tid. Men som sagt, dette må vi ville helhjertet begge to. Jeg har det jo ikke travelt heller. Så dumt at dere ikke er helt synkroniserte der da Noen spesiell grunn til at han vil vente nå siden han var klar tidligere? Går jo gjerne litt i bølger det der, hvor verpesyk man er, har i allefall kjent på det selv tidligere Får håpe dere er på bølgelengde snart Satser på 2012-baby for oss begge! For meg har babylysten gått veldig i bølger de siste årene. Det at han ikke er like ivrig nå tar jeg som et tegn på at han er mer moden. Tror han bare tenkte at det var koselig, og ikke visste helt hvor mye ansvar og jobb det faktisk er med barn. Høres ut som du hadde en fin 17. mai. Håper det gikk bra hos tannlegen i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #254 Del Skrevet 18. mai 2011 Takk for koselig kommentar i dagboken min Krysser fingrene for to posestive tester om noen dager! Lykke til med tannlegetimen og god bedring Bare kjekt det Vi krysser fingre, tær og hår, alt som er Jeg var hos tannlegen i dag ja. Kraftig betennelse i tannkjøttet bak visdomstannen Jeg vil bare bli kvitt problemet så fort som mulig, men tannlegen min syntes den sto vanskelig til og henviste meg til spesialist, så i morgen må jeg trekke/operere ut tannen Det vil si, jeg vil jo bli kvitt den, så når det først er gjort er jeg nok fornøyd, men akkurat nå gruer jeg meg noe sinnsykt De to oppe gikk ut så lett som bare det, men har hørt om flere som må knuse tennene nede for å få de ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #255 Del Skrevet 18. mai 2011 Bare hyggelig Håper du får en fin fin dag i dag! Send meg pm når du har tid du PM sendt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #256 Del Skrevet 18. mai 2011 Det er en skummel, men koselig tanke. Han har sagt et par år, men tror han tenker som jeg har gjort lenge: "snart, men ikke nå". Ettersom han vet at jeg har lyst på baby kan det jo hende idéen modnes litt hos han, og at han vil tidligere. Og jeg har jo fortalt han at babylaging kan ta litt tid. Men som sagt, dette må vi ville helhjertet begge to. Jeg har det jo ikke travelt heller. For meg har babylysten gått veldig i bølger de siste årene. Det at han ikke er like ivrig nå tar jeg som et tegn på at han er mer moden. Tror han bare tenkte at det var koselig, og ikke visste helt hvor mye ansvar og jobb det faktisk er med barn. Høres ut som du hadde en fin 17. mai. Håper det gikk bra hos tannlegen i dag. Mannen min har også trengt lengre tid enn meg for å bli klar for baby, men nå er vi klar begge to, og det er herlig Men veldig enig i at man må ville det begge to Bra du ikke har så hastverk ja Er jo ikke bare solsider med å ha barn nei Men langt de fleste foreldre vil jo lett si det er verdt det til tross for nattevåk, bæsj, gulp, trassalder ++ Tror bare mange undervurderer hvor himla sliten man kan bli på det verste Omtrent samtlige jeg har snakket med sier at man ikke vet hvor slitsomt det er å ha barn... Jepp Angående tannlege så gikk det så-der som du skjønner Men skal bli godt å bli ferdig med det Håper du har hatt en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #257 Del Skrevet 18. mai 2011 I dag har egentlig vært en sånn dag hvor ting har buttet litt imot... Jeg vet vi ikke har prøvd så lenge og at vi er innenfor normalen, men jeg har fått det helt på hjernen at noe må være gale Blir litt sur på meg selv... Det var også en litt dårlig nyhet på jobb I tillegg skal vi skifte bank og brukte 1 time der + tid frem og tilbake til banken siden de insisterte på at vi måtte komme til en annen filial enn den nærmeste... Fyren i banken skulle bare plotte inn inntekt, jobbsituasjon og andre ting han kunne fått på mail... Kjente jeg ble litt småirritert da, siden jeg gikk fra jobb tidligere for å fikse dette, og så viser det seg at vi skulle ikke en gang skrive under på noe i dag, det skulle vi visst gjøre i neste møte Jeg snakket litt med en venninne nå da, om ting som er positivt med ikke å bli gravid med en gang... Det blir jo en trøstepremie i forhold til å være , men here it goes: - hvis det er fint vær i sommer skal vi sitte i parken og drikke champagne - kan fortsatt sove lenge om morgenen (for å ikke snakke om sove hele natten :gjeiper: ) - kan gå på konserter, fester m.m. uten å planlegge, tenke på klokken, ha melkespreng etc... Hmm... Det var vel det vi kom på i farten... Jeg vil heller bli Om det så innebærer kvalme, lite energi, ømme pupper etc... Det må jo bare skje snart Og igjen, jeg vet vi ikke har prøvd lenge i forhold til mange andre, men er bare så kjipt å vente når man har vært sååå klar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. mai 2011 #258 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Forstår veldig godt hvordan du tenker. Når man først har kommet på tanken om at ''nå er jeg klar til å få barn'', så vil man jo at det helst skulle ha skjedd i går. Sånn har vel alle det tror jeg. Da blir man frustrert når det tar litt lengre tid enn man hadde trodd. Synes det er viktig å fokusere på positive ting med å ikke være gravid/ha barn når man føler seg litt i kjelleren, selv om det kanskje ikke alltid er like lett. Men kanskje det er betryggende for dere å vite at mest sannsynligvis så skjer det snart? En teit tanke kanskje, men heldigvis er det ikke mange prosentene som sliter sånn som oss for eksempel. Det er ihvertfall en trøst å ha med seg (for dere, ikke for oss ). PS! Dustebank. PS2! Det er lov å tenke sånn som dette altså. Det vil alltid være folk som har prøvd lenger enn dere, men det er umulig å ta hensyn til dem. Det er det som er så fint med KG; man kan få utløp for alle sånne teite og kjipe tanker, og så føler man seg noenlunde okei etterpå. Endret 18. mai 2011 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 18. mai 2011 #259 Del Skrevet 18. mai 2011 Åh, jeg unner dere virkelig virkelig at spiren sitter snart Godt du prøver å se på den lyse siden, men kan tenke meg det ikke er lett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 18. mai 2011 #260 Del Skrevet 18. mai 2011 Det er en skummel, men koselig tanke. Han har sagt et par år, men tror han tenker som jeg har gjort lenge: "snart, men ikke nå". Ettersom han vet at jeg har lyst på baby kan det jo hende idéen modnes litt hos han, og at han vil tidligere. Og jeg har jo fortalt han at babylaging kan ta litt tid. Men som sagt, dette må vi ville helhjertet begge to. Jeg har det jo ikke travelt heller. For meg har babylysten gått veldig i bølger de siste årene. Det at han ikke er like ivrig nå tar jeg som et tegn på at han er mer moden. Tror han bare tenkte at det var koselig, og ikke visste helt hvor mye ansvar og jobb det faktisk er med barn. Jeg var klar lenge før kjære jeg å... også ble han plutselig klar, men da var det litt ting og tang som gjorde at jeg ikke var klar heeeelt da. Men så plutselig var vi på samme side, og der satt den gitt Det at din kjære har vært "klar" tidligere er jo et godt tegn. Plutselig er han kanskje klar han å! Dere får nyte hverandre så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå