Gå til innhold

Far kastrerte datterens kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28

Så du innrømmer at det å kastrere han med brødkniv var litt i voldeligste laget...? :lete:

Det har jeg da sagt hele tiden. Men jeg mener fortsatt at han fortjente noe fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er ikke en ung kvinne. Hun er en jentunge. Lovlig, men likevel en unge. Men for meg hadde det holdt om faren skjelte mannen ut og gav han en blåveis. Han hadde ikke trengt å gå så langt som han gjorde (selv om jeg fortsatt syns grisen fortjente det).

Og jeg tror fortsatt det kan være et utnyttelsesforhold. Hun er bare 17 og en voksen mann på snart seksti kan lett manipulere en ung naiv jente, men jeg kan jo dessverre ikke bevise det.

Hun er, juridisk sett, et barn, men det er ikke så relevant i akkurat denne saken, all den tid hun ER lovlig. I det man selv begynner å utføre handlinger basert på hva man anser som en akseptabel/ikke - akseptabel aldersforskjell i et forhold, er man på meget ville veier, og begynner å bli likere visse muslimske fedre enn man selv bør like.

Jeg tror nok sannsyneligheten er vel så stor for at hun utnyttet han, dersom det var noen grad av utnyttelse i det(for det trenger det ikke å være, nei). Det første JEG tenker når jeg hører om kvinner som er sammen med langt eldre menn, er nemlig "Golddigger". Gutter i 20 - årene er nok adskillig mer manipulerende enn mer godslige menn på nærmere seksti noensinne vil bli.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men faren har noe han skulle sagt. Det er HANS unge og hun er ikke myndig og kan bestemme alt selv ennå.

Det som er skikkelig synd, er at vi pappaer bare kan bestemme hvem døtrene våre skal være sammen med, og ikke sønnene våre. Om datteren min skulle bli sammen med en 57-åring, er ikke det noe stort problem. Da er det bare å finne frem brødkniven. Men hvis sønnen min skulle rote seg borti en sykepleier eller telefonselger eller noe annet rask som vi vanligvis ikke omgås i min familie, er det ikke stort jeg kan gjøre. Selv om hun strengt tatt hadde fortjent å få dåsa plombert med et juletre.

Og jeg vet det er normalt å falle for menn som er eldre når de er 17, men det er forskjell på å falle for en erfaren mann på 30 enn en som nærmer seg pensjonsalder. Tror ikke det er særlig normalt for så unge jenter å velge så gamle menn. Vet iallefall ikke om noen.

Godt poeng. Jeg kjenner heller ingen som har blitt sammen med en muslim, så det kan heller ikke være særlig normalt. Men nå har det visstnok blitt veldig mange av dem, så jeg passer godt på. Skulle datteren min forelske seg i en sånn, henger ballene hans i en tynn tråd.

En venninne av meg ble forresten nylig sammen med en funksjonshemmet fyr. Ikke så veldig vanlig, det heller. Pussig at han har fått beholde nøttene, egentlig. :klø:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. ikke morder eller psykopat. Jeg tror bare på karma. Den som sår må høste eller noe i den duren.

Jeg hadde aldri i verden gjort det samme som han faren, men en knyttneve i trynet hadde han fått, eller kanskje et lite ballespark og trusler om at hvis du ikke holder deg unna min datter så...

Jeg hadde ikke klart å holde meg rolig og fattet iallefall. Jeg hadde klikka og ropt og skreket til han

Det er dårlig karma å forherlige vold og trusler som en måte å overstyre frie menneskers valg. Også når det gjelder ens egne barn. Særlig når barna er voksne nok til å begynne å ta ansvar for sine egne liv.

Så kanskje, dersom du tror på karma, skulle revurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om det var dattera som fant seg en eldre mann for å straffe faren? Jeg er helt enig med mann42, jeg tror ikke vi skal undervurdere syttenår gamle jenters vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dårlig karma å forherlige vold og trusler som en måte å overstyre frie menneskers valg. Også når det gjelder ens egne barn. Særlig når barna er voksne nok til å begynne å ta ansvar for sine egne liv.

Hvis man har sex med sin yngre kjæreste, fortjener man å få ballene skåret av med brødkniv.

Hvis man jubler over grusom vold, og uten noen som helst holdepunkter anklager navngitte folk for seksuelle overgrep, fortjener man.... ?

Karma is a bitch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg da sagt hele tiden. Men jeg mener fortsatt at han fortjente noe fælt.

Helt enig i at gamlingen som forgrep seg på ungjenta, fortjener streng straff (selv om om jenta skulle påstå at hun ikke var utnyttet). Sannsynligheten for at dette var seksuell utnytting, er så stor at han burde dømmes for voldtekt og få minst 10 års fengsel, evt med påfølgende forvaringsdom.

Jentas far burde anmeldt den gamle grisen for voldtekt og seksuell utnytting, ikke grepet til selvtekt. Jentas far fortjener også straff i dette tilfellet. Hvem av dem som fortjener den strengeste straffen, kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hun er 17 og ikke gammel nok til å bestemme over sitt eget liv. Hun er ikke myndig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sinnsykt!

Jeg FORSTÅR at faren reagerer på at hennes 17 år gamle datter er med en "gammel gris" på 57 år, men å lemleste han? Nei, det blir for gale. Hvor langt kommer han nå dersom han blir sittet inn i 20 år? Da kan han aldri forhindre at datteren knuller rundt på gamle griser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.side3.no/article3046674.ece

Hva mener dere om dette? Er det forståelig? Gikk han for langt? Bør foreldre gripe inn når aldersforskjellen er stor? Bør faren få straff synes du?

Selvsagt skal han ikke ha straff. dette er snakk om en tysker som har forsvart familiens ære og verdighet. dette forstår selvsagt ikke internasjonale liberale nordmenn, da de ikke innehar æresbegreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært her, er en sekstenåring gammel nok til å gifte seg med foreldrenes samtykke, og knulle hvem og hvor mange hun vil. Som attenåring kan hun gifte seg med hvem hun vil.

Jeg har vanskelig for å ta pedo-argumentene seriøst. Ingen ble tvunget til noe. Er faren uenig med datterens valg, må han ta datteren, ikke "uskyldige" forbipasserende.

Det er faktisk lov å forelske seg i hvem en vil. Det har du også, selv om jeg skulle mene at ditt partnervalg er motbydelig. Dette er bare hets mot folk som velger annerledes fra sitt hjerte, enn gjennomsnittet. Frihet er faktisk retten til å velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 17 og ikke gammel nok til å bestemme over sitt eget liv. Hun er ikke myndig

Men seksuell lavalder representerer den grensen da man anses for å være gammel nok til å bestemme over sin egen kropp, om man vil ha barn eller ikke, og HVEM MAN VIL HA SEX MED.

Når man er blitt så gammel, så har ikke pappa noe med den saken å gjøre lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Men seksuell lavalder representerer den grensen da man anses for å være gammel nok til å bestemme over sin egen kropp, om man vil ha barn eller ikke, og HVEM MAN VIL HA SEX MED.

uenig. Dessuten står jeg fast på den troen at mannen utnytta jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj for en idiotisk situasjon. Denne mannen er siktet for noe han bevisst har gjort, fult tilstedet i handlingen. Samtidig føler jeg litt med denne mannen. Hvordan kan en mann sitte å se på at datteren er sammen med en mann som er gamlere enn han selv? Det må skape en slags psykisk turbulens som var for mye for faren å takle. Og når en sånn situasjon blir til et psykisk problem, da bobler det over og faren følte at den eneste måten å "rette opp" i sitausjonen på var å kastrere denne 57 år gamle fyren. Forståelig nok det.

Men er han straffskyldig? Selvfølgelig er han det. Uansett bakgrunnen for handlingen så er dette imot loven. Og faktisk talt så tror jeg ikke denne mannen har noe imot å gå i fengsel uansett. Han følte garantert at han gjorde det han følte var rett i gjeringsøyeblikket og at han ikke kunne taklet situasjonen annerledes. Han hadde jo allerede gått til politiet, og de gjorde ikke noe, da måtte han ta saken i egne hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Æsj for en idiotisk situasjon. Denne mannen er siktet for noe han bevisst har gjort, fult tilstedet i handlingen. Samtidig føler jeg litt med denne mannen. Hvordan kan en mann sitte å se på at datteren er sammen med en mann som er gamlere enn han selv? Det må skape en slags psykisk turbulens som var for mye for faren å takle. Og når en sånn situasjon blir til et psykisk problem, da bobler det over og faren følte at den eneste måten å "rette opp" i sitausjonen på var å kastrere denne 57 år gamle fyren. Forståelig nok det.

Men er han straffskyldig? Selvfølgelig er han det. Uansett bakgrunnen for handlingen så er dette imot loven. Og faktisk talt så tror jeg ikke denne mannen har noe imot å gå i fengsel uansett. Han følte garantert at han gjorde det han følte var rett i gjeringsøyeblikket og at han ikke kunne taklet situasjonen annerledes. Han hadde jo allerede gått til politiet, og de gjorde ikke noe, da måtte han ta saken i egne hender.

ENIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg aldri vært interessert i noen av det motsatte kjønn som er mere eller mindre enn fem år fra min egen alder. Slik sett kan jeg hverken forstå jenta eller mannen.

Samtidig synes jeg det er svært fordomsfullt av alle de er så negative til denne forbindelsen. Hvis det er kortvarig sex så synes de må få velge dette selv. Hvis det er snakk om et langvarig forhold vil jeg heller snakke alvorlig med jenta om fremtiden. Å kalle mannen for en gris synes jeg er helt useriøst. Det finnes griser i alle aldre og det er mange eldre menn som kan behandle kvinner mer respektfullt en yngre menn. At mannen utnytter jenta mer ann hun utnytter han og mer enn en yngre menn ville kunne ha gjort oppfatter jeg som bare spekulasjoner. Selvfølgelig kan det være riktig men det kan også være helt feil. Det vet vi ingen ting om og alt blir bare gjetting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

uenig. Dessuten står jeg fast på den troen at mannen utnytta jenta.

Det er flere myndighetsaldre. Den seksuelle lavalderen representerer grensen for når man anses å være kapabel til å bestemme over seksuallivet sitt. Da kan man ha sex med hvem man vil, og skulle det f.eks resultere i en graviditet, så kan man bestemme selv om man vil beholde barnet, eller ta abort.

Så det betyr ikke så mye om du er uenig. Det bare er sånn. Iflg loven. JEg skjønner jo at loven ikke betyr så mye for deg, men det er den vi skal dømmes etter, og iflg loven har denne faren gjort galt på absolutt alle punkter. Han har tatt seg en rett han ikke har, til å bestemme over datterens seksualliv, og han har nesten begått et mord, gjennom å kastrere datterens kjæreste. Han har ødelagt et menneske på grusomt vis for resten av livet, og jeg håper hans straff blir like hard, og like lang. Det har han fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når vi føler psykisk turbulens, må det være lov å begå mord.

Han gikk til politiet fordi han ikke likte datterens kjæreste, og de fortalte ham vel at med mindre det foregikk noe annet enn at hun hadde en kjæreste som var 40 år eldre enn henne, så var det ikke noe ulovlig. Så da "måtte han ta saken i egne hender"?

Det dette handler om, er at denne mannen ikke klarer å skille mellom seg selv og datteren, og ikke kan se at hun lever sitt liv som hun selv vil. Og han kan ikke tolerere det. Dette er hverken sunt eller bra.

Og si meg, dere som støtter farens handlemåte i denne saken: Hvordan ville dere se på det dersom deres egne fedre stod på trappen med mord i blikket over en av DERES beslutninger?

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når vi føler psykisk turbulens, må det være lov å begå mord.

Han gikk til politiet fordi han ikke likte datterens kjæreste, og de fortalte ham vel at med mindre det foregikk noe annet enn at hun hadde en kjæreste som var 40 år eldre enn henne, så var det ikke noe ulovlig. Så da "måtte han ta saken i egne hender"?

Det dette handler om, er at denne mannen ikke klarer å skille mellom seg selv og datteren, og ikke kan se at hun lever sitt liv som hun selv vil. Og han kan ikke tolerere det. Dette er hverken sunt eller bra.

Jeg sier ikke at det han gjorde var riktig. Jeg bare prøvde å oppsummere en mulig årsak til at han reagerte som han gjorde.

Og ja, han bør straffes for at han tok saken i egne hender. Men hans motiv er vel allikevel forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det han gjorde var riktig. Jeg bare prøvde å oppsummere en mulig årsak til at han reagerte som han gjorde.

Og ja, han bør straffes for at han tok saken i egne hender. Men hans motiv er vel allikevel forståelig.

Jeg har heller ingen problemer med å forstå motivet hans. Det er det vel ingen som har. Motivene hans hører til blant de laveste, enkleste og mest primitive, og er særdeles enkle å forstå.

Men temmelig vanskelige å sympatisere med. Denne mannen er en atavisme, og det er synd at det ikke ble oppdaget tidligere, før det kostet noen livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...