Gå til innhold

Far kastrerte datterens kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

NEI jeg sa ikke at det var adekvat. Jeg sa han ikke burde gjort det. Les alt jeg skriver da..

Men jeg skjønner motivet for handlingen

Jeg fokuserte mest på ditt "yay, dad!" og cheerleaderen som jeg antok var uttrykket for din egentlige mening. Ikke på den innledende disclaimeren. Hykler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pedofile og folk som misbruker barn har jeg null sympati med

Dessuten sa jeg i en bisetning at det var galt av faren, men jeg forstår jo godt at han ble forbanna på den gamle grisen og vil gjøre alt for å beskytte sin datter. Grisen fikk som fortjent, men han skulle heller fått en annen type straff enn den ekstreme sorten, men likevel, jeg forstår motivet til faren til jenta.

Mitt yrke skal vel du drite i å kommentere

Når ungdommer runder 16, så er de ikke barn lenger, og de som har sex med dem er ikke pedofile. Og jenta var 17.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungdommer runder 16, så er de ikke barn lenger, og de som har sex med dem er ikke pedofile. Og jenta var 17.

Det kommer an på hvor man er. I noen stater i USA for eksempel er en 17åring fremdeles et barn...

Men uansett så er det noe fundamentalt galt med menn rundt 60 år som vil ha sex med en 17 åring.

Og, en ting til. hun bodde hjemme sant? så da bør hun følge reglene i huset til faren. er man ikke i stand til å følge dem så får hun bare flytte da.

synes faktisk at jenta burde ha litt vett i hue også, eller kanskje hun var litt tilbakestående siden hun var sammen med en sånn gammal gris. Grynt grynt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor man er. I noen stater i USA for eksempel er en 17åring fremdeles et barn...

Men uansett så er det noe fundamentalt galt med menn rundt 60 år som vil ha sex med en 17 åring.

Og, en ting til. hun bodde hjemme sant? så da bør hun følge reglene i huset til faren. er man ikke i stand til å følge dem så får hun bare flytte da.

synes faktisk at jenta burde ha litt vett i hue også, eller kanskje hun var litt tilbakestående siden hun var sammen med en sånn gammal gris. Grynt grynt.

Grynt grynt. Men grunnlag for mord er det ikke. En europeisk 17-åring har full rett til å velge seg sexpartner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En europeisk 17-åring har full rett til å velge seg sexpartner.

Er du helt sikker på at det kun har vært hennes valg da? Kan jo godt være i denne sammenhengen her at den gamle gubben ikke klarte å finne seg en dame rundt sin egen alder og går da etter en som fint kunne passert som barnebarnet hans. Faen da er man sjuk i hue.

Synes det er helt greit at sånne folk blir kastrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er klart at jentas far har grepet til selvtekt som ikke er akseptabel, og han må få sin straff.

Jentas gamle kjæreste må imidlertid tiltales for seksuelt misbruk av jenta, da det er helt usannsynlig at jenta faktisk ønsket et slikt forhold for kjærligheten eller sexen sin del. Trolig har han brukt lokkemidler eller psykisk vold for å få henne som kjæreste. Straffeutmålingen bør avhenge av maktmidlene han har benyttet, men han bør uansett ikke slippes fri før han er passert pensjonsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at det kun har vært hennes valg da? Kan jo godt være i denne sammenhengen her at den gamle gubben ikke klarte å finne seg en dame rundt sin egen alder og går da etter en som fint kunne passert som barnebarnet hans. Faen da er man sjuk i hue.

Synes det er helt greit at sånne folk blir kastrert.

Det ville vel være atskillig vanskeligere for en mann på 57 å finne seg en ungjente. De er kjent for å holde seg til gutter som bare er noen få år eldre.

Forøvrig så er det vel fullt mulig at denne eldre mannen var ganske kjekk og sjarmerende. 57 er ikke egentlig en veldig høy alder i våre dager.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At faren ikke likte datterens kjæreste var 40 år eldre er veldig forståelig, men det er et stort sprang fra å mislike til å lemleste et menneske.

Det finnes som regel andre måter å prøve å løse problemer på, å snakke er gjerne en av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at jentas far har grepet til selvtekt som ikke er akseptabel, og han må få sin straff.

Jentas gamle kjæreste må imidlertid tiltales for seksuelt misbruk av jenta, da det er helt usannsynlig at jenta faktisk ønsket et slikt forhold for kjærligheten eller sexen sin del. Trolig har han brukt lokkemidler eller psykisk vold for å få henne som kjæreste. Straffeutmålingen bør avhenge av maktmidlene han har benyttet, men han bør uansett ikke slippes fri før han er passert pensjonsalderen.

Hva blir det neste? Skal vi tiltale tjukke og stygge folk av begge kjønn, dersom de får seg kjæreste? Fordi det er helt usannsynlig at noen som ser sånn ut kan få seg en kjæreste uten å bruke maktmidler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor man er. I noen stater i USA for eksempel er en 17åring fremdeles et barn...

Men uansett så er det noe fundamentalt galt med menn rundt 60 år som vil ha sex med en 17 åring.

Bare tull å blande USA inn her når det står svart på hvitt at denne hendelsen foregikk i Tyskland. Og der er som kjent den seksuelle lavalderen 14 år.

Hun er lovlig og må da ha lov til selv å velge sin partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir det neste? Skal vi tiltale tjukke og stygge folk av begge kjønn, dersom de får seg kjæreste? Fordi det er helt usannsynlig at noen som ser sånn ut kan få seg en kjæreste uten å bruke maktmidler?

Det er vanskelig å avgjøre hvem som er stygg og hvem som ikke er det, derfor blir dette et vanskelig kriterium for mistanke om forhold basert på bruk av ulovlige maktmidler. Aldersforskjell er mye enklere å måle, og alle forhold der aldersforskjellen gir grunn til mistanke om kriminelle forhold, bør granskes mhp dette. Hvor grensen går i så måte, blir en politisk avgjørelse, men den bør nok settes på minst 10 år, muligens helt opp mot 20 år i forskjell. I dette tilfellet var imidlertid forskjellen hele 40 år, så her er mistanken så sterk at mannen burde varetektsfengsles i påvente av rettergang. Han bør ha særdeles gode argumenter for å kunne slippe å bli kjent skyldig i seksuelle forbrytelser mot jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkelig drøyt å lese at enkelte synes tortur og lemlestelse er greit. For noen holdninger.

Det spiller ingen rolle for meg hvilken forbrytelse et menneske har gjort: Tortur er aldri OK.

I dette tilfellet, er det snakk om en jente på 17 som har hatt et forhold til en langt eldre mann. At man personlig synes det er unormalt og rart at to mennesker med så stor aldersforskjell er sammen, får så være. Det synes jeg også. Men jeg synes ikke det er i orden at man torturerer og lemlester en person av den grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å ignorere det at ALLE her inne hadde reagert sterkt, hvis våre døtre hadde blitt sammen med en som er eldre enn deg til og med, og 40 år eldre enn din datter.

Jeg tror ikke det går an å forestille seg hva som gikk gjennom hodet på faren hennes. Vi hadde nok tenkt tanken, som en reaksjon på å beskytte våre små, men ikke tatt det ut i handling.

Men han skal selvfølgelig straffes for sine brutale handlinger, ingen tvil om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Jeg er ikke overrasket over at mange nærmest forsvarer denne, for meg, bestialiske handlingen. Det viser bare nok en gang hvilket mannesyn mange har (også andre menn) og ikke minst, kvinners stadig tilbakevendende og eksisterende dobbeltmoral. I vårt samfunn er en relasjon mellom en (svært) ung kvinne og en eldre mann forbundet med fordommer, myter og fordømmelse over en lav sko.

Samtidig er det en kjennsgjerning at mange kvinner mer enn gjerne vil ha en relasjon til en godt voksen kar, ofte av grunner de samme kvinnene ikke fikser at noen av oss generaliserer rundt. Erfaring, trygghet, ryddig og god økonomi, stabilitet og en som har levd så lenge at han vet hvor han skal og hva han vil. Det florerer av sånne tråder her, noen eksempler;

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=522284&st=0&p=8576882&hl=+eldre%20+menn&fromsearch=1&#entry8576882

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=510213&st=0&p=8375171&hl=+eldre%20+menn&fromsearch=1&#entry8375171

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=500166&st=0&p=8228254&hl=+eldre%20+menn&fromsearch=1&#entry8228254http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=464881&st=0&p=7714911&hl=+eldre%20+menn&fromsearch=1&#entry7714911

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=425370&st=0&p=7073195&hl=+eldre%20+menn&fromsearch=1&#entry7073195

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=383039&st=0&p=6390362&hl=+eldre%20+menn&fromsearch=1&#entry6390362

Hadde jeg hatt ei datter på 17 som datet en som var 40 år eldre enn henne så ville jeg opplevd det som noe ugreit ja. Samtidig er det sjelden slik at 17-åringer plukker den de skal dele store deler av livet sitt med, det er en alder mer prøving og feiling. Jeg hadde pratet med både henne og han for å si det sånn men må samtidig erkjenne at min påvirknings- og ikke minst beslutningskraft i denne situasjonen ville vært noe begrenset.

For øvrig støtter jeg Katana, jeg synes det er hårreisende at enkelte mener at mannen fikk som fortjent i denne saken. Det er også et signal om hvordan menn betraktes, når tilsvarende handlinger mot dyr ville vært fordømt på sterkeste..........

Bare korttenkte, mindre intelligente og rett og slett dumme mennesker kan driste seg til å i det hele tatt mene at det er mulig å forsvare den handlingen.

Hvis dere følger linken til TS så vil dere se endel FB kommentarer under saken, og det bekrefter bare min påstand om de finnes, de som er så lavpannede, lettvinte og stupide......

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg forstår faren og reaksjonen hans (hvem vil vel at dattera skal være kjæreste med ein som er såpass mye eldre, ein som til og med er eldre enn foreldrene?), men han bør få straff for det han gjorde, heilt klart.

Han faren burde slett ikke gjort det. Men YAAAAY DAD!!! :duskedame:

Synes det er helt greit at sånne folk blir kastrert.

Jentas gamle kjæreste må imidlertid tiltales for seksuelt misbruk av jenta, da det er helt usannsynlig at jenta faktisk ønsket et slikt forhold for kjærligheten eller sexen sin del. Trolig har han brukt lokkemidler eller psykisk vold for å få henne som kjæreste. Straffeutmålingen bør avhenge av maktmidlene han har benyttet, men han bør uansett ikke slippes fri før han er passert pensjonsalderen.

Registrerer at det er mye pur ondskap hos enkelte i førjulsstria.

Priser meg lykkelig over at dere ikke jobber i rettsvesenet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å avgjøre hvem som er stygg og hvem som ikke er det, derfor blir dette et vanskelig kriterium for mistanke om forhold basert på bruk av ulovlige maktmidler. Aldersforskjell er mye enklere å måle, og alle forhold der aldersforskjellen gir grunn til mistanke om kriminelle forhold, bør granskes mhp dette. Hvor grensen går i så måte, blir en politisk avgjørelse, men den bør nok settes på minst 10 år, muligens helt opp mot 20 år i forskjell. I dette tilfellet var imidlertid forskjellen hele 40 år, så her er mistanken så sterk at mannen burde varetektsfengsles i påvente av rettergang. Han bør ha særdeles gode argumenter for å kunne slippe å bli kjent skyldig i seksuelle forbrytelser mot jenta.

Å hei igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.side3.no/article3046674.ece

Hva mener dere om dette? Er det forståelig? Gikk han for langt? Bør foreldre gripe inn når aldersforskjellen er stor? Bør faren få straff synes du?

"Gikk han for langt?"

Under artikkelen ser man, at omtrent alle mener det var riktig av faren å lemleste denne mannen.

f.eks.:

"Øsj, gamle grisen fikk som fortjent!"

"En pliktoppfyllende far."

Dette er jo ikke noe nytt, men det bekrefter nok en gang at mennesker elsker brutal vold. Bare historien (og unnskyldningen) er god nok, så vil folk rope etter mer blod.

Jeg er overbevist om at om de som kommenterte under artikkelen, og de som i denne tråden rettferdiggjør handlingen , ville ha elsket masseutryddingen av jøder, dersom de hadde levd i Tyskland under andre verdenskrig. Den gang var det "de perverse jødene" som fikk skylda for dårlige tider på 30-tallet.

Vi liker å kalle oss siviliserte, og vi fordømmer mishandling av mennesker i land som praktiserer f.eks. steining eller pisking. Men det skal bare en artikkel på en nettside til, før de mørkeste instinktene vekkes.

Endret av Alfred
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...