Jill Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #361 Del Skrevet 28. mars 2012 Nytt styrkeprogram som ga meg en økt på mandag på overkropp og en på bein i går. I dag er jeg dermed stiv og støl i beina, ryggen og rumpa. Men det føles godt! Blir fri i dag, kanskje en gåtur om jeg får med meg samboeren. Så en ny økt på overkropp i morgen + siste skikkelige håndballtreningen, og så bein på fredag. Søndag reiser jeg hjem på påskeferie, men satser på å få noen turer og så må jeg prøve å opprettholde noe styrketrening. Hater å skulle begynne nesten på nytt! Så skal prøve meg på armhevinger, situps, knebøy med sekk, dips på stol og hangups om jeg finner noe å henge i. Har vært hos fysio og fikk noen kjedelige ryggøvelser som jeg prøver å ta.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 28. mars 2012 #362 Del Skrevet 28. mars 2012 Er herlig å være støl, da har man tatt i Hva slags program bruker du? Hvordan er ryggøvelsene? Jeg er skikkelig dårlig på det, men det er jo veldig viktig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #363 Del Skrevet 28. mars 2012 Er herlig å være støl, da har man tatt i Hva slags program bruker du? Hvordan er ryggøvelsene? Jeg er skikkelig dårlig på det, men det er jo veldig viktig... Ja, det er deilig bortsett fra når jeg skal gå opp trappen Bruker x-size programmet som du finner her Skal prøve å forklare alle ryggøvelsene da :gjeiper: - Ligg på rygg med beina i 90 grader og la de falle fra side til side, mens øvre del av ryggen/skuldrene skal ligge i bakken. - Ligg på rygg med beina i 90 grader og så bøyer du bekkenet frem og tilbake. Pelvic tilt tror jeg det heter, kan google det. - Ligg på rygg med beina i 90 grader og løft rumpa, samme som glute bridge bare uten vekt. Så kan du også løfte et og et bein. - Stå på alle fire og bøy ryggen opp og ned, som en sint katt og en katt som ikke vil bli klappet. :gjeiper: Gjør det samme bare at du står på albuene og knærne. - Stå på alle fire og løft motsatt arm og bein rett frem. I tillegg skal jeg tøye ved å ha et bein på benk og lene seg litt frem med strak rygg. Og så en tøying med et bein bak og bøyd nesten ned til bakken. Jeg er nemmelig møkka stiv i festet til setemusklaturen og over alt egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 18. april 2012 #364 Del Skrevet 18. april 2012 Du er superflink! Jeg følger hver oppdatering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 18. april 2012 Forfatter #365 Del Skrevet 18. april 2012 Du er superflink! Jeg følger hver oppdatering! Her er nå ikke så mange oppdateringer, men jeg er faktisk nettopp ferdig med en styrkeøkt nå så jeg kan jo ramse opp Markløft: (følte endelig jeg hadde grei teknikk) 20x10 25x8 27,5x8 30x8 Chins: (beina på benk og fikk ekstra hjelp på de to siste settene) 5+4+5+7 Benkroing: 8x12x2 10x12x2 Fremoverbøyd flies: 4x15x3 Bicepscurl: (håper på å snart klare 8 her nå) 6x10x3 Hammercurl: (nesten ikke pause mellom settene, de skal kjøres til utmattelse) 8x7 6x8 4x15 Hacksquat: (risiko for ryggproblemer med denne så tror ikke jeg kommer til å øke noe særlig) 20x20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 18. april 2012 #366 Del Skrevet 18. april 2012 Markløft er moro når man begynner å få inne teknikken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 18. april 2012 Forfatter #367 Del Skrevet 18. april 2012 Det er veldig gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 27. april 2014 Forfatter #368 Del Skrevet 27. april 2014 Kanskje jeg skal sparke igang igjen denne dagboka ettersom jeg har joina "Vi som skal ned i vekt før sommeren"-tråden. Har siden sist flyttet hjem igjen og kjøpt hus med samboeren. Her var det en del oppussing som måtte til og vi endte opp uten kjøkken noen måneder. Det ble dermed mye rask mat og lite tid til trening. Startet opp igjen med håndballen i august i fjor, men det ble ikke nok trening i forhold til all drittmaten jeg spiste. Så vekta viser nå 70,6 kg og jeg ønsker å gå ned igjen til 65 kg. Håndballsesongen er over og jeg må derfor trene på egenhånd frem til august igjen. Er nå etter påske jeg har bestemt meg skikkelig for å gjøre noe med det. Så jogget omtrent 3 km på 17 min tidligere i uka og 4 km i dag på 28 min. Er støttemedlem på treningssenter, men tror jeg kommer til å fokusere mest på løping utendørs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. april 2014 #369 Del Skrevet 28. april 2014 Velkommen tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 28. april 2014 Forfatter #370 Del Skrevet 28. april 2014 Takk for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 28. april 2014 #371 Del Skrevet 28. april 2014 Hei, denne dagboka dukket opp på mine innlegg uten at jeg helt skjønner hvorfor men siden jeg også fokuserer på løping om dagen vil jeg gjerne henge litt her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 28. april 2014 Forfatter #372 Del Skrevet 28. april 2014 Hei, denne dagboka dukket opp på mine innlegg uten at jeg helt skjønner hvorfor men siden jeg også fokuserer på løping om dagen vil jeg gjerne henge litt her inne! Tror du har kommentert her før, men det begynner å bli noen år siden dagboken var i bruk sist. Bare hyggelig om noen følger med og holder meg litt i ørene slik jeg gjør det jeg skal. Jeg prøvde meg på ett halvår med bare styrke, men har nå funnet ut at jeg må løpe om jeg skal forbrenne nok kalorier. Har du dagbok jeg kan følge med på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 29. april 2014 #373 Del Skrevet 29. april 2014 Ikke den mest aktive treningsdagboka, men her er link: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=718997&&page=5 Nå fikk jeg jo en oppfordring til å oppdatere i samme slengen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 29. april 2014 #374 Del Skrevet 29. april 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 29. april 2014 Forfatter #375 Del Skrevet 29. april 2014 Heihei Daenerys! Nå er jeg kald! Samboeren har blitt presset til å bli med på Holmenkollstafetten gjennom jobben. Det var sist uke og stafetten er neste helg. Han har trent mindre enn meg siste halvåret, så tror han er litt stresset. Han skal løpe 1100 m, så vi dro på løpebanen for å teste distansen. Begge to holdt på å fryse halvt i hel og på ene siden av banen var det skikkelig motvind! Løp den to ganger. Første gang ble tiden 6.35 og andre gang 6.20. Ikke veldig fort, men jeg er fornøyd med å ha trent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ne2 Skrevet 30. april 2014 #376 Del Skrevet 30. april 2014 Er her enda jeg også! Heier fremdeles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #377 Del Skrevet 1. mai 2014 Er her enda jeg også! Heier fremdeles Så gøy! :D Ingen trening i går, men jobbet ute med jobben så fikk gått litt. Kjenner det fortsatt i beina etter tirsdagen, men satser på litt jogging i dag. Kjempet en tapper kamp i går mot en pakke oreokjeks som ligger i skuffen, og jeg VANT! :D Den skal ikke åpnes før lørdag så jeg skal kjempe videre i to dager til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 2. mai 2014 Forfatter #378 Del Skrevet 2. mai 2014 Da har jeg gjennomført første fredagsveiing og vekta stoppet på 68,8 kg. Det var absolutt en fornøyelse! Første veiing som var på søndag var midt på dagen, og så er det sikkert litt vann som har forsvunnet, men alt i alt så er det bra. Løp omtrent 3 km i går på en flat grusvei. Selvsagt møtte jeg på kjentfolk som måtte prate litt.. Så klokka viste ca 20 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 3. mai 2014 Forfatter #379 Del Skrevet 3. mai 2014 Klokka 08.00 i dagtidlig var jeg på treningssenteret helt alene. Er så kaldt og surt vær så ville heller trene inne. Var veldig deilig å løpe i fred. Det ble totalt 40 min på mølla. 4x4 min på hastighet 9 og 4x4 min på hastighet 8, altså annenhver gang. Og så noen minutter med opp og nedtrapping. Så har vi vært i konfirmasjon i dag. Dagens utskeielse har derfor bestått av 2,5 stykke med kake og 3 knekker sjokolade. Oreopakken skal få ligge uåpnet frem til neste helg. Iii! Liker best at huset er rensket for drittmat. Er enklere å motstå fristelser når jeg må på butikken for å få tak i de. I går ble det forresten også et lite kakestykke, for vi har kake på jobben nesten hver fredag.. Har prøvd før å si jeg ikke skal ha, men det blir sånt mas og jeg hater å få sånt fokus på meg. Er uansett fornøyd med å greie å frastå snop i gårkveld og i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #380 Del Skrevet 6. mai 2014 Ble en liten styrkeøkt på søndagen. Og så var jeg så lur at jeg bakte cookies.. Så det ble to stk. på søndag og tre stk. i går. So much for viljestyrke. Trente heller ingenting i går. I dag er planen å få løpt igjen. Så kjedelig når det regner. Kanskje det blir mølla, vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå