Gå til innhold

Invitert til bryllup i utlandet - pris 3.500 kr pr. pers...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Elastica

Det drøyeste i denne tråden synes jeg faktisk er Ts' fullstendige utlevering av brudeparet ved å direkte sitere invitasjoner og private e-poster og å legge opp til spekulasjoner om hva brudeparet tjener på bryllupsarrangementet.

Synes man det er for dyrt/tar for mye tid/har andre innvendinger, er det fullt lovlig å takke nei eller arrangere reise og overnatting selv, akkurat som brudeparet er i sin fulle rett til å lage det opplegget de selv ønsker.

Der kom du meg i forkjøpet. Hundre prosent enig. Utrolig drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og OM vi valgte å holde bryllupet vårt i Oslo (som vi har ingenting å gjøre med), så ville ALLE norske gjester allikevel reise, fordi folk bor på Vestlandet!!!

Jeg synes det blir helt feil å bruke argumentet at man likevel får utgifter ved å reise til bryllup i denne diskusjonen. Ja, det gjør man ofte men da har man også mulighetene til å velge både billige reisemåter og billig overnatting. I denne saken har ikke brudeparet lagt opp til noe annet alternativ enn at et par kommer opp i en sum på mellom 7000 - 10.000 for delta. Fint bryllup og fantastisk opplevelse til tross, det er MYE penger å forvente at noen skal ut med for å delta i et bryllup.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange spekulasjoner, gitt. Hvor står det at vi vet noe som helst om at brudeparet tjener penger på dette? Neida, det er bare rene spekulasjoner.

Og er det bare jeg som reagerer på at ts henger ut venninnen sin med omtrent avskrift av invitasjon og svarmail? Ikke akkurat diskret - og utrolig ufint.

Jeg forstår heller ikke at folk går av skaftet fordi de må være med på å dekke regningen dersom man ønsker seg et bryllup i utlandet. Ble selv invitert i bryllup i utlandet for noen år siden, og det var en flott opplevelse. Selvsagt betalte vi reise og opphold selv, og selvsagt ga vi gave.

Imidlertid er jeg enig i at det var litt uheldig at man ikke kan bestemme reisemåte selv.

Men å si at det er frekt å gjøre det på denne måten? Vel, ikke enig. :)

Ikke frekt? Om jeg forstår TS riktig skal de 3500 gå i brudeparets egen lomme. 7000 for et par? Vanligvis blir overnatting billigere når en er to...

Hadde det vært snakk om at brudeparet gav en prisliste på hva som kostet hva, og at hver gjest måtte melde seg på hver av aktivitetene som lunsj, overnattingsdøgn (utenom middagen selvfølgelig som jeg antar brudeparet betaler, eller kanskje ikke?) osv så hadde det jo vært greit. Da kunne en jo overnattet et annet sted, i telt om en ville. En kunne spist på en billig veikro i stedet for på slottet.

Når brudeparet sier versegod betale 3500 til oss, så ordner vi det. Da hadde jeg blitt veldig skeptisk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og si at det er stor forskjell på å tilby gjestene alternativer til reise/overnatting eller la de ordne alt selv fremfor å lage en pakke ut av alt for så å si at den enkelte gjesten må betale så og så mye.

Det er et eller annet med det å sende en regning med invitasjonen som skurrer voldsomt hos meg.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, selv om man ikke har råd til drømmebryllupet så er det ikke greit å be gjestene betale.

Man har selvfølgelig rett til det, man har rett til å gjøre hva man vil her i landet så lenge det ikke er ulovlig. Men selv om man har rett til å gjøre noe betyr det ikke at det høflig eller riktig.

Og ja, det var kanskje ikke så høflig å legge invitasjonen heller. Men ærlig talt, hvorfor er det så viktig å være høflig mot uhøflige folk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært snakk om at brudeparet gav en prisliste på hva som kostet hva, og at hver gjest måtte melde seg på hver av aktivitetene som lunsj, overnattingsdøgn (utenom middagen selvfølgelig som jeg antar brudeparet betaler, eller kanskje ikke?) osv så hadde det jo vært greit. Da kunne en jo overnattet et annet sted, i telt om en ville. En kunne spist på en billig veikro i stedet for på slottet.

Når brudeparet sier versegod betale 3500 til oss, så ordner vi det. Da hadde jeg blitt veldig skeptisk...

Helt enig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, det var kanskje ikke så høflig å legge invitasjonen heller. Men ærlig talt, hvorfor er det så viktig å være høflig mot uhøflige folk?

Og der var vi igang med barnehageargumentasjonen igjen, ser jeg. :)

Jeg synes rett og slett det var utrolig indiskret av ts å legge ut private invitasjoner og private mailer i et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker både sint og dum i dine kommentarer! LES NØYE hva jeg skriver, men ikke mellom linjene! VI hadde hatt råd til et slik bryllup, DERMED betalte vi så mye per gjest!!!!!! Skulle vi ikke hatt råd, skulle vi hold bryllupet på et Grendahus en plas på Jæren!

Dessuten vi hadde 40% gjester som var ikke fra Norge (her er det ikke snakk om kun 1 person, så sjarp deg!)!!!!!

Og at vi valgte å ha den dyre lokalen i Roma (som var laaaangt ifra den dyreste) nettopp fordi vi ville gi våre gjester en ekstra opplevelse enn bare middag på et italiensk restaurant. Vi har ikke send gjestene våre inbydelse/faktura med "HVIS vil du vil være gjest i vårt bryllup, så koster det så-så mye å delta", MEN VI SPONSET ALT SELV!!!!

Og OM vi valgte å holde bryllupet vårt i Oslo (som vi har ingenting å gjøre med), så ville ALLE norske gjester allikevel reise, fordi folk bor på Vestlandet!!!

Kanskje du burde roe deg litt ned, sånn at det går an å ha en fornuftig diskusjon?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, det var kanskje ikke så høflig å legge invitasjonen heller. Men ærlig talt, hvorfor er det så viktig å være høflig mot uhøflige folk?

Hvis man mener høflighet er viktig, bør det vel gjelde ovenfor alle? Å kaste stein i glasshus er aldri overbevisende argumentasjon...

Jeg har vært i mange bryllup på til dels vanskelig tilgjenglige steder med begrensede overnattingsmuligheter og har ikke bil. Et opplegg hvor alt av transport, måltider og overnatting er ordnet høres egentlig ypperlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporer litt vel av når man ender på argumentasjon om at man burde gifte seg hjemme, for der er det billig? Usaklig og feil.

Vi giftet oss i "utlandet". Riktignok ikke mer enn under 10 mil fra brudens hjemsted, da! ;)

Vi la ved informasjon om hotellet og prisliste på overnatting, samt kontaktinformasjon til invitasjonene. Dette anser jeg som helt ok, da vi gjorde det som en tjeneste til gjestene våre. Dessuten fikk vi litt rabatter til gjestene siden de hørte med brudefølget.

Overnattingen her var også billigere enn hva man ville fått i hjembyen min samme helg pga et stort arrangement der.

(Kom gjerne med innspill om noen synes dette var feil)

Men å kreve en slik stiv pris, uten å legge ved f.eks spesifikasjoner, eller akseptere at andre kanskje bare har lyst til å komme til selve middagen (regner med man kommer gratis da?) er litt arrogant. Da MÅ man i tilfelle bare akseptere at folk ikke kan komme!

Man kan IKKE kreve at bruden skal ordne egen transport til deg o.l. Selv sjekket jeg tog og busstider på "vårt" lille feststed og opplyse i invitasjonen at det gikk tog dit, men bortsett fra det regnet jeg med at folk klarte seg selv.

Om noen derimot hadde SPURT om det var mulig å få litt informasjon om hvordan man kan komme seg dit på egenhånd lørdag, så hadde jeg gladelig gjort det jeg kunne for å hjelpe! :)

Skulle likt å lest e-posten TS sendte selv, ikke bare svaret. For hvis TS har spurt pent og høflig, og bruden svarer på den krasse måten der, har hun et problem....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et opplegg hvor alt av transport, måltider og overnatting er ordnet høres egentlig ypperlig ut.

Sikkert fint for deg, men jeg vil ikke bare gitt til sammen 7000 for meg og min mann til brudeparet for en pakke hvor jeg ikke aner hva som koster hva.

Det vanlige er jo at om en er et par så blir det ikke dobbelt så dyrt for overnatting, men det er jo ikke tilfellet her.

Faktisk lukter det av at brudeparet har satt opp prisen på det hele og delt det på antall gjester.

Jeg hadde ikke hatt noe i mot at brudeparet la ved lister med hvor en kan overnatte, priser på det, samt pris på å delta på fellestransport og pris på måltider utenom om bryllupsmiddagen og festen der (vil tro det er gratis, men gudene vite i dette tilfellet her...) om en vil være med på det.

Da kunne en selv ordnet det og en betaler da selv til stedet en overnatter på, til bussen en bruker og til stedet en spiser på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ts kun hadde deltatt på seremonien og middagen etterpå, hadde dette da også kostet noe?

Jeg hadde takket nei. Sagt at det hadde vært veldig hyggelig å dele dagen med dem, men lommeboken kan ikke tillate det dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ts kun hadde deltatt på seremonien og middagen etterpå, hadde dette da også kostet noe?

Jeg hadde takket nei. Sagt at det hadde vært veldig hyggelig å dele dagen med dem, men lommeboken kan ikke tillate det dessverre.

Lurer jeg også på.

Jeg antar at grunnen til at hun fikk en frekt svar er vel et brudeparet har planlagt å få inn pengene og disponere dem hvor de selv syntes det passer seg.

Da blir det sikkert ganske kjipt for dem om gjestene ønsker å bare delta på middagen og vielsen om planen var at gjestene skulle få en del av regninga der også :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper TS kan stå inne for denne tråden...jeg vet nemlig hvem brudeparet er... skal ikke gå inn på om dette er for dyrt, for drøyt eller frekt, men en ting er sikkert...hadde jeg vært brud, hadde jeg ikke sett på det som det helt store tapet at du ikke kom, etter å ha lest dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper TS kan stå inne for denne tråden...jeg vet nemlig hvem brudeparet er... skal ikke gå inn på om dette er for dyrt, for drøyt eller frekt, men en ting er sikkert...hadde jeg vært brud, hadde jeg ikke sett på det som det helt store tapet at du ikke kom, etter å ha lest dette...

Husk at TS har kun skrevet to innlegg her da, og resten er fra alle mulige andre forumbrukere.

Dessuten om du ikke har planer om å sladre er det vel ikke så veldig farlig.

Men la meg spørre deg: skal du dra?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu på det: Jeg synes faktisk synd på bruden som får bryllupet sitt og invitasjonen brettet ut her og diskutert i store ordelag uten at hun kan faktisk forsvare seg. Her er det kun TS sin versjon som er kommet frem.......

Noen som har hørt: Det er to sider av en sak???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å snu på det: Jeg synes faktisk synd på bruden som får bryllupet sitt og invitasjonen brettet ut her og diskutert i store ordelag uten at hun kan faktisk forsvare seg. Her er det kun TS sin versjon som er kommet frem.......

Noen som har hørt: Det er to sider av en sak???

Versjon og versjon. Hun har vel i grunnen bare lagt ut invitasjonen og svaret hun fikk, synsingen er det jo vi andre som har stått for.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Versjon og versjon. Hun har vel i grunnen bare lagt ut invitasjonen og svaret hun fikk, synsingen er det jo vi andre som har stått for.

Det er nå søren meg ikke rett å legge ut invitasjonen heller!! Er jo total utlevering. Bør være flau!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu på det: Jeg synes faktisk synd på bruden som får bryllupet sitt og invitasjonen brettet ut her og diskutert i store ordelag uten at hun kan faktisk forsvare seg. Her er det kun TS sin versjon som er kommet frem.......

Noen som har hørt: Det er to sider av en sak???

TS har vel egentlig ikke noe versjon her, har kun lagt ut invitasjonen, samt en e-post som hun fikk til svar. Hun kunne jo sikkert godt ha vist hvilken e-post hun sendte også da, men det gjorde hun ikke.

Det er ikke TS som har diskutert her. Dessuten skulle jeg veldig gjerne ha likt å hørt brudens side av saken her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå søren meg ikke rett å legge ut invitasjonen heller!! Er jo total utlevering. Bør være flau!!

Jeg synes egentlig det er helt greit. Både sted og navn er anonymisert, og om bruden skulle ramle over tråden så tror jeg kanskje det bare hadde vært positivt - hele opplegget er hårreisende.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...