Gå til innhold

Invitert til bryllup i utlandet - pris 3.500 kr pr. pers...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på - HVORFOR alle nevner 70 gjester??? Hvor hen har TS skrevet om det???

Men ja, bryllupet i utlandet er dyrt. F.eks. vi betalte så mye som 75.000 kr for våre 15 (!) gjester i Roma (da var taxi/buss & underholdning & lunch & 5-retters middag og etc.) inkludert i denne prisen (alt utennom hotellovernatting). I tillegg til dette, krevde vi ingen gaver!

Jeg tror ikke at brudeparet er så smålige og VIL (med vilje!) at gjestene skal spandere både bryllupet og brullupsreisen på de (sånn som flere på KG har skrevet om), men jeg tror nok at brudeparet vil at gjestene skal være i stand til å betale for HELE GREIA selv (buss & underholdning & lunch, etc.). Altså DET vi spanderte på våre gjester, vil brudeparet la gjestene sine betale for! Her ligger forskjellen, tror jeg ;)

¨

Men om dere spanderte alt på gjestene, bortsett fra lommepenger, så kunne dere nesten ha lagt ved ønskeliste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

¨

Men om dere spanderte alt på gjestene, bortsett fra lommepenger, så kunne dere nesten ha lagt ved ønskeliste?

Vi sa ifra til alle at hvis ALLE kommer, så blir det mer enn en gave for oss! Vi ville samle venner rund oss på DEN VIKTIGE dagen i vårt liv, vi tenkte ikke på gaver!

Og tro meg, ALLE sa ja, men til slutt kun halve parten kom (tross alt at de sa ja, og at vi betalte så mye per gjest + krevde ingen gaver). Folk holde på å gi avbud uten grunner (siste avbud fikk vi kun 1,5 uke før bryllupet med en kjempe tynn unnskyldning). Sånn ble det, dessverre... :tristbla:

Et tips til TS: hvis du i utgangspunktet ikke vil dra, takk pent nei, det er ingenting gale i det! Det som er gale synes jeg - er å takke ja, men så avlyse uten å oppgi noen god grunn en gang!

Endret av Brazil-girl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på - HVORFOR alle nevner 70 gjester??? Hvor hen har TS skrevet om det???

Men ja, bryllupet i utlandet er dyrt. F.eks. vi betalte så mye som 75.000 kr for våre 15 (!) gjester i Roma (da var taxi/buss & underholdning & lunch & 5-retters middag og etc.) inkludert i denne prisen (alt utennom hotellovernatting). I tillegg til dette, krevde vi ingen gaver!

Jeg tror ikke at brudeparet er så smålige og VIL (med vilje!) at gjestene skal spandere både bryllupet og brullupsreisen på de (sånn som flere på KG har skrevet om), men jeg tror nok at brudeparet vil at gjestene skal være i stand til å betale for HELE GREIA selv (buss & underholdning & lunch, etc.). Altså DET vi spanderte på våre gjester, vil brudeparet la gjestene sine betale for! Her ligger forskjellen, tror jeg ;)

Lokalet og underholdning hadde ikke steget i pris om dere var flere enn 15. Er ikke sikkert prisen hadde blitt mer enn ca 50 000 mer om det var 70 gjester. Buss hadde dere jo også.

Ser og at du sa mange meldte avbud, så da antar jeg kanskje at det ikke ville blitt så veldig mye dyrere med flere gjester siden opplegget sikkert var lagt opp til flere gjester.

Om bryllupet TS skal i trenger et helt slott og busslaster med gjester som skal fraktes inn så er det vel sannsynlig og anta at det er snakk om mer enn 15 stk her... Er nok i alle fall 50 vil jeg tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG skjønner ikke poenget med å skulle gifte seg et sted langt fra alle når absolutt alle må dra langt og betale altfor mye for å delta.

Det er da bedre å gifte seg "normalt" og heller ta en skikkelig bryllupsreise?

Men som sagt, så drømmer mange om å gifte seg på et slott i sverige, på stranden i hawaii, på nordpolen. Men da kan de ikke forvente at alle kan komme, og de må jo nesten høre med foreldre, søsken og forlovere som MÅ være der om det går bra.

FOr å se det på en annen måte, TS, så kan dere jo se på den som en liten ferie, et lite avbrekk fra hverdagen?

men det vil de jo ha råd til, hvis alle gjestene betaler blodpris for å komme til bryluppet deres!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det vil de jo ha råd til, hvis alle gjestene betaler blodpris for å komme til bryluppet deres!

Ikke sant? Gjestene sponser jo til og med bryllupsreisen egentlig... Spørs om ikke bryllupssuiten er inkludert i regnestykket også :jepp:

Jeg skulle jo egentlig ha tenkt på dette i mitt eget bryllup. Sende faktura til gjestene og ha et bryllup av kongelige dimensjoner til samme prisen som det helt vanlige bryllupet vi egentlig hadde. Kunne jo til og med fått gaver :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå syntes jeg folk skal droppe spydigheter og spekkulasjoner og heller holde seg til tema

Hvem er utenfor tema? Skulle nesten tro at du er blant de som inviterer gjestene til å betale for bryllupet ditt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det drøyeste jeg har hørt på lenge, også topper de det hele ved å svare så ufint på en forspørsel de strengt tatt burde sett komme. Jeg sitter også med en følelse av at gjestene betaler bryllupet. Men om det så ikke skulle være slik er det uansett mer enn drøyt å forvente at folk skal ha utgifter på opptil 10.000 for å delta i bryllupet for det kan det jo raskt komme opp i hvis to personer skal delta, tape inntekt en dag samt kjøpe gave i tillegg. Uansett om jeg hadde hatt 10.000 til overs så tror jeg likevel jeg hadde takket nei av prinsipp. Man skal da vitterlig ikke betale for andres folks bryllup.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokalet og underholdning hadde ikke steget i pris om dere var flere enn 15. Er ikke sikkert prisen hadde blitt mer enn ca 50 000 mer om det var 70 gjester. Buss hadde dere jo også.

Ser og at du sa mange meldte avbud, så da antar jeg kanskje at det ikke ville blitt så veldig mye dyrere med flere gjester siden opplegget sikkert var lagt opp til flere gjester.

Om bryllupet TS skal i trenger et helt slott og busslaster med gjester som skal fraktes inn så er det vel sannsynlig og anta at det er snakk om mer enn 15 stk her... Er nok i alle fall 50 vil jeg tro.

Nei, du tar feil. Lokalet var med i meny-prisen, derfor skulle skulle blitt dobbelt HVIS alle skulle ha kommet.

Vi betalte for buss nettopp fordi vi holdte et bryllupsmiddag på slottet som er 40 km utenfor Roma, så vi ville rett og slett at gjestene våre skulle ha det komfortabelt å ikke styre selv med taxi. Vi også bestilte både taxi og buss for de som skulle reise tilbake dagen etter bryllupet (noen ble kjørt til flyplass, noen ble kjørt til Roma-sentrum). For dette betalte vi også.

I utgangspunktet inviterte vi 30 gjester (kun de nærmeste venner og familie, ingen onkler & tanter, kollegaer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er utenfor tema? Skulle nesten tro at du er blant de som inviterer gjestene til å betale for bryllupet ditt...

Enda en spekulasjon og hva har jeg med tema å gjøre...ikke skyt deg selv så hardt i foten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at de er lykkelig for at de skal gift seg, men litt bakkekontakt må det gå an å ha.

I dette tilfellet ville jeg blitt hjemme med god samvittighet. Eventuel funnet et sted jeg hadde lyst til å dra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg aldri blitt med på! Iallefall ikke etter den frekke mailen fra brudeparet! Ønske seg gaver i tillegg, makan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at de er lykkelig for at de skal gift seg, men litt bakkekontakt må det gå an å ha.

I dette tilfellet ville jeg blitt hjemme med god samvittighet. Eventuel funnet et sted jeg hadde lyst til å dra.

Ja for den prisen kunne en reist til Paris eller London i en uke med lommepenger i stedet for :gjeiper:

Jeg antar at brudeparet det her er snakk om skal sikkert på en bryllupsreise av kongelige dimensjoner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du tar feil. Lokalet var med i meny-prisen, derfor skulle skulle blitt dobbelt HVIS alle skulle ha kommet.

Vi betalte for buss nettopp fordi vi holdte et bryllupsmiddag på slottet som er 40 km utenfor Roma, så vi ville rett og slett at gjestene våre skulle ha det komfortabelt å ikke styre selv med taxi. Vi også bestilte både taxi og buss for de som skulle reise tilbake dagen etter bryllupet (noen ble kjørt til flyplass, noen ble kjørt til Roma-sentrum). For dette betalte vi også.

I utgangspunktet inviterte vi 30 gjester (kun de nærmeste venner og familie, ingen onkler & tanter, kollegaer).

Jammen alvorlig talt, du trenger jo ikke velge det aller dyreste lokale og området i hele Roma og ha bryllup på? Akkurat som bryllupet det er snakk om i tråden her så er ikke det slik at bare fordi en er utenfor landets grenser så må bryllupet være av Buckingham palace stil. Det er jo tross alt billigere i alle andre land, og når en kan få flotte lokaler i Oslo for ca 10 000 for en helg, da sier det seg selv at en burde få ganske flotte greier for lignende pris i utlandet!

Det er for pokker ikke gjestenes feil at brudeparet går helt av skaftet og skal ha et overdådig bryllup som de strengt tatt ikke har råd til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke akkurat brudeparet håver inn på dette opplegget. Overnatting i to netter, 2x frokost, lunsj og middag m/drikke, og i tillegg transport, så koster det fort 3500 kr eller mer.

Sier ikke at det nødvendigvis er greit å la gjestene sponse både bryllupet og gavene, men spekulasjonene om at brudeparet er pengegriske svindlere tar jo helt av.

Jeg har selv vært i bryllup i utlandet, der gjestene betalte fly, hotell m/frokost og lommepenger. Jeg ga også gave. Brudeparet betalte for to utflukter, to lunsjer, og bryllupsmiddagen. Det var mange gjester som reiste fra Norge, og jeg hørte ikke at noen av dem ytret et vondt ord. Bryllupet var en flott opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen alvorlig talt, du trenger jo ikke velge det aller dyreste lokale og området i hele Roma og ha bryllup på? Akkurat som bryllupet det er snakk om i tråden her så er ikke det slik at bare fordi en er utenfor landets grenser så må bryllupet være av Buckingham palace stil. Det er jo tross alt billigere i alle andre land, og når en kan få flotte lokaler i Oslo for ca 10 000 for en helg, da sier det seg selv at en burde få ganske flotte greier for lignende pris i utlandet!

Det er for pokker ikke gjestenes feil at brudeparet går helt av skaftet og skal ha et overdådig bryllup som de strengt tatt ikke har råd til.

Men grunnen til at man velger bryllup i utlandet, med mindre man har en helt spesiell tilknytning akkurat dit, er vel at man ønsker et bryllup litt utenom det vanlige? Ser liksom ikke helt poenget med å dra en gruppe utelukkende norske gjester til bryllupsfest på folkets hus i Töcksfors…

Når det er sagt, så synes jeg ikke gjestene skal betale for hele selskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke akkurat brudeparet håver inn på dette opplegget. Overnatting i to netter, 2x frokost, lunsj og middag m/drikke, og i tillegg transport, så koster det fort 3500 kr eller mer.

Sier ikke at det nødvendigvis er greit å la gjestene sponse både bryllupet og gavene, men spekulasjonene om at brudeparet er pengegriske svindlere tar jo helt av.

Jeg har selv vært i bryllup i utlandet, der gjestene betalte fly, hotell m/frokost og lommepenger. Jeg ga også gave. Brudeparet betalte for to utflukter, to lunsjer, og bryllupsmiddagen. Det var mange gjester som reiste fra Norge, og jeg hørte ikke at noen av dem ytret et vondt ord. Bryllupet var en flott opplevelse.

Nei, jeg tror heller ikke at brudeparet sitter igjen med penger. Men, jeg tror heller ikke at de betaler mye av bryllupet selv.

Jeg tipper ut i fra informasjonen som er gitt at det minste antallet inviterte ikke kan være under 50, og jeg tror 175000 dekker mesteparten av utgiftene.

Jeg lurer på hva de har tenkt å gjøre hvis mange melder avbud og hvilket avtaler de har med slottet :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen alvorlig talt, du trenger jo ikke velge det aller dyreste lokale og området i hele Roma og ha bryllup på? Akkurat som bryllupet det er snakk om i tråden her så er ikke det slik at bare fordi en er utenfor landets grenser så må bryllupet være av Buckingham palace stil. Det er jo tross alt billigere i alle andre land, og når en kan få flotte lokaler i Oslo for ca 10 000 for en helg, da sier det seg selv at en burde få ganske flotte greier for lignende pris i utlandet!

Det er for pokker ikke gjestenes feil at brudeparet går helt av skaftet og skal ha et overdådig bryllup som de strengt tatt ikke har råd til.

Du virker både sint og dum i dine kommentarer! LES NØYE hva jeg skriver, men ikke mellom linjene! VI hadde hatt råd til et slik bryllup, DERMED betalte vi så mye per gjest!!!!!! Skulle vi ikke hatt råd, skulle vi hold bryllupet på et Grendahus en plas på Jæren!

Dessuten vi hadde 40% gjester som var ikke fra Norge (her er det ikke snakk om kun 1 person, så sjarp deg!)!!!!!

Og at vi valgte å ha den dyre lokalen i Roma (som var laaaangt ifra den dyreste) nettopp fordi vi ville gi våre gjester en ekstra opplevelse enn bare middag på et italiensk restaurant. Vi har ikke send gjestene våre inbydelse/faktura med "HVIS vil du vil være gjest i vårt bryllup, så koster det så-så mye å delta", MEN VI SPONSET ALT SELV!!!!

Og OM vi valgte å holde bryllupet vårt i Oslo (som vi har ingenting å gjøre med), så ville ALLE norske gjester allikevel reise, fordi folk bor på Vestlandet!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det drøyeste i denne tråden synes jeg faktisk er Ts' fullstendige utlevering av brudeparet ved å direkte sitere invitasjoner og private e-poster og å legge opp til spekulasjoner om hva brudeparet tjener på bryllupsarrangementet.

Synes man det er for dyrt/tar for mye tid/har andre innvendinger, er det fullt lovlig å takke nei eller arrangere reise og overnatting selv, akkurat som brudeparet er i sin fulle rett til å lage det opplegget de selv ønsker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror heller ikke at brudeparet sitter igjen med penger.

Her var det mange spekulasjoner, gitt. Hvor står det at vi vet noe som helst om at brudeparet tjener penger på dette? Neida, det er bare rene spekulasjoner.

Og er det bare jeg som reagerer på at ts henger ut venninnen sin med omtrent avskrift av invitasjon og svarmail? Ikke akkurat diskret - og utrolig ufint.

Jeg forstår heller ikke at folk går av skaftet fordi de må være med på å dekke regningen dersom man ønsker seg et bryllup i utlandet. Ble selv invitert i bryllup i utlandet for noen år siden, og det var en flott opplevelse. Selvsagt betalte vi reise og opphold selv, og selvsagt ga vi gave.

Imidlertid er jeg enig i at det var litt uheldig at man ikke kan bestemme reisemåte selv.

Men å si at det er frekt å gjøre det på denne måten? Vel, ikke enig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...