Gå til innhold

Invitert til bryllup i utlandet - pris 3.500 kr pr. pers...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det svaret du fikk var litt utrolig. Jeg tror faktisk jeg ville takket nei til hele bryllupet, så kanskje bruden hadde skjønt at ikke hele verden tar pause fordi hun skal gifte seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser faktisk ikke noe feil i svaret eller brevet hennes jeg.Mulig jeg som er rar men

Det var et ganske nedlatende svar. Og det er også veldig uhøflig å invitere til noe for å så la gjestene ta hele regningen, som det virker som brudeparet har gjort her.

Har man ikke råd til det bryllupet man ønsker seg finner man enten på noe annet eller så sparer man. Man sender ikke regningen videre til gjestene sammen med ønskelisten

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også ekstremt arrogant å forvente at folk bruker feriedagene sine på andre sitt bryllup... Når vi giftet oss så min eneste forventning at pappa og stemammaen min kom (de bor på andre siden av landet), ingen andre som hadde lang vei forventet jeg noe som helst av, det var mitt bryllup, og jeg var KJEMPETAKKNEMLIG for hver eneste gjest som hadde lyst til å komme, jeg FORLANGTE ikke at de skulle komme... Fysj. Blir ekstremt provosert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"regnet vi med at folk faktisk rydder plass for det i timeplanen sin og satte av en feriedag om nødvendig". "Vi har nok å tenke på om vi ikke skal operere som reisebyrå".

Ganske frekk tone ja. dette bryllupet hadde ikke jeg brukt en krone på.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å invitere til den type bryllup man selv ønsker, tenker jeg, men man må da selvsagt regne med at et større antall gjester vil melde avbud når prisen er såpass høy, i tillegg til at det tydelig forventes gave.

Jeg hadde ikke hatt et snev av dårlig samvittighet for å takke nei, og ærlig fortelle at det blir for dyrt å delta på.

Endret av Jasmin :-)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her!

Jeg er fullstendig klar over at det er opp til oss om vi velger å komme eller ikke. Jeg er også fullstendig klar over at brudeparet er i sin fulle rett til å arrangere bryllupet sitt som de ønsker, for all del. Det jeg reagerer på er at de har lagt opp til et felles løp, uten alternativer for de som kanskje ikke har mulighet til å ta fri på fredagen for å være med på fellestransporten som går ganske tidlig på dagen. Jeg synes også prisen er relativt stiv, særlig etter å ha vært inne på nettsiden til slottet. Jeg tviler på at bussen koster dem 100.000 kr for å si det sånn. At de i tillegg ønsker seg gaver gjør det bare enda frekkere.

Jeg har fått svar fra brudeparet og de er ikke veldig villige til å legge opp individuelle løsninger:

Hei ...,

Trist å høre at dere ikke har mulighet til å bli med på det flotte opplegget vi har laget, siden det er såpass langt frem regnet vi med at folk faktisk rydder plass for det i timeplanen sin og satte av en feriedag om nødvendig. Vi har dessverre ikke mulighet til å lage "spesialløsninger" for alt og alle, vi har lagt opp et fellesløp og det følger vi. Vi har nok å tenke på om vi ikke skal operere som reisebyrå. Dersom dere kun ønsker å være med på lørdagen må dere ordne overnatting og transport tur/retur selv. Pris for felleslunsjen får du evt. vite senere.

Mvh brudeparet

Siden det egentlig dreier seg om en god venninne burde jeg vel gjøre gode miner til slett spill, men blir så irritert av den litt arrogante holdningen hennes. Greit nok at det er en stund til, men de kan da ikke seriøst forvente at alle skal ha lyst til å bruke masse penger og feriedager for å gå i bryllupet deres?

For et frekt svar du fikk! Det var en skikkelig spydig og uhyggelig tone, jeg ville takket slett nei til en slik invitasjon, når man i tillegg får et slikt svar på et enkelt spørsmål. Det er tydeligvis noen som mangler sosiale antenner og normal folkeskikk. Det ser jo ut som de tjener på å skulle arrangere sitt eget bryllupp, og i tillegg forventer de gaver! Nei, fysj. Håper flere av gjestene får øynene opp for denne utrolige frekke måten å gjøre det på.. Jeg blir litt kvalm av det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette bryllupet er det ingen gjester, bare betalende deltakere som ved et seminar eller noe sånt. Synes jeg. Ihvertfall hvis "gjestene" selv skal betale for festmiddagen også.

At gjester som ikke blir med på det arrangerte opplegget ordner med transport og overnatting selv er opplagt, sånn er det jo stort sett alltid. Brudeparet behøvde ikke å bjeffe i svarbrevet sitt på grunn av det.

Jeg tenker de er ganske enkelt skuffet over reaksjonen på opplegget som de sikkert har sittet i sin egen lille boble og planlagt. Det er lett å overse en del ting når man er lykkelig forelsket og forventningsfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et ganske nedlatende svar. Og det er også veldig uhøflig å invitere til noe for å så la gjestene ta hele regningen, som det virker som brudeparet har gjort her.

Har man ikke råd til det bryllupet man ønsker seg finner man enten på noe annet eller så sparer man. Man sender ikke regningen videre til gjestene sammen med ønskelisten

Jeg syntes ikke det er uhøfellig .Men nå er det jo ekstremt uhøffelig å ikke servere gjestene alkohol heller her i norge(ihvertfall på kvinneguiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ...,

Trist å høre at dere ikke har mulighet til å bli med på det flotte opplegget vi har laget, siden det er såpass langt frem regnet vi med at folk faktisk rydder plass for det i timeplanen sin og satte av en feriedag om nødvendig. Vi har dessverre ikke mulighet til å lage "spesialløsninger" for alt og alle, vi har lagt opp et fellesløp og det følger vi. Vi har nok å tenke på om vi ikke skal operere som reisebyrå. Dersom dere kun ønsker å være med på lørdagen må dere ordne overnatting og transport tur/retur selv. Pris for felleslunsjen får du evt. vite senere.

Mvh brudeparet

Det var da et underlig svar! Jeg tipper på at brudeparret har fått forespørsler fra flere som ikke ønsker å delta på et så dyrt opplegg, og at de derfor er litt oppgitte nå.

Jeg hadde gladelig prøvd å få til å få fri på fredagen, men jeg ville nok ha problemer med betalingen. Skulle vi bruke 7000 + gave på en helg, hadde jeg nok følt at de penger kunne bli mye bedre brukt på en ferie med barna eller en langhelg helt alene med mannen min, men nå er jeg ikke rik da...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke akkurat diskret trådstarter.

Jeg håper du kan stå for denne tråden når venninnen din googler bryllupsinvitasjonen og svaret hun har sent deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Jeg er fullstendig klar over at det er opp til oss om vi velger å komme eller ikke. Jeg er også fullstendig klar over at brudeparet er i sin fulle rett til å arrangere bryllupet sitt som de ønsker, for all del. Det jeg reagerer på er at de har lagt opp til et felles løp, uten alternativer for de som kanskje ikke har mulighet til å ta fri på fredagen for å være med på fellestransporten som går ganske tidlig på dagen. Jeg synes også prisen er relativt stiv, særlig etter å ha vært inne på nettsiden til slottet. Jeg tviler på at bussen koster dem 100.000 kr for å si det sånn. At de i tillegg ønsker seg gaver gjør det bare enda frekkere.

Så du har regnet ut ca. hvor mange gjester som er invitert og du har sett på hjemmesiden til slottet hva en slik helg koster, og da får brudeparret 100.000 - leie av buss til overs. Er det ikke gaver nok :hoho:

Nei, jeg skjønner godt at du egentlig er litt negativ til hele opplegget. Hvis man er gjest må man da kunne forvente å få spandert i det minste maten. Ser det virkelig ut som om brudeparret ikke skal betale noe overhodet? Jeg tror at jeg vil gifte meg igjen og så ha råd til bryllupsreise denne gangen :tommelsmil:

Endret av Knitcat
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke akkurat diskret trådstarter.

Jeg håper du kan stå for denne tråden når venninnen din googler bryllupsinvitasjonen og svaret hun har sent deg.

Da vil hun jo kunne lese i tråden, at hun ikke har noen grunn til å være så snurt som hun gir uttrykk for i svaret sitt :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy flate for et svar! Hadde dette vært en god venninne av meg, så hadde jeg jammen meg ringt henne og fortalt akkurat hva jeg syntes.

En skikkelig nedlatende tone ja... "regnet med...", "alt og alle", "nok å tenke på...". Hun (ja jeg regner med at det er bruden som svarer...) klarer jo å få det til å høres ut som hele dagen blir ødelagt av at hun ikke får det helt som hun vil. Synes også den siste slengbemerikningen om pris på felleslunsj er utidig.

Noen her skrev at brudeparet tydeligvis vil ha "betalende deltakere" og ikke gjester. Jeg skulle nok påpekt dette til venninnen min ja.

Hun burde egentlig ha lest denne tråden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ...,

Trist å høre at dere ikke har mulighet til å bli med på det flotte opplegget vi har laget, siden det er såpass langt frem regnet vi med at folk faktisk rydder plass for det i timeplanen sin og satte av en feriedag om nødvendig. Vi har dessverre ikke mulighet til å lage "spesialløsninger" for alt og alle, vi har lagt opp et fellesløp og det følger vi. Vi har nok å tenke på om vi ikke skal operere som reisebyrå. Dersom dere kun ønsker å være med på lørdagen må dere ordne overnatting og transport tur/retur selv. Pris for felleslunsjen får du evt. vite senere.

Mvh brudeparet

Seriøst de legger altså opp til at dere skal betale for maten og har frekkhetens nådegave til å omtrent si at dere skal få faktura for maten ettertid?

Jeg hadde spurt litt rundt blant andre venner og sagt klart i fra at en ikke ønsket å betale for bryllupet deres, når først ballen begynner å rulle tror jeg mange ikke ønsker å komme.

Med et menneske som svarer så ufyselig og tydeligvis ikke har noen problem med å både ikke komme og gjøre det helt klart at jeg syntes ikke noen andre burde dra heller om ikke de føler at dette er noe de syntes er kjempemoro og ønsker å være med på.

Om du har googlet slottet og har funnet ut at det de kanskje sitter igjen med penger så ville jeg spredt det blant venner og kjente, ikke for å være jævlig, men for at venninnen din kanskje kunne fått litt vett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst de legger altså opp til at dere skal betale for maten og har frekkhetens nådegave til å omtrent si at dere skal få faktura for maten ettertid?

Jeg hadde spurt litt rundt blant andre venner og sagt klart i fra at en ikke ønsket å betale for bryllupet deres, når først ballen begynner å rulle tror jeg mange ikke ønsker å komme.

Med et menneske som svarer så ufyselig og tydeligvis ikke har noen problem med å både ikke komme og gjøre det helt klart at jeg syntes ikke noen andre burde dra heller om ikke de føler at dette er noe de syntes er kjempemoro og ønsker å være med på.

Om du har googlet slottet og har funnet ut at det de kanskje sitter igjen med penger så ville jeg spredt det blant venner og kjente, ikke for å være jævlig, men for at venninnen din kanskje kunne fått litt vett.

Du ville ødelagt bryllupet for brudeparet? Du er jo toppen av ondskap. Voks opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du ville ødelagt bryllupet for brudeparet? Du er jo toppen av ondskap. Voks opp!

Nei, jeg ville ikke ødelagt bryllupet for brudeparet, akkurat det klarer de fint selv når de legger opp til et slikt opplegg og svarer venner og gjester på måten de gjør.

Jeg ville derimot vist at jeg var i mot dette og åpnet døren for at andre kunne sagt nei også. Nettopp fordi mange sikkert kunne finne på å si ja fordi de tror andre gjør det, selv om de egentlig syntes det er for drøyt.

Jeg hadde og helt ærlig og åpenhjertig sagt hva jeg mente til venner ja. Om jeg mistenkte at en venninne mer eller mindre ønsket at vi skulle betale bryllupet hennes så hadde jeg sagt det, jeg hadde også sagt det til henne.

For å si det slik, ville du ikke advart andre mot å bli svindlet om du oppdaget at du holdt på å bli svindlet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke ødelagt bryllupet for brudeparet, akkurat det klarer de fint selv når de legger opp til et slikt opplegg og svarer venner og gjester på måten de gjør.

Jeg ville derimot vist at jeg var i mot dette og åpnet døren for at andre kunne sagt nei også. Nettopp fordi mange sikkert kunne finne på å si ja fordi de tror andre gjør det, selv om de egentlig syntes det er for drøyt.

Jeg hadde og helt ærlig og åpenhjertig sagt hva jeg mente til venner ja. Om jeg mistenkte at en venninne mer eller mindre ønsket at vi skulle betale bryllupet hennes så hadde jeg sagt det, jeg hadde også sagt det til henne.

For å si det slik, ville du ikke advart andre mot å bli svindlet om du oppdaget at du holdt på å bli svindlet?

Nei for jeg ser ikke på dette som svindel og jeg har ingen intresse av å slenge dritt om brudeparet til andre når de innviterer til bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes svaret var nedlatende og ikke det spor behjelpelig.

Her lever nok brudeparet i sin egen boble. De har planlagt det perfekte bryllupet. For dem selv. De har overhode ikke tenkt på gjestene.

De burde ha hatt to alternativer. En for hele helgen og en for kun lørdag/søndag. Eller i det minste oppgitt muligheter/kontaktpersoner/priser mm for de som valgte en korthelg. Er det mange nok som overnatter på vandrerhjem så deler man jo f.eks. taxiutgifter.

De har brukt så mye tid på planlegging at de fint kunne ha gitt gjestene et alternativ. Det var bare å lage en standard mail med info å sende ut. Skjønner godt at de ikke kan bistå hver enkelt gjest med sine ønsker/muligheter, men de burde ha gitt nok opplysninger om alternativer på forhånd.

De burde ha evnet å se at alle faktisk ikke har mulighet til å delta da kostnaden blir for høy. Et par må altså betale 7.000 kr + gave + tapt arbeidsfortjeneste for en dag. Klart at mange gjerne tar en fridag for å delta, men i dette tilfelle så kommer det i tillegg til alt annet.

I svaret blir det også kun fokusert på at de regnet med at folk tok en fridag. De evner ikke å se at det er kostnaden totalt her som er et problem.

Dette bryllupet hadde jeg takket nei takk til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er uhøfellig .Men nå er det jo ekstremt uhøffelig å ikke servere gjestene alkohol heller her i norge(ihvertfall på kvinneguiden)

Er det noen som har nevnt alkohol i det hele tatt i denne tråden?

Folk har nok forskjellige oppfatninger om hva som er høflig eller ikke, men flertallet her synes ihvertfall det er uhøffelig å la gjestene sitte igjen med regningen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...