Gå til innhold

Hva fikk/gav du i kalenderen i dag?:)


LamaLover

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk som vanlig ingenting :P

Han fikk i dag slike sex-terninger :P haha.. Litt barnselig for en 22 åring, men kan være gøy i blandt :)

I går fikk han sånn hjerte-varmepute, og i overigår fikk han håndkrem :P

( jeg gir han ting til både meg og han :D kjøpte egentlig bare for å få det selv, siden jeg ikke får kalender :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk som vanlig ingenting :P

Han fikk i dag slike sex-terninger :P haha.. Litt barnselig for en 22 åring, men kan være gøy i blandt :)

I går fikk han sånn hjerte-varmepute, og i overigår fikk han håndkrem :P

( jeg gir han ting til både meg og han :D kjøpte egentlig bare for å få det selv, siden jeg ikke får kalender :sukk:

Hva er hjerte-varmepute? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tre gaver i dag faktisk. Av en eller annen grunn..

Den ene var en masasjepinne til hodebunnen. En sånn med masse tagger med knotter på tuppene som du trykker nedover hodet. Nam! :popcorn:

Den andre av favorittmascaraen min:D

Og den tredje var intimbarbelingsgelé. Kult å få dét av mamma, da! Hun sa hun trodde det var vanlig barberingsskum. høhø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

herregud så dyre kalendergaver folk får. Hva er pointet med å gi julegaver om man får gaver av samme kvalitet i kalenderen. Hva skjedde med å være fornøyd med en liten ting i kalenderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem sier at man ikke ville vært fornøyd med en liten ting? :P man velger jo ikke ut kalendergavene sine selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

herregud så dyre kalendergaver folk får. Hva er pointet med å gi julegaver om man får gaver av samme kvalitet i kalenderen. Hva skjedde med å være fornøyd med en liten ting i kalenderen?

ehm..snop, blad, sminkesett er ikke all verdens dyreste julegavekalender. Dessuten har folk råd så kan jo de styre hva de vil ha i sin egen kalender?

Samboeren min fikk en boxer i dag :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken mamma eller pappa har kalender lenger. Men antar at det er kos for noen voksne? Man kikker på en kalender, og tenker "Yes! Bare 3 dager til jul!" så det er bare en koselig måte å telle ned til jul på. Trenger ikke være mye, men er jo folk som liker å legge penger og tid ned i det.

Barnslig... Nja, kanskje det. Men la nå folk få lov til å være litt barnslige på denne tiden av året :jepp:

'Jeg hadde kalender som barn,mannen min hadde sikkert en kalender som barn, barna mine hadde også kalender som barn. Nå er barna 18 og 22, og det er noen år siden de sluttet med det nå. Heldigvis for det, jeg syntes det var moro når det stod på, men alt til sin tid. Julen handler jo ikke bare om å få og gi? Adventskalender er for barn. Voksne trenger da ikke det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ehm..snop, blad, sminkesett er ikke all verdens dyreste julegavekalender. Dessuten har folk råd så kan jo de styre hva de vil ha i sin egen kalender?

Samboeren min fikk en boxer i dag :)

Det kan være dyrt nok om man er en familie.

Da barna mine fikk kalender for en 5-15 år siden, så gjorde jeg det slik: Kjøpte noen poser med småsjokolader el. smågodt i, og fordelte innholdet på mange luker. En flerpakning hårstrikk ble flere luker med en hårstrikk i hver. Lite legosett til 50 kr- en eller to klosser i hver luke, en eske med et barbie-antrekk på tilbud- skoene i en luke, buksa i en annen luke osv . Slik kostet hver kalendergave fra mellom 2 kr og 15 kr. Likevel presterte jeg å bruke opptil 500 kr på to kalenderene, og det er absolutt dyrt nok, synes jeg. Hva koster egentlig deres kalendere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

'Jeg hadde kalender som barn,mannen min hadde sikkert en kalender som barn, barna mine hadde også kalender som barn. Nå er barna 18 og 22, og det er noen år siden de sluttet med det nå. Heldigvis for det, jeg syntes det var moro når det stod på, men alt til sin tid. Julen handler jo ikke bare om å få og gi? Adventskalender er for barn. Voksne trenger da ikke det ?

Nei vi trenger ikke det. Men det er en koselig tradisjon, og en fin måte å telle ned til jul på. Vi gir ikke all verdens dyreste gaver, her er det alt fra et middagskort til et pondus blad. Selv om man er i begynnelsen av 20 årene eller godt voksen kan man fremdeles finne det koselig med å beholde tradisjoner. Jeg vet i hvertfall at jeg gleder meg som en unge til julaften - og ikke minst ser frem til julekalenderen hvert år. Det er kort sagt en del av julen for meg :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Galithralia

Det kan være dyrt nok om man er en familie.

Da barna mine fikk kalender for en 5-15 år siden, så gjorde jeg det slik: Kjøpte noen poser med småsjokolader el. smågodt i, og fordelte innholdet på mange luker. En flerpakning hårstrikk ble flere luker med en hårstrikk i hver. Lite legosett til 50 kr- en eller to klosser i hver luke, en eske med et barbie-antrekk på tilbud- skoene i en luke, buksa i en annen luke osv . Slik kostet hver kalendergave fra mellom 2 kr og 15 kr. Likevel presterte jeg å bruke opptil 500 kr på to kalenderene, og det er absolutt dyrt nok, synes jeg. Hva koster egentlig deres kalendere?

Vel vi er to så ikke dyrt for oss. I min familie når jeg var yngre så fikk vi alt fra blyantspissee, sjokolade, viskelær eller ting til å pynte huset med. Mamma kunne kunsten å holde det billig men samtidig underholdende. Vi fikk heller ikke bare ting, enkelte luker inneholdt "utedag lapp" eller "bakelapp" etc.

Mamma sier hun aldri brukte mer enn maks 300 kr på oss når vi var yngre, vi er tre søsken.

Hos oss (meg og samboer) koster julekalenderen ikke all verdens, maks 50 kr på en gave har vi blitt enige om siden vi inkl. et blad eller en boxer (3 pakning 149 kr) eller barberskum. Mine tolv gaver kom på totalt et sted mellom 250-300kr. Og det synes jeg faktisk ikke er dyrt, vi har annenhver dag. Og vi gir kun hverdagslige ting som vi ender opp med å kjøpe uansett, pluss litt snop eller koselapper.

Har man råd til å ha dyrere kalender og om man vil så er det vel opp til den enkelte å gjøre det sånn. Det er ikke noe krav at julekalenderen skal kun inneholde dyre gaver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

ehm..snop, blad, sminkesett er ikke all verdens dyreste julegavekalender. Dessuten har folk råd så kan jo de styre hva de vil ha i sin egen kalender?

Samboeren min fikk en boxer i dag :)

Nei jeg tenker på der folk har skrevet vibrator, barbermaskin, osv. osv. Klart folk skal få styre sin egen kalender men det blir så mye gaver. Julen handler bare om materialisme og flest mulig og dyrest mulig gaver. Syns det er trist.

Og spesielt når det kommer til barna. Blir jo ikke spennende på julaften mer. De bare får og får. Og får kalendergaver i samme kaliber som gavene under treet.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...