Gå til innhold

Hva fikk/gav du i kalenderen i dag?:)


LamaLover

Anbefalte innlegg

Gjest Eventyr3

ROFLMAO2K.

Hvilket problem :vetikke:

You makez me confjuuused mister :cry3:

Kjekt med julekalender, det ligger ikke så mye mer i det for min del.

Er ikke store gavene det er snakk om, noen flaxlodd, te, sjokolade. Stort sett det det går i, lever godt med det.

du skrev: "Lol"? Jaja + smilefjes.

"jaja" hva da? det var åpenbart at du ga meg attitude. så jeg spør, hva er problemet?

var det at jeg avsluttet en setning med "lol"? du finner det tragisk? hva er greia. hva var hele hensikten med den posten?

opplys meg.

og jeg sa selv at det går ann å gi småting som snacks osv, men at jeg ikke forstod meg på materialitiske gaver. så hvis du ikke følte deg truffet. hva vil du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Småååååååååå muffinsformer, ikke konfektformer - men veldig små muffinsformer :fnise: tror vi kommer til å bruke de til geleshots :sjenert:

Eller til å lage sjokoladekonfekt? : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eventyr3

Det var no litt attitude det der og da.. :sjenert:

Men for å svare på spørsmålene dine;

I familien min er vi veldig sterk på å holde tradisjoner. Når mine søstre og jeg var små, sydde/broderte vår mormor en kalender til hver hvor man kunne henge opp små pakker.

Vår mor har et par ganger prøvd å stoppe å fikse de opp, men i med at vi er så glad i selveste kalenderne, så vil vi beholde på tradisjonen. Det betyr noe for oss.

Nå er vi et søskenpar på 19, 23 og 27. Denne tradisjonen kommer til å vare helt til en av oss har dannet vår egen familie, noe som ingen har gjort. Dermed er vi fortsatt "barna" i familien.

Ting vi får er små praktiske ting som vi har behov for. Eller rett og slett småting vi har glede av.

I går fikk jeg små muffinsformer fordi min mor vet at jeg er veldig glad i å bake. Så hun ville gi meg noe nytt og søtt som jeg kan prøve. I dag fikk jeg 4 små juledekorasjoner av tre, fordi hun vet jeg elsker å henge opp ting til jul.

Dette er bare for å vise litt glede i hverdagen.

Så ja, jeg får 24 pakker denne mnd. Jeg deler den med sambo, vi velger pakke annenhver dag. Jeg er veldig glad i min kalender i med at det er tradisjon og at det er min avdøde mormor som har laget den. Jeg føler meg bra når den blir hengt opp :)

mulig jeg kom med attitude, men

1. jeg hakke hatt en røyk på lenge nå

2. jeg ga i det minte attitude med grunn. jeg hadde noen spørsmål å stille tilbake.

hu bare skrev "jaja" og smilte, uten å gidde å svare på noe av det jeg lurte på. hvordan skal jeg tolke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller til å lage sjokoladekonfekt? : p

Har egne former til det allerede ;) liker ikke å bruke små pappbegre til konfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

jeg må bare spørre, men når oppstod dette fenomenet at man skal gi hverandre gaver hver dag fram til julaften?

sitter dere totalt med 24 gaver når det er julaften?

og hvorfor vil dere ha gaver? er ikke de fleste av dere voksne? må dere vente til juletiden for en DVD?

greit, man kan gi hverandre litt snacks osv, men materialistiske gaver? hva er vitsen? man kan da kjøpe både neglesett og DVD når man vil,uansett dag på året? gavene er jo så upersonlige at jeg kan ikke fatte hvilken glede dere får ut av det?

dere framstår som noen enorme unger. beklager lol. :gjeiper:

Hverken mamma eller pappa har kalender lenger. Men antar at det er kos for noen voksne? Man kikker på en kalender, og tenker "Yes! Bare 3 dager til jul!" så det er bare en koselig måte å telle ned til jul på. Trenger ikke være mye, men er jo folk som liker å legge penger og tid ned i det.

Barnslig... Nja, kanskje det. Men la nå folk få lov til å være litt barnslige på denne tiden av året :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

mulig jeg kom med attitude, men

1. jeg hakke hatt en røyk på lenge nå

2. jeg ga i det minte attitude med grunn. jeg hadde noen spørsmål å stille tilbake.

hu bare skrev "jaja" og smilte, uten å gidde å svare på noe av det jeg lurte på. hvordan skal jeg tolke det?

1. Kjøp deg noen nikotin tyggis, og bytt avatar.

2. Jeg skrev " "Lol" Jaja :) " fordi du sa at de som fikk pakker i kalenderen var noen store unger, eller noe i den duren, og uttrykk som LOL o.l er noe jeg forbinder med nettopp unger. Derfor min kommentar. Som ikke var stygt ment, eller for å få deg til å fly i luften. Bare en enkel kommentar. Beklager hvis jeg fikk blodtrykket ditt til å stige, peace? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg kom med attitude, men

1. jeg hakke hatt en røyk på lenge nå

2. jeg ga i det minte attitude med grunn. jeg hadde noen spørsmål å stille tilbake.

hu bare skrev "jaja" og smilte, uten å gidde å svare på noe av det jeg lurte på. hvordan skal jeg tolke det?

..synes ikke hennes "jaja" var like attitude som din "jeg lo. hva er problemet?

her: LOLOLOLOL og LOOOOOOOOOOOOL og ROOOOOOOFLO. ok? jeg ler.".

Hennes var i det minste ikke aggressiv - ditt virket litt mer som et angrep.

Hva så om hun skriver "jaja" ? Virker som om du tar det litt for personlig.

Endret av CocoPiaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

jeg må bare spørre, men når oppstod dette fenomenet at man skal gi hverandre gaver hver dag fram til julaften?

sitter dere totalt med 24 gaver når det er julaften?

og hvorfor vil dere ha gaver? er ikke de fleste av dere voksne? må dere vente til juletiden for en DVD?

greit, man kan gi hverandre litt snacks osv, men materialistiske gaver? hva er vitsen? man kan da kjøpe både neglesett og DVD når man vil,uansett dag på året? gavene er jo så upersonlige at jeg kan ikke fatte hvilken glede dere får ut av det?

dere framstår som noen enorme unger. beklager lol. :gjeiper:

Personlig synes jeg det skaper en fin julestemning, nå er jeg 22 og samboeren min 23. Begge studerer, og har eksamens stress for fullt i desember - så da er julekalenderen en hyggelig overraskelse i den ellers kjipe og stressendes eksamenstiden. Vi pleier som regel å gi gavekort på hjemmelaget middag, blad, snop, såpe ting vi trenger. Kanskje noe litt koseligere en gang i blant.

Det er tross alt viktig å bevare barnet i seg. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eventyr3

1. Kjøp deg noen nikotin tyggis, og bytt avatar.

2. Jeg skrev " "Lol" Jaja :) " fordi du sa at de som fikk pakker i kalenderen var noen store unger, eller noe i den duren, og uttrykk som LOL o.l er noe jeg forbinder med nettopp unger. Derfor min kommentar. Som ikke var stygt ment, eller for å få deg til å fly i luften. Bare en enkel kommentar. Beklager hvis jeg fikk blodtrykket ditt til å stige, peace? :)

okay skjønner, ja så klart peace.

jeg bare skjønte ikke hva du ville.

men nå forstod jeg tror jeg, du synes det var ironisk fra min side å kalle noen for unger når jeg selv sier barnslige ting som "LOL" osv, hvis jeg ikke tar feil.det går helt fint.

"jaja" sa meg så lite bare. det var bare det.visste ikke hvordan jeg skulle tolke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

okay skjønner, ja så klart peace.

jeg bare skjønte ikke hva du ville.

men nå forstod jeg tror jeg, du synes det var ironisk fra min side å kalle noen for unger når jeg selv sier barnslige ting som "LOL" osv, hvis jeg ikke tar feil.det går helt fint.

"jaja" sa meg så lite bare. det var bare det.visste ikke hvordan jeg skulle tolke det.

Ja! :jepp:

Skal utdype meg litt mer neste gang :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eventyr3

..synes ikke hennes "jaja" var like attitude som din "jeg lo. hva er problemet?

her: LOLOLOLOL og LOOOOOOOOOOOOL og ROOOOOOOFLO. ok? jeg ler.".

Hennes var i det minste ikke aggressiv - ditt virket litt mer som et angrep.

Hva så om hun skriver "jaja" ? Virker som om du tar det litt for personlig.

du må huske på at var denne lille "jaja'en" som starta det hele.

og jeg oppfattet hennes "jaja" utrolig nedlatende. som om hu så ned på meg,uten å fortelle hvorfor. bare "jaja *fnise*."

det syntes jeg ikke noe særlig om.

men det hele er oppklart nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du må huske på at var denne lille "jaja'en" som starta det hele.

og jeg oppfattet hennes "jaja" utrolig nedlatende. som om hu så ned på meg,uten å fortelle hvorfor. bare "jaja *fnise*."

det syntes jeg ikke noe særlig om.

men det hele er oppklart nå.

Bra det er oppklart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må huske på at var denne lille "jaja'en" som starta det hele.

og jeg oppfattet hennes "jaja" utrolig nedlatende. som om hu så ned på meg,uten å fortelle hvorfor. bare "jaja *fnise*."

det syntes jeg ikke noe særlig om.

men det hele er oppklart nå.

Hahahha, hvor gammel er du a? Hisser deg opp for slikt, og irriterer deg over at andre får kalender. Ville du hatt kalender selv kanskje, er du litt misunnelig? Det er så mye koseligere å stå opp når man vet det venter en liten gave fra kjæresten i kalenderen :-) Det er ikke for å bruke masse penger og gi unytte ting, men for å gi en liten oppmerksomhet som gleder. I dag fikk jeg flaxlodd og sjokolade :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahha, hvor gammel er du a? Hisser deg opp for slikt, og irriterer deg over at andre får kalender. Ville du hatt kalender selv kanskje, er du litt misunnelig? Det er så mye koseligere å stå opp når man vet det venter en liten gave fra kjæresten i kalenderen :-) Det er ikke for å bruke masse penger og gi unytte ting, men for å gi en liten oppmerksomhet som gleder. I dag fikk jeg flaxlodd og sjokolade :-)

Nei nå er dette oppklart som Eventyr3 selv har sagt, så ikke noe vits i å begynne å angripe igjen! Unødvendig språkbruk.

Endret av CocoPiaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eventyr3

Nei nå er dette oppklart som Eventyr3 selv har sagt, så ikke noe vits i å begynne å angripe igjen! Unødvendig språkbruk.

takk. satt her nå nesten i 15 min og skrev tilbake til AB, men så tenkte jeg meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk. satt her nå nesten i 15 min og skrev tilbake til AB, men så tenkte jeg meg om.

Beklager for at jeg angrep deg litt tidligere og, det var unødvendig av meg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...