Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du garanterer ikke ferske råvarer i gatekjøkkenpizza. Jeg lurer forøvrig på hvorfor gatekjøkkenmat bare er så som så på en vanlig dag, men som nattmat etter å ha vært på byen smaker det himmelsk?

Ølbriller? :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Jeg lurer på om det finnes et engelsk ord for snus, og hva det eventuelt er?

tror ikke de har no navn på det? De har det iallefall ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor man er fyllesyk etter promillen er ute av kroppen og man har fått nok søvn og vann? (uggen i dag, julebord i går)

Jeg har hørt at grunnen til at man blir fyllesyk er at alkohol (i større mengder?) fungerer som gift for kroppen. Derfor får man en allergisk reaksjon, og blir dårlig. Noe mer enn det vet jeg ikke, og vet heller ikke om det er riktig. Men er iallefall det jeg har hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder fis er jeg usikker siden fis er gasser som lages av bakterier i tarmen. Men disse bakteriene må vel også "stimuleres" av maten som kommer gjennom tarmen... som altså ikke kommer gjennom tarmen til et foster.

Fostre har ikke en eneste bakterie på eller i seg. Iløpet av det første døgnet etter fødsel utsettes den nyfødte for en ufattelig invasjon av bakterier, tror det var 10^23 bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om drager faktisk fantes, eller om de bare er en myte :sjenert:

99.9% av alle arter på planeten har jo dødd ut, så en sjelden mutasjon med fire ben pluss vinger kunne jo ha eksistert en gang i tiden... Dinosaurer teller ikke, fordi de mangler det ekstra settet med ekstremiteter :)

Det jeg lurer på er om man hadde hatt en art med et ekstra sett armer/bein/vinger; hvor mye ekstra hjernekapasitet hadde man måtte brukt på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder hodepine, så har vi vondt i hjernehinnene, de tre hinnene som dekker hjernen, innenfor hodeskallen. Det skyldes ofte at hinnene trekker seg sammen på grunn av dehydrering, eller at trykket i hjernen øker pga svulst/infeksjon el.l., slik at hjernen presser mot hinnene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dipping tobacco.

Etter å ha bildegoogla dipping tobacco er jeg enda mer sikker på at jeg aldri i livet skal prøve hverken snus eller røyk :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket språk tenker døve mennesker på? Altså dem som har vært døve hele livet.

De fleste døve kan da vel lese, og dermed har et språk derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter å ha bildegoogla dipping tobacco er jeg enda mer sikker på at jeg aldri i livet skal prøve hverken snus eller røyk :sjokkert:

Det gjorde jeg også.. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket språk tenker døve mennesker på? Altså dem som har vært døve hele livet.

De tenker sikkert på det språket de leser.

Jeg lurer på hvilket språk utlendinger som har bodd lenge i norge tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg også.. :spy:

...og jeg. :( Det er seriøse bilder som folk bør se, før de gir seg i kast med styggedommen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg. :( Det er seriøse bilder som folk bør se, før de gir seg i kast med styggedommen.

De har vel så smått begynt med bilder på røykpakkene, men de er faktisk ingenting i forholdt til noen av de snuserbildene. Huff... Nei, jeg er glad jeg aldri har følt noe behov for tobakk i den ene eller andre formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...