Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge lurt på hva folk som er vegetarianere av prinsipp gir til dyrene sine. Dyremat er jo oftest rester av kjøttproduksjonen til mennesker, og sånn sett støtter de jo kjøttproduksjonen ved å kjøpe katte og hundemat. Og vil det ikke være dårlig gjort mot kjæledyret å sette det på en vegetarisk diett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lest gjennom alle innleggene , så ikke drep meg om jeg gjentar et spørsmål...kan dyr begå selvmord ??

Ja, det er det noen som mener og det har visst skjedd. Leste også om at delfiner kan gjøre det av sorg.

Ape druknet seg selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge lurt på hva folk som er vegetarianere av prinsipp gir til dyrene sine. Dyremat er jo oftest rester av kjøttproduksjonen til mennesker, og sånn sett støtter de jo kjøttproduksjonen ved å kjøpe katte og hundemat. Og vil det ikke være dårlig gjort mot kjæledyret å sette det på en vegetarisk diett?

Jo, det er jeg enig i.

De vegitarianere jeg kjenner gir dyra sine kjøtt, men jeg har lest om de som gir dem vegetarmat.

Ville aldri finne på å gjøre det mot pus. Hva skulle han spist da? Han er jo et rovdyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest gjennom alle innleggene , så ikke drep meg om jeg gjentar et spørsmål...kan dyr begå selvmord ??

I følge en kompis av meg som hadde skorpioner en gang i tiden, stakk de seg selv hvis de vantrivdes. Hvor mye sannhet det er i dette skal jeg ikke spekulere i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge lurt på hva folk som er vegetarianere av prinsipp gir til dyrene sine. Dyremat er jo oftest rester av kjøttproduksjonen til mennesker, og sånn sett støtter de jo kjøttproduksjonen ved å kjøpe katte og hundemat. Og vil det ikke være dårlig gjort mot kjæledyret å sette det på en vegetarisk diett?

Kjenner en som gav den McDonaldshamburger :sjenert: Barna ville så gjerne ha happymeal, men de fikk ikke lov til å spise burgeren, så den fikk hunden. Ellers så levde hunden stort sett på restene etter familien, men fikk litt vanlig hundemat også. Var ikke akkurat en sund hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfatteregentlig alle mennesker fargene likt? Eller sier alle at himmelen er blå, og trærne er grønne fordi det er hva vi er lært? Kanskje min lilla er en annen person sin brun. Men fordi vi har lært at #770cc0 er en variant av lilla, så er det oppe og vedtatt. Men kanskje vi oppfatter den fargen totalt forskjellig.

Jeg vet ikke om noe forskning rundt dette, men jeg har lagt merke til at jeg ofte mener blå mens andre mener grønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om alle spedbarn i hele verden er født med blå øyne eller om det er en myte?

Så lurer jeg også på hvorfor jeg trenger mindre tid om morningen hvis jeg kler på meg før frokost istedenfor omvendt. Tiltross for at jeg gjør akkurat de samme tingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Jeg lurer på om alle spedbarn i hele verden er født med blå øyne eller om det er en myte?

Så lurer jeg også på hvorfor jeg trenger mindre tid om morningen hvis jeg kler på meg før frokost istedenfor omvendt. Tiltross for at jeg gjør akkurat de samme tingen?

At alle er født med blå øyne er myte. Barnet til en vennine av meg hadde brune øyne da hun ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alle er født med blå øyne er myte. Barnet til en vennine av meg hadde brune øyne da hun ble født.

:helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alle er født med blå øyne er myte. Barnet til en vennine av meg hadde brune øyne da hun ble født.

De fleste dyr er født med blå øyne. Katten min hadde den dypeste blåfargen jeg har sett! Så utrolig fin. De gikk fort over til grønne da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kommer grønne øyne av? Jeg har hørt at det er en genmutasjon som gjør at måten de reflekteres på gjør at de oppfattes som grønne, men at de I virkeligheten er brune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kommer grønne øyne av? Jeg har hørt at det er en genmutasjon som gjør at måten de reflekteres på gjør at de oppfattes som grønne, men at de I virkeligheten er brune.

Det lurer jeg også på. Jeg har grønne, men hvis jeg går helt nære speilet ser de mer gulbrune ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kommer grønne øyne av? Jeg har hørt at det er en genmutasjon som gjør at måten de reflekteres på gjør at de oppfattes som grønne, men at de I virkeligheten er brune.

Så vidt jeg har skjønt er det vel slik at i genetikkens verden finnes det kun to øyenfarger. Blå og brune. Grønne øyne vil derfor bli definert som brune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg har skjønt er det vel slik at i genetikkens verden finnes det kun to øyenfarger. Blå og brune. Grønne øyne vil derfor bli definert som brune.

Hva med de som har blå/grønne øyne? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som har blå/grønne øyne? :klø:

Ja si det. Godt spørsmål. Jeg aner ikke, er heller ikke sikker på at påstanden jeg kom med over er korrekt, mener bare å huske at jeg leste det et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som har blå/grønne øyne? :klø:

Ja, og hva med de som har et brunt og et blått øye? De må jo ha noen riv ruskende galt med genene.

Det er fint da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja si det. Godt spørsmål. Jeg aner ikke, er heller ikke sikker på at påstanden jeg kom med over er korrekt, mener bare å huske at jeg leste det et eller annet sted.

Interessant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem kom på ordet "fri syre" mon tro? :lete:

Det var det uten tvil Hippiene som gjorde.

Gratis dop til FOLKET!!! ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor, med noen veldig få unntak er mennesker enten venstrehendte eller høyrehendte? Ville det ikke vært mest praktisk å kunne bruke begge like bra?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Dette er en perfekt tråd for meg.

Jeg lurer på hvordan andre mennesker dagdrømmer. For når jeg lukker øynene kan jeg kun se sort (eller rødt hvis det er lys i rommet som skinner mot øynene) og jeg klarer ikke mane fram bilder. Men jeg klarer å høre/lage forskjellige stemmer, så da har jeg gjerne dagdrømmesamtaler og dagdrømmehistorier..

Så finnes det noen av dere som kan lukke øynene og SE EN BIL akkurat som dere skulle hatt øynene åpne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...