Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 2.12.2017 den 12.40, Calandria skrev:

Hvorfor kaller noen kl 12.00 for middag?

Jeg tenker at dette har med det engelske mid day å gjøre..... Midt på dagen altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Jeg tenker at dette har med det engelske mid day å gjøre..... Midt på dagen altså :)

Skrev det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har sånne kort på jobben for låste dører, Hvorfor kan man ikke bare få en chip i hånden under huden i stedet? Roter så mye i veska etter dette superviktige kortet at jeg nesten ødelegger neglelakken av gele, Det sier sitt. Ikke liker jeg at andre skal se på kortet om jeg glemmer å snu det eller ta det av å -legge det i veska hver dag, heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wonders skrev:

Når man har sånne kort på jobben for låste dører, Hvorfor kan man ikke bare få en chip i hånden under huden i stedet? Roter så mye i veska etter dette superviktige kortet at jeg nesten ødelegger neglelakken av gele, Det sier sitt. Ikke liker jeg at andre skal se på kortet om jeg glemmer å snu det eller ta det av å -legge det i veska hver dag, heller. 

Å få operert inn en chip i huden, vil jeg for en hver pris unngå! :haar:

Mange vil sikkert mene jeg er paranoid på området, men jeg får assosiasjoner til "Dyrets merke" og frykter at en slik chip kan misbrukes og gå ut over personvernet. Hva om chippen også sender ut informasjon om hvor du befinner deg, og hvem du er sammen med? Jeg synes det er problematisk nok med all informasjonen som er tilgjengelig om meg via smarttelefonen, men den kan jeg i det minste slå av eller legge fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Hvordan vet fosteret at det ikke skal puste i magen og hvordan vet det at det skal puste når det blir født?

Fosteret puster i magen. Lungene "puster" fostervann, og når man da blir født puster man luft istedenfor

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Blod skrev:

Fosteret puster i magen. Lungene "puster" fostervann, og når man da blir født puster man luft istedenfor

Hvorfor drukner ikke barnet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillekråka skrev:

Hvis man spiser en kilo med mat under ett måltid - veier man da 1 kilo mer etterpå da ?😂:alice:

 

Naturligvis ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Lillekråka skrev:

Veier man 1kg mer om man drikker 1kg med pepsimax da? :P 

Alt man spiser eller drikker vises på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brimi skrev:

Alt man spiser eller drikker vises på vekta.

Hvis man er forstoppet og får tømt seg skikkelig vises dette også på vekta, man både ser og føler seg seg lettere. :tongue:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Lillekråka skrev:

Veier man 1kg mer om man drikker 1kg med pepsimax da? :P 

Ja, inntil du må på do og tisse. Da mister du selvsagt vekta til det du tisser ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Calandria said:

Hvorfor åpner vi pakkene på julaften, men i andre land 1 juledag ?

Etter Bibelen så starter den nye dagen ved solnedgang(man hadde jo  ikke mekaniske klokker i gamledager). Så på en måte så feirer vi 1. juledag siden vi feirer kvelden 24.  Selv land som feirer 1. juledag har ofte midnattsmesse som starter 24. desember. 

Så det handler nok om kluss i tellesystemet. Man har brukt forskjellige kalendre. Den ene hvor man skifter dag ved midnatt og den andre hvor man skifter dag ved solnedgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...