Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Himmelblå10
8 minutter siden, The Kitten skrev:

Ignorer feilsiteringen over, beklager for det. 

 

Jeg lurer på hvorfor det er så vanskelig å gå og legge seg til en fornuftig tid når jeg vet jeg må stå tidlig opp i morgen? 

Lurer på det samme selv. Skal opp kl. 06:00.. jeg har lagt meg da, men får ikke sove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.7.2017 den 14.45, Winza skrev:

IMG_0565.thumb.PNG.5c5e7ef2b2869f52c2ac166ea97d00fa.PNG

Hva er egentlig forskjellen på de to rosa emojiene? De ser prikk like ut og animasjonen er likedan

Den første er uttrykket for grine-le, mens den andre er uttrykket for le-grine, to sider av samme sak egentlig, men enig med de som mener som meg at det hadde vært nok med én.

På 1.8.2017 den 15.52, AnonymSjiraff skrev:

Synes alle kulturer at kattunger er søte?

I Ku Klux Klan syns de ikke det. Der er ikke noe søtt. Slik er det støtt. Men i den normale verdenen er det slik at avkom blir oppfattet som søtt og frembringer trangen til å beskytte. Langt mellom øya og klumsete adferd frembrnger omsorgsinnstinktet i oss.

24 minutter siden, Blod skrev:

Hvordan formes bølger?

Bølger formes ved at friksjonen mellom hurtigere luftstrøm gjør at luftmolekylene tar tak i vannmolekylene og skyver de framover, så snart noen vannmolekyler beveger seg opp, får luftmolekylene bedre tak og kan dytte litt mer. Vannmolekylene er elektrisk tiltrukket av hverandre og luftmolekylene klarer ikke å rive løs vannmolekylene, men får tak i flere og da blir det straks, ikke en vegg, men en oppoverbakke, og når dette skjer flere steder samtidig på en vannoverflate, blir det på en måte le mellom disse oppoverbakkene, og dermed blir det noen topper med vann som beveger seg i samme retning som lufta

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor finnes ikke salt flesk ferdig oppskåret, eller i det minste uten svor! Når man omsider har blitt kvitt den forbaskede svoren har man svoret og svettet av seg alle kaloriene det stakkar fleskestykket inneholder 😠

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, charactouy skrev:

Hvorfor finnes ikke salt flesk ferdig oppskåret, eller i det minste uten svor! Når man omsider har blitt kvitt den forbaskede svoren har man svoret og svettet av seg alle kaloriene det stakkar fleskestykket inneholder 😠

Da skal du kvesse kniven din og flå stykket på samme måte som du fileterer firsk. Den samme irritasjonen har jeg med visse typer røkelaks - hvorfor leveres de med skinn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Nietsoj skrev:

Da skal du kvesse kniven din og flå stykket på samme måte som du fileterer firsk. Den samme irritasjonen har jeg med visse typer røkelaks - hvorfor leveres de med skinn???

Du har helt klart ikke sett meg 'filetere' fisk 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Winza skrev:

Hvorfor har tegneseriefigurer bare 4 finger per hand?

Fordi det er enklere. Jeg mener å huske det ble sånn i tegnefilmens spede barndom da alt ble tegnet for hånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Elnah skrev:

Blir organdonorer som er hjernedøde lagt i narkose for organhøsting?:klo:

Nei, fordi man ikke føler noe når hjernen er død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pringle skrev:

Hvordan kommer man seg inn, evt ut? (Definitivt verre å være sperret inne.)

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=100919320

Haha, det er et innmari godt spørsmål faktisk! :ler: Klatrer over balkongen? Nå lurer jeg også på det!

Edit: Etter å ha sett grundig på bildene av entreen, klarte jeg endelig å finne inngangen. På plantegningen, derimot, er den altså ikke å finne.

Endret av Kruset
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Brimi skrev:

Nei, fordi man ikke føler noe når hjernen er død.

Det skjønner jeg jo, men samtidig føler jeg det ville vært naturlig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Elnah skrev:

Det skjønner jeg jo, men samtidig føler jeg det ville vært naturlig egentlig.

Hvorfor er det naturlig? Man legger folk i narkose slik at de ikke skal kjenne operasjonen. Når man da ikke kjenner den, hvorfor skulle man da bruke narkose? Blir som å bruke sovepiller på en som er bevisstløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Brimi skrev:

Hvorfor er det naturlig? Man legger folk i narkose slik at de ikke skal kjenne operasjonen. Når man da ikke kjenner den, hvorfor skulle man da bruke narkose? Blir som å bruke sovepiller på en som er bevisstløs. 

Jeg klarer ikke forklare hvorfor det føles naturlig, jeg er litt forvirret slik.

Har lest litt studier og papers om hele prosessen så det har hvertfall lært meg mye jeg ikke visste.

Det var egentlig bare en tanke jeg fikk etter å ha sett en serie der en hjernedød person var organdonor, i en operasjon-setting så det bare så nakent og unaturlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da jeg tok matteeksamen for mange år siden var klokka skrudd av. Var det tilfeldig eller er det noe de pleier å gjøre? Hvorfor gjør de det eventuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenker døve mennesker? Har de en egen stemme de "hører" sånn som vi med hørsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...