Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det med arnika/solblom var jeg klar over fordi jeg har brukt det som krem ved blåflekker. Men da i "skolemedisinske" doser og ikke som homeopatisk potens. Ingen av de midlene du nevner sier noe om tannverk - kun hypericum som anvendes postoperativt. 

(Grunnen til at jeg spør er at tannlegen min fortalte meg i dag om en pasient som hadde rotbetennelse og visstnok hadde prøvd å behandle denne homeopatisk. Uten hell, da pasienten til slutt måtte til tannlegen og få han til å ordne opp)

Det var det nærmeste jeg kom tannverk, da jeg ikke fant noe i førstehjelpsskrinet eller på Google. Må nok spørre en homeopat for bedre svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Antlers skrev:

Hvem betaler flyreisen når en arbeidssøker fra utlandet blir innkalt til intervju i Norge? Er det søkers eget ansvar, eller er dette noe bedriften skal dekke (tenker da på større bedrifter)?

Som oftest dekker arbeidsgiver dette, ihvertfall på litt "tyngre" roller.  Jeg tviler på at Nille eller den lokale cafeen dekker reise for en vanlig kassamedarbeider-stilling f.eks., når det er nok av søkere å velge fra lokalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvem som leter opp et 2 år gammelt innlegg jeg hadde i "hva gjør din nabo nå?"-tråden og gir meg poeng for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Nietsoj skrev:

Jeg lurer på hvem som leter opp et 2 år gammelt innlegg jeg hadde i "hva gjør din nabo nå?"-tråden og gir meg poeng for det

Hmmm! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får jeg skikkelig hjertebank hvis jeg dupper av, og våkner "for tidlig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Loki Laufeyson skrev:

Hvor lenge er egentlig en evighet ?

Det er for alltid, og det er helt umulig å fatte for oss mennesker som har lært og erfart at alt har en ende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

hvis jeg skal innom en eller annen butikk, så har jeg som regel med ett par store og solide handlenett. 

så jeg behøver nesten aldri å få med noen handleposer av plastikk fra butikken. Men hva skal jeg bruke oppi søppellurven da, hvis jeg ikke har noen sånne plastikk-poser tilgjengelig lenger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
13 minutter siden, Stringfellow1 skrev:

hvis jeg skal innom en eller annen butikk, så har jeg som regel med ett par store og solide handlenett. 

så jeg behøver nesten aldri å få med noen handleposer av plastikk fra butikken. Men hva skal jeg bruke oppi søppellurven da, hvis jeg ikke har noen sånne plastikk-poser tilgjengelig lenger? 

Du får vel levert av søppelbilen eller kommunen? Vi får til og med egne i papir for matavfall, samt røde, og blå poser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, førstedamen skrev:

Du får vel levert av søppelbilen eller kommunen? Vi får til og med egne i papir for matavfall, samt røde, og blå poser. 

De vi får levert av kommunen er jo alt for store til å bruke innendørs.  Det er sånne store som er ment å ha utendørs.  Inne bruker vi typisk handleposer, som vi så knyter sammen og legger oppi den store fra kommunen.

Våre er forøvrig grå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke poser til restavfall, vi kjøper i rull på europris eller bruker vrengte kiwiposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mystix skrev:

Vi får ikke poser til restavfall, vi kjøper i rull på europris eller bruker vrengte kiwiposer.

Hvorfor vrenger du dem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Kara W skrev:

Hvorfor vrenger du dem?

Vi skal. Da viser du at det er restavfall i dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest førstedamen
12 timer siden, Kara W skrev:

De vi får levert av kommunen er jo alt for store til å bruke innendørs.  Det er sånne store som er ment å ha utendørs.  Inne bruker vi typisk handleposer, som vi så knyter sammen og legger oppi den store fra kommunen.

Våre er forøvrig grå.

Å ja så rart.  Jeg har bodd stort sett i hele Norge fra nord til sør og vi fikk alltid poser fra kommunen eller søppelbilen. De røde å blå posene er digre, de passer ikke i søpla. Har du prøvd å henge en plastikkpose på søppeldunken din og se om søppelbilen legger noe igjen til deg 😉?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1
11 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

 Lurer på om trollene som har ankommet Kg, forstår at de ødelegger hele nettsiden. 

 bonus spørsmål. Finnes det andre forum som er aktive og bra? Slik som Kg en gang var? 

VGD og diskusjon.no er vel ganske store? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, førstedamen skrev:

Å ja så rart.  Jeg har bodd stort sett i hele Norge fra nord til sør og vi fikk alltid poser fra kommunen eller søppelbilen. De røde å blå posene er digre, de passer ikke i søpla. Har du prøvd å henge en plastikkpose på søppeldunken din og se om søppelbilen legger noe igjen til deg 😉?

Søppelposene blir delt ut to ganger i året her, trenger man ekstra utenom det må man kjøpe selv.

Jeg har bare bodd to steder, så det er godt mulig at det er forskjellig i ulike kommuner.  Her deles det ut store grå søppelsekker, som man setter oppi søppeldunken.  Oppi der legger man de små søppelposene sine (typisk gjennbrukte handleposer), og så løfter søppelfolkene sekken ut av søppeldunken og tar dem med seg.  Da jeg bodde i Oslo bodde vi i blokk med en stor felles søppeldunk.  Denne hadde ingen sekk i seg, og søppelbilen løftet hele dunken opp og tømte oppi bilen.

Er det forskjell på de røde og blå posene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
Akkurat nå, Kara W skrev:

Søppelposene blir delt ut to ganger i året her, trenger man ekstra utenom det må man kjøpe selv.

Jeg har bare bodd to steder, så det er godt mulig at det er forskjellig i ulike kommuner.  Her deles det ut store grå søppelsekker, som man setter oppi søppeldunken.  Oppi der legger man de små søppelposene sine (typisk gjennbrukte handleposer), og så løfter søppelfolkene sekken ut av søppeldunken og tar dem med seg.  Da jeg bodde i Oslo bodde vi i blokk med en stor felles søppeldunk.  Denne hadde ingen sekk i seg, og søppelbilen løftet hele dunken opp og tømte oppi bilen.

Er det forskjell på de røde og blå posene?

Rart dere må stå for dette selv. Hva med folk som bruker handlenett i tøy da? Hvor får de poser fra? Må de kjøpe egne for dette er det jo ganske idiotisk av kommunen du bor i. Ville sendt en email og spurt rett og slett. De røde er for papir ol, mens de blå er for plastavfall. jeg føler meg litt teit som automatisk tenkte at det er likt i hele Norge.

Jeg bruker handlenett selv og er litt vel miljøvennlig så jeg hadde syntes det hadde vært kjipt å måtte ta med meg ekstra plast hjem fra butikken 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, førstedamen skrev:

Rart dere må stå for dette selv. Hva med folk som bruker handlenett i tøy da? Hvor får de poser fra? Må de kjøpe egne for dette er det jo ganske idiotisk av kommunen du bor i. Ville sendt en email og spurt rett og slett. De røde er for papir ol, mens de blå er for plastavfall. jeg føler meg litt teit som automatisk tenkte at det er likt i hele Norge.

Jeg bruker handlenett selv og er litt vel miljøvennlig så jeg hadde syntes det hadde vært kjipt å måtte ta med meg ekstra plast hjem fra butikken 😊

Jeg er like teit, for jeg har heller aldri tenkt på det :P 

Hva folk gjør inni husene sine har jo ikke kommunen noe med, egentlig.  Det finnes ruller med søppelposer man kan kjøpe i matbutikken.  Disse er jo ikke noe mer miljøvennlige enn at kommunen deler ut gratis til alle.  Jeg ville faktisk tro at det er mindre miljøvennlig at kommunen deler ut, for da får de som ikke bruker handlenett dobbelt så mye plast.

Skal man være skikkelig miljøvennlig tenker jeg at man ikke bruker noe ekstra plast, men kaster alt rett i søppelspannet sitt, for så å bære den ut og tømme det rett i søppeldunken, uten pose rundt.

Også har vi oransje sekker til papir og gjennomsiktige til plast, men de glemmer jeg å tenke på som søppel.  De hentes jo på helt andre dager og av andre biler enn søppelet :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Stringfellow1 skrev (På 4.6.2017 den 11.46):

VGD og diskusjon.no er vel ganske store? 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...