Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det nødvendig å drikke noe mens man spiser? Jeg forstår at mange gjør det fordi de liker det, men har det noen fordeler? Kom til å tenke på det idag. Jeg drikker sjelden noe til maten, og folk reagerer overraskende sterkt på det. "HVORDAN KAN DU SPISE UTEN Å DRIKKE TIL?!?" (Med store bokstaver ja) Har ikke tenkt på det før nå at kanskje det er en grunn til at man gjør det- at maten fordøyes bedre eller noe sånt. Så, er det det?

Det er faktisk motsatt. Ved å drikke lite og tygge godt, produseres mer spytt som inneholder enzymer. Dette hjelper til med å fordøye maten skikkelig.

Drikk etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jacklost

Er det nødvendig å drikke noe mens man spiser? Jeg forstår at mange gjør det fordi de liker det, men har det noen fordeler? Kom til å tenke på det idag. Jeg drikker sjelden noe til maten, og folk reagerer overraskende sterkt på det. "HVORDAN KAN DU SPISE UTEN Å DRIKKE TIL?!?" (Med store bokstaver ja) Har ikke tenkt på det før nå at kanskje det er en grunn til at man gjør det- at maten fordøyes bedre eller noe sånt. Så, er det det?

Fordi man blir tørst når man spiser :) Hvordan kan man ikke bli tørst?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også fint spise f.eks middag uten å drikke noe som helst. Spiser jeg tørre ting som knekkebrød er det jo nødvendig med litt drikke da. Men å bælje i seg en halvliter cola under middagen fatter jeg ikke hvorfor folk gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jeg kan også fint spise f.eks middag uten å drikke noe som helst. Spiser jeg tørre ting som knekkebrød er det jo nødvendig med litt drikke da. Men å bælje i seg en halvliter cola under middagen fatter jeg ikke hvorfor folk gjør. 

Hva om du spiser pizza da eller kinamat, blir du ikke tørst og må drikke vann da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DreamOn, on 02 Oct 2015 - 17:17, said:

Jeg kan også fint spise f.eks middag uten å drikke noe som helst. Spiser jeg tørre ting som knekkebrød er det jo nødvendig med litt drikke da. Men å bælje i seg en halvliter cola under middagen fatter jeg ikke hvorfor folk gjør. 

 

 jeg går ut fra at dem gjør det fordi dem mener at brus smaker veldig godt?

Anonymous poster hash: b7314...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du spiser pizza da eller kinamat, blir du ikke tørst og må drikke vann da?

 

 

Kinamat er jo så fuktig så nei, klarer fint å spise pizza også uten. Har jo stort sett litt drikke til mat men MÅ ikke drikke. Gjør det mer av vane og fordi alle andre drikker til mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost

Wow, du er heldig :) Jeg føler jeg må drikke vann hele tiden, når jeg skal dusje så må jeg drikke masse vann før jeg går inn ellers så føler jeg meg kjempe tørst plutselig :P O:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg spiser et heltmåltid uten å drikke noe så får jeg ofte hikke.

 

Jeg husker da jeg var liten og var på besøk så var det noen som hadde regel hjemme om at det ikke var lov å drikke til maten, men bare etter at man hadde spist.  Husker at det var ganske fælt og at jeg ikke klarte å få i meg så mye mat, en det handlet nok mest om vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ansatt en eller flere leger på båter som Kiel-ferga? Hva gjør i så fall legen hele tida han ikke har akuttpasienter?

Har elektrikere ansatt på Kiel-ferga mye dødtid eller er det alltid noe å gjøre på et så stort skip?

Når har danserene fri? De har jo to show hver kveld, det virker som det er samme folka?



Anonymous poster hash: 81b8e...503
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Kva handla Love The way you lie musikkvideoen om? Er det bare ei par som åpenbart ikkje passa i lag eller har den ein djupare meining?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ansatt en eller flere leger på båter som Kiel-ferga? Hva gjør i så fall legen hele tida han ikke har akuttpasienter?

Har elektrikere ansatt på Kiel-ferga mye dødtid eller er det alltid noe å gjøre på et så stort skip?

Når har danserene fri? De har jo to show hver kveld, det virker som det er samme folka?

Anonymous poster hash: 81b8e...503

Sist jeg var på Kiel så var det ikke lege der, men en som hadde jobbet som ambulansearbeider(eller hva det heter).. Endret av Brimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver folk grunnen til at de editer et innlegg? Som for eksempel

Edit: Skrivefeil

 

Fordi man ikke kan se noen redigeringslogg, slik som på face for eksempel (det er nå ihvertfall derfor jeg, avogtil, skriver noen linjer). Men man kan jo skrive hva som helst, eller ikkeno.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi man ikke kan se noen redigeringslogg, slik som på face for eksempel (det er nå ihvertfall derfor jeg, avogtil, skriver noen linjer). Men kan kan jo skrive hva som helst, eller ikkeno.

Hva mener du? Jeg kan se når folk har redigert innlegget sitt både her og på face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Jeg kan se når folk har redigert innlegget sitt både her og på face.

Men du kan ikke se hva som er redigert, i hvert fall ikke her (mener at man kan det på Facebook). Si at du skriver et innlegg som får flere plusser, eller som andre svarer eller refererer til senere, og så redigerer det. Redigeringen kunne like gjerne vært å rette opp i en skrivefeil som en total endring av mening. Å skrive grunnen til redigeringen hindrer derfor forvirring for andre som leser gjennom tråden i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Jeg kan se når folk har redigert innlegget sitt både her og på face.

 

Jo, men her kan man ikke se noen logg, man kan ikke se hva som sto i det opprinnelige uredigerte innlegget. Det kan man på face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva mener du? Jeg kan se når folk har redigert innlegget sitt både her og på face.

 

Om du ser på innlegget du svarte på nå, ser du at jeg rettet opp en liten skrivefeil. Siden du siterte innlegget, ser du hvordan originalen så ut. Hadde du ikke sitert det, hadde ingen visst hvordan det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan vi ikke fordøye mais, mens popcorn går bra? Vet strengt tatt svaret, men artig fundering likevel :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Face kan jeg ikke se at noen har endret noe en gang (kanskje utenom hvis noen svarer før jeg får lagret andre gang), mens her står det i det minste at innlegg har blitt endret. Ellers interesserer det meg ikke det minste hvorfor ting er endret, som regel når jeg endrer noe, er det for å legge til eller trekke fra et komma eller endre en setning så teksten kommer bedre fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan ikke se hva som er redigert, i hvert fall ikke her (mener at man kan det på Facebook). Si at du skriver et innlegg som får flere plusser, eller som andre svarer eller refererer til senere, og så redigerer det. Redigeringen kunne like gjerne vært å rette opp i en skrivefeil som en total endring av mening. Å skrive grunnen til redigeringen hindrer derfor forvirring for andre som leser gjennom tråden i etterkant.

Sånn ja, da skjønte jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...