Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sommerfuglen veier så lite at den ikke når terminal velocity selv fra veldig store høyder.

Men den blir syyykt svimmel når den lander! :fnise:

toonvectors-46667-140.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før oppbevarte folk batterier i kjøleskapet for at de skulle holde seg, men når det er kaldt ute blir bilbatteriet dårligere. Hvordan henger det sammen...?

Bilbatteriet blir jo ikke dårlig i 3-5 grader? Det er vel først når det er mange minus? Over 20 minus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

 

Hvem er det egentlig som har bestemt at pave Francis skal hete Frans, og King Henry skal hete Henrik på norsk?

Hvorfor gjør vi ikke det samme med for eksempel Barack Obama? President Bjarne Obama? :fnise:

Anonymous poster hash: b7314...8de

 

 

Og Jostein Bever!  :laugh:

 

 

Mange sier at de var fått en "bolle i ovnen" når de blir gravide, og når barnet er født så

gratulerer man de nybakte foreldrene. Er det en sammenheng eller er det rene tilfeldigheter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilbatteriet blir jo ikke dårlig i 3-5 grader? Det er vel først når det er mange minus? Over 20 minus?

 

Det trives nok bedre i +20 enn +3, men at de la batterier i kjøleskapet skulle jo tilsi at kulde er en bra ting for batteriet, men det harmonerer jo dårlig med at bilbatteriet blir dårligere jo kaldere det blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det trives nok bedre i +20 enn +3, men at de la batterier i kjøleskapet skulle jo tilsi at kulde er en bra ting for batteriet, men det harmonerer jo dårlig med at bilbatteriet blir dårligere jo kaldere det blir...

Men det er kanskje en forskjell på lagring og bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er kanskje en forskjell på lagring og bruk?

 

Muligens. Har batteriet større selvutlading hvis det er tilkoblet enn hvis man kobler det ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man speler biljard, så gnir man noke der man slår kølla, kva heite det?

 

:sjokkert::sjenert:

 

Psst. Jeg tror det heter kø (fra engelsk "cue") i biljard og ikke kølle...

 

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nødvendig å drikke noe mens man spiser? Jeg forstår at mange gjør det fordi de liker det, men har det noen fordeler? Kom til å tenke på det idag. Jeg drikker sjelden noe til maten, og folk reagerer overraskende sterkt på det. "HVORDAN KAN DU SPISE UTEN Å DRIKKE TIL?!?" (Med store bokstaver ja) Har ikke tenkt på det før nå at kanskje det er en grunn til at man gjør det- at maten fordøyes bedre eller noe sånt. Så, er det det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det nødvendig å drikke noe mens man spiser? Jeg forstår at mange gjør det fordi de liker det, men har det noen fordeler? Kom til å tenke på det idag. Jeg drikker sjelden noe til maten, og folk reagerer overraskende sterkt på det. "HVORDAN KAN DU SPISE UTEN Å DRIKKE TIL?!?" (Med store bokstaver ja) Har ikke tenkt på det før nå at kanskje det er en grunn til at man gjør det- at maten fordøyes bedre eller noe sånt. Så, er det det?

 

Drikke til maten er f.eks mye brukt av anoretikere eller var ihvertfall det. Drikke fyller opp magesekken, føles ihvertfall sånn ut. 

 

Men det jeg tror mange tenker på er at man blir tørr i halsen (hvis man ikke spiser suppe). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...