Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Stjerner og planeter

Seriøst!? En seks år lang krangel er over, og jeg VANT? :D :D

Altså; om de stopper for å kjøpe is i ti minutter. Det tek nøyaktig 10 minutt frå de kjører av vegen til de er tilbake på vegen, forutsatt at de ikkje kjører omveg for å få tak i denne isen, så blir framkosten 10 minutt utsatt. Mannen din meiner at de vil koma 20 minutter for seint. Kor vert dei 10 minutta av? Om du tenkjer etter så er det logisk? Eller? Det er ikkje slik at 10 minutter forsvinn (sjølv om sci-fic entusiastar kanskje vil hevde noko anna)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

Samboeren min mener at hvis vi på langtur med bil stopper for en pause i ti minutter, kommer vi tjue minutter senere til destinasjonen. Det gir ikke mening i mitt hode. Stopper vi i ti minutter, så kommer vi også ti minutter senere fram, men han mener at vi taper dobbelt så mye tid. Derfor blir stoppene våre underveis preget av: "Vi kunne vært framme 21:00, men nå kommer vi ikke fram før 21:30 fordi vi stoppet i 15 min, buhuuu".

Hvem har rett?

er dette her seriøst fra hans side? :fnise:

Ta å utfordre han da, kjør hver deres bil fra A til B, og så tar kun en av dere en pause på 10 min, så ser den andre hvor lenge han/du må vente... (må kjøre i omtrent samme hastighet da)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bruker ekstremt lang tid på nedbremsing og akselerasjon og alt det der, da har han rett.

Hvis ikke det er slik, så er det nok ikke snakk om mange sekundene mer enn 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså; om de stopper for å kjøpe is i ti minutter. Det tek nøyaktig 10 minutt frå de kjører av vegen til de er tilbake på vegen, forutsatt at de ikkje kjører omveg for å få tak i denne isen, så blir framkosten 10 minutt utsatt. Mannen din meiner at de vil koma 20 minutter for seint. Kor vert dei 10 minutta av? Om du tenkjer etter så er det logisk? Eller? Det er ikkje slik at 10 minutter forsvinn (sjølv om sci-fic entusiastar kanskje vil hevde noko anna)

Egentlig, om man tar med relativistiske effekter, vil man eldes litt senere om man tar mindre pauser. Siden tiden går senere for alt og alle som beveger seg i høy hastighet relativt til ting og tang som beveger seg i noe senere hastigheter (jordskorpa i dette tilfellet).

Kjører man skikkelig fort, vil de man skal besøker være gamle og skrukkete når man kommer frem, mens man selv ikke har brukt mer enn en halvtime på kjøreturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Egentlig, om man tar med relativistiske effekter, vil man eldes litt senere om man tar mindre pauser. Siden tiden går senere for alt og alle som beveger seg i høy hastighet relativt til ting og tang som beveger seg i noe senere hastigheter (jordskorpa i dette tilfellet).

Kjører man skikkelig fort, vil de man skal besøker være gamle og skrukkete når man kommer frem, mens man selv ikke har brukt mer enn en halvtime på kjøreturen.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han samboeren hørtes slitsom ut...han har ikke hørt om at reisa er en del av ferien han heller? awww så glad jeg er aleine :laugh: hører stadig sånne vennepar krangler om småting og da tenker jeg guuud hvordan klarte jeg i det hele tatt å ha det sånn selv ?

Tror jeg er blitt kurert for menn :danse:

På den annen side han mannen som kom på døra mi for å selge fisk i dag han var syyykt digg :wow: døde litt liksom.... :fnise: det satte i gang blodpumpa ja :lur:

så okei det er noen fordeler med menn alikevell :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han samboeren hørtes slitsom ut...han har ikke hørt om at reisa er en del av ferien han heller?

Han er en skikkelig kverulant. Nå hadde jeg en diskusjon med ham. "På Kvinneguiden sier noen at..." Og han innrømmet faktisk at jeg kanskje hadde rett etter at han hadde sittet og tegnet grafer i Paint og så at teorien hans ikke stemte. Noen kommer til å høre om dette i lang tid. :danse:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Han er en skikkelig kverulant. Nå hadde jeg en diskusjon med ham. "På Kvinneguiden sier noen at..." Og han innrømmet faktisk at jeg kanskje hadde rett etter at han hadde sittet og tegnet grafer i Paint og så at teorien hans ikke stemte. Noen kommer til å høre om dette i lang tid. :danse:

Gni det inn!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han samboeren hørtes slitsom ut...han har ikke hørt om at reisa er en del av ferien han heller? awww så glad jeg er aleine :laugh: hører stadig sånne vennepar krangler om småting og da tenker jeg guuud hvordan klarte jeg i det hele tatt å ha det sånn selv ?

Tror jeg er blitt kurert for menn :danse:

På den annen side han mannen som kom på døra mi for å selge fisk i dag han var syyykt digg :wow: døde litt liksom.... :fnise: det satte i gang blodpumpa ja :lur:

så okei det er noen fordeler med menn alikevell :rodmer:

Vel? Fortell nå hele historien da. Kjøpte du noe fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min mener at hvis vi på langtur med bil stopper for en pause i ti minutter, kommer vi tjue minutter senere til destinasjonen. Det gir ikke mening i mitt hode. Stopper vi i ti minutter, så kommer vi også ti minutter senere fram, men han mener at vi taper dobbelt så mye tid. Derfor blir stoppene våre underveis preget av: "Vi kunne vært framme 21:00, men nå kommer vi ikke fram før 21:30 fordi vi stoppet i 15 min, buhuuu".

Hvem har rett?

Du har rett. For at han skal ha rett må man ha en situasjon hvor man snur og kjører 10 minutter tilbake.

Hvis dere etter 15 minutter har glemt noe hjemme og snur for å dra hjem og hente det, da taper dere 30 minutter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel? Fortell nå hele historien da. Kjøpte du noe fisk?

Hehe jeg kjøpte laksefilet, sånn 3 kg pakke :fisk: Var ikke så mye mere spennende enn det, småpratet litt og fikk se på tatoveringen han hadde bak øret ;) Pratet litt om tatoveringer og fisk og sommerferie :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen fly så går flyvertinnene rundt med en sprayboks som de sprayer opp i lufta i kabinen. hvorfor det?

Og hvorfor gjør de det bare på noen fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg kjøpte laksefilet, sånn 3 kg pakke :fisk: Var ikke så mye mere spennende enn det, småpratet litt og fikk se på tatoveringen han hadde bak øret ;) Pratet litt om tatoveringer og fisk og sommerferie :Nikke:

Takke for story. :popcorn:

Selv om jeg hadde ventet meg noe mer ala dette:

kill-buljo-the-movie2.jpg

På noen fly så går flyvertinnene rundt med en sprayboks som de sprayer opp i lufta i kabinen. hvorfor det?

Noen flyselskaper har en ordning med å ta inn rehabiliterte taggere. Enkelte ex-taggere klarer ikke å legge fortiden helt bak seg, og dette er måten de avreagerer på.

Og hvorfor gjør de det bare på noen fly?

Som nevnt, noen selskaper, ikke alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takke for story. :popcorn:

Selv om jeg hadde ventet meg noe mer ala dette:

kill-buljo-the-movie2.jpg

hehe var nok det som var i tankene mine :wow::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å falle i staver, men i fiskepinner? :fnise:

Fiskepinner vil for alltid være forbundet med Asbjørn Brekke og rødvin (og kråkeboller). :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inggolf

...Seriøsiteten i denne tråden forsvant tydeligvis iløpet av nattetimene ja...

Endret av Noz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepinner vil for alltid være forbundet med Asbjørn Brekke og rødvin (og kråkeboller). :opplyser:

Nei, Doctor Who og vaniljesaus :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvorfor lukter våt hund vondt, men ikke våt katt?

Kan sørlending bli sinte, og hvordan høres de da ut? Kan ikke forestille meg en sint sørlending med nydelig dialekt og bløde konsonanter!

Endret av K@tt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er fordi katter er mer renslige? De slikker og steller pelsen sin mye mer enn hunder. Våt katt lukter jo bare godt, men våt hund stinker.

Visst kan kan folk fra Sørlandet bli sinte! Jeg er selv sørlending. Likevel tror jeg det er en del kulturelle forskjeller for hvordan man viser sinne sitt. Mens nordlendinger slenger ut de verste forbannelser, vil sørlendingen si "det der liker jeg ikke".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...