Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har de vårløk og purre i pannemiksen, istedenfor ekte løk?

Fordi vårløk og purre smaker bedre, evt de smaker ikke så "overdøvende" som vanlig løk har en tendens til.

Edit: Lureselvpå:

Om man bytter ut tallerkenene sine med tallerker som er tre ganger så store, vil maten smake mer eksklusivt da?

Nei, du må først lære deg å legge maten på tallerkenen på en sånn superfancy måte, gjerne i bittesmå porsjoner og i tårn eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du må først lære deg å legge maten på tallerkenen på en sånn superfancy måte, gjerne i bittesmå porsjoner og i tårn eller lignende.

Ska de verra så fin på're, kan det verra det samma!

Jeg trodde det var snakk om å øke avstanden mellom tallerkenkanten og første forekomst av føde, men nei. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger som er født på hver sin dato (før og etter midnatt), hvordan gjør de det med bursdagsfeiring? Velger de en av dagene og tar det sammen, eller får de hver sin påfølgende dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kåge-språk:

Virus er veldig needy, late og frekke.

Bakterier er voksne selvstendige individer, som klarer å realisere seg selv uten hjelp. :opplyser:

*******

Edit: Lureselvpå:

Om man bytter ut tallerkenene sine med tallerker som er tre ganger så store, vil maten smake mer eksklusivt da?

Matens smaklighet øker eksponensielt med tallerknenes størrelse.

Det er derfor sånne fancy resturanter driver å stabler i tårn, så ser tallerknen ENDA større ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger som er født på hver sin dato (før og etter midnatt), hvordan gjør de det med bursdagsfeiring? Velger de en av dagene og tar det sammen, eller får de hver sin påfølgende dag?

Jeg ville gjort som jeg gjør med det ene valpekullet mitt der noen er født 9. og noen 10. Alle får fødselsdato 10. da de siste kom ut.

Men mulig de har en helt annen praksis på mennesker ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger som er født på hver sin dato (før og etter midnatt), hvordan gjør de det med bursdagsfeiring? Velger de en av dagene og tar det sammen, eller får de hver sin påfølgende dag?

De gjør vel det samme som med vanlige tvillinger, ser an hva som passer best i akkurat den familien. Har de mange felles venner passer det å feire sammen. Vil de heller ha hver sin feiring får de det. Alle våre barn har bursdag i mai. De får hver sin barnebursdag, men felles familiebursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tekopper i størrelser fra 1 dl til 5 dl. Når jeg lager te tar jeg stort sett en teskje teblader uansett hvilken kopp jeg tar (går på autopilot og glemmer å tenke...). Blir da teen i den minste koppen 5 ganger så sterk? Og hvis jeg heller den over i den største koppen og heller oppi 4 dl vann, vil den da bli det samme som om jeg lagde den i den store koppen med en gang? Ev hvorfor ikke? Det er jo samme mengde smaksstoffer, koffein osv jeg lager det på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*******

Edit: Lureselvpå:

Om man bytter ut tallerkenene sine med tallerker som er tre ganger så store, vil maten smake mer eksklusivt da?

Nei, du bare kommer til å forsyne deg mer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Tvillinger som er født på hver sin dato (før og etter midnatt), hvordan gjør de det med bursdagsfeiring? Velger de en av dagene og tar det sammen, eller får de hver sin påfølgende dag?

Man lager en heidundranes fest som varer i 2 hele dager vel :strix::danser::strix:

Neida :fnise: Jeg vet ikke, men synes forslaget til Aug med valpene var en god idè!

Endret av Noz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger som er født på hver sin dato (før og etter midnatt), hvordan gjør de det med bursdagsfeiring? Velger de en av dagene og tar det sammen, eller får de hver sin påfølgende dag?

Jeg tror det er vanlig praksis å regne fødselsdato innad i familien på samme datoen, altså enten den første eller den andre tvillingens dato, men i fødselsattesten tror jeg de skriver nøyaktig tidspunkt og dato, kan høre med min mor som har jobbet på føden. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste er nok å bruke faktisk fødselsdato. Dette gjaldt fire barndomsvenner av meg (to tvillingpar). Det ene tvillingparet hadde faktisk 25 timer mellom seg og hadde bursdag hhv 11. og 13. Feiret selvfølgelig hver sin dag. (Og nå når jeg skriver det tenker jeg på den stakkars mora deres, det må ha vært en FÆL fødsel!. Det tenkte vi aldri på da vi var små...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste er nok å bruke faktisk fødselsdato. Dette gjaldt fire barndomsvenner av meg (to tvillingpar). Det ene tvillingparet hadde faktisk 25 timer mellom seg og hadde bursdag hhv 11. og 13. Feiret selvfølgelig hver sin dag. (Og nå når jeg skriver det tenker jeg på den stakkars mora deres, det må ha vært en FÆL fødsel!. Det tenkte vi aldri på da vi var små...)

Oh shit!

Note to self, ikke få tvillinger hvis jeg noen gang skal ha barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vårløk og purre smaker bedre, evt de smaker ikke så "overdøvende" som vanlig løk har en tendens til.

Nei, du må først lære deg å legge maten på tallerkenen på en sånn superfancy måte, gjerne i bittesmå porsjoner og i tårn eller lignende.

Slik? (2:48)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurven

Jeg ville gjort som jeg gjør med det ene valpekullet mitt der noen er født 9. og noen 10. Alle får fødselsdato 10. da de siste kom ut.

Men mulig de har en helt annen praksis på mennesker ;)

hva er du? får du valper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er du? får du valper

Hehe, tja Homo canis?

Neida, det er bikkjene mine som får valper ;)

Det er allikevel mitt valpekull, jeg eier mora, faren og valpene til de får nye hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanlig praksis å regne fødselsdato innad i familien på samme datoen, altså enten den første eller den andre tvillingens dato, men i fødselsattesten tror jeg de skriver nøyaktig tidspunkt og dato, kan høre med min mor som har jobbet på føden. :fnise:

Det vanligste er nok å bruke faktisk fødselsdato. Dette gjaldt fire barndomsvenner av meg (to tvillingpar). Det ene tvillingparet hadde faktisk 25 timer mellom seg og hadde bursdag hhv 11. og 13. Feiret selvfølgelig hver sin dag. (Og nå når jeg skriver det tenker jeg på den stakkars mora deres, det må ha vært en FÆL fødsel!. Det tenkte vi aldri på da vi var små...)

Jeg spurte min mor, der hun jobbet på føden skrev de ihvertfall på fødselsattestene de faktiske datoene. Hva familiene gjorde i forbindelse med bursdager visste hun ikke noe om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er ikke hele verden et land når alle flytter i alle land med alle nasjonaliteter?

For da blir landskamper drita kjedelige.

____________ _______ ____ _ ____ _______ ____________

Hvorfor kalles det luft i magen? Det der lukter ikke mye frisk luft, akkurat?

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For da blir landskamper drita kjedelige.

____________ _______ ____ _ ____ _______ ____________

Hvorfor kalles det luft i magen? Det der lukter ikke mye frisk luft, akkurat?

luft er bare navn på en gassblanding, det som kommer ut er også en gassblanding men med en noe annen sammensetning. De synes vel det er likt nok til å forsvare at det har samme navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...