Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom plutselig på at Jesus må ha vært en slektning av jenta Majka (hun fra verdensrommet, ja).

1. Begge var flinke til å gå på vannet

2. Som vi alle vet mettet Jesusen 5000 mennesker med to fisker og fem brød. Hva var Majka dritgod på? Kopiere opp kaker.

Det stemmer altfor bra til at det kan være tilfeldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmål fra husets 4-åring: Hvor blir det av heisekranene når de er ferdig med å bygge? Jeg sa at da kjører de dem videre til neste byggeplass, men så begynte jeg å lure på hvordan. Tenker da på de virkelig store som brukes til å bygge kontorbygg og slikt. De kan jo ikke akkurat kjøre avgårde på motorveien. Demonteres de og bygges opp hver gang de skal bruke dem? Eller kan de brettes sammen på en eller annen måte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De demonteres så vidt jeg vet. Ikke ned til stolpene da, men i seksjoner. Noen kraner kan bygge seg selv, armen plasseres på en seksjon og så jekkes den opp så kranen heiser på plass neste seksjon. Jeg så noe sånt på discovery.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål fra husets 4-åring: Hvor blir det av heisekranene når de er ferdig med å bygge? Jeg sa at da kjører de dem videre til neste byggeplass, men så begynte jeg å lure på hvordan. Tenker da på de virkelig store som brukes til å bygge kontorbygg og slikt. De kan jo ikke akkurat kjøre avgårde på motorveien. Demonteres de og bygges opp hver gang de skal bruke dem? Eller kan de brettes sammen på en eller annen måte?

Godt spørsmål, sikkert en smart unge. Vis ham (jeg bare gjetter) denne:

Endret av ekkoet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål fra husets 4-åring: Hvor blir det av heisekranene når de er ferdig med å bygge? Jeg sa at da kjører de dem videre til neste byggeplass, men så begynte jeg å lure på hvordan. Tenker da på de virkelig store som brukes til å bygge kontorbygg og slikt. De kan jo ikke akkurat kjøre avgårde på motorveien. Demonteres de og bygges opp hver gang de skal bruke dem? Eller kan de brettes sammen på en eller annen måte?

Kranføreren fester en hel masse svarte ballonger til krana. Så flyr den bort umerkelig om natta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kranføreren fester en hel masse svarte ballonger til krana. Så flyr den bort umerkelig om natta.

Det er et svar 4-åringen kommer til å digge! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror man skal satse på gjenbruk av 17.mai ballonger og lakkere dem svarte.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det offisielle navnet på Norge er "Kongeriket Norge." Hvorfor står ikke det noen steder i passene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Personer som havner i fengsel fordi de har tuklet med barn havner absolutt nederst (og vel så det) på rangstigen blant de innsatte, men hvordan får egentlig de andre fangene vite hva den nye sitter inne for? Hadde det vært så enkelt som at man ble spurt og deretter svarer, så er det jo bare å si at man sitter inne for hva som helst annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at Jesus må ha vært en slektning av jenta Majka (hun fra verdensrommet, ja).

1. Begge var flinke til å gå på vannet

2. Som vi alle vet mettet Jesusen 5000 mennesker med to fisker og fem brød. Hva var Majka dritgod på? Kopiere opp kaker.

Det stemmer altfor bra til at det kan være tilfeldig.

Den serien hadde jeg nesten glemt. Likte den godt når jeg var barn.

Skal tro om man kan finne den på verdensveven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den serien hadde jeg nesten glemt. Likte den godt når jeg var barn.

Skal tro om man kan finne den på verdensveven?

Knock yourself out

Håper du er god i slovakisk, teksting er manglevare.

Edit: Første episoden har de visst tekstet på engelsk.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knock yourself out

Håper du er god i slovakisk, teksting er manglevare.

min slovakisk er nok som min kantonesisk - ikke eksisterende ;)

men skal glo litt allikevel, jeg husker jo mesteparten av handlingen så kan være artig nok med noen glimt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personer som havner i fengsel fordi de har tuklet med barn havner absolutt nederst (og vel så det) på rangstigen blant de innsatte, men hvordan får egentlig de andre fangene vite hva den nye sitter inne for? Hadde det vært så enkelt som at man ble spurt og deretter svarer, så er det jo bare å si at man sitter inne for hva som helst annet.

Jeg har hørt at de ofte sier at de sitter inne for noe helt annet, men det er vanskelig hvis det er stor mediedekning om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrukketroll har så mange rare navn. Kaffedyr, munkelus, tusselus, paddelus... Hvor kommer alle disse navnene fra? Og til og med på engelsk har denne billen mange merkelige navn. Cheese log, Granddad, Butcher boy, doodlebug osv. Hvorfor har nettopp dette dyret så mange navn? En veps er en veps, mens skrukketrollet har ulike navn fra sted til sted, både i Norge og i Engelsksspråklige land. Er det en grunn til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrukketroll har så mange rare navn. Kaffedyr, munkelus, tusselus, paddelus... Hvor kommer alle disse navnene fra? Og til og med på engelsk har denne billen mange merkelige navn. Cheese log, Granddad, Butcher boy, doodlebug osv. Hvorfor har nettopp dette dyret så mange navn? En veps er en veps, mens skrukketrollet har ulike navn fra sted til sted, både i Norge og i Engelsksspråklige land. Er det en grunn til dette?

Ja, tydeligvis, det er et krepsdyr, og nå har det fått ett navn til - bille! :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tydeligvis, det er et krepsdyr, og nå har det fått ett navn til - bille! :laugh:

:rodme:

Er ikke så god på klassifikasjoner og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodme:

Er ikke så god på klassifikasjoner og sånn

Spennende nok så puster de med gjeller. :O

Vi kalte dem kaffitroll der jeg kommer fra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...