Gå til innhold

Mens man venter


Nique

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer som tante :)

Jeg hadde ikke samme fødsl som min mor og søster har hatt :) De har hatt ganske like.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

IVF. gikk på en liten smell der i dag ja, det var kjipt. Jeg skulle virkelig ønske at folk _ikke_ ville si at jeg bare må slappe av, at jeg ikke må stresse. Nå føles det som om det min feil, at jeg fremprovoserer utsettelse etter utsettelse med vilje. alle har så innmari mange gode råd på akkurat det punktet. Slapp av, så får dere det til...

Vi gjør faktisk ikke det.

Det er pga mannens svømmere det ikke går.

Jeg har lyst til å skrike det ut noen ganger, for folk fatter bare ikke at det kan være andre grunner.

Og igjen, ved å påstå at _jeg_ må slappe av, at det da sikkert går, hører ikke folk på det jeg sier? Eller ignorerer dem meg bare?

Ja, jeg fikk den seinest i dag, når jeg ringte min akk så høygravide lillesøster, og spurte om jeg fikk lov å klage litt, og hun svarer ja, men etter 2 setninger, så kommer regla om å "slappe av" for hun merker at jeg "er stresset". Det måtte en del til for at jeg ikke ble ufin med henne i telefonen der, så da forsvant samtalen egentlig litt bort. Som er litt dumt, for jeg trenger å ventilere noen ganger, og slippe å late som om alt er tipp-topp og bare velstand.

Uff, ble mye klaging her, men noen ganger er det bare kjipt.

Ååååååå jeg kjenner med SÅ HIMLA GODT IGJEN HER!!! Vi har vært igjennom ICSI for samme grunn, Manden's svømmere er for late... :)

Og det maset om å slappe av! Herregud!!

Trenger du en å lufte til som IKKE kommer til å be deg slappe av så skal du få ringe meg! Jeg vet akkurat hva du mener og hvor frustrerende det er å ikke kunne få blåse ut litt, UTEN å få beskjed om å slappe av! :regler: Blir helt tullete av det der jeg...

Det hjelper jo ikke hvor enn mye VI slapper av, så lenge problemet ligger hos mannen. :murvegg:

:klemmer: til deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå jeg kjenner med SÅ HIMLA GODT IGJEN HER!!! Vi har vært igjennom ICSI for samme grunn, Manden's svømmere er for late... :)

Og det maset om å slappe av! Herregud!!

Trenger du en å lufte til som IKKE kommer til å be deg slappe av så skal du få ringe meg! Jeg vet akkurat hva du mener og hvor frustrerende det er å ikke kunne få blåse ut litt, UTEN å få beskjed om å slappe av! :regler: Blir helt tullete av det der jeg...

Det hjelper jo ikke hvor enn mye VI slapper av, så lenge problemet ligger hos mannen. :murvegg:

:klemmer: til deg!!!

Akkurat slik ja.

Du driver og ruger ser jeg, ønsker deg lykke til :)

Jeg har nå fått papirene mine, og begynner med nesespray om en uke, for så å kjøre igang med sprøyter 2 uker etter det. Jeg gleder meg så vannvittig til å komme igang, endelig, at jeg helst skulle gjort alt på en gang. Nå.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg egentlig kan forventer når jeg begynner med spray i morgen, men oppi hodet mitt så er det så overfylt med tanker at det snart renner ut ørene.

Jeg har heldigvis fri fra jobb i morgen, så evt bivirkninger kan jeg ta som det kommer. Hvis det kommer.

Fikk ordna med sykemelding for den dagen jeg skal inn på sykehuset for blodprøve og ultralyd,

Har pratet med planleggeren vår på jobben, sjefen min fikk jeg ikke tak i, prøvde i 3 dager :murvegg: ,

og de har en annen ansatt på vent, som stepper inn på kort varsel for meg, og dekker opp vaktene mine når det kommer så langt.

Så nå er det igrunnen bare å ta medisiner, og vente. Bare 2 uker til sprøytestart, og 3 uker til 1. planlagte ultralyd :) Prøver å ikke ha for høye forventninger til 1. forsøk, men der er veldig vanskelig å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette med nessprayen, nå er jeg jaggu litt usikker, jeg vet jeg skal ta den 4 ganger daglig, så jeg satt tidspunkter 08:00-12:00-16:00-20:00

Men burde det egentlig være litt lenger intervaller, så den blir tatt senere på kvelden og tidligere på morgen? I bruksanvisningen inni pakken står foreslåtte tider 07:00-12:00-17:00-22:00.

Burde jeg kanskje tilpasse meg disse tidene istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phew, snakk om å dukke opp i siste liten. Mens jeg går på nesespray nå, så skulle jeg få en blødning, og den måtte komme senest 3 dager før oppstart av sprøyter. Jeg var klar til å ringe RH i dag, men nå slipper jeg heldigvis det :)

Så da er alt klart til sprøytestart på torsdag. Skummelt :sjokkert: men spennende alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sprøyte satt, litt skummelt å stikke seg selv første gangen. Å du verden, jeg er faktisk i gang :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at kroppen var i rute :) Skummelt med første stikket, jeg vet alt om det. Sykepleieren var på opplæring hos, jobber i nabobygget til klinikken min, talte til tre sikkert femti ganger før jeg turde å stikke :ler: Ikke rart at hun er en av favorittene mine så tålmodig som hun var med meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å sitte hjemme for seg selv, og gjøre det alene første stikket, det var litt uggent. Heldig du som hadde sykepleier der :)

Nå var mannen hjemme med meg, og satt og heia på meg, og jeg fikk ostekake etterpå.

La det være sagt, han er diktatorisk når det kommer til meg og kake, så jeg er imponert. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Så spennende!! :popcorn: Når og hva skjer videre?

Edit: Det er myyyye lettere å stikke andre enn å stikke seg selv, det samme gjelder blodprøver. :fnise:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at jeg hadde det tilbudet ja og kunne stikke av fra jobb 15-20 min :) Jeg synes det var uggent nok med sykepleier jeg *sprøyteskrekk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende!! :popcorn: Når og hva skjer videre?

Edit: Det er myyyye lettere å stikke andre enn å stikke seg selv, det samme gjelder blodprøver. :fnise:

Nå skal jeg gå på sprøyter og nesespray frem til torsdag, da skal jeg inn til blodprøve og ultralyd.

Da får jeg videre beskjed tenker jeg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sitter jeg nå på riksen, ferdig med dagens blodprøve, og venter på UL som skal taes i ettermiddag.

Det er godt jeg har med laptop :)

Ikke noe særlig med bivirkninger av medisinene så langt, eneste er hodepine av sprayen, og kvalme av sprøytene. Og det er i høyeste grad overkommelig. Jeg engster meg (selvsagt) for at lite bivirkninger= lite virkning.

Jeg må le av meg selv til tider :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :)

Lite bivirkninger betyr ikke liten virkning vet du :riste: Jeg hadde som du litt hodepine på sprayen + litt hetetokter, men det ordnet seg med sprøytene.

Krysser fingrene for supert resultat i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...