Gå til innhold

Mens man venter


Nique

Anbefalte innlegg

Strimmeltesten var blendahvit den. Så jeg får bare vente og se om TR dukker opp en ukes tid.

Regner med at forrige forsvant i det store intet i så fall. Nesespray neste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irriterende at syklusen skal tulle seg til sånn hvis det er uten grunn. Håper TR dukker opp som den skal så dere kommer igang med forsøket så fort som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få luftet hodet litt her; det er nå 8 uker og 2 dager siden forrige TR, 1 uke siden forrige negative test, og jeg blir småsprø av å gå slik og vente.

Har bestemt meg for å kontakte Riksen igjen på fredag, om ikke noe dukker opp i løpet av de neste dagene. Evt får jeg også ta en test igjen til helgen. Føler det er litt tullete og teste slik, men jeg klarer ikke helt å la være heller.

Lillesøster har termin om 4 uker :o Giftes seg har de også gjort, i all stillhet. Jaja :) gleder meg til å bli tante igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos dette med å ville teste, det er ikke helt grunnløst fra min side heller, sånn bortsett fra manglende TR. Puppene er fremdeles vonde og "fulle", og jeg har gått noen uker nå med stikkinger og noe magesmerter. Og oppblåst.

Men så har jeg en liten stemme som sier; hva om det her bare er psykisk? Negative tester er liksom akkurat det; negative.

Jeg fortsetter meg omega3 m/folat- kapslene mine, for sikkerhets skyld. Før eller siden må vel det ene av to dukke opp; positiv test eller TR :sukk:

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker om solen osv. :sukk:

På den positive siden, så kan jeg nå komme igang med medisineringen.

Har kontaktet Risken i dag, får se hva de svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mens man venter; ferdig strikkeprosjekt, str 6-9 mnd. Luene kan brukes fra prematur til ihvertfall 1 år. Ene settet skal lillesøster få til sin lille, som julepresang. Knapper er ikke satt i ennå.

DSCF3864.jpg

Langtidsprosjektet mitt, som tok 1 år fra start, fordi jeg gikk lei av strikking :o Dobbeltstrikket, med keltisk mønster, ble ganske stort, og varmt.

DSCF3873.jpg

DSCF3868.jpg

Da er oppstart med medisiner utsatt en måned til, for sykelpeier vil gjerne ha syklysen min helt på plass først. Det hjelper ikke at jeg har hatt stabil syklus frem til tullet nå i sommer.

Jeg er ikke fornøyd, men hva kan man gjøre :(

Det blir start uansett i september mente hun, med uttak i uke 44.

Jeg er lei av å vente nå, litt deppa ja :cry:

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Oj, for et fantastisk fint teppe! Må si du er en tålmodig sjel. Hvordan dobbeltstrikker man? Er det for å få forskjellig farge? Og de dressene var søte. Mamma strikker en til lillemann nå. :Nikke: Jeg må strikke noe som går superraskt. :fnise:

Kjedelig med utsettelse av IVF. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, for et fantastisk fint teppe! Må si du er en tålmodig sjel. Hvordan dobbeltstrikker man? Er det for å få forskjellig farge? Og de dressene var søte. Mamma strikker en til lillemann nå. :Nikke: Jeg må strikke noe som går superraskt. :fnise:

Kjedelig med utsettelse av IVF. :(

Dobbeltstrikk; dvs at jeg strikker forside og bakside samtidig, nettopp for å teppet speilvendt med fargene. for hver rett, så er det strikket en vrang, i motsatt farge. Da henger også baksiden fast i forsiden.

Dressene har gått superraskt, og de var veldig enkle å strikke. Bare vrangbord til alle kanter, rettstrikk, og rillestrikk.

IVF. gikk på en liten smell der i dag ja, det var kjipt. Jeg skulle virkelig ønske at folk _ikke_ ville si at jeg bare må slappe av, at jeg ikke må stresse. Nå føles det som om det min feil, at jeg fremprovoserer utsettelse etter utsettelse med vilje. alle har så innmari mange gode råd på akkurat det punktet. Slapp av, så får dere det til...

Vi gjør faktisk ikke det.

Det er pga mannens svømmere det ikke går.

Jeg har lyst til å skrike det ut noen ganger, for folk fatter bare ikke at det kan være andre grunner.

Og igjen, ved å påstå at _jeg_ må slappe av, at det da sikkert går, hører ikke folk på det jeg sier? Eller ignorerer dem meg bare?

Ja, jeg fikk den seinest i dag, når jeg ringte min akk så høygravide lillesøster, og spurte om jeg fikk lov å klage litt, og hun svarer ja, men etter 2 setninger, så kommer regla om å "slappe av" for hun merker at jeg "er stresset". Det måtte en del til for at jeg ikke ble ufin med henne i telefonen der, så da forsvant samtalen egentlig litt bort. Som er litt dumt, for jeg trenger å ventilere noen ganger, og slippe å late som om alt er tipp-topp og bare velstand.

Uff, ble mye klaging her, men noen ganger er det bare kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med sykluskluss nå da, jeg hadde også ustabile sykluser før forsøket i fjor høst...

Folk hører tydligvis ikke etter nei.

Kjenner meg igjen på frustrasjoner med beskjeder om å slappe av og nå at det helt sikkert har løsnet nå som vi har fått en liten, akkurat som det blir bedre kvalitet på kjæres varer - det er en grunn til at den er begredelig og dessverre ligger det til familien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipt med sykluskluss nå da, jeg hadde også ustabile sykluser før forsøket i fjor høst... Folk hører tydligvis ikke etter nei. Kjenner meg igjen på frustrasjoner med beskjeder om å slappe av og nå at det helt sikkert har løsnet nå som vi har fått en liten, akkurat som det blir bedre kvalitet på kjæres varer - det er en grunn til at den er begredelig og dessverre ligger det til familien..
Nydelig teppe forresten, bøyer meg i støvet.

Takker for det :)

Humøret er kommet opp igjen, men det var noen kjipe dager etter samtalen med Riksen. Jeg gikk helt i kjelleren.

I september blir det start uansett, ifølge sykepleieren jeg pratet med. Så da får vi se.

Teppet er planlagt å gi som gave til lillesøster, hun har termin om 2 uker. samme dato som min IKM :P

Venter i spenning på begge deler. :)

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en råsjanse i går, og vasket brudekjolen min i vaskemaskinen...

Nå har den hengt i to år, uten at jeg har gjort noe med den, så etter div telefoner og googling, så fant jeg ut at jeg bare kunne prøve.Den må nok tørke helt før jeg får full oversikt, men så langt ser det bra ut, heldigvis.

Da får jeg kanskje lagt den ut for salg etterhvert. Har sett at den selges fremdeles, så jeg har ett lite håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da dukket TR opp, det reddet virkelig dagen min :) . Litt rart som prøver å være glad for det, men da kna vi kommeigang med ISCI.

Mail sendt til RH, og papirene jeg trenger blir sendt meg om litt. Så da blir det oppstart av nesespray

om kort tid.

:hoppendeglad: sånn ble jeg i morges. For TR som dukket opp. 'nuff said :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krysser alt jeg har for at den sitter på først forsøk :pls: , og at det blir en liten ICSI baby på dere også. ( vår ligger og sover søtt i sengen sin nå ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg personlig vet hva du går igjennom, men jeg har fulgt med på prøversidene en god stund, og håper virkelig at det klaffer for deg nå! Ønsker deg inderlig lykke til med prøvingen, håper det klaffer om dere får litt hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt jeg har for at den sitter på først forsøk :pls: , og at det blir en liten ICSI baby på dere også. ( vår ligger og sover søtt i sengen sin nå ;) )

Jo takk, det er alltid godt å høre om andre som har lykkes med det vi skal igjennom :)

Jeg kan ikke si at jeg personlig vet hva du går igjennom, men jeg har fulgt med på prøversidene en god stund, og håper virkelig at det klaffer for deg nå! Ønsker deg inderlig lykke til med prøvingen, håper det klaffer om dere får litt hjelp :)

Takker :)

Jeg fikk en niese i helgen forresten. Nydelig lita jente :D

Men oi, det hadde ikke gått helt lett for seg, og historiene til søster, selv med mye humor, har gitt meg noe søvnproblemer i natt. Hun har min største medfølelse og forståelse for at det nok ikke blir flere barn med det første.

Men, mor og barn har det bra, og hun kan godt få prate om det, for kjenner jeg henne rett, så hjelper det å prate for å bearbeide opplevelsen. Jeg trøster meg med at selv om både vår mor og søster hadde lignende fødsler, så er det ikke gitt at det blir det samme for meg. :jepp:

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...