Gå til innhold

Mens man venter


Nique

Anbefalte innlegg

Gjest ~Milla~

Det burde ha ledet til noe ja.. men min lege var den som foreslo temping og eltester etter 4mnd med prøving ;)

Også kan jeg anbefale grapefruktjuice :lur: Det smaker grusomt, men den mnd jeg drakk det klaffet det for oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått vært på KG så mye siste måneden.

Siste uken rett og slett for formen er på bånn.

Og symptomjaget er i gang igjen :sukk:

Som sagt, siste uken så har formen vært på bånn, jeg er småforkjølet, kontinuerlig bølger med litt kvalm/veldig kvalm/litt kvalm igjen, og for å toppe det, pupper som føles som om de skal gå i stykker til tider. Bilbelte gjør vondt, og nattesøvnen er så som så :(

Jeg går og venter på noen tester som skal komme i posten,(takk til Minnimusepus for disse), mens jeg prøver å fortelle meg selv at akkurat som de siste 11 månedene så er dette falsk alarm, samtidig kan jeg jo ikke la være å håpe på at nå, nå må det da stemme.

Håp-tvil, det veksler sterkt kan man si.

Sykt, men jeg må hele tiden poke borti en pupp for å få bekreftet at den fremdeles er øm og vond :murvegg:

Jeg føler meg idiotisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Kjipt med all den ventingen.. Særlig når man ikke vet hvor lenge man blir nødt til å vente. Lenge til IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med all den ventingen.. Særlig når man ikke vet hvor lenge man blir nødt til å vente. Lenge til IKM?

IKM...skulle jeg fulgt gammel syklus, så var IKM 9.april.

Men det har vært så mye kluss med dagene de siste månedene, at det kan være når som helst mellom 9. og 25. april. El var rundt 29/30. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Her skal jeg følge med :)

Håper det har klaffet, eller at det klaffer veldig snart for dere! :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter på noen tester som skal komme i posten. Dukker de ikke opp i morgen, så tror jeg at jeg gir etter og kjører innom apoteket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, jeg gir opp altså. TR dukka nettopp opp :kjefte:

Kjenner at jeg er sint på hele opplegget.

Blir en kjip dag på jobben :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:troest:

Men det betyr kanskje at syklusen er blitt litt kortere igjen? Og det er jo bra! :Nikke:

Det er veldig bra :)

Sent svar kanskje, men jeg har holdt meg borte fra KG en stund, for å prøve å ikke fokusere for mye på hele baby-prosjektet.

Jeg har endelig bestilt time hos min nye fastlege, som viser seg å ha permisjon til september :roll: , og jeg håper å få igang utredning ganske kjapt.

Skal innrømme at siste TR var ett slag i ansiktet, uansett hvor mye jeg prøver å overbevise seg selv om man er forberedt på det. Det går bedre nå ihvertfall, bare kjefter litt på meg selv som ikke har kvinnet meg opp til å betille legetime tidligere. :sjenert:

Jeg fikk en fin forespørsel for ett par dager siden. En venninne av søsteren min lurte forsiktig på om jeg ville ha en del spedbarnsutstyr, samt ting til mor, som hun har liggende etter sistemann, siden de driver og skal flytte, og må kvitte seg med en del ting. :)

Jeg er litt smånervøs med tanke på at man aldri vet hva som kan skje, men kom til konklusjonen at får ikke jeg bruk for det, så er det vel andre som kan trenge det.

Og vi gir såvisst ikke opp før det kommer en lege-erklæring på at det er nyttesløst.

Tviler på at det skjer.

Det er letter å holde humøret og motet oppe i disse solfylte dagene vi nå har, og jeg ser frem til legetimen jeg skal ha i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg husker det; mistenkt EL 25-26 april, så ca IKM burde havne rundt 10-12 mai.

Legetimen er 12 mai, litt dårlig planlagt kanskje, men-men. Får prata om ting ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Så fint at du har fått legetime. Det er veldig deilig å komme igang med utredning, jeg følte meg mye lettere til sinns når jeg visste at vi kunne få hjelp hvis det ikke gikk på egenhånd. Og så var det godt å få bekreftet at det faktisk var noe galt, selv om det ikke er den beste beskjeden å få.. Var heller ikke like ille når tante nr 14, 15 og 16 kom, for da "visste" jeg at den kom og hadde liksom gitt opp at vi skulle klare det på egenhånd. Men enkelte dager er tyngre enn andre. Trist å ikke være gravid når man så gjerne ønsker. :klemmer:

Tror ikke det spiller noen rolle med legetimen og mensen, for fastlegen sjekker nok ingenting uansett. Bare gir deg en henvisning videre. Søk litt på nettet først og se om du finner en gynekolog som høres bra ut. Kan være fastlegen ikke vet helt hvem han/hun skal henvise deg til! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det spiller noen rolle med legetimen og mensen, for fastlegen sjekker nok ingenting uansett. Bare gir deg en henvisning videre. Søk litt på nettet først og se om du finner en gynekolog som høres bra ut. Kan være fastlegen ikke vet helt hvem han/hun skal henvise deg til! :jepp:

Du, det var smart, det tror jeg at jeg får gjøre. Burde vel finnes en flink gynekolog i kommunen ett sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Du, det var smart, det tror jeg at jeg får gjøre. Burde vel finnes en flink gynekolog i kommunen ett sted :)

Det spørs hvor du bor. Bør være en med litt peiling på barnløshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

Bor i Akershus, så det er nok gode muligheter.

Ja, det får man håpe! :jepp: Ellers er jo storbyen veldig nærme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at det ikke gikk denne gangen heller. Man får virkelig utfordret tålmodigheten som prøver, når man helst vil at det skal klaffe med en gang. Men supert at du nå kommer igang med utredningen :) Dersom det er noe å finne er det jo like greit å få vite det først som sist. Du får legge inn noen ekstra runder nå i denne PP'en; før du vet ordet av det så må du kansellere legetimen ;) Heier masse på deg!! :duskedame:

PS. Jeg vet ikke om det er relevant for deg, men begge gangene det klaffet for meg (både med SA'en og påfølgende PP med denne spira) brukte jeg slimløsende hostesaft noen dager før EL for å hjelpe produksjonen av EL-slim, da jeg hadde lite av dette naturlig. Er en svært lite overtroisk person, men akkurat dette "kjærringrådet" er det jo en noe logisk forklaring på. Vet jo ikke om det var derfor det funket, men EL-slim fikk jeg hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg fått henvisning til Riksen, så da er det bare å vente på innkallelse, kan visst ta et par uker :)

Ett skritt videre på utredning. Mannen må ringe legen sin og få henvisning han også, fikk jeg info om. De vil sjekke begge samtidig tydeligvis, det er greit det, mindre tid kastet bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...