Gå til innhold

Mens man venter


Nique

Anbefalte innlegg

10 uker i dag, bare ca 30 igjen :fnise:

Vi fikk vaffeljern i julegave, så i dag skal det lages vaffler.

Jeg må bare bli ferdig på jobb først. :roll:

Når jeg kjørte til jobb i morges, så var det nesten tomt på veien. Jeg trodde nyttårsaften var en vanlig dag, ihvertfall til utpå ettermiddagen, men det virker som om nesten hele Oslo har tatt fri. Kjørte innom Statoil for å fylle bensin, og håpet på å få kjøpt en yoghurt, men det kunne jeg se langt etter. Den døgnåpne stasjonen åpnet ikke før 09:00 :(

Jeg får prøve å overleve uten.

Mannen er forresten overbevist om at det blir gutt, for han har drømt det, så da så.

Jeg heller litt begge veier egentlig. Men nei, han blir nok ikke skuffet uansett hva det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GODT NYTT ÅR

Det ble en rolig nyttårsaften på oss, vi måtte begge to opp kl 05:00 1. januar, så det gjorde igrunnen ikke så mye. Sov-i-ro er genialt.

På tirsdag har jeg første ordinære legetime, og 14.1 skal jeg på UL. Det ble Volvat gitt.

De hadde kveldstime til meg, så mannen får vært med slik han ønsker.

Ellers er vel alt ved det vanlige, uggen og kvalm, men overkommelig, bare jeg er forsiktig med hva jeg spiser, og at jeg spiser nok. Jeg får sånn små gledesutbrudd innimellom, spesielt når jeg jeg ser små barn eller andre synlig gravide, for det har gått opp for meg at jeg snart er der selv :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått rekvisisjon på fysioterapi for ryggen, resept på influensavaksine, og helsekort. Og så er det søkt om sykehusplass, så da er vel det som trengs i boks for denne gangen. Må tilbake neste uke for en glukosebelastningstest, og blodprøver, siden jeg må være passert 12 uker for å gjøre det.

Jeg var hos min nye fastlege, fikk godt inntrykk av henne heldigvis, mye bedre enn den forrige jeg hadde.

Nå må jeg bare få rotet meg til å kontakte helsestasjonen i kommunen min, så jeg får kommet meg til jordmor etterhvert. Fastlegen anbefalte det, siden det er første barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag, og har vært på UL. Alt så bra ut, fikk ikke noe skikkelig bilde, for småen nektet å ligge i ro i profil :fnise: Når det først ble stille inni der, så var det i feil stilling til å få bra bilde, men det gjør ikke noe for min del, det var ikke bilde jeg var der for å få :)

Mannen koste seg også, ble overrasket over hvor mye småen hadde utviklet seg på fire uker. Armer og bein i alle retninger :ler:

Så nå er det offisielt, 2. trimester igang :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidlig oppe, skal komme meg til legesenteret så jeg er der når de åpner. Skal inn for glukosebelastningstest, og da må jeg møte fastende. Jeg som tåler så bra å gå sulten :ironi: Men jeg tar med matpakke i veska, noe strikketøy og en flaske vann, så går nok de timene fort nok.

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 12 uker kunne jeg gå fra litt sulten til skrubbsulten på 1 sekund, og hvis jeg ikke fikk mat med en gang var det ikke trivelig å være rundt meg. Føler med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å legger igjen et lite spor! :)

Grattis med 12 uker! :duskedame:

Ja, tenk nå er knøttet ditt "ferdig" og skal bare vokse seg stor og sterk. Husker jeg også ble overrasket over hvor ferdige de er så tidlig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker i dag.

Sukkerbelastningstesten jeg tok forige uke gikk helt fint, alt innenfor normalen.

I dag har jeg vært hos fysioterapaut, og fått gode tips om hvordan gå/sitte/ligge o.l, for å hjelpe på ryggen.

Vi har hatt besøk av familie fra Nederland, og det kom ikke helt uventet masse pakker med dem.

Til den lille i magen vel og merke :)

Fine klær i forskjellige størrelser.

Avskjedsordene til min svigerinne; nå må jeg passe godt på den lille nevøen/niesen hennes :fnise:

Det er ihvertfall godt bekreftet at familie på begge sider gleder seg, i likhet med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

15+1 i dag, og jeg må tilbake på legekontoret for blodprøver, for 3. gang, fordi legekontoret roter med prøvene mine. Jeg er litt lei av det, særlig siden det ikke er første gang det skjer. Blodtypingprøven visstnok.

Ellers er formen bra, sliter med bekkenet, men har fått tilpassning på jobben, så jeg kan fortsette i 100% inntil videre ihvertfall.

Skal ha første jordmortime om 2 uker, og UL om 3 uker, er skikkelig spent på den, håper vi får vite kjønn. så får vi se om min og mannens følelese er riktig, eller om resten av familien har rett i gjettningene sine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med 100% jobb skulle jeg ikke snakket for høyt om.

Etter samtale med sjefen og fastlegen min, så er jeg nå satt på gradert sykemelding, jeg skal ikke jobbe helger lengre. Det føles litt som om jeg "jukser", siden jeg helt fint klarer å jobbe helg, så lenge det ikke blir uforutsette hendelser. Det gjorde det i helgen, da måtte jeg jogge trapper med brannvesenet, så formen har vært rimelig klein de 2 siste dagene.

På den andre siden, så har vi fått godmelding fra arbeidsgiver, mannen får 2 uker lønnet omsorgspermisjon ved fødsel. Yay for fagforeningen vår som fikk forhandlet det inn i tariffavtalen vår i fjor :danse: (vi jobber i samme bedrift)

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skam å måtte jobbe litt redusert. Håper det hjelper på bekkenet! :) Ikke lenge til UL, nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig å se deg i dag, håper det ikke bllir like lenge til neste gang. God bedring med bekkenløsninga, du skal absolutt ikke se det som noe nederlag at du ikke kan jobbe. Du er jo ikke sykmeldt fordi du ikke vil, men fordi jobben din er lagt opp som den er. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig koselig å se deg i dag, håper det ikke bllir like lenge til neste gang. God bedring med bekkenløsninga, du skal absolutt ikke se det som noe nederlag at du ikke kan jobbe. Du er jo ikke sykmeldt fordi du ikke vil, men fordi jobben din er lagt opp som den er. :klemmer:

Kos å seg deg også :klemmer: Det kan ikke bli like lenge til neste gang, for vi har noen filmer vi skal se :)

Ingen skam å måtte jobbe litt redusert. Håper det hjelper på bekkenet! :) Ikke lenge til UL, nå! :)

Det vil nok hjelpe på bekkenet å ikke måtte løpe trapper, så det blir bra.

I dag er det teller vi 16+0, så det går fremover, om enn litt sakte :ler:

Nå har jeg ihvertfall fremdeles tid til å strikke det jeg vil ha klart til lille trollet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og så Les Miserables på kino i går....1 time grining, 1 time'ish med smil og flir, avsluttet med en time grining...sånn ca. Herlighet, må le litt av meg selv, selv når det skjedde noe bra, så rant tårene, fordi det faktisk gikk bra :roll: Hormoner er noe tull til tider.

Må innom å hilse på her også! :hallo:

Hurra for 16 uker! :strix:

:hallo:

Kan si akkurat det samme til deg :ler:

Skjønner ikke helt, tickerene våre sier begge 16 uker, men min sier 170 dager igjen, din sier 155 :klø:

Er det fordi jeg har skrevet inn termindato i tillegg til mensdato kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og så Les Miserables på kino i går....1 time grining, 1 time'ish med smil og flir, avsluttet med en time grining...sånn ca. Herlighet, må le litt av meg selv, selv når det skjedde noe bra, så rant tårene, fordi det faktisk gikk bra :roll: Hormoner er noe tull til tider.

:hallo:

Kan si akkurat det samme til deg :ler:

Skjønner ikke helt, tickerene våre sier begge 16 uker, men min sier 170 dager igjen, din sier 155 :klø:

Er det fordi jeg har skrevet inn termindato i tillegg til mensdato kanskje?

Nei, min er nok helt feil! Vi er akkurat like langt på vei som Synne-Marie og Siebaeo og de har begge 168 dager igjen, så de er ikke akkurat eksakte disse tickerene. ;)

Jeg skal endre min etter ord.UL. Regner med å bli satt tilbake +/- 4 dager da uansett (sen EL).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...