Gå til innhold

Mens man venter


Nique

Anbefalte innlegg

Ny kontroll i dag, med samme JM som sist. Hun tar seg så god tid, forklarer og tar imot spørsmål som om hun har hele dagen til gode for bare meg :) Det er synd hun ikke jobber på føden lenger.

Og gyn. da :ler: full av morsomheter og spøker. Han satt seg ned med meg, og forklarte litt bedre ihht igangsetting pga insulinbruk osv, enn gyn. som jeg hadde forrige uke.

Så nå har jeg fått dato, torsdag neste uke settes jeg igang 38+2. Jeg er mye mer rolig i dag kjenner jeg.

Fått god info om hva som skjer underveis, og etterpå, mtp at trollet mest sannsynlig havner på barneavdelingen i ett døgn eller så pga insulinbruken min, og jeg blir liggende på barsel mens trollet er der. Det er for at de skal få kontroll på blodsukkeret til den lille. Så da vet jeg det, og trenger ikke å få panikk når de tar med babyen dit.

En uke og to dager igjen :sjokkert::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du ble så godt tatt vare på!

Fint å være forberedt på at trollet må til observarsjon! Ville jo bare vært så skummelt at de bare hadde tatt han/henne!

De målte blodsukkeret på snuppa, pga størrelsen, de første dagene også. Veldig greit at de følgte med.

Blir du lagt inn på torsdag og satt på kur med en gang (piller hver 4.time, eller no sånt) eller starter de med en modningstablett og ser om det setter i gang med det? (Spurte i skravletråden også..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ballongkateter tordag, om de får det til. Det er ikke helt sikkert, for som gun oppdaget under innsett av befruktet egg, så har jeg en vridd livmorhals, som er ganske så kronglete å komme til i.

Om det ikke går med kateter, så er det rett på modningspiller.

Så jeg bør vel ha baggen liggende i bilen allerede torsdag :ler:

Da er den ihvertfall tilgjengelig.

Det føles veldig godt å være så ivaretatt, spessielt nå som alt skjer etter sykehusets tempo/skjema, og jeg bare henger på. Og info om mulige ting kan/vil skje er greit.

Det er mulig jeg må kobles på insulindrypp, da blir det ikke badekar. (noe jeg ønsker å prøve)

Men jeg får ta det som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre at du blei tatt godt vare på hos både JM og gynekologen! Så bra at de fortalte hva som kommer til å skje. Jeg hadde blitt engstelig selv om de ikke hadde informert om det på forhånd.

Woe ,det er jo snart jo ;) Tenk snart har dere bebisen deres i armene :rodmer::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge til du møter den lille :)

Kjekt å lese at de forbereder deg bra :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 uker i dag, og bare to dager til igangsetting. :sjenert:

Skal på siste kontroll i dag, forventer ikke så mye endring egentlig, men det er greit at de vil ha kontroll på alt, siden jeg ikke har det :ler:

Det er rart igrunnen.

Tanken på fødsel plaget meg ikke før jeg fikk vite at jeg skulle sette i gang, men når jeg plutselig fikk både dato og klokkeslett, så ble det veldig reelt.

Ikke at det ikke var det før, men, åh, jeg vet ikke :sukk:

Akkurat nå så klarer jeg ikke å se lengre enn til torsdag ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så spennende at snart er dere tre og ikke bare to. Nyt de siste dagene med kun deg og din kjære, og gled dere til snart å være tre. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg og nyt de neste dagene! Det er ikke noe å tenke på etter torsdag. Det er ikke sikkert trollet kommer med det samme og når det "endelig" kommer vil tida gå fort og helt av seg selv! :hjerte:

Det er noe positivt med å bli lagt inn og igangsatt også; du er forberdt med fedigpakket bag! Og slipper å gå hjemme enda i kanskje mange uker til og kjenne å føle på kroppen om noe kanskje snart skjer. ;)

Det vil gå så bra så! :hoppe:

Grattis med 38 uker! :strix: Jeg følger snart etter! ;) Torsdag er "dommedag" her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 38 uker :hoppe:

Snart har du et lite mirakel i armene :)

Det er en rar, men god tanke :)

Tenk så spennende at snart er dere tre og ikke bare to. Nyt de siste dagene med kun deg og din kjære, og gled dere til snart å være tre. :klemmer:

:klemmer:

Kos deg og nyt de neste dagene! Det er ikke noe å tenke på etter torsdag. Det er ikke sikkert trollet kommer med det samme og når det "endelig" kommer vil tida gå fort og helt av seg selv! :hjerte:

Det er noe positivt med å bli lagt inn og igangsatt også; du er forberdt med fedigpakket bag! Og slipper å gå hjemme enda i kanskje mange uker til og kjenne å føle på kroppen om noe kanskje snart skjer. ;)

Det vil gå så bra så! :hoppe:

Grattis med 38 uker! :strix: Jeg følger snart etter! ;) Torsdag er "dommedag" her...

Krysser fingre for deg for torsdag. Mannen synes det er veldig greit å ha en dato å forholde seg til ihvertfall. Han gleder seg :roll:

Kontrollen i dag ja, ny vektestimering. det viser seg at gyn. forrige uke hadde estimert trollet til 4-4,5 kg... uken før ble det estimert 3 kg.

Denne kontrollen lå mer jevnt med resten, 3,7 kg. Så vi får se.

Ble også sjekket for modning, det er i gang forresten, som gyn sa, hun fikk inn en finger :fnise:, og jeg ble strippet.

Så da er jeg enda mer klar for igangsetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliten, men fornøyd. Vesle jenta vår kom til verden søndag kveld, etter 2 harde døgn. Nå skal jeg hive i meg mat, og fyke inn på nyfødtobs. til henne :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...