Gå til innhold

Mens man venter


Nique

Anbefalte innlegg

Som tiden går unna nå :sjokkert:

Vogn er på plass, en Emmaljunga Duo Edge med sport-chassi, stellebord, bæretøy ( en ergo fra lillesøster og en Caboo fra finn), en hel haug med babytøy, bilsete (i bruk hos lillesøster forløbig), kurvvugge til stuen( også hos lillesøster), voksipose, pumpe og flasker.

Må få tak i skinn, litt stelleprodukter (startpakker er fint :fnise: ) og dyne/r + sengetøy. Har pratet om å skaffe en lekegrind, for å få trollet bort fra gulvet rett og slett, det er sykt gulvkaldt hos oss, og sprinkelseng med madrass fra Ikea er også planlagt.

Sånn ellers har jeg fått rekvisisjon på bassengtrening endelig, det tok sin tid, nå er det vondt å bare gå, og fysioen min var ikke nevneverdig interessert i å ta meg inn til ny time :( .

Jeg kontaktet fysioen som en venninne bruker, og der fikk jeg plass med en gang. Så neste uke er det rett i varmtvannbasseng for trening. :) Jeg gleder meg til å få strekt litt.

Jeg blir litt panikkslagen, nå runder jeg straks 25 uker, 15 uker igjen, og jeg føler meg ikke nevneverdig klar for det her. Kjenner fremdeles ikke noe særlig, og hvis jeg kjenner noe, så er jeg ikke sikker på hva jeg egentlig kjenner, om det er spark eller hva det er :roll: førstegangsgravid *yay*

Ett spørsmål til dere som har vært gravid før; så og si hver morgen når jeg står opp, så har jeg noe klar, krystallisert væske på ene brystvorten, er dette normalt som gravid? Litt sært spørsmål kanskje, men jeg har fundert på det en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett spørsmål til dere som har vært gravid før; så og si hver morgen når jeg står opp, så har jeg noe klar, krystallisert væske på ene brystvorten, er dette normalt som gravid? Litt sært spørsmål kanskje, men jeg har fundert på det en stund.

Vanlig! Jeg fikk en ganske heftig flekk på morgenkåpa en morgen her, så det lekker litt nå og da. :fnise:

Så kjekt å ha så mye i orden! (Vi har samme vogn og er godt fornøyde, selv om den er stor og tung. Føles litt trygt å ha det til babyen.) Spesielt siden bekkenet krangler såpass! Tror det vil gjøre godt med bassengtrening. Forresten merkelig at fysioterapeuten din ikke ville ha det inn lengre. :glare:

Jeg hadde ikke noe spesielt tidspunkt der jeg plutselig følte meg klar sist. Vet ikke om jeg var helt klar heller for jeg ble temmelig sjokkert når de bestemte at vannet skulle taes. :ler: Men det gikk da sin gang. Har du tenkt deg på fødelselsforberedende kurs? Syntes det hjalp å få hodet med på hva som ventet.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på fødselsforberedende kurs, både jeg og mannen, ahn tar ting med knusende ro nå, mulig det er bare for min del, men det hjelper ihvertfall. Ikke at jeg forstår hvordan han kan være så rolig, men-men. :ler:

Ja du, den fysioen min, jeg er bare ikke fornøyd, så blir godt å komme til en annen. Gleder meg veldig til bassengtrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett spørsmål til dere som har vært gravid før; så og si hver morgen når jeg står opp, så har jeg noe klar, krystallisert væske på ene brystvorten, er dette normalt som gravid? Litt sært spørsmål kanskje, men jeg har fundert på det en stund.

Helt vanlig :Nikke:

Det er vilt stor forskjell på fysioterapauter. Sist så gikk jeg til en virkelig god en, men her på bygda har de ikke noe annet tilbud enn teiping. Nå er jeg ikke lenger i stand til å trene da, så sånn sett har det vel ikke så mye å si. Håper bassengtrening gjør susen for deg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bassengtrening er bare det beste. Har vært på en så langt og skal på en ny tur i dag.

Jeg må bare ikke overdrive det slik jeg gjorde forrige uke, jeg må tross alt opp av vannet igjen :fnise:

Tirsdagen var jeg i basseng, og onsdagen var jeg ute i 6 timer og gikk, riktignok avbrutt av lunsj og skravling, samt div sitteperioder fra min side, men det var nok litt vel optimistisk alikevel. Frognerparken med gress og myke grusveier det var noen fine timer med gåing, ikke antydning til smerte eller stikk :) ,men asfalt og betong er ikke for meg nå, så gåtur fra Majorstuen til Aker brygge, den ødela de neste dagene.

Dagen endte med skikkelig smertefull krampe i magen, det var nok et hint om at jeg hadde overdrevet det. Så det skal ikke gjenta seg med det første.

Ellers så har mannen fått kjenne spark fra magetrollet. Han lå med hodet på magen min, og lo av en kommentar jeg kom med, da begynte trollet å sparke ham. :ler: SKikkelig kos at han får kjenne det også, siden jeg ennå ikke kan kjenne når det kommer spark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er godt som holder deg i form!! Uff, det hørtes ikke godt ut,, da må du huske å passe på det. Bassengtrening hørtes veldig deilig ut! Er det med fysioterapaut?

Så herlig at mannen har kjendt spark :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er godt som holder deg i form!! Uff, det hørtes ikke godt ut,, da må du huske å passe på det. Bassengtrening hørtes veldig deilig ut! Er det med fysioterapaut?

Så herlig at mannen har kjendt spark :rodmer:

Trening med fysioterapaut ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så sitter jeg på legekontoret igjen, klar for ny glucosebelastningstest. Lille trollet har vært skikkelig aktiv i natt, og selv om det holdt meg våken, så synes jeg det er kos, siden jeg kjenner så lite til vanlig.

Var hos JM forrige uke, alt så greit ut, og det er visst ikke noe problem at jeg ikke går opp i vekt nå, så lenge jeg faktidk spiser. Jeg har ikke gått opp noe på 5 uker, men magen vokser normalt, og jeg har ekstra vekt å ta av :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodsukker på 4,6 før, og 7,1 etter. Den siste verdien er vissnok grenseland, så får se hva legen min sier neste uke, når jeg skal inn på kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning er noe skikkelig herk :(

2 timer på pinnestol hos legen i dag var ødeleggende for resten av dagen for å si det slik. Sitter på jobben nå, og det knekker jevnlig nedi der. Gleder meg til å komme i varmtvannbasseng i morgen kjenner jeg.

Var ute og gikk litt isted, det løsnet litt ihvertfall.Mistenker at varmeflasken blir med i sengen i i natt ja :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hvis verdien er i grenseland neste uka? Sånn i forhold til graviditeten :vetikke:

Uff, :kose: det hørtes ikke godt ut.

Håper varmtvannsbassenget i morgen gjør susen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hvis verdien er i grenseland neste uka? Sånn i forhold til graviditeten :vetikke:

Uff, :kose: det hørtes ikke godt ut.

Håper varmtvannsbassenget i morgen gjør susen :klem:

Etter det jeg har forstått, så tilsier bare den øvre verdien glucoseintoleranse, ikke diabetes. Så jeg ser for meg ett noe strengere regime når det gjelder sukker, både frukt og vanlig. Må nesten høre med legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått brev fra legen min, jeg er henvist videre til sykehuset for oppfølging pga resultatet på forrige sukkertest. Står også at det ikke er diabetes, bare intoleranse. så får vi se hva de sier der.

Ellers har jeg tilbrakt mesteparten av dagen på sofaen med strikketøyet, samt fått unna klesvask, og vasket div hjemmelaga strikketøy :)

Magetrollet liker å gi seg til kjenne når jeg sitter meg godt tilbakelendt i sofaen, og stryker på magen, da kommer det spark og turning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altfor varm natt, med et magetroll som har turnet og øvet på stepping hver gang jeg har prøvd å sove.

Nå sitter jeg inne, med takvifte på, og vannflasken tilgjengelig.

Klar for grilling hos foreldrene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merkelig det der at babyer blir aktive når mor skal sove ;)

Kos dere med grilling! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker i dag, bare 10 igjen :sjokkert:

Siste arbeidsdag i dag før ferien, kjenner jeg gleder meg veldig til 4 uker med fri.

Så får vi se hvordan formen er etter ferien, om jeg kommer meg på jobb de siste 3 ukene før permisjonen starter.

Ifølge mannen kommer det ikke ikke til å skje. Hvis formen er som den i dag, så er jeg skeptisk selv.

Bekkenet har slått seg fullstendig vrangt i dag, alt er vondt, sitte, ligge, gå, urk.

Får ta det veldig pent på jobb i kveld.

Men-men, jeg kan faktisk bli bedre i løpet av de neste 4 ukene da. Har fått låne krykker av min mor, som jeg drar med på ferien, greit å ha avlastning tenker jeg. De reddet meg på 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi for 30 uker! :danser:

Herlig med et babytroll som turner inni der :rodmer: Kanskje ikke like gøy når det går utover nattesøvnen.

Tenker det skal blir godt å ha ferie nå. Uff, hørtes vondt ut med et bekken som slår seg vrangt. I hvilken uke begynte det? Du får slappe av å se formen ann. Lytt godt til kroppen din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare glad til at trollet gir seg til kjenne :)

Bekkenet begynte å tulle allerede i uke 8 eller 10 var det vel :sukk: Snakket med legen i dag, og hun er enig i at sykemelding er best vhis ikke bekkenet blir bedre. Hun mente jeg har holdt ganske lenge.

Men ferie ja, kjenner det blir deilig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...