Gå til innhold

Mens man venter


Nique

Anbefalte innlegg

Fikk solgt brudekjolen min i dag. 3000 fikk jeg, og synes det er helt greit :)

Gode penger som vil bli investert i barnevogn. Litt vedmodig å selge kjolen, men den har bare ligget og opptatt plass i klesskapet.

Skal se på barnevogn som en bekjent av en venninne har stående, må se ann tilstanden på den, og om den passer i bilen. Men slik hun behandler tingene sine, så burde tilstanden være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært på jordmortime for første gang.

Alt var som det skulle, fant trollets hjertelyd (de 5 sec som trollet ville ligge i ro), og tok magemål, det var visst innenfor normalen. Jeg ser egentlig ikke helt vitsen med jordmor, men det går helt greit å ta noen av kontrollene der. Nå skal jeg ikke tilbake til henne før i mai, så vi får se.

Fikk enda mere infohefter og bøker, du verden så mye info man skal få som gravid :)

Fikk ikke noe mas om vekten min, det var helt greit siden legen min sjekker meg for diabetes.

Så nå skal jeg bare ruge frem til neste kontroll der i april :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt stod bra til inni magen, ble satt 2 (1) dag tilbake, og lille nurket lå brettet nesten dobbelt.

Med andre ord, ingen sjanse for å se kjønn.

Så da får mor, far og hele familen vente til termin.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har du vært på UL allerede! Det var helt magisk å se den lille bevege seg for første gang. Når er termin? Spennende å ikke vite kjønn, da blir det en ekstra overraskelse når han/hun kommer. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende da! Jeg vet ikke jeg har greid å vente til fødselen med å vite kjønnet...

Jeg har aldri fått pes for (over)vekta mi. Faktisk syntes JM at jeg burde ha gått opp mere underveis sist. Jeg spiste masse og sunt, og ble smalere mens magen vokste. Tok igjen alt på slutten da, bl.al pga bekkenløsning.

Legen min vil gjerne at jeg går til JM spesielt mot slutten, selv om jeg gjerne bare går hos legen denne gangen. Synes det var kjekt med den ekstra "servicen" jeg fikk hos JM, som fødelselsforberedendekurs og ammekurs, når jeg gikk gravid den første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i dag, og kjenner på at jeg er veldig spent på hvilket kjønn babyen har.

Hvis det er så ille nå, så lurer jeg på hvordan det blir når jeg nærmer meg termin :fnise:

Tror og håper at akkurat det roer seg litt.

Nyheten sprees med rekordfart på jobben min, det er litt utrolig hvor mange som "ser meg" i forhold til hvor mange jeg ser. Jeg sitter i resepsjon her jeg jobber, vi er ett innleid firma, som riktignok har vært her en del år, men jeg finner det litt pussig likevel. Koselig, men pussig.

Jaja :)

Skal se på en Brio Kombi, brukt, som en bekjent ha hatt. Håper den passer i bagasjerommet på bilen, det er kriteriet for oss. Og at den er i god stand da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å ikke vite, men guri så nysgjerrig jeg hadde vært om det var meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å ikke vite, men guri så nysgjerrig jeg hadde vært om det var meg.

Jeg er ikke like gira på å måtte vite kjønn nå, for det er bestemt at vi ikke kommer til å ta ny UL bare for å prøve å prøve å finne ut av det. De pengene blir investert i andre i ting istedet :)

Nå er jeg full googling på gang etter vogn som kan tenkes å passe i lille bilen vår. Den må samtidig være god å kjøre på snødekte (ofte dårlig brøytede) veier, helst 4 hjul, selv om 3 går greit, det er ikke ett must, og hjula skal _ikke_ være de helt flate *grøss*. Ja, også skal den helt ikke koste skjorta og litt til.

Storforlangende, jeg? neida :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn er råvanskelig! Lykke til med jakten! Kan dessverre ikke hjelpe deg. Vi har Emmaljunga og er godt fornøyd, men den er ikke akkurat plasseringsvennlig i en liten bil! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Jeg er helt utrolig tiltaksløs for tiden.

Det hjelper ikke at jeg til tider er så øm i magen at jeg ikke orker å hverken spise eller å bevege meg noe særlig.

Men jeg kommer meg på jobb da, og jeg har vært sosial med både familie og venner, selv om handletur på IKEA med lillesøster og mor kanskje var litt vel optimistisk. På lik linje med full husvask :roll:

Jeg må lære meg begrensninger mtp det bekkenet mitt snart..

Jeg har fått ett helt lass med babytøy fra lillesøster, som hun aldri fikk brukt til sin baby :) Og en Ergo-sele, som jeg ikke får brukt, da den er for kort i hoftebeltet. Gammel modell tror jeg, den er ikke 140 cm lang i beltet, for det hadde ihvertfall passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synd at du er så tiltaksløs om dagen da!

Ikea er det aller værste for bekkenet mitt! De betonggulva er det ingen sko som er gode på! Skal jeg dit MÅ jeg har en lang matpause og lite annet på planen den dagen.

Mente jeg hadde sett forlenger til ergo`n, og visst stemte det! :nigo: Kanskje den passer?

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/ut-pa-tur/baere/ergobaby-waist-extension.html

Jeg har Manduca og den er romslig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Forbereder meg på noen stille dager på jobb. Jeg kommer til å være alene de neste dagene, det blir litt godt kjenner jeg. Ingen telefoner, ingen mas.

Røde dager er fine arbeidsdager for meg :)

Nå strikkes det for fullt her, er nettopp ferdig med dress+lue til niesen min, som hun kan brule når hun begynner i barnehagen til høsten, og skal nå igang med en sparkebukse-sak i bomull til vårt eget troll.

Jeg har innsett at ull blir nok litt varmt til sommersesongen.

Ellers har vi planer om å få handlet ting vi trenger til trollet om ikke så altfor lenge, ihvertfall store ting.

Jeg vet jo ikke hvordan formen vil være når vi kommer ut i juni, men noe sier meg at med bekkenløsning så vil det ikke bli det største shoppingturene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Innom og hilser på :)

Vogn er ikke bare-bare. Selv har jeg lyst på Bugaboo, men den er jo så dyr. Men den ser superpraktisk ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Da var jeg på rett plass :fnise: Gøy med handling :hoppe:

Fant dere vogn? Jeg liker veldig godt Emmaljunga og Urban jungel,men får se hva vi ender opp med når vi kommer så langt :lol: Ikke sikkert kjære liker noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...