Gå til innhold

The patter of tiny feet


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Takk sommerfuglen & Arven1 :)

Koser meg masse med hemmeligheten om dagen :rødme:

Har fått bestilt meg legetime for første kontroll også, om 3 uker. Gleder meg til å komme igang med sirkuset.

Men nå må jeg ta meg sammen og få gjort litt arbeid! ;) Blir så utrolig ufokusert av dette graviditetsgreiene altså... :sjenert:

Ha en fin dag alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå her var det jo gode nyheter!!!! :hoppe:

Gratulerer så mye med positiv test! Måtte le litt av alkoholsnikingen din. Litt koselig også på en måte, når man vet at det er pga en liten spire. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdejenta

Tilbake hjemme etter en kjempekoselig tur med vennene :)

Men fy f*** så slitsomt å skulle holde ting skjult! Hadde gjemt en flaske med alko-fri vin i vaskeskapet i underetasjen i hytta, og måtte til stadighet løpe opp og ned trappen for å fylle på glasset (var ikke vanskelig å se at den var alko-fri på etiketten, så jeg kunne ikke ha flasken fremme). Samtidig jobbet jeg hardt for at ingen skulle skjenke vin i mitt glass ved middagsbordet. Også munkholmen måtte skjenkes i smug. Og da det skulle mikses drinker utpå kvelden på nyttårsaften og jeg ble utnevnt til test-smaker måtte jeg bare sette glasset til munnen og late som om jeg smakte. Hvorvidt drinkene var gode har jeg ingen anelse om :fnise:

Godt nyttår til deg Mary Poppins :klem1:

:fnise: Jeg måtte le litt når jeg leste om alkosnikingen din jeg også. For akkurat slik holdt jeg på på en vennefest i jula før jeg testet også :fnise: Nå fikk jo ikke jeg noen positiv test, men tenkte det var greit å være på den sikre siden :jepp: Heldigvis var det ingen som lurte på hvorfor jeg ikke ble en smule bedugget enda jeg både drakk vin og øl. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, så vanskelig det er å komme igang på jobben igjen etter ferie... :søvn: Jaja, det blir vel bedre etterhvert.

Er virkelig en utfordring å bli kjent med kroppen sin som gravid. Igår var plutselig alle symptomer borte (forsvant gradvis utover dagen), og jeg fikk jo litt panikk iom at det var sånn det var rett før jeg mistet sist. Men innen kvelden kom var symptomene tilbake. Men har skjønt at symptomene kan komme og gå, så jeg har bestemt meg for å ta det mer med ro og ikke tenke for mye på dette.

Fikk symaskin i julegave, så idag skal jeg innvie den med å sy om sengetøy vi fikk som var for stort. Og jeg som ikke har peiling på symaskiner i det hele tatt! Men det blir gøy med en utfordring :) Hvis jeg mestrer dette sånn noenlunde tenkte jeg kanskje å prøve å sy et babyteppe etterhvert :rødme: Bare håper det ikke blir en uformelig kladeis med stygge skjeve sømmer og vatt som tyter ut overalt! Det er faktisk stor risiko for at det kan skje... :fnise: jaja, i verste fall kan det kanskje brukes som opptenningsmateriale ;)

Fint å ha et prosjekt uansett. Men kanskje det er best å vente til jeg evt vet kjønnet sånn med tanke på farger, motiver osv.

Ha en fortreffelig kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladde meg tilbake her og fant ut at jeg aldri la igjen noen gratulasjonshilsen til deg. Leste jo her inne for en stund siden om de gode nyheten. Så: GRATULERER SÅ MYE MED POSITIV TEST OG SPIRE I MAGEN :strix::strix:

Lykke til videre i svangerskapet og lykke til med syingen! Øvelse gjør mester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennede tid du har foran deg nå :sjarmor: Så utrolig morro! Tenk en bitte liten spire gror inne i deg. :hjerte:

Blir spennende å høre hvordan det går med prosjektene på symaskinen. Jeg har alltid ønsket å kunne sy,strikke osv selv, men er håpløs klomsete :hakeslepp: ....Måtte bare innse at det kanskje ikke var min sterke side :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kvalmen kommet hit snart da? :lur:

Huff, den er fææl altså. Du er heldig om du slipper den. :fnise:

Hvordan går det ellers? :klemmer:

Litt over halvveis til 12 uker nå. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kvalmen kommet hit snart da? :lur:

Huff, den er fææl altså. Du er heldig om du slipper den. :fnise:

Hvordan går det ellers? :klemmer:

Litt over halvveis til 12 uker nå. :nigo:

Nei har faktisk ikke vært kvalm i det hele tatt... vet ikke helt om jeg synes det er positivt. Har kun ømme bryster av nevneverdige symptomer, og de kommer og går. Må si det har vært litt tøft i det siste, med noen små anfall av panikk i de øyeblikkene jeg ikke har noen tegn på graviditet. Kjemperedd for å miste igjen...

Men, jeg håper at alt går fint og at jeg senere vil se tilbake og tenke at jeg var heldig som slapp unna kvalmen (enn sålenge hvertfall) :)

Det er merkelig, men jeg synes å kjenne at det "er noe inni der". Vanskelig å forklare, men som et slags press/ tyngde i magen. Vet ikke om dette er vanlig..? Nærmer meg 7 uker.

Ellers går det fint her i gården. Deilig og avslappende helg. Bortsett fra at da jeg våknet igår var både wi-fi og tv-signal borte, så jeg måtte komme meg opp til mamma i en fei for å få sett tour de ski finalen (sportsidiot, jeg ?!?) :fnise:

Idag blir det tidlig leggetid. Var så usannsynlig trøtt da jeg våknet i morges at jeg nesten ikke klarte å komme meg opp. :natti:

Men først, litt middag og et par episoder med Mad Men :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn press/strekking i magen har jeg også hatt. Det roet seg veldig i forrige uke. Jeg er 6+6 nå. :) Mener jeg leste noe om at det er livmoren som driver og gjør seg klar. :biggrin: Mye som skjer nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldig du, du må bare nyte å være kvalmefri! :)

Er utrolig masse som skjer i kroppene våres nå.. nesten litt fasinerende! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har jeg helt klart ikke fått med med ting og tang, gratulerer så mye med graviditeten :smilyblomst:

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som ikke har noen særlige symptomer i det hele tatt, og det må jo være det beste :) Men skjønner at man gjerne vil ha noen i starten for å få en bekreftelse på at alt står bra til. Håper kvalmen holder seg unna og at spiren klamrer seg fast :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Så er det ny uke, og alt er fint her :) Har kjent et bittelite snev av uggenhet de siste par dagene, men det er relativt ubetydelig enda.

Helgen forløp stille og rolig. Begynner å bli passe drittlei av å skjule graviditeten. Valgte å droppe bursdagsfeiringen til en kamerat da hele konseptet var drinker på bar = umulig å holde ting skjult. Selvom jeg gjerne skulle vært der :( Samtidig vil jeg rett og slett ikke si noe før jeg er nærmere 12 uker. Orker ikke tanken på å måtte forklare meg for alle dersom jeg skulle miste igjen. Men nå er det bare 4 1/2 uke to go! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har Joyce opprettet en skravletråd for september/oktober 2011-mødrene i terminklubb-forumet. Koselig med selskap der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...