Gå til innhold

The patter of tiny feet


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Ja, så får jeg opprette en prøverdagbok.

Hadde egentlig tenkt til å vente til etter neste IKM (om en drøy uke) hvis det ikke lykkes denne gangen, men jeg merker at jeg er litt anspent denne PP'n så hvorfor ikke skrive ned noen tanker, tenker jeg... :)

Litt om meg og Mr. Poppins: Har vært sammen i mange år, gift, er nå i PP3. Runder 30 meget snart.

Vi har begge vært rimelig karrierefokuserte og derfor utsatt prøving til nå. Men nå føler vi begge at tiden er riktig. Sluttet på prevensjon i august, og som alle andre så håper vi jo at dette ikke tar for lang tid. Men, still early days som de sier... likevel kjenner jeg at jeg blir utålmodig.

På mange måter er jeg litt lei meg for at vi har utsatt prøvingen såpass lenge som vi har. Man tar kanskje litt for gitt at man skal bli gravid i en fei. Når det ikke klaffer sporenstreks blir man jo litt bekymret for om alt er som det skal etc.

Men, jeg er klar over at det er litt irrasjonelt å bli bekymret allerede i PP3! Derfor skal vi fortsette å kose oss med prøvingen fremover :yvonne: uansett hvor lang tid det tar.

Blir koselig å delta litt mer aktivt her blant dere andre prøvere og dele tanker, frustrasjoner og (forhåpentligvis) gleder! :)

Ha en fin dag alle sammen :)

Endret av Mary Poppins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Mrs.Poppins! :vinke:

Så spennende med prøving! Slik som mange på forumet synes, så er dette veldig koselig å følge med på! Tjihi!!

Jeg er ingen prøver selv, men følger gjerne med om jeg får lov! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nuttapia :goodbye: , selvfølgelig får du lov! Hyggelig med besøk i boka mi :)

Så er det ny dag, pt er jeg 6dpo, og rastløs som aldri før. Har hatt litt murringer i et par dager, men er stygt redd for at det både er litt vel tidlig å få symptomer, og at jeg leter litt ekstra etter tegn om dagen. Synes bare tiden mellom EL og IKM går så treeegt...

En uke igjen til IKM. Heldigvis har jeg såpass mye å gjøre på jobben at jeg får andre ting å tenke på.

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Jeg vil gjerne følge med i dagboken din :)

Jeg vet ikke om jeg skal kalle meg selv en prøver eller ikke.. Jeg sluttet på mini pillen i begynnelsen av desember og har hatt ubeskytta sex etter dette (så nå venter jeg på TR). Jeg er veldig klar for barn, men samboeren er litt usikker enda. Men han har valget om å bruke kondom eller hoppe av i svingen, så litt klar må han være når han velger å ikke beskytte seg :) Vi er også i slutten av 20 årene.

Lykke til og håper du ikke trenger å være prøver så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smørblomst82 :)

Som du sier så ville det vel ikke vært krise for samboeren din iom at han ikke bruker beskyttelse ;) Hvis det først skjer noe vil han vel bli klar ganske kjapt! For å si det sånn så er vel mange menn litt skremt av tanken på å bli pappa. Selvom vi definitivt er i riktig fase av livet og dette er en beslutning vi har tatt sammen, var det med skrekkblandet fryd at mannen min så meg kaste den siste p-ringen :fnise:

Idag har vært en bra dag på jobb. Senere skal jeg på quiz med venner. Digg å tenke på noe annet enn graviditet! Men får vel styre unna alkoholen sånn i tilfelle...

Ha en fin kveld alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å heisann! Ikveld har jeg gått fra bittelitt murringer til mye murringer, samt relativt ømme pupper... :overrasket:

Greit nok at jeg er litt symptomjeger, men dette var da voldsomt!

Men det er fremdeles en uke til IKM, så nå ble jeg faktisk litt usikker på om alt er som det skal... syns det var relativt tidlig å få masse symptomer.

Men velger å håpe at dette er positivt :hjerte:

Blir spennende fremover nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig velkommen til prøvenabolaget. :velkommen:

Håper det lykkes for dere snart, spennende tider! :)

Murringer kan være så mangt ja. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da... Er ikke så lett å tyde murringer har jeg skjønt.

Jeg har også litt murriger fra og til. Nå har jeg også litt ømme brystvorter. Aner ikke når jeg skal ha TR så går bare å venter på hva som skal skje.

Er jo litt spennende også da. Men er rart det der hvor man sitter å "leter" etter symptomer :) Hehe... tror vi må holde oss skikkelig aktive så vi får andre ting å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Føler vi er litt i samme båt. Vi runder snart 30 selv, har fokusert på utdanning og karriære i alle år, før vi endelig har bestemt oss for å prøve. Jeg angrer også litt på at vi ikke har prøvd før, for jeg ser jo at det kan ta flere år før det faktisk sitter. Litt kjedelig å tenke på at nå som jeg endelig er klar (og faktisk begynner å bli gammel!), så kan det ta mange år. Men men.. :) Jeg er glad for at KG finnes, og man kan dele erfaringer med andre i samme båt!

Men uansett, lykke til så mye! Spennende med de murringene da.. Man vet jo aldri, plutselig klaffer det første gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei! Stikker innom og legger igjen et spor i dagboken din. For en fin tittel på dagboken, forresten! Den likte jeg :jepp:

Blir spennende framover nå, ja. En uke til IKM bare. Moro å følge med her.. Så her stikker jeg innom av og til om jeg får lov :biggrin:

Håper du har en fin dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Så hyggelig med besøk i boka!

Føler stort sett det samme idag som i går, med ømme pupper og "øm" livmor. Skal se om ikke jeg skal ta en liten test til helgen. Litt tidlig, men er så nysgjerrig på hva dette er for noe... skal også ha mamma på middag her på lørdag kveld, og hvis jeg allerede vet svaret da blir det lettere å forsvare evt. avholdenhet (hele familien er veldig glade i god vin ;) ). Kommer uansett til å fortelle henne det hvis det er noe på gang. Greit å ha noen å støtte seg på dersom det blir problemer med et evt svangerskap. Men ikke før jeg har en positiv test i hånda!

Ikveld skal jeg bare slappe av og kose meg med mannen :yvonne: Deilig i en ellers hektisk hverdag.

Ha en finfin kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei :vinke:

Velkommen i prøverklubben. :tommelsmil: Her skjer det mye spennende. Hvis det er noe trøst så er du ikke alene om å være symptomjeger :lete:

Håper spiren sitter kjapt og dere lykkes. Blir spennende å følge deg videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei, der fant jeg endelig boken din! :) Spennende nå da med alle de symtomene dine! Vi er sånn ca likt så kanskje det har klaffet for oss begge nå? Hihi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt tullete av dette symptomjaget... puppene er som før, kanskje en anelse mer ømme. Fremdeles stikkinger og murringer i livmor-regionen. Antydning til tydeligere blodårer på puppene... tror jeg. Blir så usikker på om det bare er i mitt hode.

Har bestemt meg for å vente med testingen til neste uke, nærmere IKM (onsdag). Sannsynligheten for negativ test i helgen er jo ganske stor uansett om jeg er gravid eller ikke. Så kan jeg slappe av i helgen uten å bli stresset over en evt test.

Uansett, deilig med fredag og forestående helg :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oioi, og jeg som skulle være så flink og vente med testing til neste uke... så var jeg alene hjemme i kveld med en test i skapet, så da klarte jeg ikke dy meg...

Etter kun kort tid kom det opp en svak, men tydelig strek...

:hakeslepp:

:dåne:

:strix:

Blir helt stressa her jeg altså! Mannen er ute på middag med kolleger. Får se om jeg fremdeles er våken når han kommer hjem, og evt hva slags tilstand han er i. Tror kanskje jeg må vente til i morgen tidlig med nyheten ;)

Jeg venter med å rapportere på IKM november til jeg har tatt en ny test til uka for å bekrefte. Men... JIPPI!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, Mary, dét gikk fort! Så utrolig deilig for dere, og

GRATULERER SÅ MYE!!!!!!

:klemmer::):smilyblomst:

Har du fortalt det til Mr.Poppins ennå???????

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han begynte å grine :rødme: Fulgt av gledesrop og hopping i senga :hoppe:

Er litt på en rosa sky her nå. PP3 er slettes ikke dårlig.

Jeg hadde egentlig en god magefølelse denne prøveperioden. Har i tidligere PP'er ikke sett noe særlig EL-slim. Testet derfor ut et tips jeg fikk om å drikke slimløsende hostesaft i noen dager opp mot EL, for å få ordentlig fart på EL-slimet. Og det funket gitt :)

Ha en strålende helg damer! Det skal jeg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...